Το εύρος συχνοτήτων της ανδρικής φωνής σε σχέση με το La του τονοδότη (440 Hz)

A

andy

Guest
#1
Τόσο ο Β' όσο και ο πλάγιός του ακολουθούν κατά βάση το πεντάχορδο σύστημα (τροχός). Η όμοια διφωνία (όπου υπάρχει) αποτελεί υποσύστημα του τροχού (μισός τροχός).

Στην εκτέλεση από τον Χρύσανθο ο Κε μετρήθηκε στα 224,8 Ηz, ο ΓΑ [ο Δι] στα 199,9 και ο ΓΑ στα 177,9 ήτοι διαστήματα 72άρας ΚΕ 12,2 ΔΙ 12,1 ΓΑ. Στο λέγετο μετακινήθηκε ο μεσαίος φθόγγος στα 192,7 Hz κι έγινε ΔΙ 16 ΓΑ 8,3 ΒΟΥ.
Ο Χρύσανθος ειδικώς, με την υψιφωνία του, δεν θα μπορούσε να ψάλλει με τον Κε στα 225 Hz με κάμία δύναμη, στα 450 Hz όμως μπορεί και όλοι τον ακούμε. :wink:

Ότι βρίσκετε με τη μέθοδο που μετράς τα τονικά ύψη κ. Χαραλάμπη, πολλαπλασίασέ το με το 2, για την απόλυτη συχνότητα φθόγγου.
Όμως, τα διαστήματα και η συλλογιστική σας, παρ' όλα αυτά, μένουν αμετάβλητα από το τονικό ύψος, το οποίο και δεν παίζει κανένα ρόλο.


Για το αν πρέπει να λέγονται (ή είναι πιθανό να λέγονταν) με κοινή βάση, δεν έχω γνώμη. Υπάρχει πιθανότητα.
Ενδεχομένως!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#2
Οι συχνότητες που δίνω είναι οι σωστές!

Τα 450 Hz είναι πάνω απο το La4 ήτοι το Λα της σοπράνο, αυτο που με πα=ρε θα ήταν για μας το άνω κε (ΚΕ'). Δε φαντάζομαι να πιστεύει κανείς πως ψάλει ο Χρύσανθος καταβασίες πάνω από το άνω ΚΕ.

Τα νούμερα των Hz δεν τα υπολογίζω, αλλά μου τα δίνουν έτοιμα μαθηματικά εργαλεία που δεν κάνουν λάθος. Τα διαστήματα υπολογίζω, με το γνωστό διεθνή :)D) μαθηματικό τύπο, στο ecxel.
 
A

andy

Guest
#3
To La στην μεσαία κλίμακα του πιάνο είναι 440 Hz (γράφεται στο 2ο διάστημα του πενταγράμμου στο κλειδί του Sol), ενώ η 5η χορδή της κιθάρας είναι 220 Hz.

Οι συχνότητες που δίνω είναι οι σωστές!
Ναι, όταν διπλασιαστούν.

Τα 450 Hz είναι πάνω απο το La4 ήτοι το Λα της σοπράνο, αυτο που με πα=ρε θα ήταν για μας το άνω κε (ΚΕ'). Δε φαντάζομαι να πιστεύει κανείς πως ψάλει ο Χρύσανθος καταβασίες πάνω από το άνω ΚΕ.
Ο άνω Κε βρίσκεται στην περιοχή των 880 Hz, και αυτός είναι ο La της Σοπράνο.

Τα νούμερα των Hz δεν τα υπολογίζω, αλλά μου τα δίνουν έτοιμα μαθηματικά εργαλεία που δεν κάνουν λάθος. Τα διαστήματα υπολογίζω, με το γνωστό διεθνή :)D) μαθηματικό τύπο, στο ecxel.

Ακόμα κι αυτά τα εργαλεία, έργα χειρών ανθρώπων είναι και τα συγκεκριμένα κάνουν σίγουρα λάθος ένα ολόκληρο οκτάχορδο! :p

Ψάξε λίγο και μην απαντάς πάντα με τόσο απόλυτο τρόπο, κανείς δεν κατέχει την απόλυτη αλήθεια κ. Χαραλάμπη.
Αγόρασε συχνόμετρο στην χειρότερη. :confused:


Υ.Γ.: Οι υπογραμμίσεις δικές μου.

Υ.Γ.2: Το αν το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς μετράει τη συχνότητα του φθόγγου ή μια οκτάβα οξύτερα ή βαρύτερα, όπως στην προκειμένη, δεν παίζει κανένα ρόλο στην εξαγωγή των διαστημάτων. Άρα προς τι η φασαρία αυτή;
Απαντάω μόνο και μόνο γιατί δεν μου άρεσε η τόση σιγουριά από μέρους σου.
Αυτό φαίνεται σε κάθε μήνυμα που γράφεις εδώ μέσα, καθώς και πως τη λες σε κάποιους που τυγχάνει να έχουν διαφορετική γνώμη με σένα.
Χαλαρά, όλοι θνητοί είμαστε, πεπερασμένοι! :wink:

Υ.Γ.: Από πού ψάλλει τελικά ο Χρύσανθος;
 

Anax

Νέο μέλος
#4
Λογικό, αφού η επιτροπή υπολόγισε τον Νη στα 512. Άρα οι υπολογισμοί του κ. Συμεωνίδη είναι μια οκταβα κάτω.
 
E

emakris

Guest
#5
Η ημιμάθεια είναι απείρως χειρότερη της αμάθειας.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#6
Στους ανθρώπους που ασχολούνται σοβαρά με τη μουσική, είναι γνωστό το ότι η κιθάρα παράγει νότες κατά μια οκτάβα χαμηλότερες από το σημείο που γράφονται στο κλειδί του σολ. Γι αυτό άλλωστε και σε πολλές παρτιτούρες (ιδίως ντουέτων με άλλα όργανα) κάτω από το κλειδί του σολ, γράφεται ένα 8, ακριβώς για να δηλώσει το τρανσπόρτο αυτό.

Τώρα προγράμματα έχω πολλά, συχνόμετρα τρία (στο αϊφον), αλλά κι αυτό ακόμα το απλό διαπασόν, που παράγει το λa = 440 Hz, όλοι γνωρίζουν ότι είναι μια οκτάβα πάνω σε σχέση με το ΚΕ που παίρνουμε στον πλ. Α' λ.χ.
Δεν θέλω να σχολιάσω αυτές οι ρήσεις περί κατοχής της αλήθειας όσο και το όλο ύφος των μηνυμάτων που μου απευθύνονται. Αναρωτιέμαι μόνο, πού βρίσκουν το θράσος κάποια μέλη, όντας ανώνυμα (άρα μην επωμιζόμενα το βάρος της γνώμης τους), να επιμένουν τόσο σε θέματα γύρω από τα οποία έχουν άγνοια, ή στην καλύτερη περίπτωση (κατά τον κ. Μακρή) ημιμάθεια.

Επαναλαμβάνω: Οι συχνότητες που δίνω είναι οι σωστές.

Μπορεί να μην έχει σχέση αυτό με τα αποτελέσματα των μετρήσεων, άρα και με το θέμα μας, αλλά σε ένα σοβαρό φόρουμ πρέπει να γίνεται αποκατάσταση της επιστημονικής αλήθειας. Ἀλλως, ας γράφει ο καθένας ό,τι θέλει σε θέματα που δεν γνωρίζει και ας γίνουμε γραφικοί.

υγ. Σε τέτοιες περιπτώσεις και ένα "Συγγνώμη, έκανα λάθος" δεν θα έβλαπτε.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#7
...
Απαντάω μόνο και μόνο γιατί δεν μου άρεσε η τόση σιγουριά από μέρους σου.
Αυτό φαίνεται σε κάθε μήνυμα που γράφεις εδώ μέσα, καθώς και πως τη λες σε κάποιους που τυγχάνει να έχουν διαφορετική γνώμη με σένα.
Χαλαρά, όλοι θνητοί είμαστε, πεπερασμένοι! :wink:

...
Ἄν δὲν σοῦ ἀρέσει ἡ σιγουριὰ τοῦ Συμεωνίδη, τότε ὁ καλύτερος τρόπος εἶναι νὰ συνεχίσεις τὴν συζήτηση μαζί του καὶ μὲ ἀποδείξεις νὰ τὸν γειώσεις, ἄν μπορεῖς φυσικά.

Ἡ παραπάνω ἐμπρηστική σου δήλωση ποὺ ἀποσκοπεῖ ἀκριβῶς, νὰ πλακωθεῖτε στὰ μπινελίκια ἀντὶ νὰ γίνει σοβαρὴ συζήτηση;

Κὰι νὰ σοῦ πῶ καὶ κάτι ἄλλο; Ὁ Συμεωνίδης ἔχει σιγουριὰ στὰ μνμ του γιατι εἶναι δοκιμασμένο μέλος γιατὶ ἔχει συμμετάσχει σχεδὸν σὲ ὅλες τὶς σοβαρὲς θεωρητικὲς συζητήσεις μὲ ἐκτενὴ σχόλια καὶ δημόσια ἔκθεσή τῶν ἀπόψεών του μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται εἴτε θετικὸ εἴτε ἀρνητικό. Καὶ τουλάχιστον στὴν παραπομπή σου δὲν φαίνεται τίποτε ἀπὸ αὐτὰ ποὺ τὸν κατηγορεῖς.
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#8

Κὰι νὰ σοῦ πῶ καὶ κάτι ἄλλο; Ὁ Συμεωνίδης ἔχει σιγουριὰ στὰ μνμ του γιατι εἶναι δοκιμασμένο μέλος γιατὶ ἔχει συμμετάσχει σχεδὸν σὲ ὅλες τὶς σοβαρὲς θεωρητικὲς συζητήσεις μὲ ἐκτενὴ σχόλια καὶ δημόσια ἔκθεσή τῶν ἀπόψεών του μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται εἴτε θετικὸ εἴτε ἀρνητικό.
Πολύ σωστά!!!
 

Anax

Νέο μέλος
#9
Λογικό, αφού η επιτροπή υπολόγισε τον Νη στα 512. Άρα οι υπολογισμοί του κ. Συμεωνίδη είναι μια οκταβα κάτω.
Η ημιμάθεια είναι απείρως χειρότερη της αμάθειας.
Θα έλεγα ημι-μνήμη. Μάλλον έχει δίκιο ο κ. Συμεωνίδης. Το νη της μέσης μάλλον έχει 256Hz.

ΥΓ δεν υπάρχει ολο-μάθεια. Όλοι ημιμαθείς είμαστε και μαθαίνουμε συνεχώς.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#10
Ο Νη της μέσης (C3) βρίσκεται στην περιοχή των 128Hz (130,8 αν θυμάμαι καλά, μπορεί να κάνω λάθος γιατί είμαι εκτός).
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#11
Ο Χάρης έχει δίκιο. Με όποιο φασματογράφο συχνότητας και να μετρήσεις σου βγάζει παράλληλα με την κανονική συχνότητα όλες τις αρμονικές (overtones) οι οποίες είναι υψηλότερες της βασικής συχνότητας f, 2f, 3f,4f κοκ . Επί της ουσίας είτε διπλές τις πείς είτε μισές το αποτέλεσμα είναι το ίδιο όσων αφορά τα διαστήματα και δεν υπήρχε λόγος να θιχτεί κάτι τέτοιο στο θέμα που θίχτηκε
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες για το αδόκιμο ύφος του ανωνύμου-αντωνυμίου andy.
Η σιγουριά ή η ανασφάλεια δεν είναι επιστημονική παράμετρος και δεν υπάρχει λόγος να σχολιάζεται :cool:
 
E

emakris

Guest
#12
Αφού άνοιξε αυτό το θέμα, έστω και «κατά λάθος», και αφού είναι πιθανό να μας παρακολουθούν κάποιοι φιλομαθείς νέοι (λίγο εξιδανικευμένο ακούγεται, αλλά τέλος πάντων...:)), ας εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο.
Η Επιτροπή του 1881 όρισε τη συχνότητα του βασικού τονικού ύψους, ακολουθώντας τη μέθοδο που προτιμούσαν οι επιστήμονες της Φυσικής εκείνη την εποχή, και όχι τα ποικίλα πρότυπα που υπήρχαν στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες [σημειωτέον ότι το Λα στα 440 Hz συμφωνήθηκε καταρχήν σε διεθνές επίπεδο το 1939, με την υποστήριξη του... Γκαίμπελς (!) και οριστικοποιήθηκε το 1953]. Αυτή η μέθοδος έπαιρνε ως βάση το Ντο (όχι το Λα), τη συχνότητα του οποίου όριζε ως ακέραιο πολλαπλάσιο μιας βασικής συχνότητας 1 κύκλου ανά δευτερόλεπτο (1 Hz). Ξεκινώντας, λοιπόν, από ένα υποθετικό (αφού δεν ακούγεται, ανήκοντας στην περιοχή των υποήχων) Ντο του 1 Hz, ανεβαίνουμε τις οκτάβες πολλαπλασιάζοντας επί 2, ήτοι: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, οπότε φτάνουμε στο λεγόμενο «μεσαίο Ντο», αυτό που γράφεται επί της πρώτης βοηθητικής γραμμής κάτω από το πεντάγραμμο (με κλειδί Σολ). Η νότα αυτή αντιστοιχεί στον Νη της νήτης, εφόσον ως βάση παίρνουμε πάντα τις ανδρικές φωνές, οπότε ο Νη της μέσης βρίσκεται στα 128 Hz. (Γι' αυτό και, όταν μεταγράφουμε βυζαντινή μουσική στο πεντάγραμμο, το σωστό είναι να βάζουμε ένα 8 κάτω από το κλειδί του Σολ).
Ξεκινώντας από αυτή τη συχνότητα, ο Κε (πάνω από τον Νη της νήτης) δεν βρίσκεται στα 440 Hz, αλλά στα 432 Hz με τους διαστηματικούς λόγους της Επιτροπής και στα 430,54 με τα συγκερασμένα διαστήματα που εφαρμόστηκαν στο Ιωακείμιον Ψαλτήριον (διαίρεση της οκτάβας σε 36 ίσα τμήματα). Αντίστροφα, το μεσαίο Ντο του πιάνου, με βάση το Λα στα 440 Hz, βρίσκεται στα 261,63 Hz αντί των 256 Hz του περιγραφέντος «επιστημονικού» κουρδίσματος. Η διαφορά δεν είναι αμελητέα. Ήδη μπορεί να αγοράσει κανείς, μέσω διαδικτύου, διαπασών (διχάλα) που δίνει το Ντο στα 256 Hz, για τους εραστές των παλαιών κουρδισμάτων... Συνιστάται ιδιαιτέρως για τους ψάλτες και, προπάντων, τους χοράρχες. (Ενδιαφέρον είναι και αυτό το άρθρο).
Γεννάται τώρα το ερώτημα: γιατί η Επιτροπή δίνει τη συχνότητα του «μεσαίου Ντο» μια οκτάβα ψηλότερα, στα 512 Hz αντί του ορθού 256 Hz; Πιθανόν αυτό να εξηγείται από το γεγονός ότι η όλη εργασία συνδέεται με το Ψαλτήριον, που ανήκε στην κατηγορία του εκκλησιαστικού οργάνου. Πιθανόν, λοιπόν, να χρησιμοποιήθηκαν αυλοί των 4 ποδών, όπου κάθε νότα ακούγεται μια οκτάβα ψηλότερα από ό,τι γράφεται.
Κάτι τελευταίο: οι Τούρκοι, στο πιο σύνηθες κούρδισμα που χρησιμοποιούν (το Bolahenk), κουρδίζουν στα 220 Hz (μια οκτάβα χαμηλότερα από το Λα του τονοδότη) το Ρε που γράφεται στην τέταρτη γραμμή (με κλειδί Σολ). Προσοχή όμως: το Ρε ακούγεται ως Λα, και μάλιστα όχι μια 4η χαμηλότερα, αλλά μια 4η συν μια 8η, καθότι και σε αυτούς το κλειδί του Σολ ακούγεται μια οκτάβα χαμηλότερα. Άρα το Λα του τονοδότη βρίσκεται στα 440 Hz, ακολουθώντας το σύγχρονο διεθνές πρότυπο. Πολύ μπέρδεμα, το οποίο δεν εξαντλείται εδώ, αλλά περί αυτού σε άλλη ευκαιρία...
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#13
Πολύ ενδιαφέρον και τεκμηριωμένο το μήνυμα του κ. Μακρή. Γνώριζα πως το La4 καθορίστηκε στα 440 Hz μέσα στον 20ο αιώνα, αλλά όχι όλες αυτές τις λεπτομέρειες.
οπότε ο Νη της μέσης βρίσκεται στα 128 Hz.
...
Αντίστροφα, το μεσαίο Ντο του πιάνου, με βάση το Λα στα 440 Hz, βρίσκεται στα 261,63 Hz αντί των 256 Hz του περιγραφέντος «επιστημονικού» κουρδίσματος.
Άρα καλά θυμόμουν ότι το Νη της μέσης (=Do3) με βάση το La4 = 440 Hz βρίσκεται στα 130,8 Hz.
Γεννάται τώρα το ερώτημα: γιατί η Επιτροπή δίνει τη συχνότητα του «μεσαίου Ντο» μια οκτάβα ψηλότερα, στα 512 Hz αντί του ορθού 256 Hz;
Βέβαια ενώ μέσα στο κείμενό της η Επιτροπή μιλάει για Νη=Ντο=512 Hz, στην πρώτη σελίδα του πονήματος, στην εισαγωγή, κάνει λόγο για Νη στα 256 Hz.
 
A

andy

Guest
#14
Όταν ο Νη βρίσκεται στα 256 Hz, όπως όρισε η Επιτροπή στην 1η σελίδα της Στοιχειώδους διδασκαλίας, το Κε θα βρίσκετε ένα 5χ (3/2) οξύτερα και ένα μείζονα τόνο (9/8), δηλαδή 256 * 3/2 * 9/8 = 432, ενώ το άνω Νη', στα 512 Hz.

Το 1975 θεσπίστηκε απ' τον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης ο φθόγγος La στην μεσαία οκτάβα του πιάνο, το οποίο La γράφεται στο 2ο διάστημα στο 5γραμμο, να τοποθετηθεί στη συχνότητα 440 Hz.


Τοποθετώντας τον Κε σ'αυτή τη συχνότητα, o Νη βρίσκεται ένα 5χ (3/2) και έναν τόνο (9/8) βαρύτερα, δηλαδή 440 * 2/3 * 8/9, στα 260.74 Hz. Ο άνω Νη' θα βρίσκεται έναν τόνο (9/8) και ένα λείμμα (256/243) οξύτερα, δηλαδή 440* 9/8 * 256/243 στα 521.48 Hz.


Στην Ευρωπαϊκή μουσική τώρα, το Do που βρίσκεται 9 ημιτόνια βαρύτερα, θα έχει συχνότητα 440/2^(9/12) στα 261.6255... Hz και το πάνω Do' που βρίσκεται 3 ημιτόνια οξύτερα, θα έχει συχνότητα 440*2^(3/12) στα 523.2511... Hz.


Να θυμίσω εδώ ότι τα διαστήματα της Ευρωπαϊκής κλίμακας είναι όλα άρρητοι αριθμοί, γιατί είναι άρρητος αριθμός η δωδεκάτη ρίζα του 2, οπότε η συνηχήσεις της κλίμακας αυτής βρίθουν διακροτημάτων.


Περισσότερες πληροφορίες εδώ, και εδώ και εδώ και εδώ.

Αν μετά από τόσα που έχω παραθέσει, ακόμα δεν μπορείτε να πείτε από πού ψάλλει ο Χρύσανθος, τότε κ. Χαραλάμπη, αγόρασε ένα συχνόμετρο και μέτρα την 5η χορδή μιας κιθάρας, αν ξέρεις τι είναι η κιθάρα ή ακόμα και τη φωνή του Χρύσανθου, μετά είμαι ανοιχτός σε κάθε πρόκληση. Μέχρι τότε όμως, δεν μπορείς να προσβάλλεις κανέναν με το παπικό ύφος σου, ούτε να δημαγωγείς τους Ευχαριστούντες, για να εισπράξεις Thanks.


Αδιόρθωτο μέλος
Η ημιμάθεια είναι απείρως χειρότερη της αμάθειας.
Η ημιμάθειά μου είναι το μεγάλο μου μειονέκτημα, που προσπαθώ χρόνια να βελτιώσω, να διορθώνομαι και να γίνομαι καλύτερος.
Σ' αυτή την προσπάθειά μου πάντα ψάχνω την αλήθεια και μόνο αυτή και δεν συμβιβάζομαι με ημίμετρα.
Όταν ψάχνεις όμως συνεχώς και γνωρίζεις νέα πράγματα, αναθεωρείς άλλα παλαιότερα, διορθώνεις άλλα, τελειοποιείς κάποια άλλα και διορθώνοντας τα λάθη σου, προχωράς στο επόμενο plateau που σε περιμένει.
Το πρόβλημα εδώ είναι όταν κάποιος δεν μπορεί να δει τα λάθη του εκούσια ή ακούσια, οπότε μένει πάντα ένα Αδιόρθωτο μέλος.
 
A

andy

Guest
#15
Κάτι τελευταίο: οι Τούρκοι, στο πιο σύνηθες κούρδισμα που χρησιμοποιούν (το Bolahenk), κουρδίζουν στα 220 Hz (μια οκτάβα χαμηλότερα από το Λα του τονοδότη) το Ρε που γράφεται στην τέταρτη γραμμή (με κλειδί Σολ). Προσοχή όμως: το Ρε ακούγεται ως Λα, και μάλιστα όχι μια 4η χαμηλότερα, αλλά μια 4η συν μια 8η, καθότι και σε αυτούς το κλειδί του Σολ ακούγεται μια οκτάβα χαμηλότερα. Άρα το Λα του τονοδότη βρίσκεται στα 440 Hz, ακολουθώντας το σύγχρονο διεθνές πρότυπο. Πολύ μπέρδεμα, το οποίο δεν εξαντλείται εδώ, αλλά περί αυτού σε άλλη ευκαιρία...
Καθόλου μπέρδεμα, όταν δεν είσαι Αδιόρθωτος.
Οι Τούρκοι κουρδίζουν την 3η χορδή στο ούτι στο Mi , εννοώντας όμως τον φθόγγο Dugah (Re), τον οποίον όμως γράφουν πάνω στο 2ο διάστημα του 5γράμμου με κλειδί Sol, που αντιστοιχεί στη θέση του La.
Είναι το περίφημο 5γραμμο Donizetti.


Υ.Γ.: Στο άρθρο που αναφέρθηκε, γράφει πουθενά ότι το μεσαίο La δεν είναι στα 440 Hz ή τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά;
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#16
Όταν ο Νη βρίσκεται στα 256 Hz, όπως όρισε η Επιτροπή στην 1η σελίδα της Στοιχειώδους διδασκαλίας, το Κε θα βρίσκετε ένα 5χ (3/2) οξύτερα και ένα μείζονα τόνο (9/8), δηλαδή 256 * 3/2 * 9/8 = 432, ενώ το άνω Νη', στα 512 Hz.

Το 1975 θεσπίστηκε απ' τον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης ο φθόγγος La στην μεσαία οκτάβα του πιάνο, το οποίο La γράφεται στο 2ο διάστημα στο 5γραμμο, να τοποθετηθεί στη συχνότητα 440 Hz.


Τοποθετώντας τον Κε σ'αυτή τη συχνότητα, o Νη βρίσκεται ένα 5χ (3/2) και έναν τόνο (9/8) βαρύτερα, δηλαδή 440 * 2/3 * 8/9, στα 260.74 Hz. Ο άνω Νη' θα βρίσκεται έναν τόνο (9/8) και ένα λείμμα (256/243) οξύτερα, δηλαδή 440* 9/8 * 256/243 στα 521.48 Hz.


Στην Ευρωπαϊκή μουσική τώρα, το Do που βρίσκεται 9 ημιτόνια βαρύτερα, θα έχει συχνότητα 440/2^(9/12) στα 261.6255... Hz και το πάνω Do' που βρίσκεται 3 ημιτόνια οξύτερα, θα έχει συχνότητα 440*2^(3/12) στα 523.2511... Hz.


Να θυμίσω εδώ ότι τα διαστήματα της Ευρωπαϊκής κλίμακας είναι όλα άρρητοι αριθμοί, γιατί είναι άρρητος αριθμός η δωδεκάτη ρίζα του 2, οπότε η συνηχήσεις της κλίμακας αυτής βρίθουν διακροτημάτων.


Περισσότερες πληροφορίες εδώ, και εδώ και εδώ και εδώ.

Αν μετά από τόσα που έχω παραθέσει, ακόμα δεν μπορείτε να πείτε από πού ψάλλει ο Χρύσανθος, τότε κ. Χαραλάμπη, αγόρασε ένα συχνόμετρο και μέτρα την 5η χορδή μιας κιθάρας, αν ξέρεις τι είναι η κιθάρα ή ακόμα και τη φωνή του Χρύσανθου, μετά είμαι ανοιχτός σε κάθε πρόκληση. Μέχρι τότε όμως, δεν μπορείς να προσβάλλεις κανέναν με το παπικό ύφος σου, ούτε να δημαγωγείς τους Ευχαριστούντες, για να εισπράξεις Thanks.




Η ημιμάθειά μου είναι το μεγάλο μου μειονέκτημα, που προσπαθώ χρόνια να βελτιώσω, να διορθώνομαι και να γίνομαι καλύτερος.
Σ' αυτή την προσπάθειά μου πάντα ψάχνω την αλήθεια και μόνο αυτή και δεν συμβιβάζομαι με ημίμετρα.
Όταν ψάχνεις όμως συνεχώς και γνωρίζεις νέα πράγματα, αναθεωρείς άλλα παλαιότερα, διορθώνεις άλλα, τελειοποιείς κάποια άλλα και διορθώνοντας τα λάθη σου, προχωράς στο επόμενο plateau που σε περιμένει.
Το πρόβλημα εδώ είναι όταν κάποιος δεν μπορεί να δει τα λάθη του εκούσια ή ακούσια, οπότε μένει πάντα ένα Αδιόρθωτο μέλος.
Όλα αυτά που γράφεις αφορούν το κλειδί του sol ήτοι γυναικείες ή παιδικές φωνές άλτο, σοπράνο. Αν είχες ασχοληθεί καθόλου με το δυτικό τραγούδι ή με χορωδίες δυτικής μουσικής θα είχες διαπιστώσει ότι οι αντρικές φωνές και οι βαρύτονοι αλλά και οι τενόροι μπαίνουν στο κλειδί του φα.

Λυπάμαι όμως που όντας άσχετος, εκφράζεσαι με τέτοιο τρόπο σε ανθρώπους που γνωρίζουν μουσική με καριέρα εντός και εκτός Ελλάδας και καθηγητές.
Λυπάμαι πολύ :(:mad::(:mad::(:mad::cool:
 
E

emakris

Guest
#17
...οι τενόροι μπαίνουν στο κλειδί του φα.
Πολύ σωστά, όταν η φωνή του τενόρου γράφεται στο ίδιο πεντάγραμμο με αυτή του μπάσου. Όταν γράφεται σε χωριστό πεντάγραμμο, χρησιμοποιείται σήμερα κλειδί Σολ που ακούγεται μια οκτάβα κάτω. Παλαιότερα υπήρχε ειδικό κλειδί, του Ντο επί της 4ης γραμμής, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση σύγχυσης στο ζήτημα της οκτάβας.
 

pnikos

Νέο μέλος
#18
...αγόρασε ένα συχνόμετρο και μέτρα την 5η χορδή μιας κιθάρας, αν ξέρεις τι είναι η κιθάρα...
Πολύ καλό αυτό! Με το Συμεωνίδη πήρα δίπλωμα στην κιθάρα (και πολλοί άλλοι πτυχία και διπλώματα) και είναι αρκετά γνωστός στο χώρο της κλασικής κιθάρας, αν και σταμάτησε την ενεργό δράση του πριν καμιά δεκαπενταριά χρόνια. Στη δεκαετία του 80 και του 90 όμως έπαιζε ρεσιτάλ, είχε παίξει σολίστ με την κρατική στη Θεσσαλονίκη, δίδασκε σεμινάρια και άλλα πολλά.
Η 5η χορδή στην κιθάρα βγάζει 110 Hz, υπάρχει συχνόμετρο που δείχνει κάτι άλλο; Αν ναι θα μετράει την αρμονική του 12ου τάστου που ακούγετε επίσης πολύ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ, και εδώ και εδώ και εδώ.
Αν ακούσεις τις συχνότητες στο πρώτο ἑδώ"είναι οκτάβα ψηλότερα από αυτές που λέμε με τη φωνή, γιατι στο midi δεν ακούγετε καλά ο τόνος της αντρικής φωνής.
Γενικά, ξεκίνα να κοιτάς το ενδεχόμενο να έχεις λάθος, γιατί μάλλον όλοι έχουν καταλάβει εκτός από εσένα.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#19
Πολύ σωστά, όταν η φωνή του τενόρου γράφεται στο ίδιο πεντάγραμμο με αυτή του μπάσου. Όταν γράφεται σε χωριστό πεντάγραμμο, χρησιμοποιείται σήμερα κλειδί Σολ που ακούγεται μια οκτάβα κάτω. Παλαιότερα υπήρχε ειδικό κλειδί, του Ντο επί της 4ης γραμμής, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση σύγχυσης στο ζήτημα της οκτάβας.
Πολύ σωστά, αναφορικά με τις χορωδίες. Αυτά που γράφει ο Βαγγέλης αναφέρονται μάλλον τη φωνή του τενόρου στα θέματα αρμονίας*, όπου ο τενόρος και ο μπάσος γράφονται στο κλειδί του Φα (στην κάτω περιοχή ο μπάσος στην επάνω ο τενόρος). Όταν μάλιστα ο τενόρος ανέβει σε πολύ υψηλές νότες μπορούμε να τον γράψουμε στις βοηθητικές γραμμές και στην κάτω περιοχή από το κλειδί του Σολ: εκεί φαίνεται καθαρά ποιά είναι η πραγματική αντιστοιχία της ανδρικής φωνής στο "φυσικό" (χωρίς 8άρι από κάτω) κλειδί του Σολ.

*Ναι, εκτός από δάσκαλος και σολίστ κιθάρας, στα νιάτα μου (γεράσαμε γ...το :() υπήρξα και καθηγητής θεωρίας, σολφέζ, αρμονίας και αντίστιξης.
 
E

emakris

Guest
#20
Αν ακούσεις τις συχνότητες στο πρώτο "ἑδώ" είναι οκτάβα ψηλότερα από αυτές που λέμε με τη φωνή.
Είναι διότι ο συγγραφέας εσφαλμένα τοποθετεί το A3 (= Κε της μέσης) στα 440 Hz, αντί του ορθού 220 Hz.
Δεν συνηθίζω να παραπέμπω στη Wikipedia, γιατί ενίοτε περιέχει και ανακρίβειες, αλλά σε αυτήν την περίπτωση τα λέει σωστά (δεν θα μπορούσε να έχει λάθος, καθότι αυτά είναι γνωστά σε όλους): C4 είναι το "μεσαίο Ντο", Α4 το Λα του τονοδότη (440 Hz).
 
Top