Concert du coeur (sic) de Lycourgos Angelopoulos - A Gand & a Bruges (le 4 & 5 février 2011)

Status
Not open for further replies.

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
κ. Νασση,

Για τις εγκυκλίους της Εκκλησίας της Ελλάδος, να σας ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ διοτι η το ξεχάσατε, η το αγνοείτε


1) ΕΠΕΙΔΗ μια συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών επιβάλλει μια μέθοδο ψαλτικής, μια μέθοδο μουσικής γραφής, εναν τρόπο ερμηνείας της ψαλτικής η οποια κατα την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ των ιεροψαλτών ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ στην μέχρι τότε ψαλτική πραγματεία (2000 το έτος)

2) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ και ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ την ΣΥΜΨΑΛΜΩΔΙΑ αναμεταξή ιεροψαλτών

3) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών αναθεώρησε ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ της επίσημης εκκλησίας τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα

4) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών δημιουργεί τον κίνδυνο για την ΑΛΛΩΤΡΙΩΣΗ της ψαλτικης και την ΝΟΘΕΙΑ της

Αποφασίστηκε όπως

α) Τα σωματεία των ιεροψαλτικών οργανώσεων
β) συγκεκριμένοι φορέις ιεροψαλτών
γ) φυσικά πρόσωπα ιεροψάλτες

να καταφύγουν στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ για το εαν η εν λόγω αναθεωρητική μέθοδο και ψαλτική ιδιορρυθμία εκφράζει την ΠΑΡΑΔΟΣΗ και εαν επιτρέπεται να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΗ αυτη η νέα αναθεωρητική τάση τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα, μεθόδους, ερμηνείες κ.α.

Οι επιστολές, προβληματισμοί, ερωτησεις των ως άνω φορέων εξετάστηκαν απο την οικεία επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος. ΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ απο εκπροσώπους της επι αναλογίου ψαλτικής οικογένεις, μουσοτραφείς κληρικούς, και ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ όπως τον κ. Γρηγόριο Στάθη.

ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ απο εκπροσώπους της αναθεωρητικής τάσης στοιχεία και εξηγήσεις ΓΙΑΤΙ η μέθοδός τους υπερέχει της τρέχουσας μεθόδου, και ΓΙΑΤΙ η αναθεωρητική μέθοδος εκπροσωπεί παράδοση και ερμηνεύει επι ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ θέματα παρασημαντικής, ψαλτικής ερμηνείας και θεωρίας.

Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, λαμβάνουσα υπ όψιν και εξετάζοντας ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ απο ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφερομένους (δη και του κ. Αγγελόπουλου) εισηγήθηκε γνώμη η οποία καταστάλλαξε στα εξής στο Υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

"......η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων, ήτοι του Μητροπολίτου Μαδύτων Χρύσανθου, του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, καθ’όσον δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.

Δια της Αποφάσεως Αυτής η Εκκλησία φροντίζει ίνα διάσωση ακέραιον το Εκκλησιαστικόν Ήθος και μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων, καθ’όσον γνωρίζει την σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της Ιεράς ταύτης Παραδόσεως, ως συνδέσμου αρραγούς προς το ένδοξον παρελθόν ημών και εγγύησιν ελπίδος δια το ασφαλές μέλλον.

Ταύτα γνωρίζομεν υμίν και παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.

Εντολή της Ιεράς Συνόδου

Ο Αρχιγραμματεύς

Ο Χριστιανουπόλεως Σεραφείμ"


Λοιπόν κ. Νάσση

Για όποιον διαβάζει και καταλαβαίνει την Ελληνική γλώσσα το υπόμνημα είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ.

1) η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων

Δηλαδή, με τον λέξη ΕΜΜΕΝΕΙ εννοεί πως ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ αυτά που ακολουθεί. ΔΕΝ αναθεωρεί τα μέχρι την τότε εποχή παραδεδωμένα. ΔΕΝ βλέπει τον λόγο να ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ κάποια αναθεωρητική μέθοδο.

2) Και γιατί εμμενει;

Διοτι ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.

Προσέξτε τα λόγια (ελληνικά πάντοτε) ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.

ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;;;;

3) Και γιατί ΕΜΜΕΝΕΙ, επίσης, εις τα παραδεδωμένα η Εκκλησία της Ελλάδος;;

Για να ῾""μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων
"""

Η Ιερά Σύνοδος, αρα, ΕΝΤΟΠΙΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ στην εν λόγω αναθεωρητική τάση.

ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

3) Και προχωρεί το υπόμνημα με ΣΥΣΤΑΣΗ όπως παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.

Το καταλάβατε;;;;

Επισυνάπτω. Να ενημερωθούν ΟΛΟΙ οι οποίοι ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ την Βυζαντινή Μουσική εντώς της δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΤΗΡΗΣΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ την Συνοδική Απόφαση η οποία (Καί πάλι να το χωνέψετε) γνωματεύει (ΣΥΣΤΑ ΜΑΛΛΟΝ) στην ΕΜΜΟΝΗ εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων εφ όσον

...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.


Λοιπόν μετα απο ολα αυτά, ΤΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΒΓΑΖΕΤΕ;;;;

Γιατι, ύστερα την εξέταση των θέσεων του Αγγελόπουλου, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει η Ιερά Σύνοδος τις λέξεις "ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ";;;

Σε ΤΙ και σε ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ αναφερόταν αυτές οι λέξεις;

Στα μέχρι τότε παραδεδωμένα;

ΝΓ
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
κ. Νασση,

Κατ αρχάς ΠΟΥ ΕΙΔΑΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΑΣ;;;;;;;;;

Για ποιον ειναι τα παρακατω δηλαδη? Ποιος αλλος εδω κραταει την αλλη πλευρα της συζητησης? Μιλατε πολλοι συγκεκριμενα κ. Γιαννουκακη, και σας συνιστω να προσεχεται. Μιλατε για τον φιλο και συνεργατη John Boyer δηλαδη? Μια μικρη κοινοτητα ειμαστε κ. Γιαννουκακη. Και χρειαζοσαστε παρα πολυ περισσοτερη προσοχη. Γραφετε πολλα και διαφορα χωρις να ελεγχεται καν.

εαν ρωτήσουμε τον Αγγελόπουλο ΠΟΙΟΥΣ θεωρεί ως ΜΑΘΗΤΕΣ (μακροχρόνια διδασκαλία κατ ιδίαν) και όχι ποιοι ήταν οι...κομήτες του καλοκαιριού η μερικών καλοκαιριών ως ισοκράτες ή και ως μελωδοί της δευτέρας η και της τρίτης σειράς στην ΕΛΒΥΧ, τι θα μας απαντήσει; Φοβάμαι, πως πολλοί που δηλώνουν ΜΑΘΗΤΕΣ του Αγγελόπουλου (με την έννοια όπως την παρουσιάζω εδώ) θα ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΟΥΝ. Τότε; ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ αυτών που αυτοπροβάλλονται ως........γνώστες της μεθόδου Καρά; Μήπως ειναι αυτοδίδακτοι;

Είστε μαθητής του Αγγελόπουλου ή δεν είστε ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΙΕΙ ΚΑΡΦΗ

Παιζεται ενα παιχνιδη κ. Γιαννουκακη που δεν εχω ουτε το χρονο ουτε την διαθεση να παιξω.


. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Για την ακρίβεια της ιστορίας, πρός πάσα κατεύθυνση

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/art/art_mysic.htm

Όποιος διαβάζει ΕΛΛΗΝΙΚΑ και τα καταλαβαίναι, η έκθεση του Αρχιμανδρίτου Σεραπίωνος Μιχαλάκη επισφραγίζει το ζήτημα.

Το ζήτημα ΛΥΘΗΚΕ το 2004.

Άλλο εαν δεν το ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ η εκκλησία

Άλλο εαν παραμένουν ΑΠΕΙΘΑΡΧΟΙ στις εγκυκλίους και στις συστάσεις αυτων διάφοροι Θρύλλοι και μαθητές/θαυμαστές/μιμητές αυτών των Θρύλλων.

ΝΓ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
κ. Νάσση,

Κατρακυλάτε σε ανοησίες και παράνοιες.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΕ θέματα που δεν υφίστανται (π.χ. εδώ http://analogion.com/forum/showpost.php?p=104094&postcount=82)

ΠΟΤΕ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΑ;;;

Να προσέχετε ΣΕΙΣ να μην προβάλλατε τις παρανοήσεις σας διοτι σας εκθέτουν δυσμενώς.

Δεν σας εκτιμά, και αδικείτε πρόσωπα για τα οποία ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρθηκαν σε καμμία συζήτηση.

Υγιαίνετε...

ΝΓ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
ΕΠΙΣΗΜΩΣ αιτώ τους συντονιστές να ΚΛΕΙΣΕΙ η ροή αυτή.

1) Κινδυνεύει να κατρακυλίσει σε προσωπικές επιθέσεις

2) Το αρχικό θέμα που αφορούσε χαρακτηρισμούς για την ΕΛΒΥΧ εξαντλήθηκε εφ όσον, πιστεύω, σχολιάστηκε λεπτομερώς

3) Η εν λόγω συναυλία πραγματοποιήθηκε προ πολλού

4) Η περιφερειακή συζήτηση προφανώς δεν οδεύει πουθενά εφ όσον δεν σέβονται οι κανόνες καλής και εποικοδομητικής συζήτησης (αποφυγή απάντησης, υπεκφυγής ερωτήσεων)

ΔΕΝ επιθυμώ να δώσω συνέχεια στην ΑΚΑΡΠΗ ροή που επιθυμεί το μέλος κ. Νάσσης. Το σημείωσα ήδη αλλού.

Ας δράσουν οι συντονιστές με στόχο την ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ και την ΕΙΡΗΝΗ.

ΝΓ
 
P

PANROUST

Guest
Εαν, φιλε μου, απαντας "Ναι" στο ερωτημα μου αυτο. . .



. . . με τα παραπανω, μαλλον λαθος ερμηνευεις αυτο το γραμμα και την αποφαση της Εκκλησιας.

Η Εκκλησια δεν εχει δωσει σε ΚΑΝΕΝΑΝ ουτε το δικαιωμα ουτε την εξουσια να εφαρμοση δηθεν τα θεληματα της Εκκλησιας. Ο 'ιερος πολεμος' ειναι 100% δικος σας και οχι της Εκκλησιας. Γιατι η Εκκλησια μπορει να σου λεει οτι εχεις δικιο απ το πρωι μεχρι το βραδυ (πραμα που ΔΕΝ εχει κανει αφου ολοι μας των Τριων Δασκαλων ψελνουμε), αλλα αυτο δεν αλλαζει τιποτα. Η Εκκλησια μιλαει για τον εαυτον Της, οχι ο Νικος, και ο Γιαννης, και ο Κωστας (τυχαια ονοματα). Και εαν η Εκκλησια λεει διαφορα και το αφηνει εκει, παρτο χαμπαρι, εκει θα μηνει.

"Ναι, θα παμε για καφε," σου λεει η κοπελλα εδω και 10 χρονια (απ το 2001 και το 2004).
"Ναι, θα παμε" καυχασαι στους φιλους σου. Ξαναρωτας, "Ναι, θα παμε, σιγουρα," σου λεει.

Ε, αφου δεν συνεχιζεις τη ζωη σου. . .αυτη φταιει που καθεσαι στο περιμενε? Δικαιωμα σου να την ρωτας συνεχεια. Μαλλον δεν εχεις καταλαβει.

Τελος παντων, δεν λυθακαν τα θεματα το 2001 και το 2004 οπως αναφερεις?

Ο μαχητικος αγωνας εναντιον του Καρα και του Αγγελοπουλου ειναι δικος σας, οχι της Εκκλησιας. Και γι' αυτο ΠΟΤΕ δεν σας ειπε, ΟΥΤΕ προκειται να σας πει να πολεμαται σεβαστους συναδελφους σας. Οσο και να την πιεζεται.

Οντως, φιλε μου, ευτυχώς που η διοικούσα Εκκλησία έχει περισσότερη σοφία απο μας.

Τασος
Υ.Γ. Μετα απ' το 2004, τιποτα? Ουτε απανταει τωρα, ε. Χμ. . .

. . .

Από το 2004 και μετά τι;Πάντως δεν έχει αλλάξει γνώμη.
Οκ ότι πείς...Από δώ και πέρα η συζήτηση καταντάει κουραστική.Το ποιοί γελοιοποιούνται φαίνετε.Αντίο σας!!!
 
Status
Not open for further replies.
Top