Τον Σταυρόν σου προσκυνούμεν

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#1
Για την επικείμενη Εορτή της Υψώσεως, ανεβάζω ένα Τρισάγιο και Δύναμις σε τί άλλο ; Σε Ήχο Άγια ( λόγω της ημέρας ) και όσοι πιστοί...........
 

Attachments

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#3
Για την επικείμενη Εορτή της Υψώσεως, ανεβάζω ένα Τρισάγιο και Δύναμις σε τί άλλο ; Σε Ήχο Άγια ( λόγω της ημέρας ) και όσοι πιστοί...........
Άρχοντα,

Ωραίο το κείμενο, από την άποψη της συνθέσεως, και σας ευχαριστούμε και πάλι για την προσφορά σας. Αλλά, με όλο τον σεβασμό για την πείρα σας και για την αρχοντιά σας, νομίζετε ότι, για μέσα στον ναό, μέσα στην Λειτουργία, είναι ευπρεπές αυτό; Το κλασσικό "Τον Σταυρόν σου" έχει καθιερωθή. Είναι "στάνταρ" και όλος ο κόσμος το ξεύρει. Γιατί να ψαίλνουμε συνθέσεις που ξεφεύγουν τόσο από τις παραδοσιακές; Ιδίως σε κάτι τέτοιο; Μεταξύ των δύο (το κλασσικό και το δικό σας), υπάρχει μέρα με νύχτα ως προς το ύφος και προπαντός το ήθος των ήχων. Δεν νομίζω κανένας από τους "προπατόρους" μας του αναλογίου έγραψαν ποτέ "ΤΟΝ Σταυρόν σου" σε άλλον ήχο απ' αυτό που έχει καθιερωθεί. Οι μόνες εξαιρέσεις που δέχομαι είναι στα Λειτουργικά, και μάλλον κακώς κάνω και σ' αυτά, αλλά επειδή υπάρχει "κάποιο" παρελθόν στην σύνθεση των Λειτουργικών σε διαφόρους ήχους, το καταπίνω. Εάν όμως εγώ κάθησα να γράψω ένα "Όσοι εις Χριστόν" σε ήχο πλάγιο του δευτέρου, θα γινόμουνα αντάρτης, μάλλον, και το εκκλησίασμα θα αναρωτιότανε, "Μα τι λέει αυτός τώρα;"

Παρακαλώ, την άποψή σας.

Ευχαριστώ.

Απόστολος
 
#4
κύριε Κομπίτση συμφωνώ εκατό τοις εκατό με τα λόγια σας, το ύφος του μέλους αυτού είναι κάπως αλλότριο, πάντα με την προσωπική μου γνώμη βέβαια.
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#5
Δείχνει ενδιαφέρον αυτό το μέλος.

Το καλύτερο είναι να προσπαθούμε βέβαια να λέμε κλασσικά κομμάτια, συμφωνώ μαζί σας apostolos και Τυπικάρης αλλά και αυτό Τον Σταυρόν Σου, του κ. Ιωαννίδη δημιουργήθηκε με σκοπό να υμνήσει το Θεό, να λαμπρύνει τη μεγάλη γιορτή του Σταυρού. Άλλωστε δεν είναι σωστό να απορρίπτουμε μουσικά μέλη που δοξολογούν το Θεό. Σεβασμός και τήρηση της παραδόσεως, αλλά και σεβασμός και τήρηση των εντολών του Θεού.

Κι εγώ προσπαθώ να λέω κλασσικά κομμάτια και να μη κάνω δικά μου, αλλά θα το διαβάσω αυτό εδώ του κ. Ιωαννίδη και δεν αποκλείεται να το ψάλω και στην εκκλησία. Είναι κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Δείχνει πραγματικά κάτι το ξεχωριστό.

Σε ευχαριστώ πολύ Τσακιτζής
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#6
Άρχοντα,

Ωραίο το κείμενο, από την άποψη της συνθέσεως, και σας ευχαριστούμε και πάλι για την προσφορά σας. Αλλά, με όλο τον σεβασμό για την πείρα σας και για την αρχοντιά σας, νομίζετε ότι, για μέσα στον ναό, μέσα στην Λειτουργία, είναι ευπρεπές αυτό; Το κλασσικό "Τον Σταυρόν σου" έχει καθιερωθή. Είναι "στάνταρ" και όλος ο κόσμος το ξεύρει. Γιατί να ψαίλνουμε συνθέσεις που ξεφεύγουν τόσο από τις παραδοσιακές; Ιδίως σε κάτι τέτοιο; Μεταξύ των δύο (το κλασσικό και το δικό σας), υπάρχει μέρα με νύχτα ως προς το ύφος και προπαντός το ήθος των ήχων. Δεν νομίζω κανένας από τους "προπατόρους" μας του αναλογίου έγραψαν ποτέ "ΤΟΝ Σταυρόν σου" σε άλλον ήχο απ' αυτό που έχει καθιερωθεί. Οι μόνες εξαιρέσεις που δέχομαι είναι στα Λειτουργικά, και μάλλον κακώς κάνω και σ' αυτά, αλλά επειδή υπάρχει "κάποιο" παρελθόν στην σύνθεση των Λειτουργικών σε διαφόρους ήχους, το καταπίνω. Εάν όμως εγώ κάθησα να γράψω ένα "Όσοι εις Χριστόν" σε ήχο πλάγιο του δευτέρου, θα γινόμουνα αντάρτης, μάλλον, και το εκκλησίασμα θα αναρωτιότανε, "Μα τι λέει αυτός τώρα;"

Παρακαλώ, την άποψή σας.

Ευχαριστώ.

Απόστολος
Φίλε Απόστολε γειά σου.
Κατ' αρχήν, συμφωνώ κι εγώ με αυτά που γράφεις σχετικά με το τι πρέπει να ψάλλουμε μέσα στον Ναό. Θα σε ρωτήσω όμως μερικά πράγματα :
1) Όταν ψάλλεις κάτι, φροντίζεις να συμφωνεί με αυτά που θέλει ο κόσμος και η συνήθεια, ή κάτι που να ταιριάζει μέσα στο χώρο στον οποίον ακούγεται ;
2) Έχεις ψάλλει ποτέ τρισάγιο και Δύναμις σε Α΄. ή Βαρύ Ήχο ; Εάν δεν έχεις ψάλλει, τότε οι μουσικοί σου ορίζοντες, ίσως να είναι περιορισμένοι. Εάν έχεις ψάλλει ( και εδώ δεν απευθύνομαι ΜΟΝΟ σε σένα, αλλά σε όλους τους Συναδέλφους ), έχετε διαπράξει μεγάλο ατόπημα, διότι ο Μεγάλος Πέτρος ο Πελοποννήσιος, μας το έδωσε ΜΟΝΟ σε Β΄. Ατόπημα μεγάλο διέπραξαν και οι Μανουήλ, Νηλέας, Πρίγγος, Στανίτσας, Καραμάνης, Θεοδοσόπουλος και τόσοι άλλοι, που έχουν γράψει τρισάγια και δυνάμεις σε άλλους Ήχους, πλήν του Β΄.
3) Όπως γράφουν παραπάνω, είναι ένα καθαρά Βυζαντινότατο Μέλος, χωρίς ακροβατισμούς και πλήρες παραδοσιακών γραμμών, που έχει την φιλοδοξία, να υμνήσει κι αυτό τον Θεό. Ποιός θα του αποκλείσει αυτό το δικαίωμα ;
Εάν ήταν κάτι κανταδορίστικο ή οτιδήποτε παρεμφερές, θα σε καταλάβαινα απόλυτα.
4) Στο τέλος, ίσως θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις το σχόλιο της δημοσίευσης, που λέει ότι " Όσοι πιστοί......" Δεν σ' αρέσει, δεν σου ταιριάζει, δεν το δέχεσαι ; Τότε γιατί ασχολείσαι μαζί του ; Σε πίεσαι κανείς να το ψάλλεις ;
Και τώρα, θα σου πώ τι κάνω εγώ. Αυτό που κοιτάζω όταν ανεβαίνω στο Αναλόγιο, είναι να ικανοποιήσω ΠΡΩΤΑ τον εαυτό μου και να νοιώσω ευτυχής, που καλώς ή κακώς διετέλεσα το καθήκον μου που αδιαμφισβήτητα, είναι η ανάταση των ψυχών του εκκλησιάσματος. Ξέρω πολύ καλά, ότι εάν ικανοποιήσω τον εαυτό μου, τότε σίγουρα και ο κόσμος από κάτω, έχει ικανοποιηθεί. Αυτό, δεν είναι γνώμη, αλλά βεβαιότητα 63 χρόνων διακονίας πάνω στα Αναλόγια. Το Μάθημα αυτό, όπως και πολλά κατά την γνώμη σου εξτρεμιστικά, το έχω ψάλλει και μάλιστα με Αρχιερέα και Ιερατείο, άκρως Μουσικότατο. Ξέρεις τι έκαναν όλοι ( οι παπάδες ) ; Δεν έψαλλαν τα του Βήματος - παρ' όλο που τους είχα δώσει χειρόγραφα - για να μην χαλάσουν το "θαυμάσιο και πρωτότυπο άκουσμα" όπως είπε και ο Δεσπότης στην ομιλία του, με την οποίν μου απήυθυνε συγχαρητήρια.
Τελικά σε πληροφορώ, ότι έχω γράψει σε όλους τους Ήχους ΚΑΙ 'Τον Σταυρόν σου" αλλά και το "Όσοι εις χριστόν" και ανάλογα με τον Ήχο της Κυριακής που θα συμπέσουν οι ανάλογες Εορτές, ψάλλω και τον οικείο Ήχο. Πάντοτε άρεσαν. Τώρα ;;;;;
Πεποίθησή μου είναι, ότι ο Ψάλτης, ΔΕΝ πρέπει να τυποποιείται και να λέει όλο τα ίδια πράγματα, μέχρι που να γίνεται βαρετός. Πιστεύω - και αυτό το πίστευε και ο Πέτρος ο Μπερεκέτης - ότι πάνω στο Αναλόγιο, θα πρέπει να ξαφνιάζουμε ΠΑΝΤΟΤΕ το εκκλησίασμα, δίνοντάς καινούργια ακούσματα, χωρίς βέβαια να ξεφεύγουμε από τον προορισμό μας και αυά που θα λέμε, να ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ μέσα στο χώρο που ακούγονται π.χ. τραγούδια στην ταβέρνα, άριες στην όπερα και λιβάνι στον Ναό.
Αυτά !!!!!
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#7
Φίλε Απόστολε γειά σου.
Κατ' αρχήν, συμφωνώ κι εγώ με αυτά που γράφεις σχετικά με το τι πρέπει να ψάλλουμε μέσα στον Ναό. Θα σε ρωτήσω όμως μερικά πράγματα :
1) Όταν ψάλλεις κάτι, φροντίζεις να συμφωνεί με αυτά που θέλει ο κόσμος και η συνήθεια, ή κάτι που να ταιριάζει μέσα στο χώρο στον οποίον ακούγεται ;
2) Έχεις ψάλλει ποτέ τρισάγιο και Δύναμις σε Α΄. ή Βαρύ Ήχο ; Εάν δεν έχεις ψάλλει, τότε οι μουσικοί σου ορίζοντες, ίσως να είναι περιορισμένοι. Εάν έχεις ψάλλει ( και εδώ δεν απευθύνομαι ΜΟΝΟ σε σένα, αλλά σε όλους τους Συναδέλφους ), έχετε διαπράξει μεγάλο ατόπημα, διότι ο Μεγάλος Πέτρος ο Πελοποννήσιος, μας το έδωσε ΜΟΝΟ σε Β΄. Ατόπημα μεγάλο διέπραξαν και οι Μανουήλ, Νηλέας, Πρίγγος, Στανίτσας, Καραμάνης, Θεοδοσόπουλος και τόσοι άλλοι, που έχουν γράψει τρισάγια και δυνάμεις σε άλλους Ήχους, πλήν του Β΄.
3) Όπως γράφουν παραπάνω, είναι ένα καθαρά Βυζαντινότατο Μέλος, χωρίς ακροβατισμούς και πλήρες παραδοσιακών γραμμών, που έχει την φιλοδοξία, να υμνήσει κι αυτό τον Θεό. Ποιός θα του αποκλείσει αυτό το δικαίωμα ;
Εάν ήταν κάτι κανταδορίστικο ή οτιδήποτε παρεμφερές, θα σε καταλάβαινα απόλυτα.
4) Στο τέλος, ίσως θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις το σχόλιο της δημοσίευσης, που λέει ότι " Όσοι πιστοί......" Δεν σ' αρέσει, δεν σου ταιριάζει, δεν το δέχεσαι ; Τότε γιατί ασχολείσαι μαζί του ; Σε πίεσαι κανείς να το ψάλλεις ;
Και τώρα, θα σου πώ τι κάνω εγώ. Αυτό που κοιτάζω όταν ανεβαίνω στο Αναλόγιο, είναι να ικανοποιήσω ΠΡΩΤΑ τον εαυτό μου και να νοιώσω ευτυχής, που καλώς ή κακώς διετέλεσα το καθήκον μου που αδιαμφισβήτητα, είναι η ανάταση των ψυχών του εκκλησιάσματος. Ξέρω πολύ καλά, ότι εάν ικανοποιήσω τον εαυτό μου, τότε σίγουρα και ο κόσμος από κάτω, έχει ικανοποιηθεί. Αυτό, δεν είναι γνώμη, αλλά βεβαιότητα 63 χρόνων διακονίας πάνω στα Αναλόγια. Το Μάθημα αυτό, όπως και πολλά κατά την γνώμη σου εξτρεμιστικά, το έχω ψάλλει και μάλιστα με Αρχιερέα και Ιερατείο, άκρως Μουσικότατο. Ξέρεις τι έκαναν όλοι ( οι παπάδες ) ; Δεν έψαλλαν τα του Βήματος - παρ' όλο που τους είχα δώσει χειρόγραφα - για να μην χαλάσουν το "θαυμάσιο και πρωτότυπο άκουσμα" όπως είπε και ο Δεσπότης στην ομιλία του, με την οποίν μου απήυθυνε συγχαρητήρια.
Τελικά σε πληροφορώ, ότι έχω γράψει σε όλους τους Ήχους ΚΑΙ 'Τον Σταυρόν σου" αλλά και το "Όσοι εις χριστόν" και ανάλογα με τον Ήχο της Κυριακής που θα συμπέσουν οι ανάλογες Εορτές, ψάλλω και τον οικείο Ήχο. Πάντοτε άρεσαν. Τώρα ;;;;;
Πεποίθησή μου είναι, ότι ο Ψάλτης, ΔΕΝ πρέπει να τυποποιείται και να λέει όλο τα ίδια πράγματα, μέχρι που να γίνεται βαρετός. Πιστεύω - και αυτό το πίστευε και ο Πέτρος ο Μπερεκέτης - ότι πάνω στο Αναλόγιο, θα πρέπει να ξαφνιάζουμε ΠΑΝΤΟΤΕ το εκκλησίασμα, δίνοντάς καινούργια ακούσματα, χωρίς βέβαια να ξεφεύγουμε από τον προορισμό μας και αυά που θα λέμε, να ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ μέσα στο χώρο που ακούγονται π.χ. τραγούδια στην ταβέρνα, άριες στην όπερα και λιβάνι στον Ναό.
Αυτά !!!!!
Άρχοντα,

Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας, και χαίρομαι που συμφωνείτε μαζί μου ως προς το βασικό νόημα του μηνύματός μου. Όμως, επιτρέψτε μου να απαντήσω ξανά και να προχωρήσω με την δικιά μου την άποψη ως προς τα μέλη τα μοντερνίστικα.

Όντως, υπάρχουν πράγματα που ο κόσμος έχει "συνηθίσει" και που του αρέσει. Όμως, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το κάνουμε οπωσδήποτε; Δηλαδή, εάν ο κόσμος είναι μαθημένος να ακούει το "Αγνή Παρθένε" την ώρα του Κοινονικού, αυτό σημαίνει ότι είναι σωστό; Κατά τη δική μου ψαλτική φιλοσοφία, δεν συνάδει μέσα στην ακολουθία, διότι δεν είναι εκκλησιαστικό μέλος, αλλά και ο χαρακτήρας του είναι κάθε άλλο παρά εκκλησιαστικός. Οπότε, το τι θέλει ο κόσμος είναι, κατά την δικιά μου πείρα, πολλές φορές άσχετο με το τι μας λέει η παράδοση.

Δεν με ξέρετε, κ. Ιωαννίδη, οπότε δεν γνωρίζετε ούτε τους μουσικούς μου ορίζοντες, πόσο ευρείς είναι και πόσο όχι. Ασφαλώς και έχω ψάλλει τρισάγια και πολλά άλλα σε πολλούς ήχους. Το γεγονός όμως είναι ότι ο Μανουήλ, Γρηγόριος κ.α. τα έγραψαν αλλά δεν τα έψαλλαν στον Πατριαρχικό Ναό. Τα έγραψαν γιατί είχαν συνθετικό οίστρο. Εγώ όμως μετάνοιωσα που τα έψαλλα, διότι η πείρα μου έδειξε ότι πέρα από τα κλασικά κανένα δεν έχει την απήχησή τους.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό που γράψατε περί των ιερέων. Νομίζω ότι και εσείς ο ίδιος, με όλη σας την πείρα τόσα χρόνια, ξεύρετε πολύ καλά ότι το πλείστον των ιερέων έχουν μεσάνυχτα περί της Βυζαντινής Μουσικής. Ναι, είναι μερικοί που όντως έχουν γνώσεις και ξεύρουνε δυο πράγματα, αλλά σαν ιερείς δεν μπορούνε να ξεύρουνε πλήρη την δουλειά μας στο Αναλόγιο, όπως και εμείς δεν μπορούμε να ξεύρουμε πλήρης την δουλειά τους επάνω στο Θυσιαστήριο. Το να εκθαυμάζονται οι παπάδες και να λένε, "Ω, τι ωραία, Άρχοντα" μου λέει απλώς ότι ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΣ ικανοποιηθήκανε με το ψάλσιμο. Δεν σημαίνει ότι αυτό που ψάλλατε ήταν ΣΩΣΤΟ.

Χρειάζετε ΔΙΑΚΡΙΣΗ, αγαπητέ μου Άρχοντα. Χρειάζεται να μείνουμε σταθεροί και ΣΩΣΤΟΙ στο έργο μας. Να μην αφήνουμε τον λαουτζίκο να μας κάνει κουμάντο και να επιβάλλη τι είναι το σωστό και παραδοσιακό και τι δεν είναι. Ναι, κάνουμε και κάποιες εξαιρέσεις "κατ' οικονομίαν" ως προς τα Τρισάγια και τα Λειτουργικά (κακώς, μεν, αλλά ε.... επειδή έχει επικρατήσει η συνήθεια). Αλλά μην φοβάσθε, δεν θα γίνουμε βαρετοί με το να ψαίλνουμε το "Τον Σταυρόν σου" στον ίδιο (δηλαδή, στον καθιερωμένον) ήχο αυτές τις δυο περιπτώσεις τόν χρόνο.

Μετα σεβασμού,

Απόστολος
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#8
Άρχοντα,

Το γεγονός όμως είναι ότι ο Μανουήλ, Γρηγόριος κ.α. τα έγραψαν αλλά δεν τα έψαλλαν στον Πατριαρχικό Ναό. Τα έγραψαν γιατί είχαν συνθετικό οίστρο. Εγώ όμως μετάνοιωσα που τα έψαλλα, διότι η πείρα μου έδειξε ότι πέρα από τα κλασικά κανένα δεν έχει την απήχησή τους.
Υπάρχουν πηγές γι αυτά;
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#9
Υπάρχουν πηγές γι αυτά;
Δημήτρη,

Ασφαλώς και υπάρχουν πηγές γι'αυτά. Π.χ. ΟΥΔΕΠΟΤΕ ψάλλεται στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό τρισάγιο άλλο εκτός αυτό του β΄ ήχου. Μάλιστα απαγορεύεται στους πατριαρχικούς να το ψάλλουν σε άλλο ήχο και εκτός πατριαρχείου. Μια εκτροπή της τάξης έγινε επί Νικολαϊδη-Γεωργιάδη οι οποίοι επιπλήκτησαν δεόντως από συνοδικούς αρχιερείς και επανήλθε η τάξις.

Απόστολος
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#10
Αγαπητέ Απόστολε!!!!
Αφοϋ ο Αρχων Πρωτοψάλτης Κυρ. Δημήτριος Ιωαννίδης γράφει πως Μάθημα αυτό, όπως και πολλά κατά την γνώμη σου εξτρεμιστικά, το έχει ψάλλει και μάλιστα με Αρχιερέα και Ιερατείο, άκρως Μουσικότατο, γιατι γράφετε πως το πλείστον των ιερέων έχουν μεσάνυχτα περί της Βυζαντινής Μουσικής.
Και με την ευκαιρία, έχετε αντιληφθεί νομικά πως χαρακτηρίζονται τα όσα γράφετε ,καθώς και όσα παρόμοια γράφουν δυστυχώς χωρίς στοιχεία και άλλοι συνάδελφοι????
Μήπως κάνουμε κατάχρηση??????
Παρακαλώ πάρα πολύ στους Ιερείς και τους νομικούς, που είναι μέλη του φορουμ, να αναλάβουν την υπεράσπιση του Ιερού Κλήρου.
Υποθέτω, πως απαντούν πνευματικά δια της σιωπής, προσευχόμενοι "Πάτερ, άφες αυτοίς ού γαρ οίδασι τι γράφουσι'' . Σας τιμά αυτό το ενδεχόμενο?? Είστε ικανοποιημένοι????
Και επίσης παρακαλώ τους Ιεροκατηγόρους και Πατριαρχοκατηγόρους, εάν επιμένουν, να το κάνουν με ονόματα και στοιχεία τουλάχιστον ακουατικά, και όχι με γενικότητες.
Κύριε Ελέησον!!!!!!!!
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#11
Βασίλης Κιαμηλίδης;47247 said:
Αγαπητέ Απόστολε!!!!
Αφοϋ ο Αρχων Πρωτοψάλτης Κυρ. Δημήτριος Ιωαννίδης γράφει πως Μάθημα αυτό, όπως και πολλά κατά την γνώμη σου εξτρεμιστικά, το έχει ψάλλει και μάλιστα με Αρχιερέα και Ιερατείο, άκρως Μουσικότατο, γιατι γράφετε πως το πλείστον των ιερέων έχουν μεσάνυχτα περί της Βυζαντινής Μουσικής.
Και με την ευκαιρία, έχετε αντιληφθεί νομικά πως χαρακτηρίζονται τα όσα γράφετε ,καθώς και όσα παρόμοια γράφουν δυστυχώς χωρίς στοιχεία και άλλοι συνάδελφοι????
Μήπως κάνουμε κατάχρηση??????
Παρακαλώ πάρα πολύ στους Ιερείς και τους νομικούς, που είναι μέλη του φορουμ, να αναλάβουν την υπεράσπιση του Ιερού Κλήρου.
Υποθέτω, πως απαντούν πνευματικά δια της σιωπής, προσευχόμενοι "Πάτερ, άφες αυτοίς ού γαρ οίδασι τι γράφουσι'' . Σας τιμά αυτό το ενδεχόμενο?? Είστε ικανοποιημένοι????
Και επίσης παρακαλώ τους Ιεροκατηγόρους και Πατριαρχοκατηγόρους, εάν επιμένουν, να το κάνουν με ονόματα και στοιχεία τουλάχιστον ακουατικά, και όχι με γενικότητες.
Κύριε Ελέησον!!!!!!!!
κ. Κιαμηλίδη,

Γιατί εξάπτεσθε και ζητείτε νομική προστασία; Αμφισβητείτε ότι υπάρχουν άμουσοι ιερείς οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους μουσικολογιότατο; Εσείς ξέρετε για ποιον αρχιερέα γίνεται λόγος και εξάπτεσθε τόσο πολύ; Δεν αμφισβητώ τα λεγόμενα του κ. Ιωαννίδη, αλλά μην ξεχνάτε ότι και ο μακαριστός κυρός Χριστόδουλος, θεωρούσε τον εαυτό του μουσικολογιότατο σε βαθμό που να ψάλλει αντί των δύο καλώς κατηρτισμένων χορών της μητροπόλεως Αθηνών. Όπως και πολλοί άλλοι αρχιερείς στον Ελλαδικό χώρο ΚΑΙ στην Διασπορά.

Σας πληρωφορώ ότι ο ίδιος ο πατέρας μου είναι ιερεύς, και μάλιστα μαθητής του Πρίγγου στα παιδικά του χρόνια. Εγώ δεν είπα ότι ΟΛΟΙ οι ιερείς έχουν μεσάνυχτα. Απλώς είπα ότι ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ των ιερέων δεν έχουν γνώσεις από μουσική. Δεν είπα τίποτα κακό, και ίσα-ίσα είπα κάτι που είναι γεγονός. Νομίζω ότι και ο ίδιος ο Άρχοντας θα με υποστηρίξη σ' αυτό.

Απόστολος
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#12
κ. Κιαμηλίδη,

Γιατί εξάπτεσθε και ζητείτε νομική προστασία; Αμφισβητείτε ότι υπάρχουν άμουσοι ιερείς οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους μουσικολογιότατο; Εσείς ξέρετε για ποιον αρχιερέα γίνεται λόγος και εξάπτεσθε τόσο πολύ; Δεν αμφισβητώ τα λεγόμενα του κ. Ιωαννίδη, αλλά μην ξεχνάτε ότι και ο μακαριστός κυρός Χριστόδουλος, θεωρούσε τον εαυτό του μουσικολογιότατο σε βαθμό που να ψάλλει αντί των δύο καλώς κατηρτισμένων χορών της μητροπόλεως Αθηνών. Όπως και πολλοί άλλοι αρχιερείς στον Ελλαδικό χώρο ΚΑΙ στην Διασπορά.

Σας πληρωφορώ ότι ο ίδιος ο πατέρας μου είναι ιερεύς, και μάλιστα μαθητής του Πρίγγου στα παιδικά του χρόνια. Εγώ δεν είπα ότι ΟΛΟΙ οι ιερείς έχουν μεσάνυχτα. Απλώς είπα ότι ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ των ιερέων δεν έχουν γνώσεις από μουσική. Δεν είπα τίποτα κακό, και ίσα-ίσα είπα κάτι που είναι γεγονός. Νομίζω ότι και ο ίδιος ο Άρχοντας θα με υποστηρίξη σ' αυτό.

Απόστολος
Όχι Φίλε μου. ΔΕΝ θα σε υποστηρίξω, γιατί απλούστατα, δεν γνωρίζεις ορισμένα πράγματα. Και εξηγούμαι :
1) Ο μακαριστός Χριστόδουλος, σε πληροφορώ ότι ήταν πολύ διαβασμένος πάνω στην Βυζαντινή Μουσική και υπάρχει στα χέρια κάποιου φίλου Ιερέα, Μουσικό Εγχειρίδιο του Χριστόδουλου, γεμάτο με μουσικές συνθέσεις αποκλειστικά δικές του, τις οποίες έχω δεί προσωπικά και έχω εγκρίνει απόλυτα.
2) Σε πληροφορώ, ότι στην διάρκεια της Διακονίας μου πάνω στα Αναλόγια, συνεργάστηκα με Ιερείς άμουσους και μερικές φορές σχεδόν αγράμματους
( ελάχιστους τίτλους σπουδών ), οι οποίοι όμως είχαν ένα αυτί, σαν του ελέφαντα, το οποίον έπιανε - χωρίς να ξέρει το γιατί και το διότι - όλους τους Ήχους και μάλιστα ένας απ' αυτούς το 1959, έπιασε το γεγονός, ότι είχα κατεβάσει μισό τόνο τη βάση. Όλοι αυτοί, με παρότρυναν να ψάλλω κάθε φορά και διαφορετικά πράγματα και πίστεψέ με, εκείνας ο Παππούλης του 1959, με έκανε να πιστέψω, ότι ο Ψάλτης ΔΕΝ πρέπει να τυποποιείται. Ξέρεις τι μου είχε φέρει σαν παράδειγμα ; Εάν κρατήσεις αυτά που λέει ο Περιστέρης σε μιά Κυριακή με τον άλφα Ήχο και μετά ξαναακούσεις την Ακολουθία της Κυριακής που θα ξαναέλθει ο ίδιος Ήχος, θα ακούσεις ακριβώς τα ίδια πράγματα.
3) Αφού δεν αμφισβητείς τα λεγόμενά μου, γιατί δεν δέχεσαι ότι ο Δεσπότης εκείνος και οι Ιερείς ( ήταν ο μακαριστός Κοζάνης Διονύσιος, ο π. Κων/νος Φαφούτης και ο διάκονος - τότε - Αγαθόνικος Λαζόγλου μαζί με 2 - 3 άλλους ) δεν ήταν απλά, αλλά παραήταν Μουσικότατοι. Εσύ, ο οποίος όπως και ο Φίλος μου ο Βασίλης που δεν ήξερε ποιός ήταν ο Δεσπότης, από πο΄ύ είχες γνώση επί των λεγομένων μου και διατυπώνεις κρίσεις και επικρίσεις ;
Και στο κάτω - κάτω, σε υποχρέωσε κανείς να το ψάλλεις ; Πές άνθρωπέ μου αυτά που έχεις μάθει να τα λές σαν παποαγαλάκι, και άφησε τα υπόλοιπα για άλλους με περισσότερο ανοιχτά μυαλά.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#13
Και με την ευκαιρία, έχετε αντιληφθεί νομικά πως χαρακτηρίζονται τα όσα γράφετε ,καθώς και όσα παρόμοια γράφουν δυστυχώς χωρίς στοιχεία και άλλοι συνάδελφοι????
Μήπως κάνουμε κατάχρηση??????
Παρακαλώ πάρα πολύ στους Ιερείς και τους νομικούς, που είναι μέλη του φορουμ, να αναλάβουν την υπεράσπιση του Ιερού Κλήρου.
Υποθέτω, πως απαντούν πνευματικά δια της σιωπής, προσευχόμενοι "Πάτερ, άφες αυτοίς ού γαρ οίδασι τι γράφουσι'' . Σας τιμά αυτό το ενδεχόμενο?? Είστε ικανοποιημένοι????
Και επίσης παρακαλώ τους Ιεροκατηγόρους και Πατριαρχοκατηγόρους, εάν επιμένουν, να το κάνουν με ονόματα και στοιχεία τουλάχιστον ακουατικά, και όχι με γενικότητες.
Νομίζω, ὅτι ὁ ἀγαπητός μας κ. Βασίλης, βρίσκει τήν εὐκαιρία ἐδῶ —χωρίς νά ἀφορᾶ τό παρόν θέμα— νά ἐκφράσει τήν δίκαιη ἀγανάκτησή του γιά πολλές ἄλλες συζητήσεις στό φόρουμ, ὅπου ὄντως ἡ σιωπή εἶναι ἀπάντηση μέ νόημα καί σέ καμμία περίπτωση ἀποδοχή τῶν γραφομένων, ἀφοῦ ἐδῶ ἔχουμε τήν ἰδιαιτερότητα, ὁ καθένας ἀπροϋπόθετα νά γράφει ὅ,τι θέλει, δείχνοντας ὅμως καί τό ἐπίπεδο στό ὁποῖο βρίσκεται ἀπό πολλές ἀπόψεις, γνωσιολογικές, πνευματικές, ἔνταξης σέ «ὁμάδες», ἀκόμη καί ἐνδεχομένως προάσπιση σχισματικῶν παρατάξεων καί παραπηγμάτων καί πολλά ἄλλα πού ὁ καθένας μέ τήν κρίση του μπορεῖ νά ὑποπτευθεῖ. Ἐλευθερία καί ἀνωνυμία ὑπάρχει. Ὁπότε τό καλύτερο εἶναι, νά ἀπέχεις ἀπό κάποια θέματα. Ὅσο γιά κάποιους γράφοντες, ἐπαφίενται στήν κρίση τῶν ἀναγνωστῶν καί ὄχι μόνον...


 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#14
Τσακιτζής;47275 said:
1) Ο μακαριστός Χριστόδουλος ... ήταν πολύ διαβασμένος πάνω στην Βυζαντινή Μουσική και υπάρχει στα χέρια κάποιου φίλου Ιερέα, Μουσικό Εγχειρίδιο του Χριστόδουλου, γεμάτο με μουσικές συνθέσεις αποκλειστικά δικές του, τις οποίες έχω δεί προσωπικά και έχω εγκρίνει απόλυτα.
Εδώ, θα ήθελα να καταθέσω μια προσωπική εμπειρία. Δυο χρόνια πριν γίνει Αρχιεπίσκοπος ο τότε Μητροπολίτης Δημητριάδος Χριστόδουλος, παρευρέθη και χοροστάτησε σε πανήγυρι της Αγ. Άννης στο Άγ. Όρος. Ζήτησε από τον δεξιό χορό (Δανιηλαίοι) να ψάλει το αργό "Κύριε εκέκραξα" Α΄ήχου του Ιακώβου. Εγώ, μειδίασα μέσα μου σκεπτόμενος: "Τι θα ακούσουμε τώρα;". Σε λίγο ένιωσα ντροπή, μετανοημένος για τη σκέψη μου αυτή, αφού ο Μακαριστός το έψαλε ολόσωστα ΑΠΟ ΣΤΗΘΟΥΣ! Και αξιοπρεπέστατα ως εκτέλεση, με κριτήρια καθαρώς μουσικά!
 

arsen

Ιωάννης
#15
Θα ήθελα να πώ και γώ την γνώμη μου μιας και έχω φάι τα χρόνια μου μέσα στις σπουδές τις θεολογίας κάτι απο τα λίγα που έμαθα!!! Η Παράδοση στην εκκλησία δεν σχετίζεται με καμιά ακινησία και την απόλυτη τήρηση ξερών νόμων και κανόνων!!!Παράδοση στην εκκλησία είναι το μένει και περιπατείν εν χριστώ.Παράδοση και εξάπαντος όχι παράλογη συνύπαρξη κίνησης και στάσης.Και αυτό διότι η στάση αποκτά σημασία εάν υπάρχει κίνηση και η κίνηση κατανοείτε υπο το φώς της στάσης.Τι είναι παράδοση στην εκκλησία? Ειναι η μετάδοση απο τους προγόνους στους απογόνους μιάς γνώμης,μιάς στάσης,μιάς πίστης ή ενός εθίμου? Ειναι μια εκκλησιαστική αρχαιολογία ή ειναι κάποια θεσπίσματα και νομικά κατασκευάσματα?Κανείς βέβαια πιστεύω ότι δεν θα συμφωνούσε με αυτές τις απόψειςως έχουν,μόνο κάπιοι άνθρωποι που πάσχουν απο νευρωτική ψυχοπαθολογία θα υποστήριζαν τέτοιες γνώμες!Παράδοση δεν είναι κάτι το οποίο έχει εξωτερική σχέση με τον άνθρωπο και την εκκλησία,αλλά ειναι κυρίως η παγίωση διαλόγου της εκκλησίας με τον χριστό.Ειναι με άλλα λόγια το υπόμνημα ή το μνημείο μιάς συνεχιζόμενης πορείας στην οπία εκφαίνονται οι φάσεις τις εκκλησίας μας.Ειναι η μαρτυρία του Πνεύματος, το οποίο φανερώνεται και φανερώνει τα καλά νέα.Δεν είναι μια προστατευτική δύμαη ,μια συντηριτική αρχή,κυρίως ειναι η αρχή της προόδου και της ανανέωσης.Με όλα αυτά καθίστατε γνωστό οτι η παράδοση στην εκκλησίας μας δεν μένει σε ακινησία αλλά ανανεώνεται και δεν παρελθοντολογεί με βάση τον ευσεβισμό.Το ίδιο ισχύει και για την βυζαντινή μουσική μας,Άμα πάρουμε τις φάσεις ιστορίας της βυζαντινής μουσικής θα δούμε οτι συνεχώς κινήται και εξελίσεται και δεν μένει στάσιμη σε παρελθοντολογίες!!Συνεπώς και τα νέα ακούσματα και σε άλλους ήχους ειναι ευπρόσδεκτα μέσα στην εκκλησια δίνουν ένα καινούργιο τόνο,κάτι το διαφορετικό.Ετσι και ο άρχοντας που έγραψε τον σταυρό σου προσκυνούμεν σε ήχο άγια δεν έκανε καμία παρατύπια αλλα έβαλε ενα ακόμα λιθαράκι στην βυζαντινη μας μουσική.Αν σε κάποιους δεν αρέσουν αυτα που γράφω τους ζητώ εκ τον προτέρων συγνώμη!!!
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#16
κ. Κιαμηλίδη,

Γιατί εξάπτεσθε και ζητείτε νομική προστασία; Αμφισβητείτε ότι υπάρχουν άμουσοι ιερείς οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους μουσικολογιότατο; Εσείς ξέρετε για ποιον αρχιερέα γίνεται λόγος και εξάπτεσθε τόσο πολύ; Δεν αμφισβητώ τα λεγόμενα του κ. Ιωαννίδη, αλλά μην ξεχνάτε ότι και ο μακαριστός κυρός Χριστόδουλος, θεωρούσε τον εαυτό του μουσικολογιότατο σε βαθμό που να ψάλλει αντί των δύο καλώς κατηρτισμένων χορών της μητροπόλεως Αθηνών. Όπως και πολλοί άλλοι αρχιερείς στον Ελλαδικό χώρο ΚΑΙ στην Διασπορά.

Σας πληρωφορώ ότι ο ίδιος ο πατέρας μου είναι ιερεύς, και μάλιστα μαθητής του Πρίγγου στα παιδικά του χρόνια. Εγώ δεν είπα ότι ΟΛΟΙ οι ιερείς έχουν μεσάνυχτα. Απλώς είπα ότι ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ των ιερέων δεν έχουν γνώσεις από μουσική. Δεν είπα τίποτα κακό, και ίσα-ίσα είπα κάτι που είναι γεγονός. Νομίζω ότι και ο ίδιος ο Άρχοντας θα με υποστηρίξη σ' αυτό.

Απόστολος
Αγαπητέ Απόστολε.
Οι γενικότητες που γράφεις, είναι απλά Ιεροσυκοφαντία για τους Ιερείς. Εάν δεν το καλαβαίνεις ‘’είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο’’
Εάν έχετε κάτι το συγκεκριμένο, τότε θα πρέπει να αναφέρεστε σε ονόματα, καθώς και στοιχεία ακουστικά, τόσο για τον Κληρικό όσο και για τον Ιεροψάλτη, ώστε να είναι δυνατόν να βγουν σωστά συμπεράσματα.
Τα όσα αναφέρεις για τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, αυτά εσάς θίγουν, διότι είναι γνωστόν τοις πάσι πως εκτός όλων όλων των άλλων ήταν και Καλλιφωνότατος, και Μουσικολογιότατος. Πάντως γράψτε συγκεκριμένα και για κάποιον εν ζωή και ο οποίος να ενημερωθεί σχετικά για να σας απαντήσει.

Στα 30 χρόνια που ψάλλω, είχα άριστη συνεργασία με όλους τους Ιερείς, (40-50 περίπου) καθώς και με πολλούς Ιεροψάλτες. Στην κάθε περίπτωση αναζητώ το επίπεδο ισορροπίας ώστε η Θεία Λειτουργία να είναι η καλύτερη δυνατή. Αυτή η θεώρηση είχε και έχει ευεργετικά αποτελέσματα, διότι σε κάθε περίπτωση ψάλλω και κάτι διαφορετικό. Απαντώντας σε ερώτηση Ιερέων πως η μεταξύ συνεργασία ήταν ικανοποιητική παρά τις διαφορές μας σε φωνητικές βάσεις, κατέθεσα την προσωπική μου άποψη πως την ώρα του ψάλλειν κάνω απόλυτη ιεροψαλτική υπακοή στον Ιερέα, και αναζητώ τρόπους συμφωνίας & αρμονίας, αφήνοντας στην άκρη τις διαμαρτυρίες, διότι θέλω αρμονία και προσπαθώ για αυτήν.
Για τα παραπάνω γραφόμενά σας τι να πω!!! Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Κυρ Δημήτριο Ιωαννίδη και τον Αγαπητό Φίλο Χἀρη Συμεωνίδη, οι οποίοι δεν χαρίζονται σε κανέναν.
Τέλος, ενημερώσατε παρακαλώ για τις παραπάνω αναίτιες Ιεροκατηγορίες και τον σεβαστό σας Πατέρα (Ευλόγησον Πάτερ!!!), να σας πεί και αυτός την άποψή του, και εάν θέλετε, και σας το επιτρέψει φυσικά, γράψτην με όποιον τρόπο επιθυμείς.
Βασίλης
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#17
Κ. Ιωαννίδη,

Θα σας απαντήσω, αλλά κάντε και εσείς τον κόπο να μας πείτε τα περί του οφφικίου σας πρώτα. Είναι αλήθεια όσα γράφτηκαν περί λαδιών, τενεκέδων κ.λ.π.; Μια απάντηση στην ερώτηση και του master_yianni δεν είδαμε.

Τώρα, το τι ξέρω εγώ και τι όχι, αφήστε να το γνωρίζω εγώ. Σέβομαι την ηλικία σας και την πείρα στα ψαλτικά πράγματα που πηγάζουν από αυτή, αλλά μην αμφισβητείτε κάποιον τον οποίον δεν ξέρετε και πόσο μάλλον δεν γνωρίζετε τις γνώσεις του. Επομένως ανακαλέσατε παρακαλώ τα περί «παπαγάλων» και ανοιχτών και κλειστών μυαλών διότι άλλο η διαφορετικότητα της άποψης και άλλο η προσβολή. Σας είπα και στο προηγούμενο μήνυμά μου, ότι ΠΟΛΛΟΙ, ΟΧΙ ΟΛΟΙ οι ιερείς είναι άμουσοι. Δεν αμφισβήτησα τον αρχιερέα που αναφέρατε, και τώρα πόσο μάλλον που πρόκειται για τον μακαριστό Διονύσιο.

Το τι είδατε από πλευράς συνθέσεως του μακαριστού Χριστοδούλου, ποσώς με ενδιαφέρει. Κρατείστε το για τον εαυτό σας. Τον άκουσε όλη η υφήλιος, ειδικά τη Μ. Εβδομάδα, τροπάριο Κασσιανής, Ήδη βάπτεται κ.λ.π. Όσοι έχουν αυτιά ακούσανε, ουδέν σχόλιον.

Θα συμφωνήσω μαζί σας και στο περί αγράμματων (εγκυκλοπαιδικώς και μουσικώς) ιερέων, οι οποίοι τυχαίνει όμως να έχουν μουσικό αυτί. Εσείς θυμόσαστε το 1959, τόση εντύπωση σας έκανε. Μπράβο. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι το 2009 στην Αμερική, αλλά και στην Ελλάδα όπως πληροφορούμαι, σπανίζει το φαινόμενο, το οποίο δεν μας λέει και τίποτα.

Τώρα στα περί τυποποιήσεως: εγώ άκουσα τον Στανίτσα να λέει: «Είκοσι χρόνια με τον Πρίγγο, τα ίδια ψάλλαμε, το ίδιο εωθινό κ.λ.π.» Ουδέν σχόλιον.

Και ευτυχώς δεν μου επιβάλλει κανείς να ψάλλω τα μαθήματά σας. Δόξα τω Θεώ. Ψάλετέ τα εσείς και αφήστε τον καθένα κατά την κρίση του.

Χάρη, ναι, ήξερε ο μακαριστός μουσική, αλλά ψάλτης δεν ήτανε και ήθελε να τον παραστήσει. Αυτή είναι η άποψή μου. Δικαίωμα του καθενός να την ασπαστεί, ή όχι.

Αγαπητέ arsen, τα είπες θαυμάσια. Εφόσον δεν υπάρχει έλεγχος από κανένα θεσμοθετημένο όργανο, ο καθένας μπορεί να γράψει ότι θέλει. Το ψαλτικό σώμα είναι εκείνο που θα το αφομοιώσει ή όχι. Το να μην αρέσει σε κάποιον κάποια σύνθεση είναι μεμπτόν; Ή όπως αντίστοιχα κάποιος επιβραβεύει κάποιον για μια σύνθεσή του, δεν δικαιούται να κάνει μια οποιαδήποτε παρατήρηση; Ευχαριστώ.

Κ. Κιαμηλίδη: Μάλλον δεν αντιληφθήκατε τα γραφόμενά μου. Είναι συκοφαντία να δηλώσω ότι οι περισσότεροι ιερείς που γνώρισα είναι άμουσοι; ΣΑΣ παρακαλώ!! Είναι άλλο πράγμα η καλή συνεργασία με τον ιερέα και άλλο η μουσικότητά του. Είμαι από παιδάκι στην εκκλησία με πατέρα ιερέα. Ξέρω τι λέω και τι γράφω. Συγχαρητήρια για την άψογη συνεργασία σας με τους ιερείς. Δεν αντιλέγω, ούτε συκοφάντησα κανέναν, αντίθετα επικροτώ. Τα έχετε μπερδέψει. Και ασφαλώς δεν χρειάζεται να ενημερώσω κανέναν και για τίποτε. Ούτε έγραψα εδώ για να προκαλέσω τα σχόλιά σας. Κατέθεσα τις απόψεις μου όπως όλοι εδώ. Διαφωνείτε; Δικαίωμά σας. Δικαίωμά μου είναι όμως όχι μόνο να καταθέσω την άποψή μου, αλλά να τη στηρίξω όπως εγώ ξέρω, από υπονοούμενα σχολίων όπως: Ουδέποτε αναφέρθηκα στη μνήμη, τη μορφή και το έργο του μακαριστού Χριστοδούλου. Αναφέρθηκα ΜΟΝΟ στο ψαλτικό μέρος του πράγματος, ούτε καν στο θεωρητικό. Καλλιφωνότατος και μουσικολογιότατος, είναι βαρείς όροι. Για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε. Μαθήματα ευσέβειας όχι σε μένα, μακριά από μένα παρακαλώ και ανακαλέσατε το "ιεροκατήγορος". Δεν σας έδωσα δικαίωμα και ούτε και είσαστε ιερέας για να προσβληθείτε. Γιατί λοιπόν εξανίστασθε; Εδώ είμαστε για να το συζητήσουμε. Κάθε άποψη ακουστέα.

Απόστολος
 
#18
Πές άνθρωπέ μου αυτά που έχεις μάθει να τα λές σαν παπαγαλάκι, και άφησε τα υπόλοιπα για άλλους με περισσότερο ανοιχτά μυαλά.
κύριε Τσακιτζή, λαμβάνοντας αφορμή από τα λεγόμενά σας αυτά, καταθέτω ορισμένες σκέψεις που δεν απευθύνονται προσωπικά προς εσάς αλλά προς κάθε νέο μελοποιό.
Δεν νομίζω ότι όλοι οι Άρχοντες Πρωτοψάλτες εδώ και 1000 χρόνια περίπου ήταν παπαγαλάκια με το να διατηρούν τον β΄ ήχο στο "Τον Σταυρόν Σου" και να μη ξεχνατε οτι ηταν περισσότερο ανοικτά μυαλά από όλους εμάς και εκατοντάδες φορές μουσικότεροι από όλους εμάς (και εσάς και εμένα βέβαια και όλους τέλος πάντων), δε νομίζω να τολμάμε κανείς από εμάς να συγκριθούμε με τον Δανιήλ πρωτοψάλτη ας πούμε ή με τον Μανουήλ Χρυσάφη. Άνθρωποι απείρως μουσικότεροι από εσάς και εμάς (βάση της ποιότητος των έργων τους, δεν νομίζω να φτάνουμε εγώ και εσείς και όλοι μας στο 1/100 της ποιότητας του Χρυσάφου ή του Μπαλασίου) κράτησαν την παράδοση. Καμιά φορά το ανοικτό μας μυαλό είναι πολύ ανοικτό και κινδυνεύει να μας φύγει. Ίσως πρέπει να έχουμε περισσότερηδιάκριση και να μην υπερβάλουμε σε ορισμένα (όχι σε όλα) πράγματα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#19
Θα παρακαλέσω να μην συνεχιστεί η συζήτηση σε αυτούς τους τόνους και να μείνουμε στα μουσικά ζητήματα. Δεκτή η κριτική πάνω στα κείμενα, οι απόψεις εκατέροθεν έχουν διατυπωθεί και κανένας φυσικά δεν είναι υποχρεωμένος να πεισθεί για τίποτα. Οι αναγνώστες ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους, χωρίς να χρειαστεί να μπουν στην διαδικασία να παρακολουθήσουν μία σειρά μηνυμάτων που περιέχουν καθαρά προσωπικούς διαξιφισμούς.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συνεργασία.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#20
Να κάνω κι εγώ ένα σχόλιο προκειμένου να αποφορτίσω λίγο το κλίμα. Βρίσκω τη σύνθεσή σας κ. Ιωαννίδη αρκετά ενδιαφέρουσα μουσικά (αν και εγώ προτιμώ το παραδοσιακό σε ήχο β΄). Το αν θα υιοθετηθούν όμως τέτοιες συνθέσεις από τον ιεροψαλτικό κόσμο, νομίζω ότι αυτό θα φάνει σε βάθος χρόνου.
 
Top