π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Σέ σχέση μέ αὐτό πού εἶχα γράψει παρεπιπτόντως ἐδῶ, (καί σέ σχετικό προβληματισμό μέ τό «ἄνευ στίχου» ἄν στό θεοτοκίον θά ἔπρεπε νά λεχθεῖ στίχος Ὑπεραγία Θεοτόκε) ὅτι σέ δύο κανόνες δεσποτικῆς ἑορτῆς τό θεοτοκίο δέν λέγεται στόν πρῶτο κανόνα, μετ᾿ ἐκπλήξεως εἶδα στό Πεντηκοστάριο 11ου-12ου αἰ. τῆς Μονῆς Λειμῶνος —Ms. Lesbiacus Leimonos 81— (σ. 407 τοῦ pdf) ὅτι στόν α΄ κανόνα τῆς Ἀναλήψεως δέν ὑπάρχουν τά θεοτοκία, τά ὁποῖα ἔχουν συμπληρωθεῖ μεταγενέστερα μέ τό χέρι σέ ἐλεύθερους χώρους πάνω ἤ κάτω τῶν φύλλων.
Σχετικά μέ τούς εἱρμούς τοῦ β΄κανόνος τῆς Ἀναλήψεως ἔχουμε γράψει ἐδῶ.
Ἐπίσης στό προαναφερθέν Πεντηκοστάριον εἶδα ὅτι πεντηκοστάριον ἰδιόμελον τοῦ ὄρθρου –μετά τό προκείμενον Ἀνέβη ὁ Θεὸς ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος– τίθεται τό ἰδιόμελον
Ἦχος πλ. β'.
Ἀνέβη ὁ Θεὸς ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος, τοῦ ἀνυψῶσαι τὴν πεσοῦσαν εἰκόνα τοῦ Ἀδάμ, καὶ ἀποστεῖλαι Πνεῦμα Παράκλητον, τοῦ ἁγιάσαι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.