[Ερώτηση] Τι λάθος κάνει ο βοηθός;

#2
Στο 18:00 ποιό είναι το λάθος που κάνει ο βοηθός; ....
Καλημέρα.
Με τον όρο "βοηθός", προσδιορίζεις τον ισοκράτη?
Εαν ΝΑΙ, τότε θα εννοείς ότι κάνει λάθος στο ισοκράτημα, "πατώντας στη συγκεκριμένη μουσική φράση, το φθόγγο ΝΗ"!
Έχει, όμως, καθιερωθεί ο φθόγγος ΝΗ, ως ισοκράτημα του χρωματικού γένους!
Οι επίγονοι των Πατριαρχικών, αείμνηστος Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος, Άρχ. Χαρίλαος Ταλιαδώρος, αλλά και άλλοι το 'χουν καθιερώσει ήδη προ πολλού, στο πλαίσιο της εξέλιξης της Ε.Β.Μ. Γεγονός που θα το ονόμαζα "εξευρωπαϊσμό της",, αφού και τα διαστήματά της, , πλέον, οι περισσότεροι εξ' ημών, τα εκτελούμε συγκερασμένα!

Υ.Γ.: Ακόμα κι εδώ, οι δυτικοί μας έχουν επηρεάσει! :mad:
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#3
Καλημέρα.
Με τον όρο "βοηθός", προσδιορίζεις τον ισοκράτη?
Εαν ΝΑΙ, τότε θα εννοείς ότι κάνει λάθος στο ισοκράτημα, "πατώντας στη συγκεκριμένη μουσική φράση, το φθόγγο ΝΗ"!...
Στο 18:00 το ισοκράτημα που κάνουν είναι Δι. Το Νη γίνεται νωρίτερα. Άρα άλλο πρέπει να είναι το λάθος του βοηθού, που ψάλλει την ώρα εκείνη!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#5
Χρόνος, ξέρετε τι σημαίνει χρόνος...(;)
αυτό χάλασε το παλικάρι που ψάλλει στο 18' τον χρόνο (συν αρκετά μικρά σημαντικά-ασήμαντα φάλτσα). Το τρέχει και το τραβάει στο τέλος σε μια "κορόνα" χωρίς να είναι μέσα στο χρόνο. Φυσικό επακόλουθο ήταν να γίνει έξω φρενών ο πρωτοψάλτης.
 
#7
apologoume gia otan dexetai tin paratirisi ennoousa
Κατά την πορεία εκτέλεσης του μέλους, ενός "μαθήματος", η σύγχρονη μουσική αισθητική επιτρέπει και κάποια μουσική φράση "σε πιο ελεύθερη εκτέλεση"!
Τη συγκεκριμένη, που εντόπισες, πλείστοι όσοι εξ' ημών (όχι όλοι), την εκτελούμε μ' αυτόν τον τρόπο! (χρονικά πιο ελεύθερα.....)
Εάν ζούσε ο αείμνηστος Άρχ. Δ. Σουρλαντζής, θα εντόπιζε, κατά τη γνώμη μου, το νεωτερισμό στο ισοκράτημα, που ήδη σου έχω επισημάνει!
Σχετικά με το πόσο αυστηροί θα πρέπει να 'μαστε στη μέτρηση του χρόνου, το 'χω πολλάκις καυτηριάσει! (Δες τα μηνύματά μου, σε αντίστοιχα θέματα)!
Όμως, τη σύγχρονη τάση και αισθητική της εκτέλεσης των "μαθημάτων", τη διαμορφώνουν, σε μεγάλο βαθμό, "καταξιωμένα ιεροψαλτικά ονόματα", που εκτελούν τις μελωδίες, όχι πάντα με τόσο "αυστηρή χρονική αγωγή"!
Λόγου χάρη δες, εδώ κι εδώ!
Οι μικρότεροι, απλά τους μιμούμαστε, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, όπως έκανε στο παραπάνω βίντεο ο βοηθός Ιεροψάλτης, κατά την εκτέλεση του προσόμοιου! :wink:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#8
Κατά την πορεία εκτέλεσης του μέλους, ενός "μαθήματος", η σύγχρονη μουσική αισθητική επιτρέπει και κάποια μουσική φράση "σε πιο ελεύθερη εκτέλεση"!
Τη συγκεκριμένη, που εντόπισες, πλείστοι όσοι εξ' ημών (όχι όλοι), την εκτελούμε μ' αυτόν τον τρόπο! (χρονικά πιο ελεύθερα.....)
Εάν ζούσε ο αείμνηστος Άρχ. Δ. Σουρλαντζής, θα εντόπιζε, κατά τη γνώμη μου, το νεωτερισμό στο ισοκράτημα, που ήδη σου έχω επισημάνει!
Σχετικά με το πόσο αυστηροί θα πρέπει να 'μαστε στη μέτρηση του χρόνου, το 'χω πολλάκις καυτηριάσει! (Δες τα μηνύματά μου, σε αντίστοιχα θέματα)!
Όμως, τη σύγχρονη τάση και αισθητική της εκτέλεσης των "μαθημάτων", τη διαμορφώνουν, σε μεγάλο βαθμό, "καταξιωμένα ιεροψαλτικά ονόματα", που εκτελούν τις μελωδίες, όχι πάντα με τόσο "αυστηρή χρονική αγωγή"!
Λόγου χάρη δες, εδώ κι εδώ!
Οι μικρότεροι, απλά τους μιμούμαστε, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, όπως έκανε στο παραπάνω βίντεο ο βοηθός Ιεροψάλτης, κατά την εκτέλεση του προσόμοιου! :wink:
Είχε άδικο στην κρίση του ο Αντώνης, δηλαδή;
 

seniko

Δημήτριος Βασιλείου
#11
Ταπεινή μου άποψη είναι ότι κάνει λάθος που πηγαίνει και ψέλνει....
Και εξηγούμαι....
Είναι δυνατόν να υμνείται ο Θεός από ανθρώπους που δεν έχουν μουσική κατάρτιση και δεν εκτελούν σωστά τις χρονικές αγωγές? Κατ' εμέ απρεπέστατον!!
Και πολύ καλώς κάνετε και τον διαπομπεύετε και εις το διαδίκτυον... Να μην έχει μισθό....
Άκου εκεί να χαλάει την προσευχή του κόσμου με τις λάθος χρονικές αγωγές και τις κορώνες...!!
Πώς θα μαζευτεί ο κόσμος στο ναό μετά?

Λάθος..... ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.....

Προσωπική η άποψη, μαζί με τη συγνώμη μου.... :(
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#12
Ο μόνος λόγος για τον οποίο θα μπορούσε να δικαιολογηθεί τόσο αυστηρή επίπληξη για μια χρονική παρέκκλιση (που σε σημεία ιδιαίτερου εκφραστικού τονισμού γίνεται συχνάκις και από δοκιμότατους ψάλτες, και δεν εξαιρώ τον Στανίτσα) είναι η σχέση δασκάλου-μαθητή, στην περίπτωση που ο δάσκαλος έχει διδάξει κατ' επανάληψη ή με έμφαση να μην γίνεται.

Εκτός αυτού του πλαισίου μού φαίνεται υπερβολική η αντίδραση -τουλάχιστον τη στιγμή που (καλώς ή κακώς) υπάρχει απέναντι κάμερα.
 
#13
[Λενε οτι ο Κυριος όρισε σε ανθρωπους να εξομολογουν ανθρώπους και οχι αγγελους γιατι οι αγγελοι σαν ασώματοι δεν θα κατανοούσαν τις αμαρτίες μας. Στη προκειμένη περιπτωση ισως τα Χερουβιμ και τα Σεραφειμ να μην μας καταλαβαίνουν κάποτε πως ψάλλουμε, εμείς ομως σαν άνθρωποι με αδυναμίες κατανοούμε.
Προσωπικά δεν ακουω τιποτα το κατακριτέο.,Όλοι τους,καλη τους ωρα, ψελλουν ταπεινα χωρις υπερβολές και σίγουρα δεν προκαλούν. Με σεβασμό στην αλλη γνωμη θέτω τη δικη μου.
 
Last edited:
#14
Κακός γίνεται όλο αυτό το θάψιμο για κάποιον όπως φαίνεται ότι είναι μαθητής και δεν είναι ο μόνος εκεί μέσα. Δεν είναι σωστό αυτό όπου γίνεται τώρα για κάποιον όπου δεν γνωρίζουμε.



Ταπεινή μου άποψη είναι ότι κάνει λάθος που πηγαίνει και ψέλνει....
Και εξηγούμαι....
Είναι δυνατόν να υμνείται ο Θεός από ανθρώπους που δεν έχουν μουσική κατάρτιση και δεν εκτελούν σωστά τις χρονικές αγωγές? Κατ' εμέ απρεπέστατον!!
Και πολύ καλώς κάνετε και τον διαπομπεύετε και εις το διαδίκτυον... Να μην έχει μισθό....
Άκου εκεί να χαλάει την προσευχή του κόσμου με τις λάθος χρονικές αγωγές και τις κορώνες...!!
Πώς θα μαζευτεί ο κόσμος στο ναό μετά?

Λάθος..... ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.....

Προσωπική η άποψη, μαζί με τη συγνώμη μου.... :(
Εγώ πιστέψω ότι η άποψη του κ.Βασιλείου είναι ειρωνική προς σ εμάς. Αν όντως τα εννοεί, επίσης (για μένα) το 90% των ψαλτών (και ορισμένοι όπου φορούν σκουφάκια) Πανελλαδικός πρώτος εγώ, πρέπει να πάψουν να ψέλνουν.
 
Last edited:

GabrielCremeens

Music Director at St. George, Albuquerque, NM
#15
Μεγαλύτερο λάθος (κατ' εμέ) η αντίδραση του πρωτοψάλτη.

Η κορώνα - μολονότι υπερβολική - είναι μέρος της μουσικής έκφασης. Μπορεί να φάνηκε υπερβολική και στο εκκλησίασμα, και σε μερικούς από τους συναδέλφους, αλλά δεν παύει να είναι μουσική.

Ο θυμός, ομώς, τα χτυπήματα στο αναλόγιο, και το να πετάγεται από το κάθισμά του ο πρωτοψάλτης, είναι (πάλι κατ' εμέ) πιο ακατάλληλα και απρεπή για την λατρεία σε σύγκριση με μια (ίσως υπερβολική) κορώνα. Τέτοιες επιδείξεις δημιουργούν ένταση και στρες και επηρεάζουν πολύ την ψυχολογία του πιστού την ώρα της λειτουργίας. Υποθέτω πως μάλλον περισσότερη προσευχή χάθηκε από την αντίδραση του πρωτοψάλτη πάρα την κορώνα.

Άλλο πράγμα ο χρόνος και άλλο ο θυμός.
 
#16
Και ΄μένα παιδιά η άποψή μου είναι πως κακώς ο πρωτοψάλτης αντιδράει έτσι.

Λέτε ο άγιος να αντιδρούσε έτσι;

Δεν μοιάζει και πολύ με άγγελο εκείνη την στιγμή.
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#17
Ότι θέλεις με ωραίο τρόπο μπορείς να του το πεις με το πέρας της ακολουθίας!!!! και όχι έτσι άκομψα πάνω στο αναλόγιο και στον κόσμο από την στιγμή που ξέρει ότι τον τραβά η κάμερα δημοσίως !!!!

***Αυτό το κτύπημα του δακτύλου πάνω στο βιβλίο άκομψο!!!:D

*** νομίζω ο λόγος γίνετε για την κορόνα στο τελείωμα του μέλους και όχι τόσο για τον χρόνο!
 
Last edited:

Νενανώ

Ειρήνη Ραφαηλίδη
#18
Είναι δυνατόν να υμνείται ο Θεός από ανθρώπους που δεν έχουν μουσική κατάρτιση και δεν εκτελούν σωστά τις χρονικές αγωγές;
Να πω κι εγώ απλώς μια σκέψη. Νομίζω ότι όταν υμνείται ο Θεός, ευαρεστείται στην καθαρή καρδιά και στη σεμνότητα του ύφους, και δε στέκεται σε μια κορώνα ή μια λάθος χρονική αγωγή. Το ίδιο ισχύει και για το εκκλησίασμα. Φυσικά είναι απαραίτητη η μουσική κατάρτιση, αλλά άνθρωποι είμαστε... Αν αποχωρήσουν όλοι οι ατελείς, ποιος θα είναι ο "τέλειος" που θα μείνει; Ταύτα πάντα σεβόμενη ΟΛΕΣ τις απόψεις.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#19
...
Λόγου χάρη δες, εδώ κι εδώ!
Οι μικρότεροι, απλά τους μιμούμαστε, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, όπως έκανε στο παραπάνω βίντεο ο βοηθός Ιεροψάλτης, κατά την εκτέλεση του προσόμοιου! :wink:
Άλλο να το κάνεις κλαρίνο κι άλλο εκτός χρόνου.. Ο Δασκαλούδης κι ο Βαζάς λένε κλαρίνο αλλά παρόλα αυτά είναι μέσα στον χρόνο.
Αυτό που κάνει το παλικάρι στο αρχικό βίντεο είναι εκτός χρόνου στον γάμο του Καραγκιόζη!!!! δεν έχει καμία σχέση με τα παραδείγματα των ψαλτών που έδωσες, μπερδεύεις το θράψαλο με το καλαμάρι, πρόσεξε το..
κι απ ότι φαίνεται δεν γνωρίζεις τι σημαίνει χρόνος
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#20
Να πω κι εγώ απλώς μια σκέψη. Νομίζω ότι όταν υμνείται ο Θεός, ευαρεστείται στην καθαρή καρδιά και στη σεμνότητα του ύφους, και δε στέκεται σε μια κορώνα ή μια λάθος χρονική αγωγή. Το ίδιο ισχύει και για το εκκλησίασμα. Φυσικά είναι απαραίτητη η μουσική κατάρτιση, αλλά άνθρωποι είμαστε... Αν αποχωρήσουν όλοι οι ατελείς, ποιος θα είναι ο "τέλειος" που θα μείνει; Ταύτα πάντα σεβόμενη ΟΛΕΣ τις απόψεις.
Άλλο το να υμνείται ο Θεός κι άλλο να παρατηρούμε θέματα τονισμού χρόνου και της γλώσσας μας τα οποία επίσης μας έδωσε ο Θεός.
Ο στόχος μας δεν είναι να κατακρίνουμε τον άνθρωπο που έψαλλε αλλά να αναδειχθεί ποιο είναι το σωστό.
Το παιδάκι βγαίνει και λέει στο πάτερ ημών "ο Έντυ σουρανοίς", τον δοξολογεί τον Θεό αλλά θα του κάνουμε παρατήρηση να το διαβάζει σωστά "ο εν τοις ουρανοίς".
Δεν θα γεμίσουμε την Εκκλησία φάλτσους και αγράμματους επειδή "όλους τους δέχεται ο Θεός"!!! αυτό δεν είναι Ορθοδοξία αλλά κρετινισμός χειρίστου είδους!!!
 
Top