Τη υπερμάχω

#1
Συνάδελφοι,
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η εποχή μας είναι εποχή της ... ταχύτητας...! Δυστυχώς !!
Επισυνάπτω ένα σύντομο δίχορο "Τη υπερμάχω" για κάθε ενδιαφερόμενο.
Απόψεις, κρίσεις, σχόλια και ... σχολιανά ...:D ευπρόσδεκτα....

Υ.Γ Ευχαριστώ για την τιμή να ανοιχτεί ιδιαίτερος φάκελλος για την ταπεινότητά μου!
Εξουσιοδοτούνται οι κ.κ. συντονιστές να τον καταργήσουν κατά την κρίση τους οποτεδήποτε....
 

Attachments

Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Υ.Γ Ευχαριστώ για την τιμή να ανοιχτεί ιδιαίτερος φάκελλος για την ταπεινότητά μου!
Εξουσιοδοτούνται οι κ.κ. συντονιστές να τον καταργήσουν κατά την κρίση τους οποτεδήποτε....
Αν και μη συντονιστής, προτείνω
το ''καταργήσουν'' να διαβαστεί ως ''καταρτίζουν''.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#3
Πολύ ωραία η σύνθεση, δάσκαλε. Ειδικά η 2η σελίδα είναι μελωδικότατη.
Συγχαρητήρια θερμότατα!

Δ.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#4
Να προσθέσει και "η εμή ελαχιστότης" ότι είναι τόσο σφιχτοδεμένο μέλος που δεν υπάρχει ούτε μια περιττή μουσική φράση. Θερμά συγχαρητήρια!

ΥΓ Και παρ' όλο που η μεγαλοπρέπεια του αυθεντικού μέλους είναι για τους ψάλτες αναμφισβήτητη, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι γινόταν αρκετές φορές κουραστικό για το εκκλησίασμα, ειδικά αν ερμηνευόταν από όχι πολύ ταλαντούχους ψάλτες.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#5
Γιώργος Μ.;29357 said:
Να προσθέσει και "η εμή ελαχιστότης" ότι είναι τόσο σφιχτοδεμένο μέλος που δεν υπάρχει ούτε μια περιττή μουσική φράση. Θερμά συγχαρητήρια!

ΥΓ Και παρ' όλο που η μεγαλοπρέπεια του αυθεντικού μέλους είναι για τους ψάλτες αναμφισβήτητη, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι γινόταν αρκετές φορές κουραστικό για το εκκλησίασμα, ειδικά αν ερμηνευόταν από όχι πολύ ταλαντούχους ψάλτες.
Στην τελευταία παρατήρησή σου, Γιώργο, συμπίπτεις με όσα υποσημειώνει κ ο αείμνηστος Φαρλέκας, τουλάχιστον στη Μ. Εβδομάδα του, προκειμένου περί του αργού Αλληλουϊαρίου και των απολυτικίων Ιδού ο Νυμφίος και Ότε οι ένδοξοι, ότι το μέλος απαιτεί γνώση και τριβή χορωδίας, ώστε άλλως καθίσταται ανιαρόν, μονότονον και κουραστικόν προς το εκκλησίασμα ( απο μνήμης παράθεση). Προσοχή όμως στις... Κερκόπορτες της επιβαλλόμενης δήθεν απλοποίησης των πάντων.

Δ.
 
#6
Στην τελευταία παρατήρησή σου, Γιώργο, συμπίπτεις με όσα υποσημειώνει κ ο αείμνηστος Φαρλέκας, τουλάχιστον στη Μ. Εβδομάδα του, προκειμένου περί του αργού Αλληλουϊαρίου και των απολυτικίων Ιδού ο Νυμφίος και Ότε οι ένδοξοι, ότι το μέλος απαιτεί γνώση και τριβή χορωδίας, ώστε άλλως καθίσταται ανιαρόν, μονότονον και κουραστικόν προς το εκκλησίασμα ( απο μνήμης παράθεση). Προσοχή όμως στις... Κερκόπορτες της επιβαλλόμενης δήθεν απλοποίησης των πάντων.

Δ.
Κύριε Γιάννου συγχαρητήρια και από εμένα. Θεωρώ πως το πόνημά σας παράλληλα, αποτελεί βοήθεια και σε όσους στερούνται τεχνικής κατάρτισης ή γνώσεων και εμπειρίας στα αργοσύντομα μαθήματα.
Ευχαριστούμε θερμά.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#7
Προσοχή όμως στις... Κερκόπορτες της επιβαλλόμενης δήθεν απλοποίησης των πάντων.
Δ.
Δίκιο έχεις, Δημήτρη, να φοβάσαι τις κερκόπορτες. Ίσως είμαι επηρεασμένος από το γεγονός ότι -αντίθετα από όλους σας σχεδόν - έχω ζήσει πάρα πολλούς Χαιρετισμούς ως ακροατής.

Σίγουρα, είναι ένα τεράστιο θέμα το θέμα της λεπτής διαχωριστικής γραμμής ανάμεσα στην απλοποίηση και στην προσαρμογή μια δυναμικής παράδοσης σε νεες και πιο σύνθετες συνθήκες λειτουργικής ζωής σε σχέση με αυτές που υπήρχαν όταν γράφονταν και ψάλλονταν αυτά τα μέλη. Σε περίπτωση πάντως που το δεύτερο είναι κάτι υπαρκτό και όχι ανάξιο προσοχής, συνθέσεις σαν κι αυτές του κ. Γιάννου μπορούν να αποτελέσουν μια μέση λύση -κάτι σαν προσπάθεια όχι παράκαμψης ( η εύκολη λύση), αλλά δημιουργικής ενσωμάτωσης μιας παλιάς παράδοσης στη σύγχρονη λειτουργική πρακτική.

ΥΓ Αλλά μιας και το έφερε η κουβέντα, να πω (επικαλούμενος πάλι την εμπειρία μου ως ακροατής) ότι στο τέλος των Χαιρετισμών ο κόσμος περιμένει με πολλή χαρά να συμψάλει το "Την ωραιότητα" και τότε το αργοσύντομο μέλος του ανακόπτει την ορμή.
 
#8
Για τους ίδιους λόγους που ανέβασα στο φόρουμ το σύντομο, επισυνάπτω και το παρόν για ... ποικιλία! Για ενημέρωσή σας, αυτά έχουν γραφεί προ πολλών ετών και δεν είναι αποτέλεσμα του ... "Δώσε θάρρος στο χωριάτη, για να γράψει κι άλλο κομμάτι".:D
Έπειτα, είπαμε, υπάρχει και το delete!:)
 

Attachments

#9
Για τους λόγους που προανάφερα, (δεν προλαβαίνει κανείς να τελειώσει το απήχημα, και μερικοί ιερείς έχοντας το νου τους μη τυχόν και ... καούν τα ... κουλούρια:( παίρνουν θέση στο μέσον του ναού κραδαίνοντας το θυμιατό ... ντρίγκι - ντρίγκι ντρίγκι - ντρίγκι μού 'διωχνε τον πόνο:D) έκανα μια προσπάθεια να ελαττώσω το χρόνο του αργού μαθήματος...
Τα σχόλια δικά σας, ελεύθερα!!!
Μην τολμήσει κανείς να εκφραστεί αρνητικά, γιατί θα το 'πώ στην τρόϊκα...:D:D:D
 

Attachments

#10
Για τους λόγους που προανάφερα, (δεν προλαβαίνει κανείς να τελειώσει το απήχημα, και μερικοί ιερείς έχοντας το νου τους μη τυχόν και ... καούν τα ... κουλούρια:( παίρνουν θέση στο μέσον του ναού κραδαίνοντας το θυμιατό ... ντρίγκι - ντρίγκι ντρίγκι - ντρίγκι μού 'διωχνε τον πόνο:D) έκανα μια προσπάθεια να ελαττώσω το χρόνο του αργού μαθήματος...
Τα σχόλια δικά σας, ελεύθερα!!!
Μην τολμήσει κανείς να εκφραστεί αρνητικά, γιατί θα το 'πώ στην τρόϊκα...:D:D:D
κ. Νίκο, σὲ μερικοὺς ἂλλους παπάδες συμβαίνει, τὰ...κουλούρια πάντα νὰ...τὰ καῖνε!
 
Top