Τάξις Μεγάλου Ἁγιασμοῦ Θεοφανείων

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#1
Σὲ κεντρικὸ ναὸ τῆς Τούμπας σήμερα εἶχε ἀρκετὸ κόσμο γιὰ Θεία Μετάληψη. Ἀφοῦ λοιπὸν ἀκούσαμε τὸ Τοῦ Δείπνου σου καναμπόσες φορὲς καὶ σὲ μινόρε καὶ σὲ ματζόρε καὶ αλέγκρο κὰι αντάτζιο ξαφνικὰ ἀκούω Γενέσεως τό Ανάγνωσμα, καὶ ἀκόμη πιὸ ξαφνικὰ ἀκούω ἀπὸ μέσα ἀπὸ τὸ ἱερὸ καὶ ἐνῶ διαρκεῖ ἡ Μετάληψη, τὴν ἀπόκριση Σοφία Πρόσχωμεν καὶ συνεχίζεται ἡ ἀνἀγνωση τῶν προφητειῶν Η΄, Θ΄, Ι΄, τοῦ Ἑσπερινοῦ :confused::confused: μέχρις ὅτου τελείωσε ἡ Μετάληψη.

Νὰ μὴν παραλέιψω ὅτι καὶ ἡ ἀνάγνωση ἔγινε καὶ σὲ μινόρε καὶ σὲ ματζόρε καὶ αλέγκρο κὰι αντάτζιο μὲ μπόλικες συγκινησιακὲς φορτίσεις :rolleyes::rolleyes:

Ξεκινᾶ ὁ Μέγας Ἁγιασμὸς καὶ μετὰ τὰ ἰδιόμελα, ἀρχίζει ὁ ... Ἀπόστολος :confused::confused:

Προφητεῖες γιόκ. Μᾶλλον τὶς κάλυψε ἡ παραπάνω ἀνάγνωση:mad:. Πρώτη φορὰ δὲν ἄκουσα τὶς προφητεῖες ...:cool:

Ἄλλα ... φαιδρὰ παραλειπόμενα:

Ὑπῆρξε καὶ σκηνοθεσία στὴν ἀκολουθία σήμερα.

Τὸ κεντρικὸ κλίτος περιβαλλόταν ἀπὸ ἁψίδες ... φοινικόκλαδων μέχρι τὸ Βήμα. Μᾶλλον σὲ ἀνάμνηση τῆς ... Παλαιστίνης, ἀλλὰ ἄν ἤσουν ἄτυχος και σοῦ 'μπαινε κανὰ φοινικόφυλλο στὸ μάτι ...


Ἄ! νὰ μὴν ξεχάσω τὸ ζωντανὸ ... περιστέρι κατὰ τὴν ψαλμωδία τοῦ ἀπολυτικίου. Νεαρὸς τις ἀνεβασμένος στὸν ... ἄμβωνα, μόλις ἔφτασε τὸ ἀπολυτίκιο στὸ γνωστὸ σημεῖο τοῦ ἀπολυτικίου ἀμόλησε ἕνα ... λευκὸ περιστέρι (ἀρσενικὸ ἤ θηλυκὸ θὰ σᾶς γελάσω) δεμένο μὲ μιὰ γαλανόλευκη κορδέλα καὶ ἀμέσως μετὰ τὸ ... μάζεψε σὰν ... χαρταετό. Τὸ ἴδιο σκηνικὸ ἐπαναλήφθηκε καὶ στην δεύτερη ἐπανάληψη τοῦ ... ἀπολυτικίου μέχρι ποὺ τὸ περιστέρι ... κατέρρευσε καὶ δὲν ἄντεξε καὶ ... τρίτο πέταγμα.:rolleyes::eek::rolleyes:
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#3
Δομέστικε, με μπερδεύεις.... :confused:
Μία γράφεις ότι ψάλλεις σε κάποιο ναό "επαγγελματικά" και πας και σε αρκετά μυστήρια, μια όπως βλέπω εκκλησιάζεσαι σε διάφορους ναούς και παρατηρείς τα κακώς κείμενα... :confused::confused::confused:
 

costas1

Κώστας Παγιατάκης
#5
Νάσαι καλά Μαύρε λύκε ,τι να κάνουμε συμβαίνουν και αυτά και που εισαι ακόμη.
 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#6
Μάλλον πρέπει να το μετακινήσουμε το θέμα από την ενότητα του τυπικού γιατί μπορεί κάποιος να το πάρει στα σοβαρά και να το μιμηθεί.:eek:
 
#7
Μάλλον πρέπει να το μετακινήσουμε το θέμα από την ενότητα του τυπικού γιατί μπορεί κάποιος να το πάρει στα σοβαρά και να το μιμηθεί.:eek:
εκτός από λευκό περιστέρι, μπορούμε να έχουμε και χρυσόψαρα
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9

Ἐν γνώσει μου τό ἄφησα, διόρθωσα λίγο τόν τίτλο καί μέ ἀνακατεύθυνση βρίσκεται στό Δωδεκαήμερο καί τόν Ἁγιασμό.
Εἶναι θέμα τάξεως καί μᾶς ἐνδιαφέρει.
Πόσες συνθέσεις κοινωνικοῦ τῶν Θεοφανείων ὑπάρχουν; Τί δουλειά (ἐπιτέλους) ἔχει τό κοινωνικό τῆς Μ. Πέμπτης;
Μᾶς ἐνδιαφέρει ἡ μετάθεση τῶν προφητειῶν στό κοινωνικό καί ὡς κακή τάξη στηλιτεύεται. Μάλιστα δέ ἡ ἐπιλογή ἄλλων προφητειῶν (πῶς τσέκαρες Δομέστικε ὅτι ἦταν οἱ «Η΄, Θ΄, Ι΄, τοῦ Ἑσπερινοῦ»;). Μήν ξεχνᾶμε ὅτι καί γιά τίς προφητεῖες τῶν ἑσπερινῶν Χριστουγέννων καί Θεοφανείων ὑπάρχουν καί ἄλλες προτάσεις, διαφορετικῶν ἀπό τῶν ὑπό τοῦ ΤΜΕ προβλεπομένων.
Τό περιστέρι εἶναι κάτι πού ἔβλεπα ἀπό μικρός. Δέν τό κάνω, ἀλλά δεῖτε σήμερα:
0-peiraias1.jpg

Τό θέμα νά παραμείνει, κάποια μηνύματα (ἐμπαικτικά) πρέπει νά διαγραφοῦν.

 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#10
Ὅλα αὐτὰ τὰ σκηνικὰ δὲν πολυκαταλαβαίνω τὸν σκοπό τους καὶ -προσωπικὰ- μὲ ἐκνευρίζουν καὶ πιστεύω -προσωπικά- πὼς δείχνουν ἔλλειψη ποιμαντικοῦ βάθους καθότι δὲν βοηθοῦν στὴν λατρεία ἀλλὰ ἁπλὰ δίνουν μιὰ αἴσθηση διαφορετικοῦ λὲς καὶ πρόκειται γιὰ σοου.

Ἡ λατρεία μας ἔχει δόση θεατρικότητας στὸν βαθμὸ ποὺ πρέπει καὶ ἔχουν καθορίσει μὲ τὸ τυπικὸ τους οἱ Πατέρες, δὲν χρειάζονται νεωτερισμοί γιὰ τὴν τηλεόραση καὶ μόνο χωρὶς κανένα ἄλλο ἀπολύτως βαθύτερο νόημα.

Καὶ μὴν ἀναφέρει κἀποιος τὴν ἀκολουθία τῆς Καμίνου γιατὶ ἐκεὶ ἔχουμε συγκροτημένη κατάσταση μὲ ὀργάνωση καὶ σκοπό καὶ ὠφέλιμη διδασκαλία.

Ὅσο γιὰ τὶς προφητεῖες, ἔ! δὲν εἶμαι καὶ χθεσινός ... :p. Πρόσεξα τὸ περιεχόμενο καὶ τὸ τσέκαρα μετά. Τὸ πρόβλημα δὲν ἦταν οἹ προφητεῖες ἀλλὰ ἡ ἀψυχολόγητη θέση τους κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Θ. Μετάληψης καὶ ἡ ἀπουσία τους ἀπὸ τὸ σωστὸ σημεῖο τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ. Ἐξοικονομοῦμε χρόνο γιὰ να τὸν ἀναλώσουμε μετὰ σὲ στομφώδεις ἀπαγγελίες τοῦ Εὐαγγελίου καὶ ἀνοήτως μακρόσυρτα Κύριε Ἐλέησον τοῦ ντοπαρισμένου ἀπὸ ἐγωιστικὴ «ντόπα» ψάλτη:cool:.

Καὶ κάτι ποὺ ξέχασα.

Τὴν ἀκολουθία τέλεσαν 4-5 ἱερείς. Ὅλες τὶς εὐχὲς τὶς διάβασαν ὅλοι:eek:, ἀπαγγέλοντας ἀπὸ μιὰ πρόταση:eek: ὁ καθένας κατὰ σειρὰ καὶ ἐναλλάξ. Πὼς ψάλλουν οἱ ψάλτες τὸ Τῇ Ὑπερμάχῳ; Κάτι τέτοιο:rolleyes:

Καλὴ ἡ πρόθεση τοῦ προϊσταμένου δὲ λέω, άλλὰ τὸ ἀποτέλεσμα φτωχό.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11

Ὅσο γιὰ τὶς προφητεῖες, ἔ! δὲν εἶμαι καὶ χθεσινός ... :p. Πρόσεξα τὸ περιεχόμενο καὶ τὸ τσέκαρα μετά. Τὸ πρόβλημα δὲν ἦταν οἱ προφητεῖες ἀλλὰ ἡ ἀψυχολόγητη θέση τους κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Θ. Μετάληψης καὶ ἡ ἀπουσία τους ἀπὸ τὸ σωστὸ σημεῖο τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ.
Καί ποιός ξέρει ἄν ἡ «ἐντολή» ἦταν γι᾿ αὐτές τίς προφητεῖες (γιά νά μήν ἐπαναληφθοῦν γιά δεύτερη φορά) ἤ ὁ ψάλτης δέν μπόρεσε νά βρεῖ τίς προβλεπόμενες.

Ὅλες τὶς εὐχὲς τὶς διάβασαν ὅλοι:eek:,
Ἐγώ ἔμαθα ὅτι σέ ἄλλο ναό ὁ προεστώς «τρώγοντας» ἀπό τόν θαυμάσιο ἐγκωμιαστικό λόγο, Ποίημα Σωφρονίου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων, τό
Τριὰς ὑπερούσιε, ὑπεράγαθε, ὑπέρθεε, παντοδύναμε, παντεπίσκοπε, ἀόρατε, ἀκατάληπτε. Δημιουργὲ τῶν νοερῶν οὐσιῶν καὶ τῶν λογικῶν φύσεων, ἡ ἔμφυτος ἀγαθότης, τὸ Φῶς τὸ ἀπρόσιτον, τὸ φωτίζον πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον, λάμψον κἀμοὶ τῷ ἀναξίῳ δούλῳ σου, φώτισόν μου τῆς διανοίας τὰ ὄμματα, ὅπως ἀνυμνῆσαι τολμήσω τὴν ἄμετρον εὐεργεσίαν καὶ δύναμιν. Εὐπρόσδεκτος γενέσθω ἡ παρ᾽ ἐμοῦ δέησις διὰ τὸν παρεστῶτα λαόν, ὅπως τὰ πλημμελήματά μου μὴ κωλύσωσιν ἐνθάδε παραγενέσθαι τὸ ἅγιόν σου Πνεῦμα, ἀλλὰ συγχώρησόν μοι ἀκατακρίτως βοᾶν σοι καὶ λέγειν καὶ νῦν, Ὑπεράγαθε· Δοξάζομέν σε Δέσποτα φιλάνθρωπε, Παντοκράτορ, προαιώνιε Βασιλεῦ. Δοξάζομέν σε τὸν Κτίστην, καὶ Δημιουργὸν τοῦ παντός. Δοξάζομέν σε, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ μονογενές, τὸν ἀπάτορα ἐκ Μητρός, καὶ ἀμήτορα ἐκ Πατρός· ἐν γὰρ τῇ προλαβούσῃ Ἑορτῇ νήπιόν σε εἴδομεν, ἐν δὲ τῇ παρούσῃ τέλειόν σε ὁρῶμεν, τὸν ἐκ τελείου τέλειον ἐπιφανέντα Θεὸν ἡμῶν. Σήμερον γὰρ ὁ τῆς Ἑορτῆς ἡμῖν ἐπέστη καιρός, καὶ χορὸς ἁγίων ἐκκλησιάζει ἡμῖν, καὶ Ἄγγελοι μετὰ ἀνθρώπων συνεορτάζουσι. Σήμερον ἡ χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐν εἴδει περιστερᾶς, τοῖς ὕδασιν ἐπεφοίτησε. Σήμερον ὁ ἄδυτος Ἥλιος ἀνέτειλε, καὶ ὁ κόσμος τῷ φωτὶ Κυρίου καταυγάζεται. Σήμερον ἡ Σελήνη λαμπραῖς ταῖς ἀκτῖσι τῷ κόσμῳ συνεκλαμπρύνεται. Σήμερον οἱ φωτοειδεῖς ἀστέρες τῇ φαιδρότητι τῆς λάμψεως τὴν οἰκουμένην καλλωπίζουσι. Σήμερον αἱ νεφέλαι ὑετὸν δικαιοσύνης τῇ ἀνθρωπότητι οὐρανόθεν δροσίζουσι. Σήμερον ὁ Ἄκτιστος ὑπὸ τοῦ ἰδίου πλάσματος βουλῇ χειροθετεῖται. Σήμερον ὁ Προφήτης καὶ Πρόδρομος τῷ Δεσπότῃ προσέρχεται, ἀλλὰ τρόμῳ παρίσταται, ὁρῶν Θεοῦ πρὸς ἡμᾶς συγκατάβασιν. Σήμερον τὰ τοῦ Ἰορδάνου νάματα εἰς ἰάματα μεταποιεῖται τῇ τοῦ Κυρίου παρουσίᾳ. Σήμερον ῥείθροις μυστικοῖς πᾶσα ἡ κτίσις ἀρδεύεται. Σήμερον τὰ τῶν ἀνθρώπων πταίσματα τοῖς ὕδασι τοῦ Ἰορδάνου ἀπαλείφονται. Σήμερον ὁ Παράδεισος ἠνέωκται τοῖς ἀνθρώποις, καὶ ὁ τῆς Δικαιοσύνης Ἥλιος καταυγάζει ἡμῖν. Σήμερον τὸ πικρὸν ὕδωρ, τὸ ἐπὶ Μωϋσέως τῷ λαῷ, εἰς γλυκύτητα μεταποιεῖται τῇ τοῦ Κυρίου παρουσίᾳ. Σήμερον τοῦ παλαιοῦ θρήνου ἀπηλλάγημεν καὶ ὡς νέος Ἰσραὴλ διεσώθημεν. Σήμερον τοῦ σκότους ἐλυτρώθημεν, καὶ τῷ φωτὶ τῆς θεογνωσίας καταυγαζόμεθα. Σήμερον ἡ ἀχλὺς τοῦ κόσμου καθαίρεται τῇ ἐπιφανείᾳ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν. Σήμερον λαμπαδοφεγγεῖ πᾶσα ἡ κτίσις ἄνωθεν. Σήμερον ἡ πλάνη κατήργηται, καὶ ὁδὸν ἡμῖν σωτηρίας ἐργάζεται ἡ τοῦ Δεσπότου ἐπέλευσις. Σήμερον τὰ ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει, καὶ τὰ κάτω τοῖς ἄνω συνομιλεῖ. Σήμερον ἡ ἱερὰ καὶ μεγαλόφωνος τῶν Ὀρθοδόξων πανήγυρις ἀγάλλεται. Σήμερον ὁ Δεσπότης πρὸς τὸ βάπτισμα ἐπείγεται, ἵνα ἀναβιβάσῃ πρὸς ὕψος τὸ ἀνθρώπινον. Σήμερον ὁ ἀκλινὴς τῷ ἰδίῳ οἰκέτῃ ὑποκλίνεται, ἵνα ἡμᾶς ἐκ τῆς δουλείας ἐλευθερώσῃ. Σήμερον Βασιλείαν οὐρανῶν ὠνησάμεθα· τῆς γὰρ Βασιλείας τοῦ Κυρίου οὐκ ἔσται τέλος. Σήμερον γῆ καὶ θάλασσα τὴν τοῦ κόσμου χαρὰν ἐμερίσαντο, καὶ ὁ κόσμος εὐφροσύνης πεπλήρωται. Εἴδοσάν σε ὕδατα, ὁ Θεός, εἴδοσάν σε ὕδατα καὶ ἐφοβήθησαν. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, θεασάμενος τὸ πῦρ τῆς θεότητος, σωματικῶς κατερχόμενον, καὶ εἰσερχόμενον ἐπ᾽ αὐτόν. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, θεωρῶν τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ἐν εἴδει περιστερᾶς κατερχόμενον, καὶ περιϊπτάμενόν σοι. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, ὁρῶν τὸν Ἀόρατον ὁραθέντα, τὸν Κτίστην σαρκωθέντα, τὸν Δεσπότην ἐν δούλου μορφῇ. Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ τὰ ὄρη ἐσκίρτησαν, Θεὸν ἐν σαρκὶ καθορῶντα, καὶ νεφέλαι φωνὴν ἔδωκαν, θαυμάζουσαι τὸν παραγενόμενον,
ἄρχισε ἀπό
φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, δεσποτικὴν πανήγυριν σήμερον ἐν τῷ Ἰορδάνῃ ὁρῶντες, αὐτὸν δὲ τὸν τῆς παρακοῆς θάνατον, καὶ τὸ τῆς πλάνης κέντρον, καὶ τὸν τοῦ, ᾍδου σύνδεσμον ἐν τῷ Ἰορδάνῃ βυθίσαντα, καὶ Βάπτισμα σωτηρίας τῷ κόσμῳ δωρησάμενον. Ὅθεν κἀγὼ ὁ ἁμαρτωλὸς καὶ ἀνάξιος δοῦλος σου, τὰ μεγαλεῖα τῶν θαυμάτων σου διηγούμενος, συνεχόμενος φόβῳ, ἐν κατανύξει βοῶ σοι·
Δέν ξέρω τί νά σκεφθῶ...


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#12


Τό θέμα νά παραμείνει, κάποια μηνύματα (ἐμπαικτικά) πρέπει νά διαγραφοῦν.

εκτός από λευκό περιστέρι, μπορούμε να έχουμε και χρυσόψαρα
Αυτό δεν το είχα σκεφτεί! Όχι μόνο να το μιμηθεί, αλλά και να το επεκτείνει!!

Τὰ μνμ ἄν τὸ καλοσκεφτεῖτε δὲν εἶναι καὶ τόσο ἐμπαικτικά.

Κι ἄν κάποιος θέλήσει νὰ ρίξει χρυσόψαρα στὸ δοχεῖο τοῦ ἁγιασμοῦ ὅπως στὸ Μπαλουκλί ἤ ἀκόμη περισσότερο ὅπως τὰ ψαράκια στὴν εἰκόνα τῆς Βάπτισης; Τότε τί τοῦ λές;

ΥΓ. Ἡ τοιχογραφία τῆς Βάπτισης ἀπὸ τὴν Περίβλεπτο τοῦ Μυστρᾶ (β΄ μισό 14ου αὶ.).
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#13



Ἐγώ ἔμαθα ὅτι σέ ἄλλο ναό ὁ προεστώς «τρώγοντας» ἀπό τόν θαυμάσιο ἐγκωμιαστικό λόγο, Ποίημα Σωφρονίου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων, τό

ἄρχισε ἀπό

Δέν ξέρω τί νά σκεφθῶ...


Ὑπάρχει βέβαια καὶ ἡ ἄποψη -ὄχι καὶ τόσο ἀβάσιμη- πὼς ὁ λόγος δὲν ἔχει θέση στὸν καθαγιασμὸ τοῦ ὕδατος ἀλλὰ πὼς πρέπει νὰ ἀρκεσθοῦμε στὴν καθαρὰ καθαγιαστικὴ εὐχή Μέγας εἶ Κύριε.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#14
Ὑπάρχει βέβαια καὶ ἡ ἄποψη -ὄχι καὶ τόσο ἀβάσιμη- πὼς ὁ λόγος δὲν ἔχει θέση στὸν καθαγιασμὸ τοῦ ὕδατος ἀλλὰ πὼς πρέπει νὰ ἀρκεσθοῦμε στὴν καθαρὰ καθαγιαστικὴ εὐχή Μέγας εἶ Κύριε.
Σαφῶς δέν πρόκειται γιά καθαγιαστική εὐχή, ἀλλά γιά ἐγκώμιον. Γι᾿ αὐτό ἐξ ἔθους περιορίζεται στήν δεύτερη τέλεση τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ, τήν κυριώνυμο.
Πρέπει νά μήν λεχθεῖ τέτοια μέρα;
Μποροῦμε νά τό διανοηθοῦμε, πού ἀπό παιδιά τό ἀκοῦμε;
Καί ὄχι μόνον αὐτό. Δέν χαρακτηρίζει τήν ἡμέρα;


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Σαφῶς δέν πρόκειται γιά καθαγιαστική εὐχή, ἀλλά γιά ἐγκώμιον. Γι᾿ αὐτό ἐξ ἔθους περιορίζεται στήν δεύτερη τέλεση τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ, τήν κυριώνυμο.
Πρέπει νά μήν λεχθεῖ τέτοια μέρα;
Μποροῦμε νά τό διανοηθοῦμε, πού ἀπό παιδιά τό ἀκοῦμε;
Καί ὄχι μόνον αὐτό. Δέν χαρακτηρίζει τήν ἡμέρα;


Συμπαθᾶτε με, ὅμως ἡ λατρεία δὲν καθορίζεται ἀπὸ τὰ παραπάνω ...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#17
Σαφῶς! Καθορίζεται ἀπό τίς ἐπιλογές τῶν προεστώτων!

Οι οποίες οφείλουν να μην είναι ανερμάτιστες και εκκεντρικές, αλλά να στοιχούνται στο παραδεδομένο Τυπικό. Με άλλα λόγια: στην εκκλησία δεν κάνουμε ό,τι μας αρέσει, ό,τι μας βολεύει, αλλά ό,τι έχει διαμορφωθεί...

Δ.
 
Top