06. Μουσικὰ Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος

filomousos

Παλαιό Μέλος

Attachments

  • protip_1.jpg
    protip_1.jpg
    106.8 KB · Views: 762
  • protip_2.jpg
    protip_2.jpg
    97.8 KB · Views: 428
  • parelav1.jpg
    parelav1.jpg
    119.9 KB · Views: 527
  • parelav2.jpg
    parelav2.jpg
    108.7 KB · Views: 388
Last edited by a moderator:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Λόγω του ότι δεν ήξερα που ακριβώς να την κατατάξω για την διατήρηση της ακριβέστερης τάξεως των θεμάτων, τοποθέτησα την ακολουθία της Μεταμορφώσεως εδώ. Επισυνάπτω τον Εσπερινό. Έπεται και η ακολουθία του Όρθρου που θα τοποθετηθεί στο ίδιο θέμα.
Στην στιχολογία του "Κύριε εκέκραξα" επέλεξα αυτή του Βουδούρη, διότι η αλήθεια είναι ότι όσο διαβάζω από κει, τόσο πιο πολύ μου αρέσει :wink:. Προτίμησα όμως να ακολουθήσω την ορθογραφία της νέας γραφής και όχι αυτή του Βουδούρη, για την οποία έχει γίνει λόγος αλλού και κωλύομαι πέραν τον επιχειρημάτων που ο ίδιος χρησιμοποιεί υπερασπίζοντάς την να την χρησιμοποιήσω, αν μη τη άλλο, για λόγους αισθητικής και εξοικείωσης των περισσότερων με την γραφή των Γρηγορίου και Χουρμουζίου.
 

Attachments

  • Εσπερινός Μεταμορφώσεως.pdf
    1.4 MB · Views: 3,425
  • Μεταμόρφωση του Σωτήρος.mel
    79 KB · Views: 732
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Μετά από προτροπή του π. Μάξιμου, επισυνάπτω τα Πεντηκοστάρια της εορτής όπως αυτά προβλέπονται από το Αγιορείτικο Τυπικό και αναφέρονται στην παρακάτω υποσημείωση στο ΤΜΕ.
View attachment Υποσημείωση ΤΜΕ copy.jpg
Με την ευκαιρία θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για την βοήθειά του στην συγγραφή της ως άνω ακολουθίας.
 

Attachments

  • Πεντηκοστάρια Αγιορείτικα.pdf
    77.6 KB · Views: 1,369
  • Πεντηκοστάρια της εορτής αγιορείτικα.mel
    6.2 KB · Views: 156
Last edited:
Συγχαρητήρια για την άψογη δουλειά σας..
Υπάρχει μήπως σε κείμενο και το "Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη" αντί του Άξιον Εστίν:::
Ευχαριστώ..:)
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το εν λόγω τροπάριο, από τον τρίτο τόμο της Μουσικής Συλλογής του Γ. Πρωγάκη.
 

Attachments

  • 1.jpg
    57.2 KB · Views: 560

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Υπάρχει εδώ, από τον κ. Ιω. Αρβανίτη.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Και από το αρχείο του Νηλέως Καμαράδου, τρεις παραλλαγές.
 

Attachments

  • Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη - Νηλέως Καμαράδου.jpg
    524.4 KB · Views: 346
  • Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη - Νηλέως Καμαράδου (2).jpg
    497.8 KB · Views: 175
  • Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη - Νηλέως Καμαράδου (3).jpg
    478.9 KB · Views: 125
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τρία δοξαστικά της εορτής από τον Νηλέα Καμαράδο.
 

Attachments

  • Προτυπών την Ανάστασιν - Νηλέως Καμαράδου.pdf
    487.1 KB · Views: 524
  • Παρέλαβεν ο Χριστός - Νηλέως Καμαράδου.pdf
    506.5 KB · Views: 497
  • Δεύτε αναβώμεν - Νηλέως Καμαράδου.pdf
    333.1 KB · Views: 422

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.
 

Attachments

  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper01.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper01.png
    686.6 KB · Views: 340
  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper02.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper02.png
    691.2 KB · Views: 137
  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper03.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper03.png
    688.2 KB · Views: 74
  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper04.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper04.png
    687.2 KB · Views: 60
  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper05.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper05.png
    686.9 KB · Views: 55
  • DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper06.png
    DojastikoAinonMetamorfoseosFilanthidiOldPaper06.png
    684.7 KB · Views: 74
  • ToDojastikonTonAinonEisTinEortinTisMetamorfoseos.pdf
    688 KB · Views: 643

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.

Αγαπητέ, το φιλέρευνόν σου είναι επαινετόν, αλλά το αποτέλεσμα της ανάρτησης εγείρει ερωτηματικά. Ψάξε να βρεις αγιορείτες παλαιούς, στους οποίους ανήκει ο Φιλανθίδης, και θα δεις ιδίοις όμμασι και θα ακούσεις ιδίοις ωσί πώς ψάλλουν αυτό το δοξαστικό. Τότε θα καταλάβεις ότι υπάρχει σοβαρός λόγος να μη βλέπουμε αυτό που προσφέρεις ως απλά ''μόνο μια προσπάθεια''. Κάνε μια δοκιμή και δες πώς αναλύουν, και πώς (δεν) έλκουν τα φθογγόσημα...

Δ.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Το δοξαστικό των αίνων του Πέτρου Φιλανθίδη από την Αθωνιάδα σε ήχο πλάγιο του τετάρτου. Χωρισμένο με βάση τον τετράσημο, με αναγραφή των έλξεων, οξείες κ.α. Αποτελεί μόνο μια προσπάθεια με πιθανές παραβλέψεις και ατέλειες με σκοπό την ευκολότερη εκτέλεση του τροπαρίου και τίποτα παραπάνω.

Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.

Ωραίο το αισθητικό αποτέλεσμα της μεταγραφής
με πρακτικό σκοπό την εξυπηρέτηση του ψάλτου
προς καλύτερη κ πιο άνετη ψαλμώδηση.
Μπράβο EIRYK.:)
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Πιστεύω πως στις μεγάλες εορτές, τουλάχιστον αυτές που έχουν απόδοση μετά από αρκετές μέρες, το δοξαστικό του εσπερινού και των αίνων δε μπορεί να είναι το ίδιο όπως αυτό που ψάλλουμε στους απλούς εσπερινούς ή όρθρους των μεθεόρτων για παράδειγμα από την Κυψέλη. Την κυριώνυμη μέρα των μεγάλων εορτών χρειάζεται να υπάρχει μια διαφοροποίηση, εφόσον βέβαια αυτό επαφίεται στην κρίση των ιεροψαλτών και όχι των προεστώτων.

Καλό είναι κατά την γνώμη μου να μην κανονικοποιούμε με τον οποιοδήποτε τρόπο τα όποια καλοπροαίρετα κατά τ' άλλα μεράκια μας, διότι με αυτή τη λογική η Κυψέλη ή ο Πέτρος θα έπρεπε να είχαν άλλη σύνθεση στη συγκεκριμένη εορτή και αλλού, αλλά παραδόξως (;) δεν έχουν, για τον απλό λόγο (υποθετικά μιλώντας) του ότι παίρνοντας υπόψη τους τους δευτερευούσης σημασίας για το σήμερα κανόνες σύνθεσης, γράφουν με συνέπεια (και με ελάχιστες ομολογουμένως εξαιρέσεις) στο νέο στιχηράριο και όχι σε ανακατεμένο (40% νέο -60% παλαιό) το οποίο μάλιστα δεν υφίστατω ποτέ άλλωτε και όσο όμορφο κι αν είναι κατά τ' άλλα, δεν αποτελεί μέρος της έγγραφης τουλάχιστον ψαλτικής παράδοσης.

Στην τελική, ας ψάλλει ο καθένας ότι θέλει και μπορεί ή πιστεύει ότι πρέπει να ψάλλεται, εφόσον καλώς ή κακώς υπάρχουν οι διαφορετικές επιλογές. Από κει και μετά το τι μπορεί και το τι χρειάζεται, έχουν πολλές απαντήσεις και όλες έχουν τις αιτιολογίσεις τους.

Υ.Γ. Η μυσταγωγία και η πανήγυρις δεν αποτελούν κατοχή κανενός είδους μελοποιΐας ("καθαρού" ή μη...), όλα εξυπηρετούν με τη θέση που τους καθορίστηκε από την τάξη, αλλά και με τον τρόπο ψαλμώδησής τους στην Ακολουθία και το αναγκαίο και το επιθυμητό.
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
Συρκα, Καραμανη, Πριγγο, Σουρλαντζη, Νικολαιδη...
Για της δικες μου αναγκες--αν βολευει κανεναν αλλον-ευχαριστως-:)
Εχω και του κ. Συρκα τα Ειρμολογικα για τον Εσπερινο για καμμια αποδοση της Γιορτης η και γενικη χρηση αν θεληση κανεις--
 

Attachments

  • ακολουθια μεταμορφωσεως εσπερινος κλπ.pdf
    18.4 MB · Views: 1,549
Last edited:

alogo

παμπαλαιο μελος
Πολύ ωραία δουλεία.....χρήσιμη και ωφέλιμη για ολους...

Μερακλής ο κυριος parianos.....

ευχαριστουμε για την δουλειά και τον κόπο του........
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Συρκα, Καραμανη, Πριγγο, Σουρλαντζη, Νικολαιδη...
Για της δικες μου αναγκες--αν βολευει κανεναν αλλον-ευχαριστως-:)
Εχω και του κ. Συρκα τα Ειρμολογικα για τον Εσπερινο για καμμια αποδοση της Γιορτης η και γενικη χρηση αν θεληση κανεις--

Προσθέτεις το δοξαστικό των εσπερίων του Σύρκα και τον κανόνα της Θ' Ωδής και είσαι αρχηγός!
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
ἀξίζει ν' ἀναρτήσουμε κι ἕνα μάθημα ἀπό τόν σπουδαῖο παραδοσιακό δάσκαλο Λυκούργο Πετρίδη. Βάζει μάλιστα καί μιά γραμμή ἐναρμόνια, πού δέν συνηθίζεται.
 

Attachments

  • δοξαστικό αποστίχων [Λυκ.Πετρίδη].pdf
    286.1 KB · Views: 273

agionoros_94

Μέλος
Θα μπορούσαμε να έχουμε τα μουσικά της εορτής από τον Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Top