Κάνω φωνητική από το 2006 και έχω αλλάξει 3 δασκάλους. Δεν το λέω για να ξέρεις ..... "με ποιον έχεις να κάνεις" φυσικά! αλλά για να εξηγηθώ γιατί "λέω και εγώ τη γνώμη μου".
"Εμείς εδώ" φωνητική ενοούμε αυτό που στα ωδεία ονομάζεται "Μονωδία". Δηλαδή διδασκαλία του λεγόμενου "Κλασικού Τραγουδιού", ήτοι ιταλικών και γερμανικών, αισθησιακού περιεχομένου ως επί το πλείστον τραγουδιών που έχουν γραφτεί για να φέρνουν την φωνή στα όριά της. Υπάρχει καθορισμένο ρεπερτόριο όπως και στη βυζ μους. Για κάθε τύπο φωνής όμως υπάρχουν συγκεκριμένα τραγούδια. ΕΝ πάση περιπτώσει, συνοδεύονται και από ασκήσεις ενδυνάμωσης του φωνητικού οργάνου, και σωστής τοποθέτησης της φωνής. Χωρίς αυτά δεν βγαίνουν οι άριες, μόνο χαλάει η φωνή. Τυπική διάρκεια 40 λεπτά, μια φορά την εβδομάδα το οποίο από προσωπική εμπειρία θεωρώ οριακά επαρκή.
Το αποτέλεσμα πιστοποιείται από πτυχίο μονωδίας, αν κάποιος μάθει το ρεπερτόριο. Κατά αναλογία, στη βυζαντινή μουσική, το αποτέλεσμα πιστοποιείται από το πτυχίο που θα σου χορηγηθεί. Από εκεί και πέρα τι έχεις μάθει ουσιαστικά.....ότι το φιλότιμό σου σου επιτρέπει. Αυτό παντού ισχύει βεβαίως...έχουμε γεμίσει διπλωματούχους, δεν ξέρουμε όμως όλοι καλά τη δουλειά μας....
Η τελευταία σου πρόταση είναι αλήθεια Γιώργο Γουδί. Όμως και που δεν ισχύει αυτό;;; Αλλάζεις διαιτολόγο;; "Ο παλιός έφταιγε που δεν αδυνάτισες....". Αλλάζεις μηχανικό; "ο παλιός ήταν άσχετος"...έτσι και οι δάσκαλοι, δεν έχουν όλοι την ίδια μέθοδο, ωστόσο ο νέος δάσκαλος πιθανότατα ναι, θα θάψει τον παλιότερο. Και θα σου βρει "θεαματική βελτίωση" στην αρχή. Υπάρχουν και άνθρωποι σωστοί όμως.
(στη περίπτωσή μου ξεκαθάριζα από την αρχή ότι δεν με ενδιέφερε η "Μονωδία", οπότε μέναμε μόνο στις φωνητικές ασκήσεις, κοινώς το "τέντωμα" της φωνής). Αυτό πρέπει να το σεβαστεί ο κάθε δάσκαλος και όχι να θέλει να σε κάνει όπερα ντε και καλά. Με τον νυν δάσκαλό μου έχουμε βρει μια ενδιαφέρουσα μέση λύση -γιατί είναι βαρετό επί σειρά ετών να κάνεις μόνο ασκήσεις-, συγκεκριμένα επιχειρούμε απαιτητικά βυζαντινά κομμάτια, στα πλαίσια της εκγύμνασης της φωνής, π.χ. Επί των ποταμών Βαβυλώνος (κάτω Γα), διάφορα άξιον εστίν Πρίγγου, Κασσιανή Χουρμουζίου (κάτω κάτω Νη-λέμε-τώρα - άνω Κε-ξαναλέμε-τώρα), ο δάσκαλος βρήκε πολύ ενδιαφέρουσες τις Στροφές σε ραστ (πλ.δ) στην αρχή του Μουσικού απανθίσματος του Κεϊβελή (ο μιαν Χανές δεν αστειεύεται και το Γαζέλ στο τέλος.....).
Το συμπέρασμα αφορά έναν, η απάντηση απευθύνεται και σε άλλους.
Είναι γεγονός πάντως ότι τα "μαθήματα φωνητικής" είναι ένας όρος λίγο αόριστος.
Από μια σύντομη αναζήτηση στο σάιτ του ωδείου Αθηνών διαπίστωσα ότι προσφέρονται πακέτα του ενός μήνα αλλά και μεγαλύτερα.
Υπάρχουν επίσης και διαδικτυακά μαθήματα στο you tube.
Εμείς εδώ τι είδους μάθημα ορίζουμε ως φωνητική, ποια είναι μια τυπική διάρκεια και κυρίως πώς πιστοποιείται το αποτέλεσμα;
Προφανώς απαντήσεις του τύπου "εξαρτάται από τη φωνή του καθενός" είναι πολύ γενικές.
Ο κόσμος φοβάται ότι ο δάσκαλος θα του τα βρει αρχικά όλα λάθος και στην πορεία θα επισημαίνει ως επιτεύγματα πράγματα που ήταν ήδη γνωστά.