Και επαναλαμβάνω το πρώτο μου μήνυμα (το οποίο συμπλήρωσα σχεδόν μόλις το δημοσίευσα και πριν να δω την απάντηση):
«Υπάρχει και αυτή η εκτέλεση αλλά για άλλες περιπτώσεις, όχι όπου βλέπουμε πεταστή. Πχ σε μαθήματα ψαλλόμενα με αργότερο χρόνο και θέσεις (πχ σε κάποιες κατάληξεις του «Τριάδι» των Χερουβικών). Όχι σε τόσο σύντομες θέσεις και χρονική αγωγή.»
Το θεωρητικό παρουσιάζει δυνητικές αναλύσεις. Δε λέει τη θέση που μπαίνουν. Ακούστε στη συνέντευξη του Νεραντζή στο Χατζημάρκο τι του λέει περί έξω πεταστών. Προσωπικά, τις αναλύσεις που καταγράφει, τις κάνω, όχι σαν ενέργειες πεταστής πάντα αλλά σαν πιο ελεύθερη ανάλυση κάποιων θέσεων στις οποίες μπαίνει. Γιατί κάθε ανάλυση εξαρτάται άμεσα από τη μουσική θέση, δεν μπορεί να γίνει παντού όπου βλέπουμε πεταστή. Γι' αυτό και κανένα θεωρητικό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το άκουσμα των παραδοσιακών ψαλτών, απλά το περιγράφει, και όχι πάντα πλήρως και ικανοποιητικώς.
«Υπάρχει και αυτή η εκτέλεση αλλά για άλλες περιπτώσεις, όχι όπου βλέπουμε πεταστή. Πχ σε μαθήματα ψαλλόμενα με αργότερο χρόνο και θέσεις (πχ σε κάποιες κατάληξεις του «Τριάδι» των Χερουβικών). Όχι σε τόσο σύντομες θέσεις και χρονική αγωγή.»
Το θεωρητικό παρουσιάζει δυνητικές αναλύσεις. Δε λέει τη θέση που μπαίνουν. Ακούστε στη συνέντευξη του Νεραντζή στο Χατζημάρκο τι του λέει περί έξω πεταστών. Προσωπικά, τις αναλύσεις που καταγράφει, τις κάνω, όχι σαν ενέργειες πεταστής πάντα αλλά σαν πιο ελεύθερη ανάλυση κάποιων θέσεων στις οποίες μπαίνει. Γιατί κάθε ανάλυση εξαρτάται άμεσα από τη μουσική θέση, δεν μπορεί να γίνει παντού όπου βλέπουμε πεταστή. Γι' αυτό και κανένα θεωρητικό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το άκουσμα των παραδοσιακών ψαλτών, απλά το περιγράφει, και όχι πάντα πλήρως και ικανοποιητικώς.