π. Κωνσταντίνου, Ο εκσυγχρονισμός της λατρείας

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#21
Το τι είναι ο καθένας στον εκκλησιαστικό χώρο και γενικότερα, το δείχνουν τα γραπτά του, οι λόγοι του, οι πράξεις του, η πνευματική πορεία του, η συμβολή του στην ζωή της εκκλησίας. Είναι βαθιά συντηρητική και σίγουρα αντορθόδοξη προσέγγιση να θέλουμε να ακυρώσουμε τα παραπάνω ή μέρος τους, λέγοντας: «ξέρω από που προέρχεται αυτός, ή ο άλλος» και να το πετάμε ως νεφελώδες «επιχείρημα» που απευθύνεται κυρίως σε μια ενστικτώδη αντίδραση σ᾿ αυτό που μάθαμε ως «κακό» σε αντίθεση με την δική μας δήθεν βέβαιη ορθοδοξία. Με βάση την προσέγγιση αυτή δεν θα δεχόμασταν π.χ. έναν Γιαννουλάτο, έναν Τρακατέλλη, έναν Γιανναρά, και τόσους άλλους, ή, πηγαίνοντας σε πιο βαθιά νερά, δεν θα δεχόμασταν την οσιότητα της «πρώην πόρνης», ή την μετάνοια του πρώην Ασώτου, θα κλείναμε (ή θα την ανοίγαμε με μισή καρδιά) την πόρτα του Παραδείσου στον ληστή. Και αυτό, μόνο και μόνο γιατί στην παιδική ή εφηβική τους ηλικία βρέθηκαν σε περιβάλλοντα που άλλοι (πολλοί ή λίγοι δεν έχει σημασία) δεν αποδέχονται, μετά όμως κράτησαν ό,τι καλό και από εκεί και πέρα χάραξαν τη δική τους πορεία, έδωσαν το δικό τους στίγμα.
Όσο για την δήθεν "Προτεσταντίζουσα νοοτροπία", σχετικά με την "επιστροφή στην αρχαία τάξη" και τα παρόμοια, ελπίζω να ξέρουμε για τί μιλάμε και την βαρύτητα των λόγων που χρησιμοποιούμε. Άνθρωποι ορθοδοξότατοι, καθηγητές πανεπιστημίων και άλλοι, διακόνησαν στον χώρο αυτό και η εκκλησία τους αξιοποίησε επί δεκαετίες στις πιο υπεύθυνες θέσεις, τους είχε και τους έχει ως σημείο αναφοράς, τους εμπιστεύθηκε τις βασικότερες λειτουργικές εκδόσεις της. Βιβλία τους αποτελούν κορυφαία συμβολή στην ανίχνευση και χρήση παλαιών τυπικών διατάξεων, στην διασάφηση των νυν κρατούντων και την ορθότερη τέλεσή τους, και τόσα άλλα.
Άλλωστε, και μόνο το γεγονός ότι μιλούμε για την λατρεία και ταυτόχρονα κατηγορούμε ευθέως, αλλά και απερισκέπτως για προτεσταντισμό, είναι οξύμωρο.
Εδώ στο Ψαλτολόγιον τι γίνεται; Δεν αναζητούνται και ανιχνεύονται-μελετώνται παλαιές ηχογραφήσεις, παλαιά βιβλία, παλαιά τυπικά, παλαιότερες θεωρητικές προσεγγίσεις της ψαλτικής με στόχο την λυσιτελέστερη εκκλησιαστική διακονία; Προτεσταντίζοντα όλα αυτά, μαζί και όσοι τα κάνουν;

Το έργο μερικών ανθρώπων δεν έχει ανάγκη από υποστήριξη. Αλάνθαστο βέβαια δεν είναι, τέτοιο είναι μόνο το έργο το οποίο δεν υφίσταται (όπως μερικών που κρίνουν super αυστηρά τους άλλους, ενίοτε και σεβαστούς εκκλησιαστικούς άνδρες για την ορθοδοξία τους-ω της αφροσύνης), που να βρεις λάθος άλλωστε στο απόλυτο μηδέν; Αλλά για όσους διαβάζουν πρέπει να δίνονται απαντήσεις, με στόχο όχι την υποστήριξη, αλλά την αλλαγή νοοτροπίας: την σωστότερη και ταπεινότερη ματιά στα των άλλων. Γιατί «όσο πιο πολύ ξανοίγεσαι στο πέλαγος της γνώσης και της προσπάθειας για θεραπεία μιας τέχνης, μιας επιστήμης, τόσο καταλαβαίνεις πόσο μικρός είσαι και πρέπει να γίνεσαι ταπεινώτερος», για να χρησιμοποιήσω μια ρήση προσφιλούς μου πανεπιστημιακού δασκάλου.
Η αποκαθήλωση βέβαια, με βάση τις ημέτερες χαμηλές προδιαγραφές και πιθανότατα εξαιτίας αυτών («να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα», κατά το ευστοχώτατο ανέκδοτο του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου), κάθε θεσμού και κάθε προσωπικής αξίας μικρής ή μεγάλης στην Ελλάδα του σήμερα, είναι ένα sport στο οποίο όλοι λίγο-πολύ έχουμε επιδοθεί (το πιστοποιήσαμε και στο θέμα όπου αναφέρθηκε το όνομα "Σακελαρίδης" πριν λίγες μέρες). Και η οίηση, μετά από λίγα χρονάκια παβουγαδι, κοινός τόπος στο γένος μας των ψαλτών.
Και έτσι, αντί να συζητήσουμε με γνώση, ποιμαντική ευαισθησία και μετριοπάθεια τα θέματα που τίθενται, ή εάν δεν το επιθυμούμε, να σιωπήσουμε, κολλάμε μια ταμπέλα και απερχόμαστε, όντας βέβαιοι ότι εμείς, οι σωστοί, πράξαμε το ορθόδοξο καθήκον μας.

 
Last edited:

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#22
Περίμενα πως η τοποθέτησή μου θα εξήγειρε κάποιους, καθώς χωρίς να κατονομάζω ανέφερα εικαζόμενες κατηγορίες εναντίον του π. Κωνσταντίνου ως γεγονότα. Προσωπικά δεν είχα ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο για τον ίδιο, πολλές φορές όμως για διάφορους πρισσότερο ή λιγότερο γνωστούς ή αξιόλογους που πρεσβεύουν παρόμοιες απόψεις.

Πολύ σύντομα έσπευσαν κάποιοι και με πρόλαβαν, καθώς συμφωνούν με αυτούς τους χαρακτηρισμούς και για το πρόσωπο του π. Κωνσταντίνου. (Μακρυγιάννης)

Χωρίς πλέον άλλους δικούς μου χαρακτηρισμούς δηλώνω πως απορώ και λυπούμαι.

Τώρα αν κάποιοι περιμένουν να επανεμφανιστεί στο εκκλησιαστικό ιστορικό γίγνεσθαι ο Μ. Βασίλειος ή νομίζουν πως όσο ζούσε τύγχανε της αποδοχής και σχεδόν αυθεντίας που έχει σήμερα, νομίζω πως απλώς βρίσκονται εκτός πραγματικότητας.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#23

Εδώ στο Ψαλτολόγιον τι γίνεται;
Πολλά γίνονται Μανόλη μου!
Νά εἶσαι καλά, πού μπῆκες στόν κόπο, ἀλλά δέν χρειαζόταν...
Μέ τί ἀσχολεῖσαι...;;;

Ἐδῶ στό Ψαλτολόγιον, σαφῶς δέν ἀσχολούμαστε μέ ὅλα...
Γιατί ἀκριβῶς στό Ψαλτολόγιον μπορεῖ νά συμμετέχει ὁ κάθε λογῆς ἀνευθυνοϋπεύθυνος καί νά λέει ὅτι τοῦ κατέβει...

Ἐμεῖς συλλέγουμε τό νέκταρ..., ἀπ᾿ ὅπου ὑπάρχει, καί κατά τήν κρίση μας, καί κάνουμε πάρα πολύ καλές καί πολύτιμες γνωριμίες!!!


 

Shota

Παλαιό Μέλος
#24
Πολύ πριν τις προσπάθειες για την "λειτουργική αναγέννηση".
Τον ορο «λειτουργική αναγέννηση» (liturgical revival) εχρησιμοποιούσαν πολύ πριν του 1968 τόσο οι ετερόδοξοι (όπως εδώ) όσο οι Ορθόδοξοι (o Schmemann, λ.χ.).
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#25
Τον ορο «λειτουργική αναγέννηση» (liturgical revival) εχρησιμοποιούσαν πολύ πριν του 1968 τόσο οι ετερόδοξοι (όπως εδώ) όσο οι Ορθόδοξοι (o Schmemann, λ.χ.).
Ξέρεις ποια "λειτουργική αναγέννηση" εννοώ Shota, εξ ου και τα εισαγωγικά μου. Κατά τα άλλα, μόνο συνειρμοί με την λέξη και το link που έγραψες να μην γίνονται.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#26
Περίμενα πως η τοποθέτησή μου θα εξήγειρε κάποιους, καθώς χωρίς να κατονομάζω ανέφερα εικαζόμενες κατηγορίες εναντίον του π. Κωνσταντίνου ως γεγονότα. Προσωπικά δεν είχα ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο για τον ίδιο, πολλές φορές όμως για διάφορους πρισσότερο ή λιγότερο γνωστούς ή αξιόλογους που πρεσβεύουν παρόμοιες απόψεις.

Πολύ σύντομα έσπευσαν κάποιοι και με πρόλαβαν, καθώς συμφωνούν με αυτούς τους χαρακτηρισμούς και για το πρόσωπο του π. Κωνσταντίνου. (Μακρυγιάννης)

Χωρίς πλέον άλλους δικούς μου χαρακτηρισμούς δηλώνω πως απορώ και λυπούμαι.

Τώρα αν κάποιοι περιμένουν να επανεμφανιστεί στο εκκλησιαστικό ιστορικό γίγνεσθαι ο Μ. Βασίλειος ή νομίζουν πως όσο ζούσε τύγχανε της αποδοχής και σχεδόν αυθεντίας που έχει σήμερα, νομίζω πως απλώς βρίσκονται εκτός πραγματικότητας.
Συγνώμη αλλά δεν καταλάβατε! Βγάζετε λάθος συμπεράσματα και βαζετε λόγια στο στόμα μου που δεν έχω γραψει. (ίσως και να το θέλετε;) Σε κανενα μνμ μου δεν είχα στον νού μου τον π. Κων/νο. και ούτε αναφέρθηκα στον ίδιο αλλα μίλησα γενικότερα. Αν χρειάζεστε διεκρυνήσεις γι αυτά που έγραψα (απευθυνόμενος προσωπικά στον κ. Ιωάννη Μ γιατί γνωρίζω πως μαζί του μπορώ να μίλω καθώς είναι ανοιχτός στο διάλογο.) καλα θα κάνατε να με ρωτούσατε και όχι να βάζετε ταμπέλες. Σας παρακαλώ πολύ!

Όσον αφόρα τη "Ζωή" και τον "Σωτήρα" είναι άλλο θέμα και όπως λένε και κάποιοι συνάδελφοι δεν ανήκει στην θεματολογία του φόρουμ...αλλά και εκεί να ανήκει ο πατήρ Κων/νος καλώς κάνει! Πάρα πολλοι αξιόλογοι εκκλησιαστικοί άνδρες απο κει προέρχονται!
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#27
Δεν βρίσκω λόγο γιατί η μη εναρμόνιση κάποιων με ένα συγκεκριμένο "κλίμα" να πρέπει να ταυτίζεται απαραίτητα με οίηση ή με τακτικές και πεποιθήσεις που άπτονται του πνεύματος του χαριτωμένου ανεκδότου του μακαριστού Αρχιεπισκόπου (το οποίον δυστυχώς και ο ίδιος ξέχασε πολύ νωρίς, όσο νωρίς το είπε...).

Στα γενικότερα περί οιήσεως στο γένος των ψαλτών, θα συμφωνήσουμε όλοι μας: Ξεκινάει ήδη πολύ νωρίς, λίγο μετά τα λυκειακά χρόνια, με την κατάλληλη καλλιέργεια και υποστήριξη ανδρώνεται βαυκαλιζόμενη και συνεχίζει να εξελίσσεται από το "πτυχίο ιεροψάλτου" μέχρι και τους ύπατους πανεπιστημιακούς τίτλους.

Τους δε χαρακτηρισμούς σε βάρος κάποιων μελών που έχουν και αυτά (καλώς ή κακώς) τη γνώμη τους, τους αντιπαρέρχεται κανείς ευκόλως αν αναλογιστεί το πνεύμα αλλά και τις συνθήκες των ημερών. Κρίμα όμως να χαρακτηρίζουμε αβασάνιστα συνανθρώπους και συνομιλητές μας, ιδίως από τη στιγμή που δεν βρίσκεται να τους υπερασπιστεί και αυτούς κάποιος, όπως εμάς κατά καιρούς πολλοί και διάφοροι. Θυμίζει βολές πίσω από ποδήρη ασπίδα εναντίων πελταστών...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#28
Ξέρεις ποια "λειτουργική αναγέννηση" εννοώ Shota, εξ ου και τα εισαγωγικά μου. Κατά τα άλλα, μόνο συνειρμοί με την λέξη και το link που έγραψες να μην γίνονται.
Επιτρεψε μου να μην πιστεύω σε "παρθενογέννηση" της "λειτουργικής αναγέννησης". Αλλα με όλα αυτά που βλέπω και διαβάζω εδώ στο ψαλτολογιο προτιμάω να μην αρχίζω τη συζήτηση (εξ αλλου πρώτα πρέπει να φθάνω το δαχτυλάκι του Σακελλαρίδη :D ). Φυσικά εσύ μπορείς να πιστεύεις ότι θέλεις, καμια αντίρρηση.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#29
Τους δε χαρακτηρισμούς σε βάρος κάποιων μελών που έχουν και αυτά (καλώς ή κακώς) τη γνώμη τους, τους αντιπαρέρχεται κανείς ευκόλως αν αναλογιστεί το πνεύμα αλλά και τις συνθήκες των ημερών. Κρίμα όμως να χαρακτηρίζουμε αβασάνιστα συνανθρώπους και συνομιλητές μας, ιδίως από τη στιγμή που δεν βρίσκεται να τους υπερασπιστεί και αυτούς κάποιος, όπως εμάς κατά καιρούς πολλοί και διάφοροι. Θυμίζει βολές πίσω από ποδήρη ασπίδα εναντίων πελταστών...
Ξερετε ποιο ειναι το τραγικοτερο ολων κ. Μανιατη? Αυτοι οι οποιοι κοπτονται για την ομαλη λειτουργια του φορουμ πρωτοι ριχνουν λασπη και βαζουν ταμπελες στους συνομιλητες τους με εντονο υφος απαξιωσης οταν διαβαζουν αποψεις με τις οποιες δεν συμφωνουν και οι οποιες ενδεχομενως να ειναι και λαθος. Κανεις δεν διεκδικει το αλαθητο εκτος ισως απο καποιους ''στυλοβατες'' του φορουμ:wink::rolleyes: Ως προς το θεμα μας τωρα οπωσδηποτε δεν ειναι σωστο να βαζουμε αβιαστα ταμπελες σε οποιονδηποτε. Ας μην παραβλεπουμε ομως το γεγονος πως τα λεγομενα και οι πραξεις μας, μας χαρακτηριζουν ως ατομα. Και τελος επειδη αναφερθηκε πιο πανω πως πολλοι τους οποιους καποιοι χαρακτηριζουν ποικιλοτροπως ειναι αξιολογοι καθηγητες κτλ να θυμισω επισης πως και ο Αρειος ηταν ''μεγαλο'' κεφαλι και ανηκε στις ταξεις του κληρου:wink: Οι ''ξερες'' θεολογικες γνωσεις δεν βοηθανε.
 
Last edited:

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#30
Επιστρεψε μου να μην πιστεύω σε "παρθενογέννηση" της "λειτουργικής αναγέννησης".
Δεν είπε κάποιος κάτι τέτοιο, απλά μιλούσα για την συγκεκριμένη φάση της. Άρα με ...λίγη δυσκολία, σου επιτρέπω.

Αλλα με όλα αυτά που βλέπω και διαβάζω εδώ στο ψαλτολογιο προτιμάω να μην αρχίζω τη συζήτηση
Παρομοίως, έχουμε πλήρη ταύτιση απόψεων...


Φυσικά εσύ μπορείς να πιστεύεις ότι θέλεις, καμια αντίρρηση.
Υποθέτω ότι ο καθένας μπορεί να το κάνει αυτό. Και εσύ φυσικά. Και επ᾿ αυτού και εγώ δεν έχω αντίρρηση.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#31
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, όπως βλέπετε και εσείς ξανά, τέτοιες συζητήσεις δεν ευδοκιμούν στο Ψαλτολόγιον και καταλήγουν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις, αξιολογήσεις θρησκευτικών πεποιθήσεων, αφορισμούς κτλ. που ξεφεύγουν από τη θεματολογία του φόρουμ. Εάν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο για το συγκεκριμένο βιβλίο ας μη δοθεί συνέχεια. Ευχαριστώ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#32

Τελευταία επεξεργασία από π. Μάξιμος; Σήμερα στίς 09:22. Αιτία: Διαγραφή. Διέγραψα τό μήνυμα, σεβόμενος τό «ας μη δοθεί συνέχεια». Πάντως κάποια πράγματα πρέπει νά τά ποῦμε «μέ τό ὄνομά τους» (σέ ἄλλο θέμα), γιατί δέν πάει ἄλλο μέ κάποια συγκεκριμένα μέλη.

 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#33
Δεν βρίσκω λόγο γιατί η μη εναρμόνιση κάποιων με ένα συγκεκριμένο "κλίμα" να πρέπει να ταυτίζεται απαραίτητα με οίηση ή με τακτικές και πεποιθήσεις που άπτονται του πνεύματος του χαριτωμένου ανεκδότου του μακαριστού Αρχιεπισκόπου (το οποίον δυστυχώς και ο ίδιος ξέχασε πολύ νωρίς, όσο νωρίς το είπε...).

Στα γενικότερα περί οιήσεως στο γένος των ψαλτών, θα συμφωνήσουμε όλοι μας: Ξεκινάει ήδη πολύ νωρίς, λίγο μετά τα λυκειακά χρόνια, με την κατάλληλη καλλιέργεια και υποστήριξη ανδρώνεται βαυκαλιζόμενη και συνεχίζει να εξελίσσεται από το "πτυχίο ιεροψάλτου" μέχρι και τους ύπατους πανεπιστημιακούς τίτλους.

Τους δε χαρακτηρισμούς σε βάρος κάποιων μελών που έχουν και αυτά (καλώς ή κακώς) τη γνώμη τους, τους αντιπαρέρχεται κανείς ευκόλως αν αναλογιστεί το πνεύμα αλλά και τις συνθήκες των ημερών. Κρίμα όμως να χαρακτηρίζουμε αβασάνιστα συνανθρώπους και συνομιλητές μας, ιδίως από τη στιγμή που δεν βρίσκεται να τους υπερασπιστεί και αυτούς κάποιος, όπως εμάς κατά καιρούς πολλοί και διάφοροι. Θυμίζει βολές πίσω από ποδήρη ασπίδα εναντίων πελταστών...
Τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι στὴν πεποίθηση τοῦ καθενὸς ἀλλὰ στὸν τρόπο ποὺ ἐκφράζεται αὐτὴ ἡ πεποίθηση. Ὁ καθένας ἔχει δικαίωμα νὰ ἐκφράζει τὴν γνώμη του, αὐτὸ εἶναι σίγουρο καὶ κανένας δὲν φιμώνεται ἐδῶ μέσα.

Τό πρόβλημα εἶναι ἡ ὑφέρπουσα τάση ζηλωτισμοῦ ποὺ βγαίνει πολὺ συχνὰ τελευταία σὲ διάφορα μηνύματα μαζὶ μὲ τὴν ροπὴ σὲ καζάνιασμα αὐτῶν ποὺ δὲν τοὺς ἐκφράζει ἡ συγκεκριμένη λογική. Ὁ καθένας μπορεῖ νὰ ἐκφραστεῖ ἀλλὰ χρειάζεται λίγη αὐτοσυγκράτηση. Ἄν δὲν τὴν δείξεις τότε πιθανότατα θὰ εἰσπράξεις κάτι ἀνάλογο, καὶ μετὰ θὰ βγεῖς παραπονούμενος
.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#34
Τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι στὴν πεποίθηση τοῦ καθενὸς ἀλλὰ στὸν τρόπο ποὺ ἐκφράζεται αὐτὴ ἡ πεποίθηση. Ὁ καθένας ἔχει δικαίωμα νὰ ἐκφράζει τὴν γνώμη του, αὐτὸ εἶναι σίγουρο καὶ κανένας δὲν φιμώνεται ἐδῶ μέσα.

Τό πρόβλημα εἶναι ἡ ὑφέρπουσα τάση ζηλωτισμοῦ ποὺ βγαίνει πολὺ συχνὰ τελευταία σὲ διάφορα μηνύματα μαζὶ μὲ τὴν ροπὴ σὲ καζάνιασμα αὐτῶν ποὺ δὲν τοὺς ἐκφράζει ἡ συγκεκριμένη λογική.
Ὁ καθένας μπορεῖ νὰ ἐκφραστεῖ ἀλλὰ χρειάζεται λίγη αὐτοσυγκράτηση. Ἄν δὲν τὴν δείξεις τότε πιθανότατα θὰ εἰσπράξεις κάτι ἀνάλογο, καὶ μετὰ θὰ βγεῖς παραπονούμενος
.
Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Θα συμφωνήσουμε εκατό τοις εκατό (όπως πολύ συχνά άλλωστε οι δυο μας :D). Απλά, μερικές φορές, ο σεβασμός και η αυτοσυγκράτηση θα πρέπει να υπενθυμίζονται και να συστήνονται ως πρακτικές και εκεί που θεωρούμε δεδομένο ότι υπήρχαν (ή θα ότι έπρεπε να υπάρχουν) διότι, δυστυχώς, πολλές φορές δεεεεεν....!!!
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#35
κανένας δὲν φιμώνεται ἐδῶ μέσα.



Ειστε σιγουρος??:cool: Κοιταχτε τα πρηγουμενα μνμ και θα καταλαβετε πολλα:wink: Εαν καποιος κανει καποιο λαθος ή αδικει ενδεχομενως καποιον συγγραφεα οπως τον π. Κων/νο αυτος δεν ειναι λογος για απαξιωτικα και προσβλητικα λογια απο καποιους αλλους. Αντιθετως θα πρεπει μεσα τα πλαισια του διαλογου να του δωσουμε να καταλαβει το λαθος του. Τα θεματα δεν φταινε εαν καποιοι εχοντας ως γνωμονα τη δικη τους και μονο γνωμη δεν δεχονται αντιθετη αποψη και το τραγικοτερο, δεν εχουν τη καλη διαθεση να διορθωσουν και να συνεισφερουν παρα μονο να απαξιωσουν τους συνομιλητες τους! Αυτο θιγει γενικοτερα τη λειτουργια του φορουμ.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#36

Ἐπειδή τό συνεχίζετε, δημοσιεύω τό πρωϊνό μήνυμα πού διεγράψα καί τά λέμε γιά περί προσβολῶν ἐξακολουθητικῶς καί ὕβρεων καί ἄλλων ὑπονοουμένων, πού συνεχῶς ἀντιπαρέρχομαι...


Ἀγαπητέ μου Δημήτρη, ἐδῶ δέν πρόκειται γιά συζήτηση (θεμιτή ὑπό ἀνάλογες προϋποθέσεις) ἀλλά γιά συνεχή, «ἀβίαστη» καί μόνιμη ἔκκριση δηλητηρίου (γι᾿ αὐτό ἡ ἀναφορά μου σέ «νέκταρ») ἀπό συγκεκριμένα ἄτομα (πού πρέπει νά ἐλέγξουν αὐτή τή δυσλειτουργία), τά ὁποῖα ἔχουν καί τό θράσος νά δηλώνουν· «Αν αυτό στενοχωρεί κάποιους, δεν μπορώ να κάνω κάτι». Κάτι πρέπει νά κάνουμε ἐμεῖς τότε. Ἀντιλαμβάνομαι, κατανοῶ καί γνωρίζω τίς δυσκολίες ἀνταποκρίσεως σέ συντονισμό, ἀλλά πρέπει νά ἐλέγχεται ἡ «H υποβολή μηνυμάτων ... που σαν στόχο έχουν να δημιουργήσουν έριδες, αντιδικίες, καυγάδες ή άσχημο κλίμα στην ζωή του forum» καί κυρίως ἡ «δημοσίευση μηνυμάτων με ..., προσβλητικό ... περιεχόμενο». Ἄν αὐτό δέν γίνεται, σαφῶς δέν μποροῦμε νά «ἀσχολούμαστε»· ἁγιογραφική γάρ ἐπιταγή.
«Ας μην παραβλεπουμε ομως το γεγονος πως τα λεγομενα και οι πραξεις μας, μας χαρακτηριζουν ως ατομα» καί ἔχουμε σχηματίσει μιά σφαιρική ἄποψη γιά τή «δράση» συγκεκριμένων μελῶν, πού ἔχουν «ἄποψη» μόνο καί μόνο γιατί δέν ἔχουν τί ἄλλο (προφανῶς) νά κάνουν..., πού ἀνακατεύονται καί χαλᾶνε ὅλες τίς συζητήσεις, μέ ἐμμονές σέ συγκεκριμένα θέματα (π.χ. κλῆρος), πού «πάει μέ ὅλα», καί τά ἀναμασοῦν συνεχῶς χωρίς «να ξέρουν για τί μιλάμε και την βαρύτητα των λόγων που χρησιμοποιούν».
Ἀπό ποιούς νά κριθεῖ ἕνας Παπαγιάνης; Ἀπό κάποιους πού δέν ἔχουν ἀκούσει τό ὄνομα «καποιου Κων/νου Καλλινικου»; Εἶναι σάν νά μιλᾶς γιά ἑλληνική ἱστορία καί δέν ξέρεις τό ὄνομα τοῦ Κολοκοτρώνη!

 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#37
π. Μάξιμος;81586 said:

Ἀντιλαμβάνομαι, κατανοῶ καί γνωρίζω τίς δυσκολίες ἀνταποκρίσεως σέ συντονισμό, ἀλλά πρέπει νά ἐλέγχεται ἡ «H υποβολή μηνυμάτων ... που σαν στόχο έχουν να δημιουργήσουν έριδες, αντιδικίες, καυγάδες ή άσχημο κλίμα στην ζωή του forum» καί κυρίως ἡ «δημοσίευση μηνυμάτων με ..., προσβλητικό ... περιεχόμενο». Ἄν αὐτό δέν γίνεται, σαφῶς δέν μποροῦμε νά «ἀσχολούμαστε»· ἁγιογραφική γάρ ἐπιταγή.


Για Όνομα του Θεού!!! Επειδή έγινε ... διαδήλωση θα κατεβάσουμε τα... τανκς στους δρόμους;;;; Πάτερ, επιτρέψτε μου να σας πω ότι φτάνετε στο άλλο άκρο και αυτό είναι επικίνδυνο!!! Ποιος ελέγξει και να συντονίσει ένα μήνυμα κατά την υποβολή του, και με ποιο κριτήριο, πάτερ; Εδώ κάποτε Συντονιστής διέγραφε μηνύματα επειδή θεωρούσε τη φράση "καραγκιόζ μπερντέ" χυδαία και μη αρμόζουσα στο forum και άλλα τέτοια ευτράπελα!!! Εκεί θα πάμε; Το κριτήριο του καθενός μας είναι υποκειμενικότατο για να οριστούμε να "φιλτράρουμε" τι είναι δημοσιοποιήσιμο και τι όχι! Λογοκρισία ξανά εν έτει 2010 και μάλιστα σε ένα forum όπως αυτό; Αυτό θέλουμε; Δεν νομίζω!_

π. Μάξιμος;81586 said:

...ἔχουμε σχηματίσει μιά σφαιρική ἄποψη γιά τή «δράση» συγκεκριμένων μελῶν, πού ἔχουν «ἄποψη» μόνο καί μόνο γιατί δέν ἔχουν τί ἄλλο (προφανῶς) νά κάνουν..., πού ἀνακατεύονται καί χαλᾶνε ὅλες τίς συζητήσεις, μέ ἐμμονές σέ συγκεκριμένα θέματα (π.χ. κλῆρος), πού «πάει μέ ὅλα», καί τά ἀναμασοῦν συνεχῶς χωρίς «να ξέρουν για τί μιλάμε και την βαρύτητα των λόγων που χρησιμοποιούν».


Με όλο το σεβασμό, θεωρείτε ότι ένα μνμ όπως το παραπάνω προάγει την ειρήνευση της κατάστασης; Ε, λοιπόν, όχι προσβάλει έτι περισσότερο αυτούς στους οποίους αναφέρεστε, δίνοντας κακό παράδειγμα και αφορμή για περαιτέρω διαμάχη! Ποιος μπορεί να ορίσει, πάτερ μου, ποιος είναι τεμπέλης ή όχι και μπαίνει γι αυτό στο forum; Η ποιος μπορεί να αποφανθεί ποιος "έχει δουλειά" να μπαίνει στο forum και ποιος όχι;;; ... Και ποιος είναι αυτός που μπορεί να παρέχει ή να στερεί σε κάποιον το δικαίωμα να γράφει εδώ μέσα με κριτήριο του αν έχει δουλειά να κάνει την ώρα που γράφει ή μπαίνει επειδή δεν έχει τίποτα να κάνει;;; Υπάρχει κάποιος να μας ορίσει ποιοι είναι οι εργαζόμενοι και ποιοι οι τεμπέληδες εδώ μέσα; Και αν ναι, με ποιο κριτήριο;;;


Ευσεβάστως και μετά προβληματισμού,
Σ.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#38
... και το τραγικοτερο, δεν εχουν τη καλη διαθεση να διορθωσουν και να συνεισφερουν παρα μονο να απαξιωσουν τους συνομιλητες τους! Αυτο θιγει γενικοτερα τη λειτουργια του φορουμ.
Ηρθε και η επιβεβαιωση των παραπανω για ακομη μια φορα!:wink:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#40
Αιτία: Συγχώνευση __________
Καλή ἡ συγχώνευση, ἀλλά καί ἡ ἀποσπασματική ἀπάντηση σου δέν βοηθᾶ. Τά γραπτά μένουν καί κρίνονται.

Καί πές, τό τί ἐπιβεβαιώνεται ἐδῶ μέσα κι αὐτό κρίνεται καί ἔχει κριθεῖ. Ὅσο δέν ἀπαντῶ σέ ὕβρεις δημόσιες ἤ μέ ΠΜ, τόσο περισσότερο βασανίζονται...


 
Top