Στο 4χορδο Νη-γα, το ατζεμ επι του γα δεν επηρεαζει το γα διοτι ειναι ηδη στη θεση της κορυφης 4χορδου, δεν γινεται να αλλαξει, απλα τραβαει λιγακι το βου κοντα του δημιουργωντας ακουσμα σκληρο διατονικο, ματζορε, εναρμονιο, πειτε το οπως θελετε.
Στο 4χορδο Γα - ζω εννοειται παλι η ιδια διαδικασια, δηλαδη το γα εννοειται ως νη, το δη ως πα κλπ, οποτε η κορυφη του 4χορδου ειναι το ζω υφεση ως γα, (ως νανα) για να ειναι το 4χορδο πληρες. Εδω επειδη συμφωνα με τα θεωρητικα το διαστημα κε -ζω ειναι ηδη απο την διατονικη κλιμακα 12 μορια, στα χαρτια δεν εμφανιζεται ελξη προς το ζω. Αν ομως εννοησουμε οπως προειπα οτι το 4χορδο γα-ζω ειναι ομοιο με το νη-γα, και η κλιμακα αναπτυσσεται με ομοια 4χορδα, τοτε μπορω να ισχυριστω πως ο εννοουμενος βου (κε) υψωθηκε αντιστοιχως 2 μορια.
Το αποτελεσμα ακουστικα και μαθηματικα ειναι ακριβως το ιδιο, 4χορδα 12-12-6.
Αν η φθορα μπει στον βου τοτε ζητειται ο φθογγος αυτος χαμηλωμενος. Φυσικα και μπορει να ειναι 4χορδο του εναρμονιου βαρεως! Αν προχωρησω με συνημμενα 4χορδα εχω Νη-γα, Γα-ζω υφεση, Ζω υφεση- βου υφεση. (το ιδιο μπορω να πω και για τον χαμηλο ζω υφεση βεβαιως, κανει 4 χορδο με τον βου -υφεση). Αρκει βεβαιως να δειχνει αυτην την κινηση η μελωδικη μου φραση.
Αν δεν κανω λαθος το νιχαβεντ εχει 4χορδο νη-πα- βου υφεση- γα, οποτε οχι, δεν εχω νιχαβεντ αν μπει στο γα. Αν ομως μπει στο βου και η μελωδια κινειται γυρω απο αυτο το 4χορδο (μινορε ουσιαστικα), τοτε ναι, μπορει κανεις να το πει κι ετσι.
Αλλα βεβαιως, αν κρινω απο τα γραφομενα σας σε αλλα θεματα, ειστε καλος γνωστης της θεωριας και αυτα (που τα εχει περιγραψει και η επιτροπη του '81) τα γνωριζετε ηδη άριστα.