Καλή χρονιά σε όλους!
Στο σημείωμα της Πεμπτουσίας αναγράφεται:
«Ας σημειωθεί επίσης ότι η ως άνω ερμηνεία αφορά την απόδοση της μετροφωνίας, δηλ. των δομικών φθόγγων του μέλους, καθώς αυτή τη περίοδο ακόμα δεν έχουμε σαφή εικόνα του. Παραμένει ωστόσο ένα μείζων μουσικολογικό θέμα η έρευνα και η αποκατάσταση του παλαιού μέλους, πράγμα στο οποίο στοχεύει η μουσικολογική επιστήμη με την συστηματική μελέτη και έρευνα της πλούσιας χειρόγραφης παράδοσης».
Ας μου επιτραπεί να πώ δυό πράγματα:
1. Η ερμηνεία αυτή, όπως και άλλες του Psaltikon και της Capella Romana βασίζονται στις ερμηνείες που έχω κάνει κατά καιρούς για την Capella Romana και έχω παρουσιάσει πολλὲς απ΄ αυτές κι ο ίδιος με την Capella Romana.
2. Δεν πρόκειται για μετροφωνία, διότι η μετροφωνία ήταν κάτι άλλο (π.χ. δεν ελάμβανε υπόψιν τα χρονικά και τα άφωνα σημάδια).
3. Δεν είναι απλά οι δομικοί φθόγγοι του μέλους, διότι οι δομικοί φθόγγοι που προκύπτουν από διάφορες αναλύσεις της αργής εξήγησης προς ανεύρεσή τους δεν συμπίπτουν πάντα με τα γραμμένα φωνητικά σημάδια.
4. Η ερμηνεία αυτή είναι το προϊόν της μέχρι τώρα έρευνάς μου με βάση εντατική μελέτη θεωρητικών και κυρίως αυτών καθαυτών των μουσικών κειμένων, πολλών συγκρίσεων Χειρογράφων, Θέσεων κλπ και δεν είναι απλώς μια προσπάθεια «να μπεί κάποιος ρυθμός για να εκτελεστούν κάπως». Δεν ξέρω τί άλλο περιμένει η «μουσικολογική επιστήμη και έρευνα», τη στιγμή που, με βάση το παραπάνω σημείωμα, φαίνεται να μην μπορεί να υποστηρίξει πια ότι η εξήγηση των 3 Διδασκάλων αντιπροσωπεύει το αρχικό άκουσμα, τη στιγμή που έχω προσφέρει ήδη έστω κάποια λύση, αλλά αυτή παρουσιάζεται (στην καλύτερη περίπτωση) συνεχώς και λανθασμένα ως «μετροφωνία» και «δομικοί φθόγγοι» ή (σε άλλες περιπτώσεις) και αρνείται να μπεί σε διάλογο μαζί μου, αγνοώντας την ως μη υπάρχουσα.