Σε άλλη συζήτηση ο Βασίλης (Ζάχαρης) έθεσε το εξής θέμα που νομίζω έχει ενδιαφέρον να συζητηθεί ξεχωριστά και το ανοίγω.
Για μένα η κύρια χρησιμότητα είναι
(α) εκπαιδευτική (να βοηθά να γίνονται σωστά διαστήματα όπως ωραία το εξέφρασε ο Γεώργιος Μιχαλάκης σε προσωπική συζήτηση στο παρελθόν και επομένως να αναδεικνύεται ο ψαλλόμενος ήχος, να μη χάνεται η βάση κτλ.)
(β) αισθητική/συνοδευτική (να προσθέτει ποικιλία και ακουστική ομορφιά στα ψαλλόμενα, μέσω της συνήχησης μεταδίδει καλύτερα την ιδέα του ψαλλόμενου ήχου κτλ.)
(γ) διδακτική (αποτελεί καλό προκαταρτικό στάδιο μάθησης για τους αρχαρίους από μικρή ηλικία)
(δ) διορθωτική (όπως αναφέρει ο Δ. Παναγιωτόπουλος στο θεωρητικό του, βοηθά και στο να καλύψει διαστηματικά λάθη του ψάλλοντος).
Πρέπει να δούμε τι χρησιμότητα έχει το ισοκράτημα για μας και αναλόγως να συζητήσουμε για κανόνες τοποθέτησης κ.τ.λ.
Αυτό είναι το βασικό, αλλιώς θα πελαγοδρομούμε...
Για μένα η κύρια χρησιμότητα είναι
(α) εκπαιδευτική (να βοηθά να γίνονται σωστά διαστήματα όπως ωραία το εξέφρασε ο Γεώργιος Μιχαλάκης σε προσωπική συζήτηση στο παρελθόν και επομένως να αναδεικνύεται ο ψαλλόμενος ήχος, να μη χάνεται η βάση κτλ.)
(β) αισθητική/συνοδευτική (να προσθέτει ποικιλία και ακουστική ομορφιά στα ψαλλόμενα, μέσω της συνήχησης μεταδίδει καλύτερα την ιδέα του ψαλλόμενου ήχου κτλ.)
(γ) διδακτική (αποτελεί καλό προκαταρτικό στάδιο μάθησης για τους αρχαρίους από μικρή ηλικία)
(δ) διορθωτική (όπως αναφέρει ο Δ. Παναγιωτόπουλος στο θεωρητικό του, βοηθά και στο να καλύψει διαστηματικά λάθη του ψάλλοντος).