Νομίζω πως πρέπει να ληφθοὐν υπ όψη τα εξής
1) πως η εορτή της Ανάληψης, έστω και Δεσποτική, δεν έχει την ίδια θέση όπως οι αρχαιώτερες Δεσποτικές εορτές (Πάσχα, Θεοφάνεια, Χριστούγεννα) όπου προηγούνται Μ. Ώρες, Παννυχίδα, και η Θ. Λειτουργία του Μ. Βασιλείου. Η εορτή της Ανάληψης δεν έχει Μ. Ώρες, ούτε υπάρχει παννυχίδα, ούτε και Θ. Λειτουργία του Μ. Βασιλείου.
2) όλες οι Δεσποτικές εορτές καλύπτουν εορταστικό κύκλο οκταήμερο όπου κάθε μέρα γίνεται μνεία της κυρίας εορτής μέχρι και την απόδοση. Άρα και η εορτή της Ανάληψης, καλύπτει οκταήμερο ευχαριστιακό κύκλο όπου ο εορταστικός χαρακτήρας εκπροσωπείται στούς μεθέορτους ύμνους (κανόνες, π.χ.).
3) Περί συνάξεων. Κατα τα αρχαία χρόνια, οι συνάξεις γινόταν κατα την μνήμη των Μαρτύρων εις τα κοιμητήρια μετα παννυχίδος επι του τάφου των Μαρτύρων, όπου αργότερα ηγέρθησαν ναοί. Τέτοιες συνάξεις αναφέρονται απο τον Τερτυλλιανό και τον Κυπριανό. Τέτοιες συνάξεις μετα παννυχίδος γινόταν κατα την επόμενη εποχή και εις ναούς άλλους, παρατεινόμενοι μέχρι το πρωί όπως λέγει ο Μ. Βασίλειος (PG 32, 764). Επεκράτησε αργότερα να γίνονται συνάξεις προς τιμή του ιερού προσώπου της ημέρας της Κυρίας εορτής (π.χ. 26 Δεκ., 7 Ιαν., 26 Μαρτ., 30 Ιουν., 3 Φεβρ. [Αγ. Συμεών], 9 Σεπτ. [Ιωακείμ και Άννης]. Για την μεθέορτο ημέρα της Ανάληψης δεν αναφέρεται σύναξις πουθενά ιστορικά.
Γνώμη μου είναι πως,
σωστά συνεορτάζεται η μνήμη των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης την ίδια μέρα με την Ανάληψη, εφ όσον η εορτή της Ανάληψης καλύπτει 8ήμερο εορταστικό κύκλο με όλα τα μεθέορτα, καθώς και την απόδοσι, ενώ η εορτή των Αγίων που πιθανόν (Δεν έχω στοιχεία) θα έιχε και παννυχίδα τω πάλαι, δεν έχει πολυήμερο εορταστικό κύκλο ούτε και απόδοση. Η έλλειψη σύναξις την επόμενη της Ανάληψης (σε ποιό ιερό πρόσωπα αρα γε
ενισχύει την άποψη μου (προσωπικά πάντοτε) πως η ισχύς της Δεσποτικής αυτής εορτής δεν είναι του επιπέδου των Μεγάλων Εορτών του Πάσχα, των θεοφανείων, και των Χριστουγέννων.
ΝΓ.