01. Ἀκολουθία Ἁγίων Τεσσαράκοντα Ὁσιοπαρθενομαρτύρων

paniil

Νέο μέλος
#1
Πατέρες και Αδελφοί, φίλοι και φίλες του χώρου τούτο και πάλι χαιρετώ την αγάπη σας. Ψάχνωντας στο σάιτ δεν βρήκα πουθενά την ασματική ακολουθία των αγίων τεσσαράκοντα γυναικών και επειδή πολλές γυναίκες νόμίζουν ότι δεν έχουν εορτή παραθέτω τα ονόματά των Αγίων γυναικών και την ακολουθία τους που την είχα στον υπολογιστή μου.
Ἀδαμαντίνη, Ἀθηνᾶ, Ἀκριβή, Ἀντιγόνη, Ἀριβοία, Ἀσπασία, Ἀφροδίτη, Διόνη, Δωδώνη, Ἐλπινίκη, Ἐρασμία, Ἐρατώ, Ἑρμηνεία, Εὐτέρπη,Θάλεια, Θεανώ,
Θεανόη, Θεονύμφη, Θεοφάνη, Καλλιρρόη, Καλλίστη, Κλειώ, Κλεονίκη, Κλεοπάτρα, Κοραλία, Λάμπρω, Μαργαρίτα, Μαριάνθη, Μελπομένη, Μόσχω,
Οὐρανία, Πανδώρα, Πηνελόπη, Πολυμνία, Πολυνίκη, Σαπφώ, Τερψιχόρη,
Τρωάς, Χάιδω, Χαρίκλεια. καὶ Ἀμμοῦν τοῦ Διακόνου καὶ Διδασκάλου αὐτῶν.

μαζί θα προσπαθήσω να ανεβάσω και την γραμματοσειρά που είναι στημμένο το κείμενο για να σας μείνει όπως το έχω γράψει.
παπα Νικόλας από Κρήτη
 

Attachments

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#2
Όλα αυτά τα ονόματα μαρτυρούνταν εξ' αρχής στο συναξάρι τους; Διότι αν αυτά τα ονόματα απαντώνται σε 1 στις 15 κατά μέσο όρο κοπέλες (και πολύ λέω), η πιθανότητα να ήταν όλες αυτές μαζί είναι (1/15) στη 15η. Δεν αμφιβάλλω ότι αυτή είναι η παράδοση, αλλά έχουμε μαρτυρίες από την εποχή εκείνη με τα ονόματα ή απλώς καταγράφεται έτσι η παράδοση;
 

paniil

Νέο μέλος
#3
Οι πηγές που βρήκα από τις αρχές του 1900 περίπου μαρτυρούν τα σαράντα αυτά ονόματα. Παράξενο είναι το γεγονός που έχουν όλες διαφορετικά ονόματα. Βέβαια αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για ασκήτριες, πρέπει να πούμε ότι σε κανένα μοναστήρι δεν συνηθίζονται τα διπλά ονόματα. Μόλις πεθάνει ο ένας μοναχός, δίνουν ξανά το όνομά του σε άλλον. Έτσι δεν μου φαίνεται απίθανο να έχουν όλες διαφορετικά ονόματα. Στα μοναστήρια κανείς δεν χρησιμοποιεί επίθετα. Αναφέρονται στον τάδε μοναχό/χή του τάδε Μοναστηριού. Έτσι τα διπλά ονόματα φέρνουν αναστάτωση...
 

Μακεδόνας

π. Νικόλαος
#4
Πάντως στο συναξαριστή της Σιμωνόπετρας δεν αναφέρονται τα ίδια ονόματα, αν και τα περισσότερα είναι κοινά.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#5
Πατέρες και Αδελφοί, φίλοι και φίλες του χώρου τούτο και πάλι χαιρετώ την αγάπη σας. Ψάχνωντας στο σάιτ δεν βρήκα πουθενά την ασματική ακολουθία των αγίων τεσσαράκοντα γυναικών και επειδή πολλές γυναίκες νόμίζουν ότι δεν έχουν εορτή παραθέτω τα ονόματά των Αγίων γυναικών και την ακολουθία τους που την είχα στον υπολογιστή μου.
Ἡ ἀκολουθία ὑπάρχει ἐδῶ
http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=230&t=728
ἀπό καιρό, στούς Διαλόγους Συμβολῆς, μέ τήν ἐπιμέλεια τοῦ κ. Δ. Ἀνατολικιώτου.

Προϋπάρχον σχετικόν θέμα:
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=2105
 

paniil

Νέο μέλος
#6
Ἡ ἀκολουθία ὑπάρχει ἐδῶ
http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=230&t=728
ἀπό καιρό, στούς Διαλόγους Συμβολῆς, μέ τήν ἐπιμέλεια τοῦ κ. Δ. Ἀνατολικιώτου.

Προϋπάρχον σχετικόν θέμα:
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=2105
Π. Μάξιμε την είδα την ακολουθία εκεί του Ανατολικιώτου αλλά είναι μαζί με την ακολουθία της Ινδίκτου και κάπως σκόρπια για να την τυπώσει κανείς και να την πάρει για λειτουργική χρήση. Εγώ την ανέβασα όπως την έχω μόνη της σε ένα βιβλίο έκδοσης του 1991 που το αγόρασα από Μυτιλήνη. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι τις μέρες αυτές που εορτάζουν και πανηγυρίζουν 5 διαφορετική άγιοι ο καθένας τελεί την ακολουθία εκείνου τον οποίο πανηγυρίζει. Εμείς στην Κρήτη συνήθως γιορτάζουμε τον Άγιο Νικόλαο τον Κουρταλιώτη. Σε μερικές ενορίες έχουμε φτιάξει μια εικόνα των σαράντα μαρτύρων γυναικών και έρχονται αρκετές γυναίκες που έχουν τα ονόματα αυτά και φέρνουν τους άρτους και τα πανηγύρια τους (κεράσματα) και για τον λόγο αυτό παραμερίζουμε λίγο τις άλλες ακολουθίες το οποίο νομίζω ότι είναι λογικό.
Παπά Νικόλας από Κρήτη
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#7
...το οποίο νομίζω ότι είναι λογικό.
Παπά Νικόλας από Κρήτη
Πάτερ,
Δέν εἶναι λογικό νά παραμεριστεῖ ἡ ἀκολουθία τῆς Ἰνδίκτου. Δύο ἀκολουθίες ἄνετα χωρᾶνε... Γι᾿ αὐτό καί ὁ Διονύσιος γράφει:
Τὴν ἀκολουθία τῶν ἁγίων τεσσαράκοντα γυναικῶν μαρτύρων ἐποίησεν ὁ μακαριστὸς μητροπολίτης Μηθύμνης ᾿Ιάκωβος Μαλλιαρὸς τὸ 1975, ἀλλὰ κατὰ τὴν σύνταξιν αὐτῆς δυστυχῶς δὲν ἔλαβε καθόλου ὑπόψιν του ὅτι ἡ ἀκολουθία πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ συμψάλλεται μὲ τὴν ἀκολουθίαν τῆς ἰνδίκτου (1η σεπτεμβρίου)· μόνον εἰς τὰ ἀναγνώσματα ὁρίζει τὸ εὐαγγέλιον τῆς ἰνδίκτου. ὡς ἐκ τούτου ἡ ἀκολουθία του δὲν ἐξυπηρετεῖ ἀπολύτως τὶς ἀνάγκες τῆς ἐν τῷ ναῷ λατρείας καὶ εἶναι κάπως δύσχρηστη.
Νομίζω, ὅτι ἐξυπηρετεῖ αὐτή ἡ σύνθεση, γι᾿ αὐτό ἄλλωστε ἀναφέρθηκα σέ ἐπιμέλεια. Εἶναι ἀξιοπρόσεκτα καί τά ἄλλα εἰσαγωγικά πού γράφει. Ἀλλά ἐσεῖς, ὅπως νομίζετε. Βέβαια χρειάζεται μιά αἰσθητική διαμόρφωση γιά λειτουργική χρήση, ὅπως λέτε.

Σημ.: Ἀνεβάζω πάντως καί τή δική σας σέ γραμματοσειρά πού ὅλοι ἔχουν.

 

Attachments

Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#8
Π. Μάξιμε την είδα την ακολουθία εκεί του Ανατολικιώτου αλλά είναι μαζί με την ακολουθία της Ινδίκτου και κάπως σκόρπια για να την τυπώσει κανείς και να την πάρει για λειτουργική χρήση.
Παπά Νικόλας από Κρήτη
Κι ὅμως ὁ Διονύσιος «λόγῳ ἐπικαιρότητος» τἠν ἐπισύναψε καί «εἰς ἔγγραφον (.doc) τοῦ Word» μέ κατάλληλον ἐμφάνισιν, ὅπως τήν θέλετε [http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=230&t=728&p=4170#p4170].
Τήν μετατρέπω ἐγώ σέ pdf.

 

Attachments

neachili

Νέο μέλος
#9
Ἁπλῶς νὰ ἀναφέρω ὅτι σύμφωνα μὲ τὸ "Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Έκκλησίας" τοῦ ἱερομονάχου Γρηγορίου, ἔκδοση τοῦ Ἱεροῦ Κουτλουμουσιανοῦ Κελλίου Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, Καρυὲς Ἅγίου Ὄρους, 2009, σελ. 11, ἀναφέρονται κατὰ λέξιν τὰ ἑξῆς ὀνόματα:
"Ἁγίων μαρτύρων: Ἀμμοῦν διακόνου, Ἀειθαλᾶ καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς τεσσαράκοντα παρθενομαρτύρων: Λαυρεντίας, Κελσίνας, Θεοκτίστης, Δωροθέας, Εὐτυχιανῆς, Θέκλης, Ἀρισταινέτης, Φιλαδέλφης, Μαρίας, Βερονίκης, Εὐλαλίας, Λαμπροτάτης, Εὐφημίας, Θεοδώρας, Θεοδότης, Τετεσίας, Ἀκυλίνης, Θεοδούλης, Ἁπλοδώρας, Λαμπαδίας, Προκοπίας, Παύλης, Ἰουλιάνας, Ἀμπλιανῆς, Περσίδος, Πολυνίκης, Μαύρας, Γρηγορίας, Κυρίας, Βάσσης, Καλλινίκης, Βαρβάρας, Κυριακῆς, Ἀγαθονίκης, Ἰούστας, Εἰρήνης, Ματρώνης, Τιμοθέας, Τατιανῆς καὶ Ἄννης".

Τὰ ἴδια πάνω κάτω ἀναφέρονται καὶ στὴν ἱστοσελίδα http://www.saint.gr/897/saint.aspx :
"Τὰ ὄνόματά τους ἔχουν διασωθεῖ στὸ ἀρχαῖο Μαρτύριόν τους (Bibliotheca Hagiographica Graeca 2280-2281) καὶ εἶναι: Λαυρεντία η διάκονος, Κελσίνα, Θεοκτίστη (ἢ Θεόκλεια), Δωροθέα, Εὐτυχιανή, Θέκλα, Ἀρισταινέτη, Φιλαδέλφη, Μαρία, Βερονίκη, Εὐλαλία (ἢ Εὐθυμία), Λαμπροτάτη, Εὐφημία, Θεοδώρα, Θεοδότη, Τετεσία, Ἀκυλίνα, Θεοδούλη, Ἁπλοδώρα, Λαμπαδία, Προκοπία, Παύλα, Ἰουλιάνα, Ἀμπλιανή, Περσίς, Πολυνίκη, Μαύρα, Γρηγορία, Κυρία (ἢ Κυριαίνη), Βάσσα, Καλλινίκη, Βαρβάρα, Κυριακή, Ἀγαθονίκη, Ἰούστα, Εἰρήνη, Ματρώνα (ἢ Ἀγαθονίκη), Τιμοθέα, Τατιανή, Ἄννα (ἢ Ἀνθοῦσα)."

Κατὰ τὴν ταπεινή μου γνώμη εἶναι πολὺ πιθανότερα αὐτὰ τὰ ὀνόματα γιὰ ἀσκήτριες ποὺ μαρτύρησαν περὶ τὸ 305. Ἀπὸ τὴν ἄλλη, ἡ δεύτερη σειρὰ ὀνομάτων, μοῦ φαίνεται ὅτι εἶναι, κατὰ τὸ μᾶλλον ἢ ἧττον, μεταγενέστερη προσπάθεια νὰ βρεθεῖ ὀνομαστικὴ ἑορτὴ γιὰ κάποια, ἂς τὸ ποῦμε δημοφιλῆ, ὀνόματα τὰ ὁποῖα στεροῦνταν ἑορτῆς. Αὐτὰ κατὰ τὴν ταπεινή μου ἄποψη.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#10
Σχετικά με την ύπαρξη δύο 40δων ονομάτων είχα διαβάσει -δε θυμάμαι πού- πως ενώ ο κατάλογος με τα αρχαία ονόματα ήτανε παλαιότερος, βρέθηκε εκ των υστέρων αρχαιότερη πηγή που παραθέτει τα σωστά ονόματα. Διδόταν δε ως ερμηνεία η αυθαίαρετη προσπάθεια -πειθανότατα επί τουρκοκρατίας- να γιορτάζουν κάποια γυναικεία ονόματα. Έτσι συναντούμε και πολλά ονόματα που είναι αποίθανο να υπήρχαν τον 4ο μ.Χ. αιώνα, αλλά ήταν συχνά κατά την τουρκοκρατία (Μόσχω). Σήμερα, έπεσα στον συγκεκριμένο ιστότοπο όπου παρατίθενται στο κείμενο τα σωστά ονόματα, ανώ από πάνω υπάρχει η εικόνα με τα άλλα, ενδεικτικό του μπερδέματος.
http://www.pistos.gr/enhmerwsh/ekkl...akonos-ammoun-o-didaskalos-tous-1-septembriou
 
#11
Χαίρετε,

Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάπου η ολοκληρωμένη ακολουθία της Αγίας Μαργαρίτας, ή έστω κάποιο απολυτίκιο της Αγίας.
 
Top