π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Ἐπισυνάπτω δημοσίευμα στό περιοδικό ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ (Νοέμβριος 2010) μέ τίτλο «῾Η ἐκκλησιαστικὴ ζωγραφικὴ σήμερα», ὅπου οἱ θέσεις (ὑπό μορφήν συνεντεύξεως) τοῦ ἀναπληρωτῆ καθηγητῆ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν Γεωργίου Κόρδη, γιά τήν ἐκκλησιαστική ζωγραφική, ὅπως αὐτή παρουσιάζεται στά ἔργα τῶν σύγχρονων καλλιτεχνῶν, τά προβλήματα μέ τά ὁποῖα συνδέεται καί τήν αἰσθητική στόν σημερινό ὀρθόδοξο ναό, ἀπόψεις καί θέσεις τίς ὁποῖες βρῆκα ἐνδιαφέρουσες, ἄν γίνει ἀναγωγή ἀπό τήν τέχνη τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωγραφικῆς (ἁγιογραφίας) στήν τέχνη τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς καί διαβαστεῖ μέ ἀντικατάσταση στό νοῦ μας τῶν ὅρων «ζωγράφος» μέ «ψάλτης», «εἰκονογραφία» μέ «ψαλτική». Ἄλλωστε καί στό ἴδιο τό ἄρθρο κάπου ἀναφέρεται καί ἡ μουσική ὡς ἐκκλησιαστική τέχνη, καί ὅλες οἱ ἐκκλησιαστικές τέχνες μέσα στό ἐκκλησιαστικό σῶμα.
Ἐνδιαφέρον παρουσιάζουν ὅροι, πού τελευταῖα συζητοῦνται στό Ψαλτολόγιον, ὅπως «Βυζάντιο», «βυζαντινό», «παράδοση», «δυτικό», «ἐπίδραση», «ἔκφραση», «ἰδεολόγημα», «ἰδεοληψία», «πρόσωπο/προσωπικότητα», «ρήξη/σχίσμα στό ἐκκλησιαστικό σῶμα», «δογματική κατανόηση», «ἀποτίμηση», «ἐκτίμηση», κ.ἄ..
Δέν τό ἀναρτῶ γιά μιά βιαστική ἀνάγνωση ἤ ἄμεσες (βιαστικές) ἀπαντήσεις, ἀλλ᾿ ὡς ἕνα ἀνάγνωσμα μέ ἡσυχία, γιά ὅσους ἔχουν χρόνο, διαβάζουν καί σκέπτονται, χωρίς ἀπαραίτητα νά πρέπει νά ἀπαντήσουν ἤ νά ἀπαντοῦν χωρίς νά συλλογίζονται.
Attachments
Last edited: