[Ερώτηση] Χερουβικός Ύμνος και Μεγάλη Είσοδος

#21
Ναι ομως ο ιερεας δεν λεει ''παντων ημων μνησθητη Κυριε ο Θεος'' αλλα '' μνησθειη ημων Κυριος ο Θεος ''
Δλδ ομιλει στους πιστους και ετσι δεν μπορει να πει αυτην την ευχη μυστικα αφου πρεπει να τον ακουσουν οι πιστοι στους οποιους και απευθινεται
Αυτή η ευχετικού χαρακτήρα εκφώνηση είναι μεταγενέστερη (βλ. δρ Καραγκούνη, Παραλειπόμενα περὶ τοῦ Χερουβικοῦ Ὕμνου), όπως και η διακοπή του ύμνου και η μνημόνευση των λοιπών ονομάτων από τον Αρχιερέα (η τελευταία πολύ μεταγενέστερη).
 

Άγγελος Πάπας

Μαθητευόμενος ψάλτης
#22
Αυτή η ευχετικού χαρακτήρα εκφώνηση είναι μεταγενέστερη (βλ. δρ Καραγκούνη, Παραλειπόμενα περὶ τοῦ Χερουβικοῦ Ὕμνου), όπως και η διακοπή του ύμνου και η μνημόνευση των λοιπών ονομάτων από τον Αρχιερέα (η τελευταία πολύ μεταγενέστερη).
Και κατα την ωρα της εισοδου τι ελεγε ο ιερευς ;;;
Θελω να πω αν ελεγε καποια ευχη συγκεκριμενη
 
#23
Και κατα την ωρα της εισοδου τι ελεγε ο ιερευς ;;;
Θελω να πω αν ελεγε καποια ευχη συγκεκριμενη
Μάλλον το ίδιο που λέει και σήμερα «Πάντων ὑμῶν...», όχι όμως εκφώνως. Δεν είναι καινοφανές, τροπάρια και προσευχές που λέγονταν αρχικά καθ' εαυτόν, να λέγονται σήμερα εκφώνως (πρβλ. Άξιον εστίν... μετά τον καθαγιασμό).

Ενδεχομένως, να μη λεγόταν κάποια ευχή (τουλάχιστον όχι σε σταθερή βάση και οργανωμένα, ίσως πιο άτυπα).

Μόνο υποθέσεις...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#25
Εάν κατάλαβα τι ρωτάς, υπάρχουν τρείς διαφορετικές πιθανές περιπτώσεις

(α) στο "μέριμναν" (σημείο αλλαγής ψαλμώδησης χορών)
(β) στο "ώς τον Βασιλέα" (όπως συχνά στο Άγιον Όρος)
(γ) στο "υποδεξόμενοι" (συνήθης σημερινή πράξη)
Εδώ όλες οι περιπτώσεις σε μια ηχογράφηση :rolleyes: (από το 5:40 περίπου)

(α) ο χορός μέχρι την λέξη «μέριμναν»
(β) «Ὡς τὸν βασιλέα τῶν ὅλων ὑποδεξόμενοι» σόλο και χύμα
(γ) ο αριστερός χορός μετά την είσοδο «τῶν ὅλων ὑποδεξόμενοι...»

 

Diogenes

Νέο μέλος
#27
Εδώ όλες οι περιπτώσεις σε μια ηχογράφηση :rolleyes: (από το 5:40 περίπου)

(α) ο χορός μέχρι την λέξη «μέριμναν»
(β) «Ὡς τὸν βασιλέα τῶν ὅλων ὑποδεξόμενοι» σόλο και χύμα
(γ) ο αριστερός χορός μετά την είσοδο «τῶν ὅλων ὑποδεξόμενοι...»

Συγχωρητέο. Είναι εύκολο να ξεχαστεί κανείς, όταν συνηθίζεται να διακόπτεται ο χερουβικός ύμνος στα μοναστήρια αλλού απ' ό,τι στις ενορίες. Θα μπορούσαν να είχαν προσέξει οι αγαπητοί γέροντες. Ιδιαίτερα όταν είσαι πολύ συγκεντρωμένος στην τέλεια μουσική εκτέλεση, όπως ο άξιος κ. Καραγιαννάκης.
 
Top