για αναπαραγωγή γνωστών αντεγκλήσεων.
δε νομίζω ότι υπάρχουν ΓΝΩΣΤΕΣ αντεγκλήσεις... ιδιάζουσες, ναι. στο παρόν θέμα, πάντα...
για αναπαραγωγή γνωστών αντεγκλήσεων.
Παίρνω ΜΟΝΟ ως αφορμή συγκεκριμένη παράθεση (θα μπορούσα να πάρω χιλιάδες άλλες), αλλά γράφω σε νέο θέμα με εμφανή διπλό στόχο: αφενός να αποδεσμεύσω τα λεγόμενά μου από τα συγκεκριμένα πρόσωπα που συζητούν εκεί, αφετέρου να δώσω στα λεγόμενά μου γενικότερη εμβέλεια εφαρμογής.
Μπορεί κατά βάθος να συμφωνώ με το παραπάνω, αλλά όπως είναι διατυπωμένο με απωθεί. Όχι, δεν είναι τελικά τόσο απλά τα πράγματα. Ξέρετε, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ. Διότι και οι πιο μεγάλες αλήθειες μπορούν να εκφραστούν με τον πλέον απωθητικό τρόπο. Απωθητικό με όλη τη σημασία της λέξης = απωθούν αυτόν που διαβάζει ή ακούει. Σαν να του στερούν το οξυγόνο - παρά την «αλήθειά» τους.
Στις περισσότερες σχετικές συζητήσεις για το «γνωστό» θέμα με τη «γνωστή» σχολή πολύ λίγοι άνθρωποι κι από τις δύο πλευρές (λίγοι = μετρημένοι, όλοι μαζί, στα δάκτυλα των δυο χεριών) έχουν τη δεξιότητα να ΣΥΖΗΤΟΥΝ.
Η συζήτηση εδώ πέρα (συνήθως) γίνεται με ατάκες, με συνθήματα, με θόρυβο και με εμφανή στόχο να απευθυνθεί κανείς στο δικό του ακροατήριο - ακριβώς όπως οι πολιτικοί, όταν μιλάνε σε συνέδρια ή τις κοινοβουλευτικές ομάδες. Γράφει έχοντας υπόψη τους ομοϊδεάτες τους, αυτούς που εσωτερικά, είτε δημόσια θα επιδοκιμάσουν, και όχι τους σκεπτόμενους που με ορθή κρίση και λογική θα ακούσουν τις απόψεις και θα κρίνουν. Εκείνους, τέλος πάντων, που δεν έχουν τη διάθεση να ανήκουν σε ΚΑΝΕΝΑ ακροατήριο.
Έχουμε ξε-μάθει να συζητάμε, γιατί έχουμε ξε-μάθει να ακούμε. Έχω μιλήσει σε αμέτρητα τσατ με φίλο από την ΕΛΒΥΧ διαφωνώντας μαζί του σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Αλλά χαιρόμουν να συζητάω. Και στο τέλος ομολογούσα, όπως και αυτός, ότι ήμουν ωριμότερος. Μέσα από τη βάσανο της ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ ΜΕ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ μπορούσα να αποκαθάρω και να βελτιώσω τα ίδια μου τα επιχειρήματα. Και να διαπιστώσω ποιες από τις απόψεις μου ήταν αποτέλεσμα μελέτης και λογικής και ποιες αποτέλεσμα άκριτης και ανεξέταστης αποδοχής.
"Ωριμότερος", κι ας μην άλλαζα άποψη. Ή μάλλον ουσιαστικά άλλαζα, γιατί η ΙΔΙΑ ακριβώς άποψη αλλά πάνω σε μεγαλύτερη ωριμότητα εδρασμένη είναι μια ΑΛΛΗ άποψη. Σαν τους ταξιδιώτες του Έλιοτ (The dry salvages):
Αλλά η συζήτηση όπου έχει κανείς πίσω του «φανς», έχει αυτό το κακό: γίνεται για να ικανοποιήσει κανείς το κοινό του. Και για να αυτο-επιβεβαιώσει την ορθότητα της θεωρίας του, της «σχολής» του - σαν αυτόν που ψέκαζε για .. κροκόδειλους και όταν του είπαν «Μα. δεν υπάρχουν κροκόδειλοι» είπε: «Δεν υπάρχουν, γιατί ψεκάζω».Fare forward, travellers [ ... ]
You are not the same people who left that station
Or who will arrive at any terminus,
While the narrowing rails slide together behind you;
Αυτοί οι διάλογοι δεν έχουν καμιά σχέση με την απαλλαγμένη από στερεότυπα και στεγανά ελεύθερη κρίση και μόνο απωθούν όσους διαβάζουν έχοντας προϋποθέσεις ελεύθερης κρίσης. Και τους κάνουν να μη θέλουν να συμμετέχουν καθόλου. Η ελεύθερη κρίση είναι το οξυγόνο του νου.
Να αγωνιστούμε με όλη μας την ψυχή για αυτό που είναι σωστό, ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΣΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ.
Και οι πιο μεγάλες αλήθειες μπορούν να εκφραστούν με τον πλέον απωθητικό τρόπο.
.... ενώ θα ήταν πιό χρήσιμο να εξετάσουν αυτά που τους ενώνουν παρά αυτά που τους χωρίζουν. ...
Αυτό που όντως θα ήταν χρήσιμο και είναι απαραίτητο και "εκ των ων ουκ άνευ", είναι ο καθένας να εξετάζει σε ποια σημεία ο διαφωνών και αντιτιθέμενος έχει δίκιο ενώ ο ίδιος ίσως άδικο.
... (πβ. "Μην πιστεύετε πάντα τις απόψεις σας"), ....
Αυτό θα έφερνε απλώς μια ηρεμία, δεν θα ήταν όμως καθόλου χρήσιμο. Αυτό που όντως θα ήταν χρήσιμο και είναι απαραίτητο και "εκ των ων ουκ άνευ", είναι ο καθένας να εξετάζει σε ποια σημεία ο διαφωνών και αντιτιθέμενος έχει δίκιο ενώ ο ίδιος ίσως άδικο.
θα παρακαλουσα να εξηγησετε λιγο παραπανω το περι ψυχολογικης ανασφαλειας γιατι δεν το πολυκαταλαβαινω..Σε παρακαλώ Νεοκλή να μην απομονώνεις μία πρόταση αλλα να την διαβάζεις και να την κατανοείς μέσα στα πλαίσια και των υπολοίπων λεγομένων μου. Το ζητούμενο δεν είναι φυσικά " η ηρεμία" αλλά η εκζήτηση της αλήθειας όπως υποστήριξα και πριν και όπως καταλαβαίνω οτι υπονοείς κι εσυ. Αλλά αυτό επαναλαμβάνω οτι προυποθέτει αυτοί που το επιχειρούν μέσω του διαλόγου να μην είναι ψυχολογικά ανασφαλείς και ταμπουρωμένοι πίσω απτις απόψεις τους, έχοντας βγάλει τα σπαθιά για να ξιφομαχήσουν...και επίσης για να συν-εννοηθείς και να διαφωνήσεις υγιώς με κάποιον θα πρέπει πρώτα να υπάρχει ένα πλαίσιο συμφωνίας μαζί του, αλλιώς δεν γίνεται διαλογος αλλα παράλληλοι μονόλογοι.Αυτό εννοούσα πριν..
θα παρακαλουσα να εξηγησετε λιγο παραπανω το περι ψυχολογικης ανασφαλειας γιατι δεν το πολυκαταλαβαινω..
[Σημ. συντ.] Προσωπικά μηνύματα δεν δημοσιοποιούνται. Σας έγινε παρατήρηση με ΠΜ και άλλη φορά. Παρακαλώ να μην επαναληφθεί και εφιστώ την προσοχή τουλάχιστον στην τυπική δεοντολογία του διαδικτύου.
Παίρνω ΜΟΝΟ ως αφορμή συγκεκριμένη παράθεση (θα μπορούσα να πάρω χιλιάδες άλλες), αλλά γράφω σε νέο θέμα με εμφανή διπλό στόχο: αφενός να αποδεσμεύσω τα λεγόμενά μου από τα συγκεκριμένα πρόσωπα που συζητούν εκεί, αφετέρου να δώσω στα λεγόμενά μου γενικότερη εμβέλεια εφαρμογής.
Μπορεί κατά βάθος να συμφωνώ με το παραπάνω, αλλά όπως είναι διατυπωμένο με απωθεί. Όχι, δεν είναι τελικά τόσο απλά τα πράγματα. Ξέρετε, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ. Διότι και οι πιο μεγάλες αλήθειες μπορούν να εκφραστούν με τον πλέον απωθητικό τρόπο. Απωθητικό με όλη τη σημασία της λέξης = απωθούν αυτόν που διαβάζει ή ακούει. Σαν να του στερούν το οξυγόνο - παρά την «αλήθειά» τους.
Στις περισσότερες σχετικές συζητήσεις για το «γνωστό» θέμα με τη «γνωστή» σχολή πολύ λίγοι άνθρωποι κι από τις δύο πλευρές (λίγοι = μετρημένοι, όλοι μαζί, στα δάκτυλα των δυο χεριών) έχουν τη δεξιότητα να ΣΥΖΗΤΟΥΝ.
Η συζήτηση εδώ πέρα (συνήθως) γίνεται με ατάκες, με συνθήματα, με θόρυβο και με εμφανή στόχο να απευθυνθεί κανείς στο δικό του ακροατήριο - ακριβώς όπως οι πολιτικοί, όταν μιλάνε σε συνέδρια ή τις κοινοβουλευτικές ομάδες. Γράφει έχοντας υπόψη τους ομοϊδεάτες τους, αυτούς που εσωτερικά, είτε δημόσια θα επιδοκιμάσουν, και όχι τους σκεπτόμενους που με ορθή κρίση και λογική θα ακούσουν τις απόψεις και θα κρίνουν. Εκείνους, τέλος πάντων, που δεν έχουν τη διάθεση να ανήκουν σε ΚΑΝΕΝΑ ακροατήριο.
Έχουμε ξε-μάθει να συζητάμε, γιατί έχουμε ξε-μάθει να ακούμε. Έχω μιλήσει σε αμέτρητα τσατ με φίλο από την ΕΛΒΥΧ διαφωνώντας μαζί του σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Αλλά χαιρόμουν να συζητάω. Και στο τέλος ομολογούσα, όπως και αυτός, ότι ήμουν ωριμότερος. Μέσα από τη βάσανο της ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ ΜΕ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ μπορούσα να αποκαθάρω και να βελτιώσω τα ίδια μου τα επιχειρήματα. Και να διαπιστώσω ποιες από τις απόψεις μου ήταν αποτέλεσμα μελέτης και λογικής και ποιες αποτέλεσμα άκριτης και ανεξέταστης αποδοχής.
"Ωριμότερος", κι ας μην άλλαζα άποψη. Ή μάλλον ουσιαστικά άλλαζα, γιατί η ΙΔΙΑ ακριβώς άποψη αλλά πάνω σε μεγαλύτερη ωριμότητα εδρασμένη είναι μια ΑΛΛΗ άποψη. Σαν τους ταξιδιώτες του Έλιοτ (The dry salvages):
Αλλά η συζήτηση όπου έχει κανείς πίσω του «φανς», έχει αυτό το κακό: γίνεται για να ικανοποιήσει κανείς το κοινό του. Και για να αυτο-επιβεβαιώσει την ορθότητα της θεωρίας του, της «σχολής» του - σαν αυτόν που ψέκαζε για .. κροκόδειλους και όταν του είπαν «Μα. δεν υπάρχουν κροκόδειλοι» είπε: «Δεν υπάρχουν, γιατί ψεκάζω».Fare forward, travellers [ ... ]
You are not the same people who left that station
Or who will arrive at any terminus,
While the narrowing rails slide together behind you;
Αυτοί οι διάλογοι δεν έχουν καμιά σχέση με την απαλλαγμένη από στερεότυπα και στεγανά ελεύθερη κρίση και μόνο απωθούν όσους διαβάζουν έχοντας προϋποθέσεις ελεύθερης κρίσης. Και τους κάνουν να μη θέλουν να συμμετέχουν καθόλου. Η ελεύθερη κρίση είναι το οξυγόνο του νου.
Να αγωνιστούμε με όλη μας την ψυχή για αυτό που είναι σωστό, ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΣΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ.
Και οι πιο μεγάλες αλήθειες μπορούν να εκφραστούν με τον πλέον απωθητικό τρόπο.
Η ελεύθερη κρίση είναι το οξυγόνο του νου.
συγκρινετε και κρινετε
Δανιηληδης http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=19949&d=1257100318
Καρας http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=63059&d=1336803995
καποτε συζητουσα με ενα συναδελφο της σχολης αυτης. διαβασμενος ανθρωπος, κοπιασε αρκετα πανω στη μουσικη. μου ειπε, πως ψαχνουμε, και στο τελος επιλεγουμε και αποφασιζουμε ποιο δρομο ακολουθουμε , αυτος διαλεξε εκεινο το δρομο.
η μητερα εκκλησια μας εδειξε το δρομο..
προσωπικα αρνουμαι να ανεβω στο στασιδι και να ψαλλω οπως στο δευτερο ακουσμα.και με ενοχλει που καποιοι προσπαθουν να ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ το νεο 'οθνειον' ακουσμα. ευχαριστω, δε θα παρω...
προτιμω την παραδοση που φερει ο Δανιηλιδης απο το ακουσμα που εφερε καποιος φωτιζομενος(?) απο καποια 'χειρονομια΄ παραμονες Χριστουγεννων του 1941(?)
και αν καποιος φερει κατι νεο ξανα, πρεπει να καθομαστε να ξανακανουμε διαλογο, να ξανακουβεντιαζουμε, να ξαναανακαλυπτουμε τον τροχο? εχουμε το μαργαριτη της παραδοσης . οποιος θελει ας φερει κατι καινουριο αλλα να φερει κατι ομορφο, κατι σωστο,που να αξιζει.
Στις περισσότερες σχετικές συζητήσεις για το «γνωστό» θέμα πολύ λίγοι άνθρωποι κι από τις δύο πλευρές έχουν τη δεξιότητα να ΣΥΖΗΤΟΥΝ.
η αντίφαση είναι (μάλλον) ότι είχα πει ιδιωτικώς πως δεν θα ξαναμιλήσω για το θέμα αυτό. Αλλά όχι αντίφαση επί των αρχών.θα πρέπει να συνηθίσω οτι απο τα ίδια πρόσωπα ,άλλοι σχολιασμοί γίνονται κατ' ιδίαν και άλλοι δημοσίως .
κ Γιωργο , καταλαβα πολυ καλα τη φραση και το νοημα της.προτεινα τα ακουσματα για να κριθουν. το να ακουσει και να συγκρινει καποιος δεν ειναι ενας καλος τροπος διαλογου? ;αντι να βγαινουμε σε λογο αντιλογο διαρκως, προτεινα αυτον τον τροπο προβληματισμου. τι ποιο ελευθερο και ανοιχτομυαλο να παρατιθεται και η μια και η αλλη πλευρα,ποια ειναι η παραδοση, ποια ειναι η νεα προταση, να την ακουσει οποιος θελει , και να διαμορφωσει τη γνωμη του..το μουσικο αποτελεσμα που ακουμε, ειναι και το καλυτερο κριτηριο επιλογης κατα τη γνωμη μου, περα απο θεωριες, επιχειρηματα, αντεγκλισεις κλπ.Κύριε, αυτή η φράση που παραθέτετε δεν σχολιάζει τις μουσικές μας επιλογές και κατευθύνσεις, αλλά τον τρόπο που κρίνουμε, κατανοούμε και διαλεγόμαστε.
πβ.
Μάλιστα....με ενοχλει που καποιοι προσπαθουν να ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ το νεο 'οθνειον' ακουσμα.ευχαριστω, δε θα παρω...
προτιμω την παραδοση που φερει ο Δανιηλιδης απο το ακουσμα που εφερε καποιος φωτιζομενος(?) απο καποια 'χειρονομια΄ παραμονες Χριστουγεννων του 1941(?)
Συμφωνώ μαζί σας για τα ακούσματα ως μέθοδο διαλόγου (θα δείτε ότι αυτά χρησιμοποίησα κατ' εξοχήν σε διάλογό μου που δημοσίευσα). Και ούτε διεκδίκησα για τον εαυτό μου το προνόμιο της "ελεύθερης κρίσης" -αν και ομολογώ ότι την επιθυμώ διακαώς, ειδικά όσο γερνάω. (Ήδη προκάλεσα εδώ την κριτική -στο τέλος του μηνύματος - με απώτερο σκοπό να ωφεληθώ).
Αυτό που σας διαφεύγει είναι ότι εγώ στο αρχικό μου μήνυμα ασχολήθηκα με συγκεκριμένη παράθεση με συγκεκριμένο ύφος (φωτογραφίζοντας, εννοείται, και όλες όσες έχουν όμοιο ύφος). Δεν μίλησα για τη μέθοδο που προτείνετε.
Ερώτηση: εσείς δεν βλέπετε στο ύφος αυτής της παράθεσης (και των πολλών που μοιάζουν με αυτήν) όλα αυτά τα στοιχεία που επισήμανα; Ή έστω στοιχεία προβληματικού διαλόγου; Αν δεν βλέπετε "προβληματικό διάλογο", τότε έχουμε άλλη οπτική, σέβομαι τη δική σας, κι εσεις ελπίζω τη δική μου.