πλανας;67708 said:Ενα χαρακτηριστικο κομματι; Γιατι δεν προλαβενω να τα ακουσω ολα τωρα...
Λοιπον θα με κανεις να γραψω ολοκληρη εκθεση...Ο Στανιτσας αυτα γιατι τα εκανε μονο εκτως Πατριαρχιου ομως;;; ΅Προφανως εχεις ακουσει ηχογραφησεις του απο το πατριαρχειο. Εκει ειναι απολυτα μετριμενος και καταπληκτικος. Οσο για τον Χατζημαρκο δεν εχω ακουσει πολυ...δεν εχω αποψη. Αν θελεις ανεβασε κατι χαρακτηριστικο. Παραλληλα παντως με αυτους τους ερμηνευτες εχουμε και καποιους αλλους οπως πχ φιρφηρη, μακαβο κτλ. Εγω εκει εκφραζομαι πιο πολυ
Χερουβικό, Κοινωνικό, Προκείμενα, Ιδιόμελα.
ολοι οι μεγαλοι δασκαλοι τα εψαλλαν διαφορετικα! Πως?? Με αναλυμενες θεσεις συμφωνα κ με την προφορικη παραδοση μεγαλο μερος της οποιας διασωζεται κ σημερα!!
Μου διαφευγει αυτη η ηχογραφηση και μου κοβεται ο ηχος. Αλλα οσο ακουσα μου φανηκε πολυ ωραιο! Γενικα παντως ο Στανιτσας δεν εκανε αυτα τα σβησιματα του Καραμανη οσο τον εχω ακουσει. Αλλα ειναι μεγαλη αληθεια οτι αλλα ελεγε στο πατριαρχειο και αλλα στα πανηγυρια που τον καλουσαν. Δεν το ελεγε και ο ιδιος;
Παντου σωζεται φιλε μου η παραδοση..κ στο Πατριαρχειο κ στο τροπο ψαλλειν εκτος Πατριαρχειου...αυτο θελω να τονισω!!!!!πλανας;67713 said:Δεν ειπε κανεις παντως οτι δεν εκαναν αναλυσεις μεσα στο πατριαρχειο, ισα ισα!
Εκει σωζεται μεγαλο μερος της προφορικης παραδοσης!
Παντου σωζεται φιλε μου η παραδοση..κ στο Πατριαρχειο κ στο τροπο ψαλλειν εκτος Πατριαρχειου...αυτο θελω να τονισω!!!!!
Για να μη χανομαστε ομως στους αιωνες κ προκριμενου να γινω πιο κατανοητος θα σου κανω μια ερωτηση για το σημερα...Σου αρεσει ο τροπος με τον οποιο ψαλλουν στη Μητροπολη Αθηνων?? Προσωπικα (χωρις να θελω να θιξω κανεναν) δεν μου αρεσει, κατι το οποιο ισχυει κ για οσους ψαλτες εγω γνωριζω κ για πολλους αλλους τους οποιους γνωριζουν αυτοι..
Θα μου πεις τωρα γιατι?? Τι κακο κανουν οι ανθρωποι?? Ψαλλουν αυτα που βλεπουν κ διδαχθηκαν!! Μα γιαυτο ακριβως το λογο επειδη ψαλλουν στεγνα αυτα που βλεπουν χωρις καμμια αναλυση κ με ενα ανοστο, αναλατο υφος!!!!
Δεν εξισωνω το Πατριαρχειο με τη Μητροπολη Αθηνων! Απλως αναφερω ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα ψαλσιματος που δεν δεχεται τον παραμικρο χρωματισμο κ αναλυση θελοντας να στηριξω αυτο που λεω πως Β. Μουσικη δεν ειναι νοτα βλεπω, νοτα λεω!!!!
Φιλε μου συνεχως μεταπηδας σε αλλα θεματα αποφευγωντας να απαντησεις!! Μια λες ο Καραμανης κανει αποτομες μεταπτωσεις ενω το θεμα μας δεν ειναι ο τροπος ψαλλειν του αρχοντα αλλα τα σημαδακια που εβαλε...κ τωρα παλι λες τι ειδους χρωματισμο θα βαζουμε...αλλο παλι θεμα αυτο...!Προφανως το θεμα ειναι ομως τι χρωματισμο βαζουμε ε; Και παλι σας λεω αναρωτιεμαι. Δεν εχω αποψη. Δηλαδη εχω αλλα ειναι πολυ υποκειμενικη...
Φιλε μου συνεχως μεταπηδας σε αλλα θεματα αποφευγωντας να απαντησεις!! Μια λες ο Καραμανης κανει αποτομες μεταπτωσεις ενω το θεμα μας δεν ειναι ο τροπος ψαλλειν του αρχοντα αλλα τα σημαδακια που εβαλε...κ τωρα παλι λες τι ειδους χρωματισμο θα βαζουμε...αλλο παλι θεμα αυτο...!
Εγω σε ρωτησα καποια πραγματα οπως επισης αν δεχεσαι ως απολυτο κρητηριο το Πατριαρχειο κ την ερμηνεια της Β Μουσικης μεσα απο τη γραπτη κ μονο παραδοση!!
Φιλε μου ποιος σου ειπε οτι η Β,Μουσικη ειναι ενα μονοτονο πραγμα απο την αρχη μεχρι το τελος?? Φυσικα κ χρωματιζουμε τη φωνη μας μεσα στα πλαισια που θετει αυτη η μουσικη κ δυναται ο καθενας μας !!!!! Δεν καταλαβα τι εννοεις απορρωντας για το αν θα πρεπει να χρωματιζουμε κ να αναλυουμε?? Φυσικα κ ναι!!!!! Για το Πατριαρχειο σου ειπα τι συνεβαινε κ συμβαινει...σου ειπα ομως κ τι εκαναν κ εκτος Πατριαρχειου τοσο οι Αρχοντες οσο κ πολλοι αλλοι ψαλτες! Επισης δεν καταλαβα ακομη ποιο ειναι το ευρωπαικο στοιχειο?? Κ οσον αφορα τα κλασσικα, τα εγραψαν αυτοι που τα εγραψαν κατω απο καποιες ιδιαζουσες συνθηκες κ τα σεβομαστε απολυτα!! Αυτο ομως δεν σημαινει πως η Β. Μουσικη σταματησε σε αυτους!! Καθε πραγμα στη ζωη εχει μια δυναμικη...αυτο συμβαινει κ στη μουσικη χωρις απαραιτητως να αλλοιωνεται!!:wink:Καθολου δεν αποφευγω απλα λεμε οτι πρεπει να χρωματιζουμε την μουσικη ετσι(αναλυσεις, ενταση φωνης κτλ); Επισης εσεις ο ιδιος λετε οτι δεν θελετε ευρωπαικα στοιχεια στην ''βυζαντινη'' μουσικη... και προτειματε τα στοιχεια που ερχονατι κατευθειαν απο την αρχαια ελλαδα. Και εγω σας λεω ενα καθαρο στοιχειο ευρωπαικης μουσικης και σας φερνω καποια παραδειγματα αλλων εκτελεστων οπως πχ Φιρφηρης, Στανιτσας(στην Πολη). Φυσικα και αυτοι χρωματιζουν την φωνη τους και ισως να ελλατονουν και την ενταση τους καποιες στιγμες αλλα οχι με τετοιο εντονο τροπο και κυριως ξαναλεω δεν χρειαζετε γιατι τα κλασικα κειμενα ειναι ετσι γραμμενα ωστε να δινουν το νοημα που πρεπει. Και φυσικα δεν δεχομε ως απολυτο
κριτηριο το πατριαρχειο. Αλλα σιγουρα ως το σημαντικοτερο μαζι με το Αγιον Ορος. Αυτη ειναι η αποψη μου. Απλα σας ξαναλεω ψαχνομαι και δεν αποκλειω τιποτα. Οριστε και μια φατσουλα...
Φιλε μου ποιος σου ειπε οτι η Β,Μουσικη ειναι ενα μονοτονο πραγμα απο την αρχη μεχρι το τελος?? Φυσικα κ χρωματιζουμε τη φωνη μας μεσα στα πλαισια που θετει αυτη η μουσικη κ δυναται ο καθενας μας !!!!! Δεν καταλαβα τι εννοεις απορρωντας για το αν θα πρεπει να χρωματιζουμε κ να αναλυουμε?? Φυσικα κ ναι!!!!! Για το Πατριαρχειο σου ειπα τι συνεβαινε κ συμβαινει...σου ειπα ομως κ τι εκαναν κ εκτος Πατριαρχειου τοσο οι Αρχοντες οσο κ πολλοι αλλοι ψαλτες! Επισης δεν καταλαβα ακομη ποιο ειναι το ευρωπαικο στοιχειο?? κ οσον αφορα τα κλασσικα, τα εγραψαν αυτοι που τα εγραψαν κατω απο καποιες ιδιαζουσες συνθηκες κ τα σεβομαστε απολυτα!! Αυτο ομως δεν σημαινει πως η Β. Μουσικη σταματησε σε αυτους!! Καθε πραγμα στη ζωη εχει μια δυναμικη...αυτο συμβαινει κ στη μουσικη χωρις απαραιτητως να αλλοιωνεται!!:wink:
Αγαπητέ φίλε, αν δεν σου κάνει ... πολύ κόπο, γράφε τις λέξεις ολόκληρες. Άσε τις συντομογραφίες για το κινητό και τα SMS. Με το συμπάθειο δηλαδή.
Ἔχετε πρόχειρο κάποιο παράδειγμα ὅπου τὸ καὶ συντομογραφεῖται ὡς σκέτο κ χωρίς καμία προσθήκη;
Εὐχαριστῶ.
Ἔχετε πρόχειρο κάποιο παράδειγμα ὅπου τὸ καὶ συντομογραφεῖται ὡς σκέτο κ χωρίς καμία προσθήκη;
Εὐχαριστῶ.