Η εκτέλεση της πεταστής

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Και επαναλαμβάνω το πρώτο μου μήνυμα (το οποίο συμπλήρωσα σχεδόν μόλις το δημοσίευσα και πριν να δω την απάντηση):
«Υπάρχει και αυτή η εκτέλεση αλλά για άλλες περιπτώσεις, όχι όπου βλέπουμε πεταστή. Πχ σε μαθήματα ψαλλόμενα με αργότερο χρόνο και θέσεις (πχ σε κάποιες κατάληξεις του «Τριάδι» των Χερουβικών). Όχι σε τόσο σύντομες θέσεις και χρονική αγωγή.»
Το θεωρητικό παρουσιάζει δυνητικές αναλύσεις. Δε λέει τη θέση που μπαίνουν. Ακούστε στη συνέντευξη του Νεραντζή στο Χατζημάρκο τι του λέει περί έξω πεταστών. Προσωπικά, τις αναλύσεις που καταγράφει, τις κάνω, όχι σαν ενέργειες πεταστής πάντα αλλά σαν πιο ελεύθερη ανάλυση κάποιων θέσεων στις οποίες μπαίνει. Γιατί κάθε ανάλυση εξαρτάται άμεσα από τη μουσική θέση, δεν μπορεί να γίνει παντού όπου βλέπουμε πεταστή. Γι' αυτό και κανένα θεωρητικό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το άκουσμα των παραδοσιακών ψαλτών, απλά το περιγράφει, και όχι πάντα πλήρως και ικανοποιητικώς.
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Δεν διαφονουμε οτι ολες οι αναλυσεις ''ισχυουν'' . Η βασικη μου διαφωνια με την σχολη καρα ειναι οτι αυτες οι αναλυσεις (εκτως του οτι δεν ειναι στανταρ, οπως ειπε και ο ybulbu) δεν μπορουν να γινονται μετροφωνικα.

Χαρακτηριστικος αντιλογος αυτης της θεωρησης:
''Ακου τον ταδε αγιορειτη που κανει π.χ. εξω πεταστη η τον ταδε πατριαρχικο που κανει τρομικο''.

Πρωτον δεν την κανει συνεχεια και δευτερον το γυρισμα εχει ΠΟΙΟΤΗΤΑ δεν ειναι μετροφωνια.
 
P

PANROUST

Guest
Υπάρχει ανάλυση απο δίπλα που δείχνει πως ακριβώς εκτελείτε. Διαβαζόντας την ανάλυση θα καταλάβαιτε ευχαριστώ
Εδώ είναι το πρόβλημα κυρίως κατά την γνώμη μου.Ότι εσείς,δεν έχετε καταλάβει ότι η παράδοση όπου επικαλείσθε κατά καιρούς,δεν μαθαίνετε από τα βιβλία αλλά από τα ακούσματα κυρίως κτλ...

Λήγει η συζήτηση οι απαντήσεις στη θεωρία του κυρίου Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου
Αυτό το αποφασίζουμε και διατάζουμε είναι και αυτό μία παράδοση όπου υπάρχει κατά καιρούς.

Μπορώ να σας πω και άλλα πολλά θεωρητικά όπου υπάρχουν αλλά κυρίως μπορώ να σας βάλω να ακούσετε π.χ.τον Ι.Ναυπλιώτη,πως εκτελεί την πενταστή.
Και η ερώτηση μου εδώ είναι,ποιον θα ακούσω,τον Ναυπλιώτη ή τον κ.Κωνταντίνου στον θεωρητικό του για την εκτέλεση της πενταστής;
 

greek487

Tasos N.
Δεν διαφονουμε οτι ολες οι αναλυσεις ''ισχυουν'' . Η βασικη μου διαφωνια με την σχολη καρα ειναι οτι αυτες οι αναλυσεις (εκτως του οτι δεν ειναι στανταρ, οπως ειπε και ο ybulbu) δεν μπορουν να γινονται μετροφωνικα.

Χαρακτηριστικος αντιλογος αυτης της θεωρησης:
''Ακου τον ταδε αγιορειτη που κανει π.χ. εξω πεταστη η τον ταδε πατριαρχικο που κανει τρομικο''.

Πρωτον δεν την κανει συνεχεια και δευτερον το γυρισμα εχει ΠΟΙΟΤΗΤΑ δεν ειναι μετροφωνια.

Και η έξω πεταστή, και η έσω πεταστή, και η απλή πεταστή, και η πεταστή ως οξεία και ένα σωρό άλλες αναλύσεις της πεταστής οι οποίες ίσως δεν έχουν ονομασία υπάρχουν στην προφορική παράδοση. Η προφορική παράδοση δεν είναι αυτό το περιορισμένο και συγκεκριμένο φαινόμενο που υποθέτουν μερικοί. Ακόμα και πεταστή να μην κανείς καθόλου το θεωρώ σωστό σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Εξαρτάτε στο τέμπο, στις ικανότητες των χορωδών, στην ποιότητα της εκτελέσεις κτλ. ... γενικά στη μουσική διάκριση.

Δεν νομίζω ότι είπε κανείς στη συζήτηση ότι θα έπρεπε όλοι μας και πάντα να την εκτελούμε όπως την ακούμε εδώ.

Και ο Καράς καλά έκανε, και ο κ. Κωνστατίνου καλά έκανε, και ο κ. Παναγιώτης Παππάς (ο οποίος δεν νομίζω να έχει βγάνει θεωρητικό) καλά κάνει στα βιβλία του, και εμείς καλά κάνουμε και συζητάμε και λέμε ότι η εκτέλεση εδώ πάσχει.

Πάντως, δεν εννοεί ότι δεν θα θαυμάσω την εν λόγω χορωδία του κ. Μιχάλη Μακρή, δηλαδή την Ορθόδοξη Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, για τα αξιέπαινα κατορθώματα της και για το σημαντικό της έργο.


 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''... Η προφορική παράδοση δεν είναι αυτό το περιορισμένο και συγκεκριμένο φαινόμενο που υποθέτουν μερικοί...''

Δηλαδη,ποιο;

''...γενικά στη μουσική διάκριση...''

Αυτος ειναι παραγοντας που βοηθα την σωστη και ορθη εκτελεση της πεταστης;...

''...Και η έξω πεταστή, και η έσω πεταστή, και η απλή πεταστή, και η πεταστή ως οξεία και ένα σωρό άλλες αναλύσεις της πεταστής οι οποίες ίσως δεν έχουν ονομασία υπάρχουν στην προφορική παράδοση...''

Σε ποια παραδοση αναφερεστε;...
Γιατι απ'οσο μπορω να κρινω απο ηχογραφησεις παραδοσιακων ψαλτων,αυτα τα εξω μεσα,ανω και κατω που αναφερετε,οχι μονο ειναι πρακτικως απαραδεκτα και αστηριχτα,αλλα επιπλεον σας διαψευδουν και οι ''θεσεις'' οι ιδιες,των μουσικων κομματιων,οπως το πιο πανω Δυναμιις του Καλογηρου.
Κι αυτο φυσικα φαινεται ξεκαθαρα. Βαλε κατω ερμηνευτες που ψαλλουν το εν λογω Δυναμις. Και αν καποιος απ'αυτους κανει αυτο το...πραγμα στο ''Αγιος'' που κανει η οελβυχ... εμενα να με φτυσεις!!!... Και δημοσια αν θελεις!!...:p
 

greek487

Tasos N.
Στην αρχική σας ερώτηση ...

Θα αρκεστω μονο σ'αυτο:
Στο 0:53,τι προσπαθει να κανει η χορωδια;...:confused:

... απάντησαν αρκετοί και με το παραπάνω.


Από κει και πέρα ...

''... Η προφορική παράδοση δεν είναι αυτό το περιορισμένο και συγκεκριμένο φαινόμενο που υποθέτουν μερικοί...''

Δηλαδη,ποιο;

''...γενικά στη μουσική διάκριση...''

Αυτος ειναι παραγοντας που βοηθα την σωστη και ορθη εκτελεση της πεταστης;...

''...Και η έξω πεταστή, και η έσω πεταστή, και η απλή πεταστή, και η πεταστή ως οξεία και ένα σωρό άλλες αναλύσεις της πεταστής οι οποίες ίσως δεν έχουν ονομασία υπάρχουν στην προφορική παράδοση...''

Σε ποια παραδοση αναφερεστε;...
Γιατι απ'οσο μπορω να κρινω απο ηχογραφησεις παραδοσιακων ψαλτων,αυτα τα εξω μεσα,ανω και κατω που αναφερετε,οχι μονο ειναι πρακτικως απαραδεκτα και αστηριχτα,αλλα επιπλεον σας διαψευδουν και οι ''θεσεις'' οι ιδιες,των μουσικων κομματιων,οπως το πιο πανω Δυναμιις του Καλογηρου.
Κι αυτο φυσικα φαινεται ξεκαθαρα. Βαλε κατω ερμηνευτες που ψαλλουν το εν λογω Δυναμις. Και αν καποιος απ'αυτους κανει αυτο το...πραγμα στο ''Αγιος'' που κανει η οελβυχ... εμενα να με φτυσεις!!!... Και δημοσια αν θελεις!!...:p

... έχετε ανάγκη από περισσότερα? Καλή επιτυχία!


 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Bλεπω μια φιμωση της ''αλλης αποψης'' ή μου φαινεται;....:rolleyes:

Αλλα ετσι ειναι... Συνηθησαμε πλεον...
 
P

PANROUST

Guest

Και η έξω πεταστή, και η έσω πεταστή, και η απλή πεταστή, και η πεταστή ως οξεία και ένα σωρό άλλες αναλύσεις της πεταστής οι οποίες ίσως δεν έχουν ονομασία υπάρχουν στην προφορική παράδοση. Η προφορική παράδοση δεν είναι αυτό το περιορισμένο και συγκεκριμένο φαινόμενο που υποθέτουν μερικοί. Ακόμα και πεταστή να μην κανείς καθόλου το θεωρώ σωστό σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Εξαρτάτε στο τέμπο, στις ικανότητες των χορωδών, στην ποιότητα της εκτελέσεις κτλ. ... γενικά στη μουσική διάκριση.

Δεν νομίζω ότι είπε κανείς στη συζήτηση ότι θα έπρεπε όλοι μας και πάντα να την εκτελούμε όπως την ακούμε εδώ.

Και ο Καράς καλά έκανε, και ο κ. Κωνστατίνου καλά έκανε, και ο κ. Παναγιώτης Παππάς (ο οποίος δεν νομίζω να έχει βγάνει θεωρητικό) καλά κάνει στα βιβλία του, και εμείς καλά κάνουμε και συζητάμε και λέμε ότι η εκτέλεση εδώ πάσχει.

Πάντως, δεν εννοεί ότι δεν θα θαυμάσω την εν λόγω χορωδία του κ. Μιχάλη Μακρή, δηλαδή την Ορθόδοξη Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία, για τα αξιέπαινα κατορθώματα της και για το σημαντικό της έργο.


Από εκεί το πήγατε από δω το φέρατε,για να επαινέσετε την χορωδία του κ.Μακρή.
Λες και το θέμα εδώ είναι,τι πιστεύετε για την Ορθόδοξη Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία;
 

greek487

Tasos N.
Bλεπω μια φιμωση της ''αλλης αποψης'' ή μου φαινεται;....:rolleyes:

Αλλα ετσι ειναι... Συνηθησαμε πλεον...

Καλός! Περιμένετε από μένα να σας επικυρώσω την άποψη ... :)

Από εκεί το πήγατε από δω το φέρατε,για να επαινέσετε την χορωδία του κ.Μακρή.
Λες και το θέμα εδώ είναι,τι πιστεύετε για την Ορθόδοξη Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία;

Όχι ντε ... αρκεί μια πεταστή, μια έλξη να κοιτάξουμε για να γίνει "κριτική" ... :rolleyes:


 

Papaza

Νέο μέλος
Μπορειτε να μου πειτε γιατι εκτελει κ ο Στανιτσας την πεταστη στο 0:29 - 0:30 "τσιμπωντας" 2 φωνες παραπανω οπως η ΟΕΒΥΧ? Ευχαριστω πολυ.
 

Attachments

  • Αινοι Πλ. Α' Ηχου.mp3
    5.9 MB · Views: 120
Μπορειτε να μου πειτε γιατι εκτελει κ ο Στανιτσας την πεταστη στο 0:29 - 0:30 "τσιμπωντας" 2 φωνες παραπανω οπως η ΟΕΒΥΧ? Ευχαριστω πολυ.

θα μαθήτευσε φαίνεται ...:D
ατυχές το παράδειγμα (κατ εμέ)
Δεν είναι δα οι ίδιες αναλύσεις .
Δεν χρήζει περαιτέρω σχολίων..
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
'...γιατι εκτελει κ ο Στανιτσας την πεταστη στο 0:29 - 0:30 "τσιμπωντας" 2 φωνες παραπανω οπως η ΟΕΒΥΧ?...

Τσίμπημα από τσίμπημα έχει διαφορά...! :D:wink:
 
Τσίμπημα από τσίμπημα έχει διαφορά...! :D:wink:

Όπως λέμε , άλλο να σε τσιμπήσει , κουνούπι , άλλο σκνίπα, άλλο να σε τσιμπήσει μύγα τσε-τσε , και άλλο να σε τσιμπήσει μαύρο φίδι...:D






Υ.Γ. Δεν κρατιέσαι..
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Όπως λέμε , άλλο να σε τσιμπήσει , κουνούπι , άλλο σκνίπα, άλλο να σε τσιμπήσει μύγα τσε-τσε , και άλλο να σε τσιμπήσει μαύρο φίδι...:D
Υ.Γ. Δεν κρατιέσαι..

Άλλο είχα στο μυαλό μου αλλά... άσε καλύτερα! :wink:
Βλέπεις; Κρατιέμαι! :)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Άλλο είχα στο μυαλό μου αλλά... άσε καλύτερα! :wink:
Βλέπεις; Κρατιέμαι! :)

Ἀσυγκράτητε!!!!:rolleyes:

Τὶ νὰ κάνεις στὴν Ἀθήνα, ἀνέβα Σαλονίκη, κάνε μιὰ ... Τσιμισκάδα, κόψε κίνηση κι ἐτοίμασε ... ὑπογλώσσια ἀπὸ τὰ ... τσιμπήματα δαιμονίου μεσημβρινοῦ ...:p:wink:
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Μπορειτε να μου πειτε γιατι εκτελει κ ο Στανιτσας την πεταστη στο 0:29 - 0:30 "τσιμπωντας" 2 φωνες παραπανω οπως η ΟΕΒΥΧ? Ευχαριστω πολυ.

Φτυστος η Οεβυχ...
 
Δεν τσιμπάει ... κεντάει!:wink:

Επίσης, καλό είναι να βλέπουμε την (κάθε) ερμηνεία στο σύνολό της, οπότε γίνεται, πιστεύω, φανερό αν κάτι αποτελεί έμπνευση - ευστροφία λάρυγγα κλπ. ή στοιχείο εξεζητημένο - "μανιεριστικό".
 

Papaza

Νέο μέλος
Σας ευχαριστω ολους που απαντησατε με ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ!! Να ειστε καλα να μας διδασκετε το "ορθο" υφος βυζαντινης μουσικης!! Ο Στανιτσας φανερα ξεκλεβει κανοντας πεταστη 2 φωνες παραπανω αλλα επειδη ειναι Στανιτσας δικαιολογειται!! Κατα τα αλλα ψαχνετε "ακουσματα"!!

Υ.Γ.Στο Πασα Πνοη του Τεταρτου ηχου να ξεκινατε με απηχημα "Λέγετος"..:D
 
P

PANROUST

Guest
Σας ευχαριστω ολους που απαντησατε με ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ!! Να ειστε καλα να μας διδασκετε το "ορθο" υφος βυζαντινης μουσικης!! Ο Στανιτσας φανερα ξεκλεβει κανοντας πεταστη 2 φωνες παραπανω αλλα επειδη ειναι Στανιτσας δικαιολογειται!! Κατα τα αλλα ψαχνετε "ακουσματα"!!

Υ.Γ.Στο Πασα Πνοη του Τεταρτου ηχου να ξεκινατε με απηχημα "Λέγετος"..:D
Για ανεβάστε μας σε ηχογράφηση τον Ακάθιστο ύμνο από Στανίτσα και από ΟΕΒΥΧ για να ακούσουμε την πεταστη στο ''ίνα κράζω''...
 

Papaza

Νέο μέλος
Δεν τσιμπάει ... κεντάει!:wink:

Επίσης, καλό είναι να βλέπουμε την (κάθε) ερμηνεία στο σύνολό της, οπότε γίνεται, πιστεύω, φανερό αν κάτι αποτελεί έμπνευση - ευστροφία λάρυγγα κλπ. ή στοιχείο εξεζητημένο - "μανιεριστικό".

Εχω κ δευτερη ηχογραφηση του Αρχοντος να εκτελει τσιμπωντας 2 φωνες παραπανω στο ιδιο σημειο..τυχαιο? δε νομιζω.

Ανοιξτε λοιπον το Αναστασιματαριο σας κ δειτε οτι στο σημειο αυτο βρισκεται ο φθογγος ΝΗ ο οποιος μαλιστα τελειται με ΑΠΟΣΤΡΟΦΟ(!) κ απο κατω πεταστη...
Και φυσικα ο Στανιτσας του αλλαζει τα πετρελαια.Αν παρατηρουσαμε ΟΛΟΙ τον τροπο που εκτελουμε τα συμβολα κ τις αναλυσεις προφανως θα καταληγαμε στο συμπερασμα οτι τετοιου ειδους πεταστες,οξειες,τρομικα κτλ κανουμε παμπολλα.
 
Top