01. Ἀκολουθία ὑπὲρ προστασίας τοῦ περιβάλλοντος

panayiotis constantinou

Παλαιό Μέλος
#1
Επειδή η πιο πάνω ακολουθία ψάλλεται την 1η Σεπτεμβρίου ή την Πρώτη Κυριακή Σεπτεμβρίου, παρακαλώ αν την έχει κάποιος ασ την ανεβάσει.

Υπάρχουν ηχητικά από την εν λόγω ακολουθία;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2
Υπάρχουν ηχητικά από την εν λόγω ακολουθία;
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?p=46474#post46474
Α’ μέρος.
7. Τα 3 στιχηρά προσόμοια από την ικετήριο προς τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος σε ήχο πρὠτο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. σε αργό ειρμολογικό μέλος υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου.
Β’ μέρος.
1. Το δοξαστικό του εσπερινού σε ήχο πλ. β΄ από την ικετήριο προς τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου, ο οποίος και έχει τονίσει το δοξαστικό.
2. Από την ίδια ακολουθία, ένα στιχηρό προσόμοιο της Λιτής σε ήχο πρώτο ψάλλει ο Πρωτοπρεσβύτερος Πατήρ Θωμάς Χρυσικός.
3. Το δεύτερο στιχηρό της ίδιας ακολουθίας σε ήχο δεύτερο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου,
4. Το Δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού της ίδιας ακολουθίας σε ήχο πλ. α΄, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου, ο οποίος και έχει τονίσει και αυτό το δοξαστικό.
5. Τροπάρια του κανόνος της ίδιας ακολουθίας σε ήχο πλ. δ΄τρίφωνο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου​
 

panayiotis constantinou

Παλαιό Μέλος
#3
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?p=46474#post46474
Α’ μέρος.
7. Τα 3 στιχηρά προσόμοια από την ικετήριο προς τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος σε ήχο πρὠτο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. σε αργό ειρμολογικό μέλος υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου.
Β’ μέρος.
1. Το δοξαστικό του εσπερινού σε ήχο πλ. β΄ από την ικετήριο προς τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου, ο οποίος και έχει τονίσει το δοξαστικό.
2. Από την ίδια ακολουθία, ένα στιχηρό προσόμοιο της Λιτής σε ήχο πρώτο ψάλλει ο Πρωτοπρεσβύτερος Πατήρ Θωμάς Χρυσικός.
3. Το δεύτερο στιχηρό της ίδιας ακολουθίας σε ήχο δεύτερο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου,
4. Το Δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού της ίδιας ακολουθίας σε ήχο πλ. α΄, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου, ο οποίος και έχει τονίσει και αυτό το δοξαστικό.
5. Τροπάρια του κανόνος της ίδιας ακολουθίας σε ήχο πλ. δ΄τρίφωνο, ψάλλει η Ε.Β.Χ. υπό την Δ/νση του κ. Λυκούργου Αγγελόπουλου​

Πάτερ ευλόγησον,

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την υπενθύμηση.
 

Stavros78

Σταύρος Ζαχαρίου
#4
Μήπως κάποιος από τους συναδέλφους στη Κύπρο μπορεί ν΄ανεβάσει την Φυλλάδα υπέρ του Περιβάλλοντος; Νομίζω έχει εκδοθεί από τη Μητρόπολη στην Ευρύχου. Το έχει κάποιος; Ευχαριστώ πολύ.
 
#5
Μήπως κάποιος από τους συναδέλφους στη Κύπρο μπορεί ν΄ανεβάσει την Φυλλάδα υπέρ του Περιβάλλοντος; Νομίζω έχει εκδοθεί από τη Μητρόπολη στην Ευρύχου. Το έχει κάποιος; Ευχαριστώ πολύ.
Κάτι πήρε το ματι μου παλαιότερα...Άν βρω κάτι εντός των ημερών θα προσπαθήσω να το ανεβάσω....
 
#7
Γνωρίζει κανείς που μπορούμε να βρούμε την ακολουθία ( Φυλλάδα ) Υπερ του Περιβάλλοντος ημών Στοιχείου ; Μπορεί να την ανεβάσει κάποιος εδώ ;
 

chriskont

Παλαιό Μέλος
#8
Ανεβάζω την ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος στοιχείου που σκάναρα και πολυτόνισα μόλις σήμερα. Είναι ποίημα Γερασ. Μικραγιαννανίτου επανέκδοση του 1997 από τον οργανισμό της Θεσσαλονίκης ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης τότε. Η πρώτη έκδοση ήταν του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μου την ενεχείρισε με πολλή προθυμία ο φίλτατος πρόεδρος του συλλογου Μουσικόφιλων Κωνσταντινούπόλεως κ. Σταμ. Κίσσας.
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9

Εὐχαριστοῦμε κ. Κονταξῆ.
Αὐτή δέν εἶναι τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν Νικοδήμου Βαλληνδρᾶ, πού ἔχει ἐκδόσει ἡ Ἀ. Δ. καί συνιστᾶ ἡ Σύνοδος, ὅπως γράφαμε ἐδῶ, μέ Ἐγκύκλιο.
Στήν ἴδια Ἐγκύκλιο ἀναφέρεται «ὅπως ψάλληται ὁ Ἱκετήριος Κανών πρός τόν Φιλάνθρωπον Θεόν καί Σωτῆρα ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν ὑπέρ τοῦ περιβάλλοντος ἡμᾶς στοιχείου καί εὐσταθείας πάσης τῆς κτίσεως», πού προφανῶς πρέπει νά εἶναι ὁ κανών τῆς ἀκολουθίας τοῦ Γερασίμου.
Τά ἠχητικά ἐδῶ, ἀπό τήν ΕΛΒΥΧ, εἶναι ἀπό τήν ἀκολουθία τοῦ Γερασίμου, πού ἀναρτήσατε.


 
Last edited:

panayiotis constantinou

Παλαιό Μέλος
#10
Ανεβάζω την ακολουθία υπέρ του περιβάλλοντος στοιχείου που σκάναρα και πολυτόνισα μόλις σήμερα. Είναι ποίημα Γερασ. Μικραγιαννανίτου επανέκδοση του 1997 από τον οργανισμό της Θεσσαλονίκης ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης τότε. Η πρώτη έκδοση ήταν του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μου την ενεχείρισε με πολλή προθυμία ο φίλτατος πρόεδρος του συλλογου Μουσικόφιλων Κωνσταντινούπόλεως κ. Σταμ. Κίσσας.
Η πρώτη έκδοση της πιο πάνω ακολουθίας έγινε τον Φεβρουάριο του 1993 για λογαριασμό των εκδόσεων '' προς το φως'' Ιεράς Μητρόπολης Μόρφου. στην Κύπρο.
Δοκίμασα να την ανεβάσω αλλά δεν τα κατάφερα. Πρόσεξα όμως ότι τα (3) αναγνώσματα της παρούσας έκδοσης είναι διαφορετικά απο αυτά που συμπεριλαμβάνονται στην επανέκδοση του 1997. Ποιός μπορεί να είναι ο λόγος;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11
Η πρώτη έκδοση της πιο πάνω ακολουθίας έγινε τον Φεβρουάριο του 1993 για λογαριασμό των εκδόσεων ''προς το φως'' Ιεράς Μητρόπολης Μόρφου στην Κύπρο.
Δοκίμασα να την ανεβάσω αλλά δεν τα κατάφερα. Πρόσεξα όμως ότι τα (3) αναγνώσματα της παρούσας έκδοσης είναι διαφορετικά απο αυτά που συμπεριλαμβάνονται στην επανέκδοση του 1997. Ποιός μπορεί να είναι ο λόγος;
Σέ μιά νέα ἀκολουθία ὁ ποιητής μπορεῖ νά ἐπιλέγει ἀναγνώσματα καί μάλιστα στά παλαιοδιαθηκικά ἐπιβάλλεται ἀπό τόν πλοῦτο πού ὑπάρχει καί ἔχει περιορισθεῖ σέ συνήθη στόν ἑσπερινό, σέ ἀντίθεση μέ τούς ἀρχαίους χρόνους πού παλαιοδιαθηκικό ἀνάγνωσμα ὑπῆρχε καί στή λειτουργία μέ πλῆθος ἐναλλασσόμενων περικοπῶν.

Ἄν ἡ «παραγγελία» δόθηκε πρῶτα ἀπό Κύπρο, ἴσως μετά ἄλλαξε γνώμη ὅταν ἔγραψε γιά τό Οἰκ. Πατριαρχεῖο. Ἐπέμβαση ὅμως μπορεῖ νά ἔχει γίνει καί ἀπό τούς ἐκδότες. Πρέπει νά προσπαθήσεις πάντως νά τήν ἀνεβάσεις γιά νά δοῦμε.

Γιατί ἐδῶ πρέπει νά σχολιάσουμε ὅτι ἡ ἀκολουθία τοῦ π. Γερασίμου εἶναι μιά ἀμιγής ἀκολουθία, πού δέν λαμβάνει ὑπόψη τήν ἀκολουθία τῆς Ἰνδίκτου, πού ὅμως εἶναι παρεμφερής. Ἄλλωστε καί γι᾿ αὐτό ὁ Οἰκουμενικός Θρόνος ὥρισε αὐτήν τήν ἡμέρα γιά προσευχές ὑπέρ τοῦ Περιβάλλοντος, πρίν γραφοῦν ἀκολουθίες.

Ἡ «τακτική» τοῦ Γερασίμου ἐξηγεῖται ἐδῶ, μέ ἄλλη ἀφορμή (*). Σαφῶς μπορεῖ νά γίνει συμπλοκή τῶν δύο ἀκολουθιῶν (ἡ ὁποία καί ἐπιβάλλεται -δές ἐδῶ-) καί δέν θά εἶχε ἀντίρρηση ὁ μακαριστός, ἀλλά εἶναι θέμα «τακτικῆς», ὅπως εἶπα.

Ὁ μακαριστός Νικόδημος Βαλληνδρᾶς συμπλέκει τίς δύο ἀκολουθίες καί γιά ἀναγνώσματα ἑσπερινοῦ ἀφήνει τά δύο τῆς Ἰνδίκτου τοῦ Μηναίου καί ἀντικαθιστᾶ μόνον τό τρίτο, πού εἶναι ὁσιακό, γιά τό Συμεών τόν Στυλίτη.

Ἴσως γι᾿ αὐτό καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐνέκρινε τοῦ μακαριστοῦ Πατρῶν καί στήν Ἐγκύκλιο, πού μνημόνευσα, ἁπλῶς ἀναφέρει τόν κανόνα τοῦ Γερασίμου, χωρίς νά ἀναφέρει καί τό ὄνομά του. Ἴσως δέ νά εἶχε γράψει πρῶτα τόν κανόνα μόνον γιά παράκληση, κατά τόν τύπο τοῦ κανόνος εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν.

(*) Ἴσως καί γιά νά ψάλλεται τήν πρώτη Κυριακή τοῦ Σεπτεμβρίου, ὅπως εἶχες γράψει, ἤ σέ ἄλλη περίσταση.

 
Last edited:

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#12
Η πρώτη έκδοση της πιο πάνω ακολουθίας έγινε τον Φεβρουάριο του 1993 για λογαριασμό των εκδόσεων '' προς το φως'' Ιεράς Μητρόπολης Μόρφου. στην Κύπρο.
Δοκίμασα να την ανεβάσω αλλά δεν τα κατάφερα. Πρόσεξα όμως ότι τα (3) αναγνώσματα της παρούσας έκδοσης είναι διαφορετικά απο αυτά που συμπεριλαμβάνονται στην επανέκδοση του 1997. Ποιός μπορεί να είναι ο λόγος;
Ανεβάζω κατ' εντολήν του Φίλου ''panayiotis constantinou'' την προαναφερόμενη ακολουθία, η οποία είναι του Μακαριστού Πατρός Γερασίμου.
 

Attachments

panayiotis constantinou

Παλαιό Μέλος
#14
Σέ μιά νέα ἀκολουθία ὁ ποιητής μπορεῖ νά ἐπιλέγει ἀναγνώσματα καί μάλιστα στά παλαιοδιαθηκικά ἐπιβάλλεται ἀπό τόν πλοῦτο πού ὑπάρχει καί ἔχει περιορισθεῖ σέ συνήθη στόν ἑσπερινό, σέ ἀντίθεση μέ τούς ἀρχαίους χρόνους πού παλαιοδιαθηκικό ἀνάγνωσμα ὑπῆρχε καί στή λειτουργία μέ πλῆθος ἐναλλασσόμενων περικοπῶν.

Ἄν ἡ «παραγγελία» δόθηκε πρῶτα ἀπό Κύπρο, ἴσως μετά ἄλλαξε γνώμη ὅταν ἔγραψε γιά τό Οἰκ. Πατριαρχεῖο. Ἐπέμβαση ὅμως μπορεῖ νά ἔχει γίνει καί ἀπό τούς ἐκδότες. Πρέπει νά προσπαθήσεις πάντως νά τήν ἀνεβάσεις γιά νά δοῦμε.

Γιατί ἐδῶ πρέπει νά σχολιάσουμε ὅτι ἡ ἀκολουθία τοῦ π. Γερασίμου εἶναι μιά ἀμιγής ἀκολουθία, πού δέν λαμβάνει ὑπόψη τήν ἀκολουθία τῆς Ἰνδίκτου, πού ὅμως εἶναι παρεμφερής. Ἄλλωστε καί γι᾿ αὐτό ὁ Οἰκουμενικός Θρόνος ὥρισε αὐτήν τήν ἡμέρα γιά προσευχές ὑπέρ τοῦ Περιβάλλοντος, πρίν γραφοῦν ἀκολουθίες.

Ἡ «τακτική» τοῦ Γερασίμου ἐξηγεῖται ἐδῶ, μέ ἄλλη ἀφορμή (*). Σαφῶς μπορεῖ νά γίνει συμπλοκή τῶν δύο ἀκολουθιῶν (ἡ ὁποία καί ἐπιβάλλεται -δές ἐδῶ-) καί δέν θά εἶχε ἀντίρρηση ὁ μακαριστός, ἀλλά εἶναι θέμα «τακτικῆς», ὅπως εἶπα.

Ὁ μακαριστός Νικόδημος Βαλληνδρᾶς συμπλέκει τίς δύο ἀκολουθίες καί γιά ἀναγνώσματα ἑσπερινοῦ ἀφήνει τά δύο τῆς Ἰνδίκτου τοῦ Μηναίου καί ἀντικαθιστᾶ μόνον τό τρίτο, πού εἶναι ὁσιακό, γιά τό Συμεών τόν Στυλίτη.

Ἴσως γι᾿ αὐτό καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐνέκρινε τοῦ μακαριστοῦ Πατρῶν καί στήν Ἐγκύκλιο, πού μνημόνευσα, ἁπλῶς ἀναφέρει τόν κανόνα τοῦ Γερασίμου, χωρίς νά ἀναφέρει καί τό ὄνομά του. Ἴσως δέ νά εἶχε γράψει πρῶτα τόν κανόνα μόνον γιά παράκληση, κατά τόν τύπο τοῦ κανόνος εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν.

(*) Ἴσως καί γιά νά ψάλλεται τήν πρώτη Κυριακή τοῦ Σεπτεμβρίου, ὅπως εἶχες γράψει, ἤ σέ ἄλλη περίσταση.

Πάτερ Μάξιμε, σας ευχαριστώ θερμά για τις πληροφορίες που είναι άκρως επεξηγηματικές.
 

panayiotis constantinou

Παλαιό Μέλος
#15
Σέ μιά νέα ἀκολουθία ὁ ποιητής μπορεῖ νά ἐπιλέγει ἀναγνώσματα καί μάλιστα στά παλαιοδιαθηκικά ἐπιβάλλεται ἀπό τόν πλοῦτο πού ὑπάρχει καί ἔχει περιορισθεῖ σέ συνήθη στόν ἑσπερινό, σέ ἀντίθεση μέ τούς ἀρχαίους χρόνους πού παλαιοδιαθηκικό ἀνάγνωσμα ὑπῆρχε καί στή λειτουργία μέ πλῆθος ἐναλλασσόμενων περικοπῶν.

Ἄν ἡ «παραγγελία» δόθηκε πρῶτα ἀπό Κύπρο, ἴσως μετά ἄλλαξε γνώμη ὅταν ἔγραψε γιά τό Οἰκ. Πατριαρχεῖο. Ἐπέμβαση ὅμως μπορεῖ νά ἔχει γίνει καί ἀπό τούς ἐκδότες. Πρέπει νά προσπαθήσεις πάντως νά τήν ἀνεβάσεις γιά νά δοῦμε.

Γιατί ἐδῶ πρέπει νά σχολιάσουμε ὅτι ἡ ἀκολουθία τοῦ π. Γερασίμου εἶναι μιά ἀμιγής ἀκολουθία, πού δέν λαμβάνει ὑπόψη τήν ἀκολουθία τῆς Ἰνδίκτου, πού ὅμως εἶναι παρεμφερής. Ἄλλωστε καί γι᾿ αὐτό ὁ Οἰκουμενικός Θρόνος ὥρισε αὐτήν τήν ἡμέρα γιά προσευχές ὑπέρ τοῦ Περιβάλλοντος, πρίν γραφοῦν ἀκολουθίες.

Ἡ «τακτική» τοῦ Γερασίμου ἐξηγεῖται ἐδῶ, μέ ἄλλη ἀφορμή (*). Σαφῶς μπορεῖ νά γίνει συμπλοκή τῶν δύο ἀκολουθιῶν (ἡ ὁποία καί ἐπιβάλλεται -δές ἐδῶ-) καί δέν θά εἶχε ἀντίρρηση ὁ μακαριστός, ἀλλά εἶναι θέμα «τακτικῆς», ὅπως εἶπα.

Ὁ μακαριστός Νικόδημος Βαλληνδρᾶς συμπλέκει τίς δύο ἀκολουθίες καί γιά ἀναγνώσματα ἑσπερινοῦ ἀφήνει τά δύο τῆς Ἰνδίκτου τοῦ Μηναίου καί ἀντικαθιστᾶ μόνον τό τρίτο, πού εἶναι ὁσιακό, γιά τό Συμεών τόν Στυλίτη.

Ἴσως γι᾿ αὐτό καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐνέκρινε τοῦ μακαριστοῦ Πατρῶν καί στήν Ἐγκύκλιο, πού μνημόνευσα, ἁπλῶς ἀναφέρει τόν κανόνα τοῦ Γερασίμου, χωρίς νά ἀναφέρει καί τό ὄνομά του. Ἴσως δέ νά εἶχε γράψει πρῶτα τόν κανόνα μόνον γιά παράκληση, κατά τόν τύπο τοῦ κανόνος εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν.

(*) Ἴσως καί γιά νά ψάλλεται τήν πρώτη Κυριακή τοῦ Σεπτεμβρίου, ὅπως εἶχες γράψει, ἤ σέ ἄλλη περίσταση.

Πάτερ Μάξιμε , σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύ εμπεριστατωμένες απαντήσεις σας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#16
Πάτερ Μάξιμε , σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύ εμπεριστατωμένες απαντήσεις σας.
Εὐχαριστῶ.
Τελικά τό ἕνα ἀνάγνωσμα (Ἡσ. ξγ΄ 15 - ξδ΄ 9) εἶναι κοινό. Ἐνδιαφέροντα ὅλα τά ἀναγνώσματα. Τί νά πρωτοεπιλέξεις γιά ἕνα τέτοιο θέμα!
Στό ὀπτικῶς ἀναγνωρισμένο καί πολυτονισμένο κείμενο πού ἀνάβασε ὁ κ. Κονταξῆς ἡ ὀρθή ἔναρξις τοῦ ἀναγνώσματος ἐκ τοῦ Ἡσαΐου εἶναι «᾿Επίστρεψον ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καὶ ἰδὲ...», λείπει τό ὑπόμνημα τοῦ συναξαρίου, στό δέ ἐξαποστειλάριον τό ὀρθόν εἶναι «Ὁ οὐρανὸν τῷ νεύματι...». Ἴσως ὑπάρχουν καί ἄλλα σφάλματα ἐκ τῆς ὀπτικῆς ἀναγνωρίσεως.
Σέ αὐτή ὅμως τήν ἀκολουθία, ἄν ὑποτεθεῖ ὅτι εἶναι δεύτερη ἐπεξεργασία, ὑπάρχει καί ἕνα ἐπιπλέον ἀπολυτίκιο πλ. α΄ ἤχου «Ὁ τὰ πάντα σοφίᾳ δημιουργήσας καλῶς...».

 
Last edited:

chriskont

Παλαιό Μέλος
#19
το συγκεκριμένο κείμενο ήταν τυπωμένο όπως ακριβώς εμφανίζεται. Μετά την αναγνώριση και τη διόρθωση το κοίταξα άλλες δυο φορές. Δεν είχε υπόμνημα συναξαρίου. Η έκδοση όπως ετονίσθη είναι του οργανισμού της Θεσσαλονίκης ως πολιτιστικής πρωτευουσας του 1997 και αποτελεί επανέκδοση της του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Επομένως οι παρατηρήσεις σας π Μάξιμε ανάγονται στο κείμενο που μου ενεχείρισε ο κ. Κίσσας. Ασφαλώς απ ο,τι φαίνεται και από το τυπικό του πατριαρχείου της 1 Σεπτεμβρίου το εξαποστειλάριο είναι Ο ουρανόν τω νεύματι οπότε είναι ορθή η σημείωσή σας. http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2010/2010-09-01.htm
Ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις σας.
 
Last edited:
Top