Η εκτέλεση της πεταστής

xelwnas

Παλαιό Μέλος
εννοειται πως κάνω πλάκα! σημασία έχει να ενωσουμε θεωρια και πραξη(ακουσματα) μαζι για ενα καλο αποτελεσμα..

Με τρομαξες προς στιγμην :D
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που έχω για την εκτέλεση της έσω πεταστής με κλάσμα, είναι η αρχή της πασίγνωστης αργής δοξολογίας του Πέτρου Λαμπαδαρίου στον άγια και συγκεκρίμενα στη συλλαβή «τῷ δεί..».

Στο συγκεκριμένο σημείο είχα διαφωνία με ένα φίλο μου ο οποίος έχει θητεύσει στην ΕΛΒΥΧ. Θεωρούσε ότι έπρεπε εκεί να γίνει η πεταστή όπως το κάνουμε στην πρώτη συλλαβή του «Κύριε εκέκραξα» του πλ.α΄. Δηλαδή με πλήρη τον κυματισμό. Εγώ πάλι θεωρώ ότι ταιριάζει καλύτερα στο ύφος του συγκεκριμένου κομματιού η πιο «κοφτή» εκτέλεση της έσω πεταστής με κλάσμα (δυστυχώς δε μου έρχεται αυτήν τη στιγμή στο μυαλό κάποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα). Πιστεύω ότι η δική μου άποψη εναρμονίζεται καλύτερα με την προφορική παράδοση και αναδεικνύει περισσότερο τη μουσική μελοποίηση του κομματιού. Ποιά είναι η γνώμη σας;
 

Th4nasis

Παλαιό Μέλος
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που έχω για την εκτέλεση της έσω πεταστής με κλάσμα, είναι η αρχή της πασίγνωστης αργής δοξολογίας του Πέτρου Λαμπαδαρίου στον άγια και συγκεκρίμενα στη συλλαβή «τῷ δεί..».

Στο συγκεκριμένο σημείο είχα διαφωνία με ένα φίλο μου ο οποίος έχει θητεύσει στην ΕΛΒΥΧ. Θεωρούσε ότι έπρεπε εκεί να γίνει η πεταστή όπως το κάνουμε στην πρώτη συλλαβή του «Κύριε εκέκραξα» του πλ.α΄. Δηλαδή με πλήρη τον κυματισμό. Εγώ πάλι θεωρώ ότι ταιριάζει καλύτερα στο ύφος του συγκεκριμένου κομματιού η πιο «κοφτή» εκτέλεση της έσω πεταστής με κλάσμα (δυστυχώς δε μου έρχεται αυτήν τη στιγμή στο μυαλό κάποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα). Πιστεύω ότι η δική μου άποψη εναρμονίζεται καλύτερα με την προφορική παράδοση και αναδεικνύει περισσότερο τη μουσική μελοποίηση του κομματιού. Ποιά είναι η γνώμη σας;

αυτη εκτελειται κατα τη γνωμη μου
 

Attachments

  • Χωρίς τίτλο.png
    31.6 KB · Views: 22

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ρε φιλε το ιδιο πραγμα λεμε.Ασχετα με το αν η αποστροφος ηταν πανω στην πεταστη η' κατω κτλ...Οταν ακολουθουν δυο αποστροφοι κ υπαρχει μπροστα τους πεταστη με κλασμα τι το "παραβατικο" υπαρχει στο να κανεις εναν λαρυγγισμο παρομοιο με του Στανιτσα? οπως εκανε η ΟΕΒΥΧ.Σε αλλο σημειο θα πεις ,σωστα, ομως κ παλι μεταβληθηκε κατι στο κομματι? χαθηκε η βαση? αλλαξε ο ηχος? δεν εκανε κατι πρωτακουστο! Ισα ισα που το ακουσσμα ειναι πανεμορφο..

Θα σου προτεινα να παρατηρησεις πως ψαλλουν το 70% των ψαλτων τα Ανοιξανταρια για παραδειγμα.Παρατηρησε οτι μετα την καταληξη στο φυσικο νη, κ οταν ακολουθει ανοδος απευθειας με πεταστη κ κλασμα στον ανω Νη, οτι ο ανω νη με την πεταστη εκτελειται με τσιμπημα φωνης κ λαρυγγισμο διοτι αφενος ακολουθουν δυο αποστροφοι κ αφετερου το κομματι ΞΕΣΠΑΕΙ σε εκεινο το σημειο.Ο μελοποιος για να βαζει πεταστη κ οχι απλο ισον ΠΡΟΦΑΝΩΣ θελει να τονισει κατι...
Φίλε μου, ψάλλουμε θέσεις, όχι μεμονωμένους φθόγγους. Είναι παραβατικό διότι εισάγεις καινούρια στοιχεία στο άκουσμα που δεν ακούς στη συγκεκριμένη θέση από παραδοσιακούς ψάλτες. Δε γίνεται η ίδια ανάλυση όπου βλέπουμε πεταστή κι έπειτα δυο αποστρόφους. Εν προκειμένω, στο «Άγιος Αθάνατος» του Καλογήρου είναι η ίδια θέση με το «ίνα κράζω σοι» του Καρά που καυτηριάζει τόσο εύστοχα ο Στανίτσας. Δε μοιάζει με τη θέση που ψάλλει ο Στανίτσας στο «Αινείτε».
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αν η λέξη τονίζεται στη λήγουσα, να την τονίσουμε και μουσικά. Αν δεν τονίζεται ή τονίζεται πιο ελαφρά πχ ο άνθρωπός μου, η κατάστασή μου κτλ κτλ...
τότε ή δεν κάνουμε κάποια ανάλυση ή κάνουμε μια πιο "ελαφριά" ανάλυση, που δεν είναι τόσο έντονη όσο η επιπλέον 2 φωνές.
Εννοείται αυτό. Για το συγκεκριμένο παράδειγμα μιλώ, όπου το «Αινείτε αυτόν» μου ακούγεται παράτονα ως «Αινειτέ αυτόν». Άλλοι, νομίζω αλλού και ο ίδιος ο Στανίτσας, δεν κάνουν τόσο εκτενή ανάλυση στο «τε» αλλά εκτείνουν περισσότερο και τονίζουν το «νει».

ΥΓ: Επισυνάπτω το συγκεκριμένο σημείο από το Πασαπνοάριο του Στανίτσα σε πλ. α' όπως το αποτύπωσε με τη γραφίδα του, καταγραφή πιο υπεύθυνη απ' ότι μιας τυχαίας Κυριακής στο αναλόγιο.
 

Attachments

  • Πάσα πνοή, Θρ. Στανίτσα, Ήχ. πλ. α'.jpg
    1.6 MB · Views: 45
Last edited:
τότε ένας που ξέρει μουσικα με έναν που δεν ξέρει ειναι το ιδιο πραγμα! αρκει να ακουν απο κασσετες τα γυρισματα και να μιμουνται τα ακουσματα μεγάλων ψαλτων! η θεωρία ειναι η βαση φίλτατοι θελωντας και μη, χωρις θεωρια δεν παμε πουθενα!

Ναι, αλλά η πράξη έρχεται ως οδηγός "εις θεωρίας επίβασιν"!

Γιαυτό και στη βυζαντινή μουσική δεν υπάρχει "μέθοδος άνευ διδασκάλου".

Ότι και να διαβάσω για χρόες και αναλύσεις (για παράδειγμα), ακόμη κι αν τα μάθω απέξω, δε θα μπορώ να κάνω τίποτε χωρίς ν'ακούσω το δάσκαλό μου.

Διαβάζω τη θεωρία, ακούω το δάσκαλο και τότε αντιλαμβάνομαι τι έλεγε η θεωρία. Έχοντας τα κατάλληλα ακούσματα μπορώ να εκτελέσω τη χρόα, όταν τη συναντήσω, αλλά να μη θυμάμαι τα διαστήματα που σχηματίζει. Εκτελώ τις αναλύσεις που έχω ακούσει από τους δασκάλους μου χωρίς να θυμάμαι πως ακριβώς "αναλύονται". Το ανάποδο μπορεί να γίνει; (κι όταν γίνει μάλλον θα έχει αυτό το "εξεζητημένο" άκουσμα που σχολιάστηκε πιο πάνω και ίσως αυτή είναι η διαφορά όταν φτάνεις στην πράξη μέσω της θεωρίας!!).

Εγώ τουλάχιστον, έτσι πορεύτηκα! Πιτσιρικάς ξεκίνησα (από ανάγκη) σαν εμπειρικός ψάλτης, όντας από μικρός μέσα στην εκκλησία σε όλες τις ακολουθίες (δε λέω ότι αυτό είναι η πιο σωστή πρακτική).

Άλλωστε, υπάρχουν μαρτυρίες για την ψαλτική δεινότητα ανθρώπων που δεν ήξεραν τα θεωρητικά της μουσικής π.χ. Παπαδιαμάντης, Κόντογλου, ακόμη κι ο Βουδούρης στην αρχή (αν θυμάμαι καλά). Κάτι αντίστοιχο δε γινόταν και με τους μικρούς κανόναρχους στο Πατριαρχείο; (σιγά - σιγά μάθαιναν τη μουσική ακούγοντας). Μ'αυτό βέβαια δεν υποστηρίζω να μη μαθαίνουμε τη θεωρία, αντιθέτως μόνο με τη γνώση της προσεγγίζουμε την ολοκλήρωση (τελειότητα - αν υπάρχει) σαν άτομα και σαν "καλλιτέχνες" (αυτό δεν προσπαθούμε και οι περισσότεροι συμμετέχοντες στο φόρουμ; με την ανταλλαγή τόσων απόψεων!), αλλά καμιά φορά κι "ένας που δεν ξέρει μουσικά" μπορεί να σταθεί έχοντας "μουσική αντίληψη" και τα σωστά ακούσματα!

Και από προσωπική μου εμπειρία: έψαλλα πέντε χρόνια έχοντας λαμπαδάριο έναν πολύ ευσεβή εμπειρικό ψάλτη ο οποίος κυριολεκτικά είχε μεγαλώσει μέσα στην εκκλησία και "έβγαζε" άνετα τα πιο γνωστά και κλασσικά μαθήματα του ενιαυτού. Ποτέ δε με κούρασε, ποτέ δεν ήταν "χαμένος" (μετά έγινε και μοναχός).

Υ.Γ. Αυτό πρέπει να ήταν το πιο μεγάλο μήνυμα που έχω γράψει:D. Συγχωρήστε μου τη μακρυγορία και αν ξέφυγα από το θέμα (ανάλυση της πεταστής!):)
 
Last edited:
Είναι τουλάχιστον φαιδρό να αντιπαραβάλουμε την εκτέλεση του Στανίτσα.
Δεν ισχυρίστηκε κανείς ότι σε εκείνο το σημείο , δεν το εκτέλεσε έτσι .
Ούτε βέβαια ότι πάντα και παντού η πεταστή εκτελείται με τον συγκεκριμένο τρόπο .
Υπάρχει η υποκειμενικότητα , η κρίση του ερμηνευτή ( εκεί είναι και το μεγαλείο τους και το γιατί ξεχώρησαν ..) , υπάρχει και η κατάχρηση .
Διαλέγετε και παίρνετε .
Εάν σε κάθε συλλαβή , σε κάθε φθογγόσημο , σε κάθε νότα , "βλέπουμε" κρυμμένες στενογραφικά μουσικές φράσεις και αναλύσεις ,τότε τι να πω , χρειαζόμαστε καινούριο σύστημα αναλυτικότερης σημειογραφίας , να αναλύσουμε την ήδη αναλελυμένη .
Ανάλυση στην ανάλυση δηλαδή .
Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά .
Την χρήση των φθογγοσήμων(και δη των ποιοτηκών σημαδίων ) , την ενέργειά τους , την δυναμική τους , την ποιότητά τους ,την εκφορά τους, μας την έδειξαν οι παλαιότεροι δάσκαλοι , με τις κατ ολίγον (ελάχιστα θα έλεγα) διαφορετικές καταγραφές -ερμηνείες , αλλά και οι μεταγενέστεροι δάσκαλοι (από αυτούς που έχουμε ηχητικά ντοκουμέντα ) , με τις μοναδικές εκτελέσεις τους .(ο καθένας με την δική του προσέγγιση )
Τώρα μη προσποιούμαστε ότι ξαφνικά ανακαλύψαμε τον τροχό και οδηγούμαστε σε καινοφανή (μάλλον κενοφανή..) άτοπα συμπεράσματα .
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
http://www.youtube.com/watch?v=4whgWfIMc6c&list=LLm6-eNv5LfiPFFjkeY5ujpA

http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=70944&d=1358963479

Tωρα που τα βαλαμε διπλα διπλα... Για να δουμε,ακουμε το ιδιο στη μια και στην αλλη περιπτωση;...
Δεν ειναι η πρωτη πιο....χορευτικη;...:wink:

Αυτη τη θεση κυριοι,(2η)την ακουμε 50 χρονια τωρα! Ουδεποτε ομως ξενισε σε κανεναν. Γιατι αραγε;... Επειδη την λεει ο Στανιτσας;... Οχι βεβαια!... Επειδη απο αυτον(και οχι μονο)γινεται με διαφορετικο τροπο,πιο φυσιολογικο,αβιαστο και παντα στην κριση του ερμηνευτη. Και ολα αυτα ειναι αποτελεσματα ακουσματων!
Παρεπιπτωντως...για ακουστε και το πιο κατω Πασα πνοη,παλι απο τον Στανιτσα... Μπορει να ειναι η ιδια περιπτωση με την 1η;...

http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=55682&d=1319135224
 
Last edited:

Papaza

Νέο μέλος
Φιλε papaza αν κατσεις να γραψεις αναλυτικα και τις δυο πεταστες θα τις γραψεις το ιδιο. ΟΜΩΣ δεν ειναι το ιδιο! Ο Στανιτσας εχει ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Αυτη τη ποιοτητα δεν στη μαθαινει κανενα θεωρητικο! Κατσε ακου καναν παλιο αγιορειτη η καναν παλιο πατριαρχικο (εντως πατριαρχειου παντα) , διαβασε και τη θεωρια οποια θελεις και εισαι κομπλε. Αμα ακους σωστους ψαλτες οτι θεωρια και να διαβασεις σωστος θα βγεις.

Υ.Γ. Θα βγω στο τελος και στανιτσικος μ ' αυτα που ακουω...απαγε... :D

ΠΑΛΙ το ιδιο λεμε! Σαφως και ΔΕΝ γραφονται το ιδιο δυο πεταστες!! Στο Θεωρητικο του Χρυσανθου αλλα κ σε πολλα αλλα θεωρητικα υπαρχουν γραμμενες οι διαφορετικες ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ της Πεταστης σε καθε σημειο που συνανταται μεσα στο κομματι! Θα διαπιστωσεις λοιπον βλεποντας αυτες τις αναλυσεις οτι εκτελειται με διαφορετικο τροπο καθε φορα η πεταστη αναλογα με το που βρισκεται μεσα στο μελος,το χρονο κτλ...Σε αρκετες μαλιστα αναλυσεις η Πεταστη γραφεται με διγοργα κ τριγοργα κ σκαρφαλωμα 2 κ 3 φωνων πανω...!! Αυτο δεν ειναι κατι το "αιρετικο", οπως θα διαπιστωσετε το εκτελουμε ολοι, απο την ΟΕΒΥΧ μεχρι το ορεινοτερο χωριο.Παιζει ρολο κ η φωνη βεβαια κ οι λαρυγγισμοι που μπορεις να εκτελεσεις.

Ψαλτες σωστους ακουω αλλα το θεμα ειναι να συνδυαζεται κ η θεωρια κ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ οταν διαπιστωνω οτι η θεωρια ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ με αυτα που ακουω απο τους ψαλτες ,τεντωνω αυτακι κ δεν κλεινω το κασσετοφωνο για να ευχαριστησω τον εγωισμο μου...

Υ.Γ.Οσον αφορα τους Αγιορειτες εχω ηχογραφηση ετσι συντομουλα στην οποια εκτελουν πεταστη σαν της ΟΕΒΥΧ κ πιο εντονη,σε ηχο πλαγιο του δευτερου..
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Κάποια σημεία που μας αναφέρει το μέλος Papaza τα βρίσκω πολύ σωστά και βοηθητικά και τον ευχαριστώ πολύ.
Θα ήθελα να προσθέσω και το δικό μου προβληματισμό στο θέμα. Μήπως θα έπρεπε να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στο θέμα της ανάλυσης της πεταστής, προστέθηκε χωρίς να υπάρχει σκοπιμότητα από κανέναν, και ο τονισμός (του κειμένου ή ο μουσικός ή και αμφότεροι);

Δηλαδή προσπαθώ να πω ότι καθώς ο τονισμός έχει άμεση σχέση με το ρυθμό και με τους πόδες, τότε ίσως μπορεί να εξηγηθεί γιατί κάποιο χαρακτήρα τον χτυπάμε πιο ισχυρά, ας μην έχει τόνο στο κείμενο, και από κει και πέρα πότε και γιατί έχουμε ισχυρό ή λιγότερο ισχυρό πόδα πιθανό να εξηγεί και την τοποθέτηση συγκεκριμένων χαρακτήρων σε συγκεκριμένες θέσεις, όπως πεταστής στην προκειμένη περίπτωση, και γιατί σε άλλες περιπτώσεις αναλύεται με τον άλφα, βήτα τρόπο κ.ο.κ. Νομίζω λοιπόν πως δεν είναι απλά θέμα ορθογραφίας η τοποθέτηση της πεταστής, ούτε η ποικιλία στην ανάλυσή της τυχαία. Δεν έχω το χρόνο να ασχοληθώ περαιτέρω με το θέμα. Γνωρίζω πως θα αμφισβητηθούν αυτά μακάρι να συμβεί αυτό με επιχειρήματα ώστε να κατανοήσω το λάθος συλλογισμό μου. Η γνώμη μου όμως μέχρι τώρα είναι πως η κατάργηση των λεγόμενων «συνεπτυγμένων» ρυθμών και η εμμονή στο γνωστό δίσημο μας απομακρύνει ακόμα περισσότερο από την κατανόηση τέτοιων φαινομένων και την εξήγησή τους. Έτσι σε αντίθεση με αυτό που γράφτηκε παραπάνω, η θεωρία μπορεί να βοηθήσει κάποιον να ψάλλει καλύτερα, αρκεί να μην είναι ξεκομμένη από την πράξη.

<!--[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG/> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:TrackMoves/> <w:TrackFormatting/> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:DoNotPromoteQF/> <w:LidThemeOther>EN-US</w:LidThemeOther> <w:LidThemeAsian>ZH-CN</w:LidThemeAsian> <w:LidThemeComplexScript>HE</w:LidThemeComplexScript> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> <w:SplitPgBreakAndParaMark/> <w:EnableOpenTypeKerning/> <w:DontFlipMirrorIndents/> <w:OverrideTableStyleHps/> <w:UseFELayout/> </w:Compatibility> <m:mathPr> <m:mathFont m:val="Cambria Math"/> <m:brkBin m:val="before"/> <m:brkBinSub m:val="--"/> <m:smallFrac m:val="off"/> <m:dispDef/> <m:lMargin m:val="0"/> <m:rMargin m:val="0"/> <m:defJc m:val="centerGroup"/> <m:wrapIndent m:val="1440"/> <m:intLim m:val="subSup"/> <m:naryLim m:val="undOvr"/> </m:mathPr></w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" DefSemiHidden="true" DefQFormat="false" DefPriority="99" LatentStyleCount="267"> <w:LsdException Locked="false" Priority="0" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Normal"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="heading 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 7"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 8"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 9"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="35" QFormat="true" Name="caption"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="10" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Title"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="11" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtitle"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="22" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Strong"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="20" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="59" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid"/> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="No Spacing"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="34" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="List Paragraph"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="29" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Quote"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="30" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Quote"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="19" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="21" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="31" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Reference"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="32" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Reference"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="33" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Book Title"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" QFormat="true" Name="TOC Heading"/> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style> <![endif]-->
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
ΠΑΛΙ το ιδιο λεμε! Σαφως και ΔΕΝ γραφονται το ιδιο δυο πεταστες!!

Συντροφε και συανγωνιστη Papaza (μου αρεσει το ψευδωνυμο) ΔΕΝ λεμε το ιδιο. Εγω πιο πανω ειπα οτι αν τις γραψεις αναλυτικα θα γραψεις το ιδιο πραγμα...

Υ.Γ.Οσον αφορα τους Αγιορειτες εχω ηχογραφηση ετσι συντομουλα στην οποια εκτελουν πεταστη σαν της ΟΕΒΥΧ κ πιο εντονη,σε ηχο πλαγιο του δευτερου..

Παλι τα ιδια επιχειρηματα βρε συντροφε; Σου ειπα την αποψη μου. Δεν ειναι θεμα τι κινηση κανει η φωνη μετροφωνικα... ειναι το θεμα της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ...

Υ.Γ. Μην μου βαλεις τιποτα βατοπεδινους γιατι θα σε ξεκοψω απο συντροφο :wink:
 
Last edited:

Papaza

Νέο μέλος
Συντροφε και συανγωνιστη Papaza (μου αρεσει το ψευδωνυμο) ΔΕΝ λεμε το ιδιο. Εγω πιο πανω ειπα οτι αν τις γραψεις αναλυτικα θα γραψεις το ιδιο πραγμα...



Παλι τα ιδια επιχειρηματα βρε συντροφε; Σου ειπα την αποψη μου. Δεν ειναι θεμα τι κινηση κανει η φωνη μετροφωνικα... ειναι το θεμα της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ...

Υ.Γ. Μην μου βαλεις τιποτα βατοπεδινους γιατι θα σε ξεκοψω απο συντροφο :wink:

Αρα θεωρεις οτι η ΟΕΒΥΧ που εκτελει ετσι την πεταστη το κανει κακως λογω μετροφωνιας?...Αυτο συμπεραινω.
Σιγουρα η ποιοτητα παιζει ρολο κ η ανεση με την οποια λες το κομματι ομως οπως ειπε κ ο EIRYK πιο πριν παιζει ρολο κ ο τονισμος της λεξης ωστε στο σημειο που τονιζεται ΕΑΝ κ ΕΦΟΣΟΝ υπαρχει πεταστη τοτε να εκτελειται πιο εντονα..

Οσο για το τελευταιο μην μου ανησυχεις Καρακαλλινους ακους? :p Δεν θα χαλασουμε τη συντροφια μας ,αν και γιατι ετσι με την Βατοπεδιου? Νομιζω οτι γενικη αληθεια οτι εχουν την πιο δυνατη χορωδια στο Ορος...
 

Th4nasis

Παλαιό Μέλος
Συντροφε και συανγωνιστη Papaza (μου αρεσει το ψευδωνυμο) ΔΕΝ λεμε το ιδιο. Εγω πιο πανω ειπα οτι αν τις γραψεις αναλυτικα θα γραψεις το ιδιο πραγμα...



Παλι τα ιδια επιχειρηματα βρε συντροφε; Σου ειπα την αποψη μου. Δεν ειναι θεμα τι κινηση κανει η φωνη μετροφωνικα... ειναι το θεμα της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ...

Υ.Γ. Μην μου βαλεις τιποτα βατοπεδινους γιατι θα σε ξεκοψω απο συντροφο :wink:

θεωρια ποιοτητα και πολυ ψαξιμο λοιπον!
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Κάποια σημεία που μας αναφέρει το μέλος Papaza τα βρίσκω πολύ σωστά και βοηθητικά και τον ευχαριστώ πολύ.
Θα ήθελα να προσθέσω και το δικό μου προβληματισμό στο θέμα. Μήπως θα έπρεπε να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στο θέμα της ανάλυσης της πεταστής, προστέθηκε χωρίς να υπάρχει σκοπιμότητα από κανέναν, και ο τονισμός (του κειμένου ή ο μουσικός ή και αμφότεροι);

Δηλαδή προσπαθώ να πω ότι καθώς ο τονισμός έχει άμεση σχέση με το ρυθμό και με τους πόδες, τότε ίσως μπορεί να εξηγηθεί γιατί κάποιο χαρακτήρα τον χτυπάμε πιο ισχυρά, ας μην έχει τόνο στο κείμενο, και από κει και πέρα πότε και γιατί έχουμε ισχυρό ή λιγότερο ισχυρό πόδα πιθανό να εξηγεί και την τοποθέτηση συγκεκριμένων χαρακτήρων σε συγκεκριμένες θέσεις, όπως πεταστής στην προκειμένη περίπτωση, και γιατί σε άλλες περιπτώσεις αναλύεται με τον άλφα, βήτα τρόπο κ.ο.κ. Νομίζω λοιπόν πως δεν είναι απλά θέμα ορθογραφίας η τοποθέτηση της πεταστής, ούτε η ποικιλία στην ανάλυσή της τυχαία. Δεν έχω το χρόνο να ασχοληθώ περαιτέρω με το θέμα. Γνωρίζω πως θα αμφισβητηθούν αυτά μακάρι να συμβεί αυτό με επιχειρήματα ώστε να κατανοήσω το λάθος συλλογισμό μου. Η γνώμη μου όμως μέχρι τώρα είναι πως η κατάργηση των λεγόμενων «συνεπτυγμένων» ρυθμών και η εμμονή στο γνωστό δίσημο μας απομακρύνει ακόμα περισσότερο από την κατανόηση τέτοιων φαινομένων και την εξήγησή τους. Έτσι σε αντίθεση με αυτό που γράφτηκε παραπάνω, η θεωρία μπορεί να βοηθήσει κάποιον να ψάλλει καλύτερα, αρκεί να μην είναι ξεκομμένη από την πράξη.
Συμφωνώ πως έχει να κάνει με τον τονισμό, όταν μιλάμε για αναλύσεις που γίνονται. Το θέμα είναι αν γίνεται η ανάλυση στη συγκεκριμένη μουσική φράση, που δεν περιορίζεται στην πεταστή και τις δύο ακολουθούμενες αποστρόφους αλλά από την ευρύτερη μουσική φόρμα και, αν ναι, πότε;

Πχ, στο «Τριάδι» του Χερουβικού του Φωκαέως σε α', γνωστό σε όλους, επιδέχεται αυτή την ανάλυση πριν καταλήξη. Βέβαια, γράφει ψηφιστό και όχι πεταστή, αλλά είναι παρόμοια θέση, περαιτέρω αναλελυμένη. Διαφέρει στον τρόπο που ανεβαίνει μέχρις εκεί, καθώς κορυφώνεται σταδιακά, οπότε ακούγεται με την ανάλυση μια επιπλέον κορύφωση, δεν ανεβαίνει απότομα με τρίφωνη ανάβαση όπως στο «Άγιος Αθάνατος» και στο «ίνα κράζω σοι» που παραλλήλισα σε προηγούμενο μήνυμα. Κυρίως, όμως, διαφέρει στην έκταση των θέσεων και στη χρονική αγωγή, αφού το Χερουβικό, που περιέχει εκτενείς μουσικές φράσεις ψαλλόμενες αργά, επιδέχεται τέτοιων αναλύσεων. Διαφέρει και ο τρόπος, καθώς το παρεστιγμένο με το οποίο γίνεται η ανάλυση από την ΟΕΒΥΧ δίνει χορευτικό χαρακτήρα στο άκουσμα.
Η ίδια θέση από τον Φωκαέα γράφεται και με δύο ίσα στον Πα', με ομαλό από κάτω και γοργό στο δεύτερο, στο Χερουβικό του πλ. α'. Συντηρητικότερη ανάλυση που επίσης γίνεται. Φαντάζομαι πως μια ακόμη πιο αφαιρετική γραφή της ίδιας θέσεως θα είχε μια απλή πεταστή με κλάσμα στον Πα' ακολουθούμενη από απόστροφο με κλάσμα.

Ο Κυριακός Ιωαννίδης, πάντως, στο Τρισάγιό του ψηφιστό με κλάσμα γράφει και όχι πεταστή. Ανορθογραφία; Δηλώνω αδαής...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αρα θεωρεις οτι η ΟΕΒΥΧ που εκτελει ετσι την πεταστη το κανει κακως λογω μετροφωνιας?...Αυτο συμπεραινω.
Σιγουρα η ποιοτητα παιζει ρολο κ η ανεση με την οποια λες το κομματι ομως οπως ειπε κ ο EIRYK πιο πριν παιζει ρολο κ ο τονισμος της λεξης ωστε στο σημειο που τονιζεται ΕΑΝ κ ΕΦΟΣΟΝ υπαρχει πεταστη τοτε να εκτελειται πιο εντονα..

Οσο για το τελευταιο μην μου ανησυχεις Καρακαλλινους ακους? :p Δεν θα χαλασουμε τη συντροφια μας ,αν και γιατι ετσι με την Βατοπεδιου? Νομιζω οτι γενικη αληθεια οτι εχουν την πιο δυνατη χορωδια στο Ορος...
Παρακαλώ ηχογράφηση μέχρι και τη δεκαετία του '80. Μετά πολλά πράγματα πιστεύω πως εισήχθησαν...
 

aposto

Παλαιό Μέλος
Η ΟΕΒΥΧ ειναι χορωδια που διευθυνει ο Λυκουργος Αγγελοπουλος η ο Μιχαλης Μακρης;Αν κ δεν συμφωνω με το ακουσμα γενικα οχι πως αλλοιωνεται κατι στα λογια κ δεν κρινω τα ιερα λογια των υμνων απλα δεν συμφωνω με τις πολλες αναλυσεις που εχουν εισαγει,βεβαια προσωπικη αποψη εκφραζω αλλα ακομη κ το ακουσμα το συγκεκριμενο εκφραζει πολλους φιλους της ψαλτικης,νομιζω χρειαζεται απλοτητα κ τιποτα παραπανω.
Τωρα δεν μπορω να καταταλαβω το προβλημα κ εχουμε ανοιξει τοσες συζητησεις,αν κ μου αρεσει κ εχω μαθει να ακουω προς μερια πατριαρχειου,οτι κ να πουμε εμεις το ακουσμα της Οεβυχ δεν θα αλλαξει γιατι ετσι μαθανε οι ανθρωποι για εμας πχ λαθος γι αυτους το σωστο.
Το μονο σιγουρο κ το πιο θετικο ειναι οτι κ οι 2 πλευρες υμνουμε τον Θεο τουλαχιστον σ αυτο συμφωνουμε.

Υ.Γ
Ειπε καποιος πως σε καποια σελιδα σχετικα με το θεμα αυτο πως ειναι δυνατον να μην ακουσω την Ορθοδοξη Ελληνικη Bυζαντινη Χορωδια την Ορθη;;καπως ετσι το πε.
Θελω να του θεσω ενα ερωτημα κ ξερω πως η Οεβυχ παει κ με το Παλαιο ημερολογιο,ολοι οι υπολοιποι που δεν ακουμε την Οεβυχ δεν ειμαστε ορθοδοξοι;;
 
Last edited:

Papaza

Νέο μέλος
Ειρηνη αδερφοι..Τον ιδιο Θεο ψαλλουμε :) Μη φαγωθουμε για τις πεταστες.
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Ειρηνη αδερφοι..Τον ιδιο Θεο ψαλλουμε :) Μη φαγωθουμε για τις πεταστες.

Μη μασας συντροφε! Κουβεντα να γινεται...

Υ.Γ. Να σου πω παπαζα ειναι η παπατζα;
 
Top