Βοηθείστε με αδελφια, προσπαθω να καταλαβω...
α) Υποτίθεται οτι παραδοση ειναι να τηρεις τα υπαρχοντα. Πώς γινεται να θεωρειται πχ ο Καραμανης "παραδοσιακος", τη στιγμη που στα χερουβικα του καταλυει καθε συνδετικο κρικο με το παρελθον φτιαχνοντας δικες του θεσεις; Δεν μιλαμε για παραλλαγη των παλαιων ουτε για προσθηκη νεων θεσεων αλλα για καταργηση της ολης δομης και χτισιμο σε ελευθερο στυλ.
β) Υπο το ιδιο πρισμα, πώς ειναι δυνατον να εγκρινονται απο τον ψαλτοκοσμο εκφανσεις οπως οι "ψευτικες" νοτες που βαζει συνειδητα σε ψηλους φθογγους του μελους;
γ) Ο Σακελλαριδης εχει συνδεθει αποκλειστικα και μονο με τετραφωνες χορωδιες. Απο πού προκυπτει ομως αυτο; Στα βιβλια του (πχ Χρηστομαθεια, Ιερα Υμνωδια) τα μελη που εχει ειναι κλασικοτατα με μελωδιες σχεδον ιδιες με αυτες του Ιωαννου. Οι εναρμονισεις εγιναν μονο σε καποια μελη της Θ. Λειτουργιας. Ποθεν προκυπτει ο ορος "ευρωπαϊστης";
δ) Ολα τα θεωρητικα τονιζουν τη σημασια της σταθερης χρονικης αγωγης, το ιδιο λεει και ο Στανιτσας σε συνεντευξη του. Ποιος ειναι ο λογος που η συντριπτικη πλειοψηφια ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ να λεει ειτε ολοκληρες φρασεις ειτε ολοκληρα δοξαστικα και παπαδικα μελη σε εντελως ελευθερο χρονο; (Και ο περιγυρος εγκρινει αντι να αποδοκιμασει...)
ε) Γιατι εχει παραγκωνιστει εντελως το δοξασταριο του Ιακωβου; Ολοι θα σκεφτουν "ειναι μεγαλα τα μελη". Χρονομετρηστε πχ το "Πατερ Αγαθε" του Ιακωβου με ζωηρο χρονο, δεν ειναι πανω απο 6'. Κοιταξτε κατ' αντιστοιχια συγχρονες ηχογραφησεις των "συντομων" μελων, κυμαινονται απο 5'-7'. Απο χρονικης αποψεως καμια διαφορα. Γιατι λοιπον ο ψαλτοκοσμος προτιμα να λεει συντομα μελη σε πολυ αργο χρονο;
α) Υποτίθεται οτι παραδοση ειναι να τηρεις τα υπαρχοντα. Πώς γινεται να θεωρειται πχ ο Καραμανης "παραδοσιακος", τη στιγμη που στα χερουβικα του καταλυει καθε συνδετικο κρικο με το παρελθον φτιαχνοντας δικες του θεσεις; Δεν μιλαμε για παραλλαγη των παλαιων ουτε για προσθηκη νεων θεσεων αλλα για καταργηση της ολης δομης και χτισιμο σε ελευθερο στυλ.
β) Υπο το ιδιο πρισμα, πώς ειναι δυνατον να εγκρινονται απο τον ψαλτοκοσμο εκφανσεις οπως οι "ψευτικες" νοτες που βαζει συνειδητα σε ψηλους φθογγους του μελους;
γ) Ο Σακελλαριδης εχει συνδεθει αποκλειστικα και μονο με τετραφωνες χορωδιες. Απο πού προκυπτει ομως αυτο; Στα βιβλια του (πχ Χρηστομαθεια, Ιερα Υμνωδια) τα μελη που εχει ειναι κλασικοτατα με μελωδιες σχεδον ιδιες με αυτες του Ιωαννου. Οι εναρμονισεις εγιναν μονο σε καποια μελη της Θ. Λειτουργιας. Ποθεν προκυπτει ο ορος "ευρωπαϊστης";
δ) Ολα τα θεωρητικα τονιζουν τη σημασια της σταθερης χρονικης αγωγης, το ιδιο λεει και ο Στανιτσας σε συνεντευξη του. Ποιος ειναι ο λογος που η συντριπτικη πλειοψηφια ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ να λεει ειτε ολοκληρες φρασεις ειτε ολοκληρα δοξαστικα και παπαδικα μελη σε εντελως ελευθερο χρονο; (Και ο περιγυρος εγκρινει αντι να αποδοκιμασει...)
ε) Γιατι εχει παραγκωνιστει εντελως το δοξασταριο του Ιακωβου; Ολοι θα σκεφτουν "ειναι μεγαλα τα μελη". Χρονομετρηστε πχ το "Πατερ Αγαθε" του Ιακωβου με ζωηρο χρονο, δεν ειναι πανω απο 6'. Κοιταξτε κατ' αντιστοιχια συγχρονες ηχογραφησεις των "συντομων" μελων, κυμαινονται απο 5'-7'. Απο χρονικης αποψεως καμια διαφορα. Γιατι λοιπον ο ψαλτοκοσμος προτιμα να λεει συντομα μελη σε πολυ αργο χρονο;