Αν και με αρκετή καθυστέρηση κατάφερα να εκπληρώσω την υπόσχεση μου. Έτσι αναρτώ το συγκεκριμένο μάθημα από το βιβλίο του κ. Αγγελινάρα και μεταφέρω την απάντηση που έλαβα για το ερώτημα του domesticus, που είναι η εξής: '' Όντως ο Γεώργιος Ακροπολίτης που είναι ο ποιητής του ιδιομέλου αυτού, το μελοποίησε σε ήχο πλ.β΄. Όμως καθιερώθηκε και παγιώθηκε το μέλος του Γερμανού Νέων Πατρών, ο οποίος το μελοποίησε σε ήχο πλ.α΄ και πιθανόν μετέβαλε και το ποιητικό κείμενο. Το μέλος του Γερμανού Νέων Πατρών είναι αυτό που απετέλεσε τη βάση για όλες τις μεταγενέστερες καταγραφές - διασκευές.''
Στα περιεχόμενα του βιβλίου '' Η Θεία Λειτουργία'' του κ. Αγγελινάρα προτιμήθηκε η αναγραφή του ονόματος του ποιητού, ώστε να μην θεωρηθεί ότι ο συγγραφέας, στον οποίο ανήκει το μέλος του δημοσιευομένου μαθήματος, καπηλεύεται το ποίημα.
Άλλωστε στην επικεφαλίδα του αρχείου που επισυνάπτω ξεκαθαρίζει το θέμα.
Στα περιεχόμενα του βιβλίου '' Η Θεία Λειτουργία'' του κ. Αγγελινάρα προτιμήθηκε η αναγραφή του ονόματος του ποιητού, ώστε να μην θεωρηθεί ότι ο συγγραφέας, στον οποίο ανήκει το μέλος του δημοσιευομένου μαθήματος, καπηλεύεται το ποίημα.
Άλλωστε στην επικεφαλίδα του αρχείου που επισυνάπτω ξεκαθαρίζει το θέμα.
Καὶ τὸ μέλος τοῦ κ. Ἀγγελινάρα ἐξαιρετικό, λιτὸ, μεγαλοπρεπὲς, χωρὶς ὑπερβολικοὺς συναισθηματισμοὺς μὲ ἐπαναλαμβανόμενες χρωματικὲς φθορὲς καὶ ἀτυχεῖς διαφοροποιήσεις στὴν χρονικὴ ἀγωγή. Ἀξιοποιεῖ πλήρως καὶ ὑποδειγματικὰ τὸ διάτονο τοῦ πλ. α΄, ἀποδίδοντας τὸ νόημα ὠραιότατα.
Πολὺ καλὴ ἔμπνευση.
Εὐχαριστίες στὸν κ. Ἀγγελινάρα ποὺ ἐπέτρεψε τὴν ἀνάρτηση.
ΥΓ. Οἱ συντονιστὲς -ἄν κρίνουν- ἄς τὸ ἀντιγρἀψουν καὶ στὸ οἰκεῖο θέμα.