Στον Ορθρο της Κυριακης ψελνουμε το Υπερευλογημενη πριν τη Δοξολογια.
Πρεπει παντοτε να τον ψελνομε σε ηχο Β? Γιατι? Επειδη ειναι παραδοση?
Και εαν θελω να τον ψαλω σε αλλους ηχους, τι το προβλημα?
Τι νομιζετε? Γουστο δεν ειναι του καθενος?
Είναι κάθισμα του όρθρου της Κυριακής του Β΄ήχου. (κοίτα στην Β' στιχολογία το Θεοτοκίο).
Έχει γραφτεί για δεύτερο ήχο. Αν θέλεις να το ψάλλεις σε άλλους ήχους, απλά είσαι εκτός του παραδεδομένου ήχου του κομματιού.
Γιατί ας πούμε δεν ψάλλουμε τα θεοτοκία των καθισμάτων π.χ. του Γ' ήχου σε πλ.Β;
Και μία ερώτηση λίγο σχετική. Στους αναστάσιμους Αίνους του πλ. του Β΄το "Τριήμερος ανέστης Χριστέ..." το λέτε εκ του Πα ή εκ του Δι και γιατί; Δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμμένο πρόσωπο,ας απαντήση όποιος θέλει.
Βασίλη, μπορεί να ζητώ απάντηση στο ερώτημα αυτό, αλλά κατά βάση είναι ρητορικό και το κάνω για να δείξω όπως είπες και συ για τα καθίσματα, το ότι δεν μπορούμε κάποια πράγματα να τα κάνουμε ελαφρά τη καρδία στην διακονία μας, πόσο μάλλον να αρχίζουμε να μετατρέπουμε τους ήχους πάνω στους οποίους έχουν γραφτεί οι ύμνοι. Ήδη έχουμε αλλάξει πολλά όπως το "πλούσιοι επτώχευσαν" για παράδειγμα ας μην το προχωρήσουμε κιάλλο το πράγμα. Με αυτή την έννοια το εννοούσα... Ίσως δεν θά πρεπε να ζητώ απάντηση, σ'αυτό μαζί σου .Βρε Χρήστο κάνε ένα καινούργιο θέμα...
Μην τα "χαλάμε" όλα τα θέματα! (καταλαβαίνεις πως το λέω έτσι
Ούτε το ένα είναι κλασσικό βιβλίο ούτε το άλλο.Όμως στο κλασικό υποτίθεται βιβλίο της ΖΩΗΣ "ΟΡΘΡΟΣ'' και στη σελ. 104, στο δικό μου τουλάχιστον βιβλίο ,αλλά και σε άλλα μουσικά βιβλία(OΡΘΡΟΣ -Ι.Μ.ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ)το ως άνω Θεοτοκίον είναι γραμμένο σε όλους τούς ήχους.Αλήθεια γιατί?
" Μιλάμε για ομάδα Α΄Εθνικής φυσικά "!!!
Η πανδέκτη που επικαλείσαι είναι κατασκεύασμα εξωεκκλησιαστικής οργάνωσης και για να καταλάβεις πόσο τους ενδιέφερε η παράδοση διάβασε το σχόλιο που έχει στον τόμο του εσπερινού κάτω από το κεκραγάριο του Ιακώβου....θα δεις πόσο σχετικοί ήταν σε θέματα όχι μόνο λατρείας αλλά και ψαλτικής....θα ήταν καλύτερο να επικαλείσαι πιο έγκυρα και σοβαρά βιβλία....ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ;2362 said:Το Υπερευλογημένη υπάρχει οκτάηχο στον Μουσικό Πανδέκτη νούμερο 2 άς το αφήσουμε έτσι νομίζω .
Τα Λειτουργικά σε Κλιτόν τα Καθίσματα διαβαστά και ..... επιτέλους τι θα γίνει στο τέλος έχουμε μουσική ή εμείς θα τα κουτσουρέψουμε όλα .Αμάν ρε παιδιά .
Τόσα χρόνια κανείς δεν ήξερε να τα κάνει αυτά , όλα εμείς τώρα στον εικοστό αιώνα θα τα κάνουμε ;
ΜΠΡΑΒΩ ρε συ αν μου επιτρεπεις. ο ψαλτης μου στα δεξια μου λεει συνεχως οτι <<εγω την δοξολογια θα την λεω στον ηχο του δοξαστικου>>. εγο δηλαδη τι να κανω???αντε πειτε μου!!!!!Κατ' αρχάς η άποψή μου είναι άποψη Λαμπαδάριου.
Πιστεύω λοιπόν επί του θέματος τα εξής:
Το περ'ι ου ο λόγος ως γνωστόν και ως ελέχθη και από τους προηγούμενους συναδέλφους ,είναι Θεοτοκίον του Β΄ ΉΧΟΥ και ως εκ τούτου πρέπει να ψάλλεται στον ίδιο ήχο.Όμως στο κλασικό υποτίθεται βιβλίο της ΖΩΗΣ "ΟΡΘΡΟΣ'' και στη σελ. 104, στο δικό μου τουλάχιστον βιβλίο ,αλλά και σε άλλα μουσικά βιβλία(OΡΘΡΟΣ -Ι.Μ.ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ)το ως άνω Θεοτοκίον είναι γραμμένο σε όλους τούς ήχους.Αλήθεια γιατί?
Εγω γιά να είμαι εικρινής το ψάλλω εάν είναι απλή Κυριακή χωρίς εορταζόμενο Άγιο στον ήχο της εβδομάδος,ειδάλλως στον ήχο του δοξαστικού οποτε και στις δύο περιπτώσεις άνετα ο πρωτοψάλτης μπαίνει στη δοξολογία.Θα μου πείτε άν δεν του αρέσει η βάση τοτε δυο πραγματα ειναι καλόν να γίνουν ,α) ο πρωτοψάλτης ας αλλάξει τη βάση(δικαίωμά του-άρχωνέίναι ότι θέλει κάνει) και β) o Λαμπαδάριος να εγκαταλείψει την θέση του γιατί προφανώς δεν υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ τους.Εδώ οφείλω να σας πω ότι η συνεργασί α μου με τον πρωτοψάλτη μου είναι άριστη.