12. Ἀκολουθία Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου

#42
Τελικά, ὑπάρχει τελική; ἔγκυρη, ἐπίσημη τῆς ἐκκλησίας;
Εὐχαριστῶ.
Και βέβαια υπάρχουν.
Είναι δύο.
1η. Η έκδοση του Ιερού Ησυχαστηρίου στη Σουρωτή όπου και ο τάφος του Αγίου Παϊσίου
και
2η. Η παραπάνω του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ.κ. Ιωήλ.

Αυτές εχουν την έγκριση τόσο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και από την Εκκλησία της Ελλάδος.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#43
Καί δέν μποροῦν νά τά κάνουν σέ ἕνα;
Ἄν γινόταν γιά ὅλους τούς ἁγίους ἔτσι τό δοξαστάριο θά εἶχε ξεπεράσει σέ τόμους τήν Πάπυρος Λαρούζ. :D
 
#46
επισυνάπτω την ακολουθία του Αγίου Παϊσίου, όπως εκδόθηκε από το μοναστήρι της Σουρωτής σε μορφή word για όποιον την χρειάζεται. Την ευχή του αγίου να έχουμε.
 

Attachments

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#47
Ασφαλώς δεν είναι κακό (απεναντίας) να υπάρχουν δύο εγκεκριμένες ακολουθίες -αν και τίθεται το ερώτημα με ποια κριτήρια κάποιος θα επιλέξει.
Αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ομοφωνία τουλάχιστον ως προς το Απολυτίκιο, που είναι ένα στοιχείο της ταυτότητας του αγίου και η εκκλησιαστική παράδοση που τηρείτο πριν τις νέες μελοποιήσεις ήταν να υπάρχει ένα επίσημο απολυτίκιο για κάθε άγιο (με αιτιολογημένες εξαιρέσεις).

ΥΓ Το πρόβλημα είναι γενικότερο με τις νέες ακολουθίες. Το συναντάμε π.χ. στον άγιο Πορφύριο, τον άγιο Λουκά Συμφερουπόλεως και άλλους αγίους. Ίσως θα έπρεπε κάθε νέα ακολουθία να αποδέχεται το πρώτο χρονικά απολυτίκιο και απλώς να προτείνει βελτιώσεις του, όχι όμως γραφή εξ υπαρχής. Ή θα πρέπει το Απολυτίκιο να θεσπίζεται μέσω κάποιου πιο επίσημου εκκλησιαστικού φορέα. Δεν ξέρω ποια ειναι η γνώμη σας.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#48
επισυνάπτω την ακολουθία του Αγίου Παϊσίου, όπως εκδόθηκε από το μοναστήρι της Σουρωτής σε μορφή word για όποιον την χρειάζεται. Την ευχή του αγίου να έχουμε.
Αν μπορείτε επισυνάψετε και το pdf διότι δεν έχουν όλοι τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιήθηκαν για το κείμενο, και αρκετά βγαίνουν «κινέζικα».

Ευχαριστώ.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#49
Δεν ξέρω ποια ειναι η γνώμη σας.
Καλό θα ήταν η εκκλησία (σε όλες τις νέες ακολουθίες) να εγκρίνει μία μόνο ακολουθία ως επίσημη (και ας εγκρίνει και άλλες ακολουθίες, αλλά ως μη επίσημες), ὑπὲρ τοῦ πάντα ἐν πάσῃ παροικίᾳ φυλάττεσθαι.
 
Last edited:

Dimittrios

Παλαιό Μέλος
#50
Ανεβάζω ακολουθία του Οσίου Γέροντος ποίημα Αδαμαντίας Καβάγια – Πιπεράκη, μια ευγενής παραχώρηση του αγαπητού κ. Χρήστου Κονταξή.
Ευλογημένος απο τον άγιο να σαι
 
#51
Αν μπορείτε επισυνάψετε και το pdf διότι δεν έχουν όλοι τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιήθηκαν για το κείμενο, και αρκετά βγαίνουν «κινέζικα».

Ευχαριστώ.
Η ακολουθία υπάρχει στο παρόν θέμα, σε προηγούμενο μήνυμα. δεν την ανεβάζω ξανά, για να μην δημιουργηθεί μπέρδεμα. κοιτάξτε τα προηγούμενα...
 
#52
Ασφαλώς δεν είναι κακό (απεναντίας) να υπάρχουν δύο εγκεκριμένες ακολουθίες -αν και τίθεται το ερώτημα με ποια κριτήρια κάποιος θα επιλέξει.
Αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ομοφωνία τουλάχιστον ως προς το Απολυτίκιο, που είναι ένα στοιχείο της ταυτότητας του αγίου και η εκκλησιαστική παράδοση που τηρείτο πριν τις νέες μελοποιήσεις ήταν να υπάρχει ένα επίσημο απολυτίκιο για κάθε άγιο (με αιτιολογημένες εξαιρέσεις).

ΥΓ Το πρόβλημα είναι γενικότερο με τις νέες ακολουθίες. Το συναντάμε π.χ. στον άγιο Πορφύριο, τον άγιο Λουκά Συμφερουπόλεως και άλλους αγίους. Ίσως θα έπρεπε κάθε νέα ακολουθία να αποδέχεται το πρώτο χρονικά απολυτίκιο και απλώς να προτείνει βελτιώσεις του, όχι όμως γραφή εξ υπαρχής. Ή θα πρέπει το Απολυτίκιο να θεσπίζεται μέσω κάποιου πιο επίσημου εκκλησιαστικού φορέα. Δεν ξέρω ποια ειναι η γνώμη σας.
Πολλά τα θέματα με τις νέες υμνογραφίες.
1. Έτερα και ξανά έτερα και έτερα των ετέρων, απολυτίκια.
2. Κανόνες μόνο στο "Αρματηλάτη Φαραώ", "Υγράν διοδεύσας", και "Ανοίξω το στόμα μου".
3. Οίκοι πάντα με μακρόσυρτους χαιρετισμούς.
4. Δοξαστικά ιδιόμελα πάρα πολύ μεγάλα (όλο τον βίο σε ένα ιδιόμελο!)
5. Προσόμοια απόστιχα σχεδόν πάντα στο "Χαίροις ασκητικών".

Το είχα στο μυαλό μου πάρα πολύ καιρό για να το θίξω. Ο Γιώργος μου έδωσε το έναυσμα.
 
Top