Nikolaos Giannoukakis
Παλαιό Μέλος
κ. Νασση,
Για τις εγκυκλίους της Εκκλησίας της Ελλάδος, να σας ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ διοτι η το ξεχάσατε, η το αγνοείτε
1) ΕΠΕΙΔΗ μια συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών επιβάλλει μια μέθοδο ψαλτικής, μια μέθοδο μουσικής γραφής, εναν τρόπο ερμηνείας της ψαλτικής η οποια κατα την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ των ιεροψαλτών ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ στην μέχρι τότε ψαλτική πραγματεία (2000 το έτος)
2) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ και ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ την ΣΥΜΨΑΛΜΩΔΙΑ αναμεταξή ιεροψαλτών
3) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών αναθεώρησε ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ της επίσημης εκκλησίας τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα
4) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών δημιουργεί τον κίνδυνο για την ΑΛΛΩΤΡΙΩΣΗ της ψαλτικης και την ΝΟΘΕΙΑ της
Αποφασίστηκε όπως
α) Τα σωματεία των ιεροψαλτικών οργανώσεων
β) συγκεκριμένοι φορέις ιεροψαλτών
γ) φυσικά πρόσωπα ιεροψάλτες
να καταφύγουν στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ για το εαν η εν λόγω αναθεωρητική μέθοδο και ψαλτική ιδιορρυθμία εκφράζει την ΠΑΡΑΔΟΣΗ και εαν επιτρέπεται να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΗ αυτη η νέα αναθεωρητική τάση τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα, μεθόδους, ερμηνείες κ.α.
Οι επιστολές, προβληματισμοί, ερωτησεις των ως άνω φορέων εξετάστηκαν απο την οικεία επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος. ΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ απο εκπροσώπους της επι αναλογίου ψαλτικής οικογένεις, μουσοτραφείς κληρικούς, και ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ όπως τον κ. Γρηγόριο Στάθη.
ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ απο εκπροσώπους της αναθεωρητικής τάσης στοιχεία και εξηγήσεις ΓΙΑΤΙ η μέθοδός τους υπερέχει της τρέχουσας μεθόδου, και ΓΙΑΤΙ η αναθεωρητική μέθοδος εκπροσωπεί παράδοση και ερμηνεύει επι ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ θέματα παρασημαντικής, ψαλτικής ερμηνείας και θεωρίας.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, λαμβάνουσα υπ όψιν και εξετάζοντας ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ απο ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφερομένους (δη και του κ. Αγγελόπουλου) εισηγήθηκε γνώμη η οποία καταστάλλαξε στα εξής στο Υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
"......η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων, ήτοι του Μητροπολίτου Μαδύτων Χρύσανθου, του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, καθ’όσον δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Δια της Αποφάσεως Αυτής η Εκκλησία φροντίζει ίνα διάσωση ακέραιον το Εκκλησιαστικόν Ήθος και μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων, καθ’όσον γνωρίζει την σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της Ιεράς ταύτης Παραδόσεως, ως συνδέσμου αρραγούς προς το ένδοξον παρελθόν ημών και εγγύησιν ελπίδος δια το ασφαλές μέλλον.
Ταύτα γνωρίζομεν υμίν και παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.
Εντολή της Ιεράς Συνόδου
Ο Αρχιγραμματεύς
Ο Χριστιανουπόλεως Σεραφείμ"
Λοιπόν κ. Νάσση
Για όποιον διαβάζει και καταλαβαίνει την Ελληνική γλώσσα το υπόμνημα είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ.
1) η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων
Δηλαδή, με τον λέξη ΕΜΜΕΝΕΙ εννοεί πως ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ αυτά που ακολουθεί. ΔΕΝ αναθεωρεί τα μέχρι την τότε εποχή παραδεδωμένα. ΔΕΝ βλέπει τον λόγο να ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ κάποια αναθεωρητική μέθοδο.
2) Και γιατί εμμενει;
Διοτι ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Προσέξτε τα λόγια (ελληνικά πάντοτε) ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;;;;
3) Και γιατί ΕΜΜΕΝΕΙ, επίσης, εις τα παραδεδωμένα η Εκκλησία της Ελλάδος;;
Για να ῾""μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων
"""
Η Ιερά Σύνοδος, αρα, ΕΝΤΟΠΙΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ στην εν λόγω αναθεωρητική τάση.
ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
3) Και προχωρεί το υπόμνημα με ΣΥΣΤΑΣΗ όπως παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.
Το καταλάβατε;;;;
Επισυνάπτω. Να ενημερωθούν ΟΛΟΙ οι οποίοι ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ την Βυζαντινή Μουσική εντώς της δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΤΗΡΗΣΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ την Συνοδική Απόφαση η οποία (Καί πάλι να το χωνέψετε) γνωματεύει (ΣΥΣΤΑ ΜΑΛΛΟΝ) στην ΕΜΜΟΝΗ εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων εφ όσον
...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Λοιπόν μετα απο ολα αυτά, ΤΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΒΓΑΖΕΤΕ;;;;
Γιατι, ύστερα την εξέταση των θέσεων του Αγγελόπουλου, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει η Ιερά Σύνοδος τις λέξεις "ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ";;;
Σε ΤΙ και σε ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ αναφερόταν αυτές οι λέξεις;
Στα μέχρι τότε παραδεδωμένα;
ΝΓ
Για τις εγκυκλίους της Εκκλησίας της Ελλάδος, να σας ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ διοτι η το ξεχάσατε, η το αγνοείτε
1) ΕΠΕΙΔΗ μια συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών επιβάλλει μια μέθοδο ψαλτικής, μια μέθοδο μουσικής γραφής, εναν τρόπο ερμηνείας της ψαλτικής η οποια κατα την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ των ιεροψαλτών ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ στην μέχρι τότε ψαλτική πραγματεία (2000 το έτος)
2) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ και ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ την ΣΥΜΨΑΛΜΩΔΙΑ αναμεταξή ιεροψαλτών
3) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών αναθεώρησε ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ της επίσημης εκκλησίας τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα
4) ΕΠΕΙΔΗ η επιβολή της μεθόδου αυτής απο την συγκεκριμένη ομάδα ιεροψαλτών και καθηγητών δημιουργεί τον κίνδυνο για την ΑΛΛΩΤΡΙΩΣΗ της ψαλτικης και την ΝΟΘΕΙΑ της
Αποφασίστηκε όπως
α) Τα σωματεία των ιεροψαλτικών οργανώσεων
β) συγκεκριμένοι φορέις ιεροψαλτών
γ) φυσικά πρόσωπα ιεροψάλτες
να καταφύγουν στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ για το εαν η εν λόγω αναθεωρητική μέθοδο και ψαλτική ιδιορρυθμία εκφράζει την ΠΑΡΑΔΟΣΗ και εαν επιτρέπεται να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΗ αυτη η νέα αναθεωρητική τάση τα μέχρι την τότε εποχή ψαλτικά δρώμενα, μεθόδους, ερμηνείες κ.α.
Οι επιστολές, προβληματισμοί, ερωτησεις των ως άνω φορέων εξετάστηκαν απο την οικεία επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος. ΣΥΣΤΑΘΗΚΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ απο εκπροσώπους της επι αναλογίου ψαλτικής οικογένεις, μουσοτραφείς κληρικούς, και ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ όπως τον κ. Γρηγόριο Στάθη.
ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ απο εκπροσώπους της αναθεωρητικής τάσης στοιχεία και εξηγήσεις ΓΙΑΤΙ η μέθοδός τους υπερέχει της τρέχουσας μεθόδου, και ΓΙΑΤΙ η αναθεωρητική μέθοδος εκπροσωπεί παράδοση και ερμηνεύει επι ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ θέματα παρασημαντικής, ψαλτικής ερμηνείας και θεωρίας.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, λαμβάνουσα υπ όψιν και εξετάζοντας ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ απο ΟΛΟΥΣ τους ενδιαφερομένους (δη και του κ. Αγγελόπουλου) εισηγήθηκε γνώμη η οποία καταστάλλαξε στα εξής στο Υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
"......η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων, ήτοι του Μητροπολίτου Μαδύτων Χρύσανθου, του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, καθ’όσον δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Δια της Αποφάσεως Αυτής η Εκκλησία φροντίζει ίνα διάσωση ακέραιον το Εκκλησιαστικόν Ήθος και μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων, καθ’όσον γνωρίζει την σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της Ιεράς ταύτης Παραδόσεως, ως συνδέσμου αρραγούς προς το ένδοξον παρελθόν ημών και εγγύησιν ελπίδος δια το ασφαλές μέλλον.
Ταύτα γνωρίζομεν υμίν και παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.
Εντολή της Ιεράς Συνόδου
Ο Αρχιγραμματεύς
Ο Χριστιανουπόλεως Σεραφείμ"
Λοιπόν κ. Νάσση
Για όποιον διαβάζει και καταλαβαίνει την Ελληνική γλώσσα το υπόμνημα είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ.
1) η Εκκλησία ημών εμμένει εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων
Δηλαδή, με τον λέξη ΕΜΜΕΝΕΙ εννοεί πως ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ αυτά που ακολουθεί. ΔΕΝ αναθεωρεί τα μέχρι την τότε εποχή παραδεδωμένα. ΔΕΝ βλέπει τον λόγο να ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ κάποια αναθεωρητική μέθοδο.
2) Και γιατί εμμενει;
Διοτι ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Προσέξτε τα λόγια (ελληνικά πάντοτε) ...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;;;;
3) Και γιατί ΕΜΜΕΝΕΙ, επίσης, εις τα παραδεδωμένα η Εκκλησία της Ελλάδος;;
Για να ῾""μη παραφθείρη την αρχαίαν ημών και Ιεροπρεπή παράδοσιν δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων
"""
Η Ιερά Σύνοδος, αρα, ΕΝΤΟΠΙΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ στην εν λόγω αναθεωρητική τάση.
ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
3) Και προχωρεί το υπόμνημα με ΣΥΣΤΑΣΗ όπως παρακαλούμεν όπως ενημερώσητε τα Τμήματα, διδασκαλίας της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, τα λειτουργούντα εν τω υμετέρω Ωδείω, δια την ακριβή τήρησιν της ως άνω Συνοδικής Αποφάσεως.
Το καταλάβατε;;;;
Επισυνάπτω. Να ενημερωθούν ΟΛΟΙ οι οποίοι ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ την Βυζαντινή Μουσική εντώς της δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΤΗΡΗΣΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ την Συνοδική Απόφαση η οποία (Καί πάλι να το χωνέψετε) γνωματεύει (ΣΥΣΤΑ ΜΑΛΛΟΝ) στην ΕΜΜΟΝΗ εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων εφ όσον
...... δεν υπάρχουν λόγοι αλλαγτ\ς των παραδεδομένων εις την Βυζα-ντινήν Εκκλησιαστικήν Τέχνην και Μουσικήν.
Λοιπόν μετα απο ολα αυτά, ΤΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΒΓΑΖΕΤΕ;;;;
Γιατι, ύστερα την εξέταση των θέσεων του Αγγελόπουλου, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει η Ιερά Σύνοδος τις λέξεις "ΑΝΩΦΕΛΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΠΡΕΠΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ";;;
Σε ΤΙ και σε ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ αναφερόταν αυτές οι λέξεις;
Στα μέχρι τότε παραδεδωμένα;
ΝΓ
Last edited: