14 χρόνια χωρίς τον Σ. Περιστέρη

Status
Not open for further replies.

erotafios

Νέο μέλος
http://peristeris.blogspot.gr/2012/09/blog-post.html



Ιδιαίτερα καυστικό το σχόλιο στο γνωστό blog για την 14η επέτειο απο τον θάνατο του μεγάλου μουσικού..Προσωπικά συμφωνώ γι αυτο και το ανεβάζω στο forum.Η χριστιανοσύνη πνευματικά, θεσμικά και καλλιτεχνικά έχει κουραστεί σε παγκόσμια κλίμακα.Αναμασά τα ίδια και τα ίδια αφού σε ανθρώπινο εμψυχο υλικό στελεχώνεται απο '' θρησκευτικα θερμοκηπια'' που παράγουν τον ίδιο ανθρωπολογικό τύπο θρησκευόμενου.Ο Περιστέρης πράγματι ήταν κάτι το διαφορετικό και αυτο φανηκε αφου έφερε σε επαφή με την εκκλησιαστική μουσική ομάδες ανθρώπων τελείως αδιαφορες για την θρησκεία .Ειναι ένα τεραστιο κατορθωμα που κανένας άλλος εκκλησιαστικός άνδρας δεν έχει πετυχει στην χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.Αν ολα αυτά ακούγονται ορθολογιστικά και αποκομμένα απο την ''πνευματική'' θεώρηση των συμβεβηκότων στην σύγχρονη ''Ιερουσαλήμ΄΄ μπορώ να ακούσω τον αντίλογο.Πάντως ο Περιστέρης έβαλε ενα λιθαράκι για να γίνει ο κόςμος μας λίγο καλυτερος.Δεν εγκλωβίστηκε στον αυτοηδονισμό και στον θρησκευτικό ''ιδρυματισμό'' παρότι χρησιμοποιησε κλασσικά εκκλησιαστικά εργαλεία στο έργο του..
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Το ιστολόγιο όπου παραπέμπεις, μιλά για «μια "κουρασμένη" Χριστιανοσύνη». Δεν κατάλαβα τι εννοεί, ούτε τι θέλεις να πεις εσύ, που υποτίθεται ότι αναλύεις τις δυο αυτές λέξεις. Αν το έκανες πιο λιανά!
 

erotafios

Νέο μέλος
Το ιστολόγιο όπου παραπέμπεις, μιλά για «μια "κουρασμένη" Χριστιανοσύνη». Δεν κατάλαβα τι εννοεί, ούτε τι θέλεις να πεις εσύ, που υποτίθεται ότι αναλύεις τις δυο αυτές λέξεις. Αν το έκανες πιο λιανά!

νομίζω ειμαι σαφής.θεσμικα ,καλλιτεχνικα,πνευματικα ,κοινωνικα η χριστιανοσύνη δείχνει αποκοιμισμένη επαναπαυμένη στα κεκτημένα..Δεν αποτελει εργαστηρι ψυχών και δημιουργίας.ειδωλοποιήσε την παραδοση και αποκοιμήθηκε....Οτι καινουργιο πρέπει να έχει την σφραγίδα της ατεγκτης και Αλάθητης παράδοσης..Σαν να σταματησε η ανθρωπινη δημιουργια σε μια δεδομενη χρονική περίοδο.Οταν ομως συναντα προσωπικοτητες που ξεπερνανε τα στενα θρησκευτικά όρια πρέπει να το αναδυκνύεις.Και ιδίως οταν τα εργαλεία που χρησιμοποίησαν είναι καθαρά εκκλησιαστικά.....Αυτό λεεί πολλά.......
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
νομίζω ειμαι σαφής.θεσμικα ,καλλιτεχνικα,πνευματικα ,κοινωνικα η χριστιανοσύνη δείχνει αποκοιμισμένη επαναπαυμένη στα κεκτημένα..Δεν αποτελει εργαστηρι ψυχών και δημιουργίας.ειδωλοποιήσε την παραδοση και αποκοιμήθηκε....Οτι καινουργιο πρέπει να έχει την σφραγίδα της ατεγκτης και Αλάθητης παράδοσης..Σαν να σταματησε η ανθρωπινη δημιουργια σε μια δεδομενη χρονική περίοδο.Οταν ομως συναντα προσωπικοτητες που ξεπερνανε τα στενα θρησκευτικά όρια πρέπει να το αναδυκνύεις.Και ιδίως οταν τα εργαλεία που χρησιμοποίησαν είναι καθαρά εκκλησιαστικά.....Αυτό λεεί πολλά.......

Εγώ συνεχίζω να τα θεωρώ ασαφή αυτά. "Χριστιανοσύνη" τι είναι; Η Εκκλησία; Μπορεί πολλοί θρησκευτικοί άρχοντες (θεσμικώς) να είναι αποκοιμισμένοι και πολλοί λεγόμενοι χριστιανοί μόνο κατ' όνομα είναι τέτοιοι. Και τι σημαίνει αυτό; Η εκκλησία εργάζεται μυστικώς και αοράτως και επιτελεί το έργο της. Κι ακόμη "στενά θρησκευτικά όρια" τι είναι; Και τα "εκκλησιαστικά εργαλεία"; Αν μπορείς να εξηγήσεις καλύτερα! Ή κάποιος άλλος, αν κατάλαβε.
 

erotafios

Νέο μέλος
Εγώ συνεχίζω να τα θεωρώ ασαφή αυτά. "Χριστιανοσύνη" τι είναι; Η Εκκλησία; Μπορεί πολλοί θρησκευτικοί άρχοντες (θεσμικώς) να είναι αποκοιμισμένοι και πολλοί λεγόμενοι χριστιανοί μόνο κατ' όνομα είναι τέτοιοι. Και τι σημαίνει αυτό; Η εκκλησία εργάζεται μυστικώς και αοράτως και επιτελεί το έργο της. Κι ακόμη "στενά θρησκευτικά όρια" τι είναι; Και τα "εκκλησιαστικά εργαλεία"; Αν μπορείς να εξηγήσεις καλύτερα! Ή κάποιος άλλος, αν κατάλαβε.

Φίλε συντονιστή νομίζω οτι με σπεκουλάρεις με το να λες ότι δεν είμαι σαφής...
Απλά εσυ το βλέπεις ''πνευματικα'' εγω κοινωνιολογικά..Ο Περιστέρης ξεπέρασε κατα πολυ τα στενά θρησκευτικα πλαίσια ..Και είμαι σαφής.Κια χρησιμοποιησε εργαλεια εκκλησιαστικης τέχνης {μουσικες φορμες, στήσιμο, συμπεριφορα,ενδυση κλπ..].Απέδειξε ότι το πραγματικά εκκλησιαστικο μπορεί να γίνει και ευρύτερα αποδεκτό..Το θρησκευτικό περιορίζεται σε μια ομαδα ανθρώπων με ιδιαίτερη ψυχολογία.Ηταν μοναδικός γιατί δεν ήταν ψάλτης..Ηταν ένας τεραστιος καλλιτέχνης που η μεγάλη του εμπνευση και αγάπη ήταν ο Χριστός και η Λατρεία Του ,
όπως αυτή διαμορφώθηκε στον συγκεκριμένο χώρο και τόπο στον οποίο έδρασε ο συγκεκριμένος μουσικός.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
...Ειναι ένα τεραστιο κατορθωμα που κανένας άλλος εκκλησιαστικός άνδρας δεν έχει πετυχει στην χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες...

:confused::confused::confused:

Καλή και θεμιτή η τιμή προς τον διδάσκαλο, αλλα...
 

erotafios

Νέο μέλος
:confused::confused::confused:

Καλή και θεμιτή η τιμή προς τον διδάσκαλο, αλλα...

Φίλε Αντώνη γνωρίζεις αλλον εκκλησιαστικο άνδρα που άγγιξε τόσο πολύ τα αισθητήρια του λαού ?? και όχι θρησκευτικών κύκλων? Η περίπτωση Χριστόδουλου είναι ξεχωριστή ..Ειναί μεγάλη η κουβέντα

:cool::cool:
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Φίλε Αντώνη γνωρίζεις αλλον εκκλησιαστικο άνδρα που άγγιξε τόσο πολύ τα αισθητήρια του λαού ?? και όχι θρησκευτικών κύκλων? Η περίπτωση Χριστόδουλου είναι ξεχωριστή ..Ειναί μεγάλη η κουβέντα

:cool::cool:

Σαφώς ο Περιστέρης και ήταν η ψαλτική φωνή της Ελλάδας,που δεν κούρασε πενήντα τόσα χρόνια να ακούγεται στα πέρατα της γης και να απολαμβάνει ευρύτερα την καθολική αναγνώριση ανθρώπων όχι ψαλτών -και για τούτο αμερόληπτων-,κάτι που δεν μπόρεσε να πετύχειι κανένας άλλος ψάλτης της εποχής μας.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Σαφώς ο Περιστέρης και ήταν η ψαλτική φωνή της Ελλάδας,που δεν κούρασε πενήντα τόσα χρόνια να ακούγεται στα πέρατα της γης και να απολαμβάνει ευρύτερα την καθολική αναγνώριση ανθρώπων όχι ψαλτών -και για τούτο αμερόληπτων-,κάτι που δεν μπόρεσε να πετύχειι κανένας άλλος ψάλτης της εποχής μας.


Αιωνία του η μνήμη! Καθολική (διεθνή) αναγνώριση νομίζω ότι πέτυχαν οι Θ. Βασιλικός (μονωδιακά και χορωδιακά), και Λ. Αγγελόπουλος με την ΕΛΒΥΧ.

δ.
 

erotafios

Νέο μέλος
Αιωνία του η μνήμη! Καθολική (διεθνή) αναγνώριση νομίζω ότι πέτυχαν οι Θ. Βασιλικός (μονωδιακά και χορωδιακά), και Λ. Αγγελόπουλος με την ΕΛΒΥΧ.

δ.

Αγαπητέ κύριε Σκρέκα μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό...Το Βήμα της εποχής έκανε ρεπορτάζ απο τον Καθεδρικό για την χορωδία του Περιστέρη ..Ο κόσμος μέχρι τα προπύλαια του Ναου για να ακούσει τους εισαγωγικούς Υμνους της Κ των Βαιων..Και άλλα πολλά ντοκουμέντα που οι μαθητές του πρέπει να έχουν κρατήσει..Ο λαός και η Εκκλησια είχαν αποκαταστήσει την οργανική τους σχέση ...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
...Ο λαός και η Εκκλησια είχαν αποκαταστήσει την οργανική τους σχέση ...

Αν αυτό δεν είναι θέμα "πνευματικό" αλλά κοινωνιολογικό, κατά την δική σου φρασεολογία, τότε ίσως δεν έχει παρά ελάχιστη σημασία εάν αυτό που λες συνέβη και γιατί. Δεν ψάχνουμε οπαδούς για να γεμίσουμε τις εκκλησίες.
 

erotafios

Νέο μέλος
Αν αυτό δεν είναι θέμα "πνευματικό" αλλά κοινωνιολογικό, κατά την δική σου φρασεολογία, τότε ίσως δεν έχει παρά ελάχιστη σημασία εάν αυτό που λες συνέβη και γιατί. Δεν ψάχνουμε οπαδούς για να γεμίσουμε τις εκκλησίες.

Ούτε μυημένους σε μυστικιστικές θεωρήσεις υψηλών ''θεωριων''..Αν το εκκλησιαστικό γεγονός περιορίζεται σε αυτοηδονισμο μιας συγκεκριμένης σέκτας ανθρώπων ,τοτε εχουμε θρησκειοποιηση που σίγουρα δεν ενδιαφέρει τον σύγχρονο άνθρωπο.Σε αυτο τον δρόμο κινειται και η ψαλτική πολλων σχολών με άκουσμα και Αναλυσεις.ακατανόητες απο τον συγχρονο ανθρωπο.Βαρετές θα έλεγα.Η εκκλησιαστικη μουσική σιγουρα δεν γεννήθηκε για να ικανοποιει το λαικό αισθητηριο αλλα γεννήθηκε απο τον λαό.Ο Περιστέρης ηταν πολύ αυστηρος με την διατήρηση των κλασσικών μουσικών γραμμών .Τόλμησε και άλλαξε και πολυ διαδεδομένες μουσικες φρασεις οπως τον '' Τον νυμφωνα σου'' του Σακκελαριδη..Δέν εψαχνε για οπαδούς και δεν προσαρμοσε το ρεπερτόριο του στις απαιτήσεις των καιρών ..Ο κόσμος τον ακολούθησε μονος του και τον λάτρεψε
:wink:
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δεν γνωρίζω πολύ κόσμο εκτός Αθήνας που να εκτιμά τόσο πολύ τον Περιστέρη-και δεν μένω στην Αθήνα. Εγώ ξέρω πως ο κόσμος στη Θεσσαλονίκη έτρεχε να ακούσει τους μεγάλους Θεσσαλονικείς, πως όλοι όσοι γνώρισαν τον Πρίγγο έχουν να λένε για το ψάλσιμό του, πως ακόμη και αστοιχείωτοι μουσικά Πολίτες ακόμη και σήμερα θυμούνται πώς έψαλλε ο «Γιάκωβος» συγκεκριμένα μέλη, πως το ταλέντο του Στανίτσα το θαύμαζαν όλοι όσοι τον άκουγαν και προσπαθούν μέχρι σήμερα να περιγράψουν το ανεπανάληπτον των μονωδιών του, πως σε όποιο πανηγύρι πήγαινε ο Χατζημάρκος μαζευόταν πλήθος κόσμου για να τον ακούσει κλπ. ΓΙΑΤΙ αυτή η προσωπολατρεία και γιατί μας επιβάλλεται ως γεγονός αναμφισβήτητο;
 

erotafios

Νέο μέλος
Δεν γνωρίζω πολύ κόσμο εκτός Αθήνας που να εκτιμά τόσο πολύ τον Περιστέρη-και δεν μένω στην Αθήνα. Εγώ ξέρω πως ο κόσμος στη Θεσσαλονίκη έτρεχε να ακούσει τους μεγάλους Θεσσαλονικείς, πως όλοι όσοι γνώρισαν τον Πρίγγο έχουν να λένε για το ψάλσιμό του, πως ακόμη και αστοιχείωτοι μουσικά Πολίτες ακόμη και σήμερα θυμούνται πώς έψαλλε ο «Γιάκωβος» συγκεκριμένα μέλη, πως το ταλέντο του Στανίτσα το θαύμαζαν όλοι όσοι τον άκουγαν και προσπαθούν μέχρι σήμερα να περιγράψουν το ανεπανάληπτον των μονωδιών του, πως σε όποιο πανηγύρι πήγαινε ο Χατζημάρκος μαζευόταν πλήθος κόσμου για να τον ακούσει κλπ. ΓΙΑΤΙ αυτή η προσωπολατρεία και γιατί μας επιβάλλεται ως γεγονός αναμφισβήτητο;

Τον συγκρίνεις με ψάλτες όμως.Ο Περιστέρης ήταν κάτι περισσότερο...Υπερέβει τα στενά θρησκευτικά όρια.Δεν σε πιέζω να καταλάβεις.Εξαλλου υπάρχει η ιστορία που αποδυκνύει το αληθές των λόγων μας.Ας μιλήσει αυτή.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τον συγκρίνεις με ψάλτες όμως.Ο Περιστέρης ήταν κάτι περισσότερο...Υπερέβει τα στενά θρησκευτικά όρια.Δεν σε πιέζω να καταλάβεις.Εξαλλου υπάρχει η ιστορία που αποδυκνύει το αληθές των λόγων μας.Ας μιλήσει αυτή.
Γιατί, με τι πρέπει να τον συγκρίνω δηλαδή; Αυτή δεν ήταν η ιδιότητά του; Τι παραπάνω ήταν από αυτούς που προανέφερα; Όλοι από εκεί και πέρα βλέπουν το είδωλό τους να υπερβαίνει όρια. Ο Στανίτσας δεν έχαιρε καθολικής εκτιμήσεως; Από τους Τούρκους μουσικούς μέχρι το Βατικάνο που τον προσκάλεσε για συναυλία και μέχρι τις χορωδιακές του εμφανίσεις στο εξωτερικό που εντυπωσίασαν όλο τον κόσμο, όχι μόνο τους Ορθοδόξους. Μόνο οι Αθηναίοι (ποιοι άραγε;) τον είπαν Τούρκο και τον έβγαλαν στο περιθώριο. Για το ποια ιστορία υπάρχει και τι αποδεικνύει, υπάρχουν και άλλες πολλές που αποδεικνύουν αντίθετα πράγματα, εξαρτάται από την οπτική γωνία που βλέπει ο καθένας. Οι βαρύγδουπες δηλώσεις, όμως, εάν μη τι άλλο, προκαλούνε.
 
Last edited:
erotafi...ε ...
άιντε στο ιστολόγιό σου .
Υποτιμάς τη νοημοσύνη μας .
Γράφεις ότι μπορείς να ακούσεις τον αντίλογο , αλλά δεν θέλεις ή δεν τον αντέχεις .
Και τα βάζεις μετά με συντονιστές, ιστολόγια και με όποιον έχει διαφορετική άποψη από σένα...
 

vkoufog

Μέλος
Όσο περνά ο καιρός, όλο και πιο ωραίες λέξεις και όμορφες κριτικές διαβάζουμε.

Το καινούργιο φαινόμενο είναι να αχολούμαστε με δασκάλους που δεν βρίσκονται εν ζωή. Έτσι όπως αναφέρουμε την Ακρόπολη ας πούμε...
Ας μείνουμε στην ιστορία και στο κατά πως το εγώ μας την βλέπει!!
 

ggs

Νέο μέλος
Όσο περνά ο καιρός, όλο και πιο ωραίες λέξεις και όμορφες κριτικές διαβάζουμε.

Το καινούργιο φαινόμενο είναι να αχολούμαστε με δασκάλους που δεν βρίσκονται εν ζωή. Έτσι όπως αναφέρουμε την Ακρόπολη ας πούμε...
Ας μείνουμε στην ιστορία και στο κατά πως το εγώ μας την βλέπει!!

Έχετε μάλλον δίκιο. Άλλωστε "το να κοιτάς μια στιγμή για πάντα, δεν σημαίνει ότι την κοιτάς και καθώς ο χρόνος περνά", όπως γράφει κάπου ο Ουμπ. Εκο. Ωστόσο, επειδή η παράδοση είναι δυναμική και η ιστορία οφείλει να είναι διδακτική, ιδού καιρός ευπρόσδεκτος για να αποσαφηνισθεί, από τους πρεσβυτέρους, ο όρος "δάσκαλος" που πλειοδοτικά (και βιβλικώς ίσως καταχρηστικά) χρησιμοποιείται. Σε αυτόν τον ορισμό θα πρέπει σαφώς, πιστεύω, να συμπεριληφθούν με ειλικρινή διάθεση (από τους γνωρίσαντες πρόσωπα και πράγματα) οι όροι του "ύφους" και του "ήθους", ώστε οι νυν και μέλλοντες θεράποντες της τέχνης του Δαμασκηνού να έχουν αυτές τις ποιότητες ως ασφαλή και βεβαία πυξίδα στη διακονία τους, που σκοπό έχει να "εγείρει τη διάνοια εις κατανόησιν των λεγομένων".
Αυτό το πέτυχε εκπληκτικά ο αείμνηστος Σπυρίδων Περιστέρης.
Με εκτίμηση,
Γιώργος Γ. Στάμου
 
Last edited by a moderator:

erotafios

Νέο μέλος
erotafi...ε ...
άιντε στο ιστολόγιό σου .
Υποτιμάς τη νοημοσύνη μας .
Γράφεις ότι μπορείς να ακούσεις τον αντίλογο , αλλά δεν θέλεις ή δεν τον αντέχεις .
Και τα βάζεις μετά με συντονιστές, ιστολόγια και με όποιον έχει διαφορετική άποψη από σένα...

Συγνωμη είπα ποτέ οτι κατέχω την αληθεια???Ποτε τα εβαλα με συντονιστες και ιστολόγια κύριε Καλπακίδη??
ειναι προσβλητικά τα οσα γράφετε και δεν σας τιμα η διασπορα ψευδων ειδήσεων ( δεν εχω ιστολογιο).
Μιλάτε για φανατισμό?? Εσεις ενας Ultra-orthodox μουσικός??Σας είναι αδυνατον να αναγνωρίσετε δημιουργια εξω απο τα στενα θρησκευτικά σας πιστευω και τις δοξασιες αραγε??
 
Φίλε συντονιστή νομίζω οτι με σπεκουλάρεις με το να λες ότι δεν είμαι σαφής...
Απλά εσυ το βλέπεις ''πνευματικα'' εγω κοινωνιολογικά..Ο Περιστέρης ξεπέρασε κατα πολυ τα στενά θρησκευτικα πλαίσια ..Και είμαι σαφής.Κια χρησιμοποιησε εργαλεια εκκλησιαστικης τέχνης {μουσικες φορμες, στήσιμο, συμπεριφορα,ενδυση κλπ..].Απέδειξε ότι το πραγματικά εκκλησιαστικο μπορεί να γίνει και ευρύτερα αποδεκτό..Το θρησκευτικό περιορίζεται σε μια ομαδα ανθρώπων με ιδιαίτερη ψυχολογία.Ηταν μοναδικός γιατί δεν ήταν ψάλτης..Ηταν ένας τεραστιος καλλιτέχνης που η μεγάλη του εμπνευση και αγάπη ήταν ο Χριστός και η Λατρεία Του ,
όπως αυτή διαμορφώθηκε στον συγκεκριμένο χώρο και τόπο στον οποίο έδρασε ο συγκεκριμένος μουσικός.
και τότε αυτό τι είναι ;
 
Status
Not open for further replies.
Top