06. Μουσικὰ Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος

filomousos

Παλαιό Μέλος
#1

Attachments

Last edited by a moderator:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#2
Λόγω του ότι δεν ήξερα που ακριβώς να την κατατάξω για την διατήρηση της ακριβέστερης τάξεως των θεμάτων, τοποθέτησα την ακολουθία της Μεταμορφώσεως εδώ. Επισυνάπτω τον Εσπερινό. Έπεται και η ακολουθία του Όρθρου που θα τοποθετηθεί στο ίδιο θέμα.
Στην στιχολογία του "Κύριε εκέκραξα" επέλεξα αυτή του Βουδούρη, διότι η αλήθεια είναι ότι όσο διαβάζω από κει, τόσο πιο πολύ μου αρέσει :wink:. Προτίμησα όμως να ακολουθήσω την ορθογραφία της νέας γραφής και όχι αυτή του Βουδούρη, για την οποία έχει γίνει λόγος αλλού και κωλύομαι πέραν τον επιχειρημάτων που ο ίδιος χρησιμοποιεί υπερασπίζοντάς την να την χρησιμοποιήσω, αν μη τη άλλο, για λόγους αισθητικής και εξοικείωσης των περισσότερων με την γραφή των Γρηγορίου και Χουρμουζίου.
 

Attachments

Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#4
Μετά από προτροπή του π. Μάξιμου, επισυνάπτω τα Πεντηκοστάρια της εορτής όπως αυτά προβλέπονται από το Αγιορείτικο Τυπικό και αναφέρονται στην παρακάτω υποσημείωση στο ΤΜΕ.
View attachment Υποσημείωση ΤΜΕ copy.jpg
Με την ευκαιρία θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για την βοήθειά του στην συγγραφή της ως άνω ακολουθίας.
 

Attachments

Last edited:
#5
Συγχαρητήρια για την άψογη δουλειά σας..
Υπάρχει μήπως σε κείμενο και το "Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη" αντί του Άξιον Εστίν:::
Ευχαριστώ..:)
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#6
Το εν λόγω τροπάριο, από τον τρίτο τόμο της Μουσικής Συλλογής του Γ. Πρωγάκη.
 

Attachments

  • 57.2 KB Views: 528

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#8
Και από το αρχείο του Νηλέως Καμαράδου, τρεις παραλλαγές.
 

Attachments

Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#9
Τρία δοξαστικά της εορτής από τον Νηλέα Καμαράδο.
 

Attachments

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#10
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#11
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.
Αγαπητέ, το φιλέρευνόν σου είναι επαινετόν, αλλά το αποτέλεσμα της ανάρτησης εγείρει ερωτηματικά. Ψάξε να βρεις αγιορείτες παλαιούς, στους οποίους ανήκει ο Φιλανθίδης, και θα δεις ιδίοις όμμασι και θα ακούσεις ιδίοις ωσί πώς ψάλλουν αυτό το δοξαστικό. Τότε θα καταλάβεις ότι υπάρχει σοβαρός λόγος να μη βλέπουμε αυτό που προσφέρεις ως απλά ''μόνο μια προσπάθεια''. Κάνε μια δοκιμή και δες πώς αναλύουν, και πώς (δεν) έλκουν τα φθογγόσημα...

Δ.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#12
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.
Ωραίο το αισθητικό αποτέλεσμα της μεταγραφής
με πρακτικό σκοπό την εξυπηρέτηση του ψάλτου
προς καλύτερη κ πιο άνετη ψαλμώδηση.
Μπράβο EIRYK.:)
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#14
Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.
Καλό είναι κατά την γνώμη μου να μην κανονικοποιούμε με τον οποιοδήποτε τρόπο τα όποια καλοπροαίρετα κατά τ' άλλα μεράκια μας, διότι με αυτή τη λογική η Κυψέλη ή ο Πέτρος θα έπρεπε να είχαν άλλη σύνθεση στη συγκεκριμένη εορτή και αλλού, αλλά παραδόξως (;) δεν έχουν, για τον απλό λόγο (υποθετικά μιλώντας) του ότι παίρνοντας υπόψη τους τους δευτερευούσης σημασίας για το σήμερα κανόνες σύνθεσης, γράφουν με συνέπεια (και με ελάχιστες ομολογουμένως εξαιρέσεις) στο νέο στιχηράριο και όχι σε ανακατεμένο (40% νέο -60% παλαιό) το οποίο μάλιστα δεν υφίστατω ποτέ άλλωτε και όσο όμορφο κι αν είναι κατά τ' άλλα, δεν αποτελεί μέρος της έγγραφης τουλάχιστον ψαλτικής παράδοσης.

Στην τελική, ας ψάλλει ο καθένας ότι θέλει και μπορεί ή πιστεύει ότι πρέπει να ψάλλεται, εφόσον καλώς ή κακώς υπάρχουν οι διαφορετικές επιλογές. Από κει και μετά το τι μπορεί και το τι χρειάζεται, έχουν πολλές απαντήσεις και όλες έχουν τις αιτιολογίσεις τους.

Υ.Γ. Η μυσταγωγία και η πανήγυρις δεν αποτελούν κατοχή κανενός είδους μελοποιΐας ("καθαρού" ή μη...), όλα εξυπηρετούν με τη θέση που τους καθορίστηκε από την τάξη, αλλά και με τον τρόπο ψαλμώδησής τους στην Ακολουθία και το αναγκαίο και το επιθυμητό.
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#15
Συρκα, Καραμανη, Πριγγο, Σουρλαντζη, Νικολαιδη...
Για της δικες μου αναγκες--αν βολευει κανεναν αλλον-ευχαριστως-:)
Εχω και του κ. Συρκα τα Ειρμολογικα για τον Εσπερινο για καμμια αποδοση της Γιορτης η και γενικη χρηση αν θεληση κανεις--
 

Attachments

Last edited:

alogo

παμπαλαιο μελος
#16
Πολύ ωραία δουλεία.....χρήσιμη και ωφέλιμη για ολους...

Μερακλής ο κυριος parianos.....

ευχαριστουμε για την δουλειά και τον κόπο του........
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
#17
Συρκα, Καραμανη, Πριγγο, Σουρλαντζη, Νικολαιδη...
Για της δικες μου αναγκες--αν βολευει κανεναν αλλον-ευχαριστως-:)
Εχω και του κ. Συρκα τα Ειρμολογικα για τον Εσπερινο για καμμια αποδοση της Γιορτης η και γενικη χρηση αν θεληση κανεις--
Προσθέτεις το δοξαστικό των εσπερίων του Σύρκα και τον κανόνα της Θ' Ωδής και είσαι αρχηγός!
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#18
ἀξίζει ν' ἀναρτήσουμε κι ἕνα μάθημα ἀπό τόν σπουδαῖο παραδοσιακό δάσκαλο Λυκούργο Πετρίδη. Βάζει μάλιστα καί μιά γραμμή ἐναρμόνια, πού δέν συνηθίζεται.
 

Attachments

Top