[Ψάχνω] Συμψαλμωδίες του Παναγιωτίδη με άλλους πρωτοψάλτες

#1
Αγαπητοί φίλοι ψάχνω κάποιες συγκεκριμένες ηχογραφήσεις του αείμνηστου Παναγιωτίδη. Πιο συγκεκριμένα:
1.Το 1955 αν δεν απατώμαι είχαν συμψάλλει Στανίτσας-Παναγιωτίδης στον άγιο Νικόλαο Νίκαιας(ή Καλλιθέας;). Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω μέχρι στιγμής αυτή η (ας μου επιτραπεί ο όρος) σύγκρουση τιτάνων, ηχογραφήθηκε μόνο από ένα άτομο, του οποίου τα στοιχεία δε θυμάμαι. Αν γνωρίζει κανείς κάτι θα το εκτιμούσα να μας ενημερώσει.
2.Όταν συμψάλλαν Καραμάνης και Παναγιωτίδης βρέθηκε κανένας χριστιανός να τους μαγνητοφωνήσει; Υπάρχουν γενικώς ηχογραφήσεις του Παναγιωτίδη μαζί με άλλους γνωστούς; Τις μόνες που έχω είναι σε μια κασέτα που ψέλνουν και τραγουδούν Παναγιωτίδης,Στάικος και Φωτόπουλος.
Ευχαριστώ πολύ
Νικόλαος Μάννης
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#2
2.Όταν συμψάλλαν Καραμάνης και Παναγιωτίδης βρέθηκε κανένας χριστιανός να τους μαγνητοφωνήσει; Υπάρχουν γενικώς ηχογραφήσεις του Παναγιωτίδη μαζί με άλλους γνωστούς; Τις μόνες που έχω είναι σε μια κασέτα που ψέλνουν και τραγουδούν Παναγιωτίδης,Στάικος και Φωτόπουλος. Ευχαριστώ πολύ Νικόλαος Μάννης
Δυστυχώς δεν έχω τίποτε απ' αυτά για να σε βοηθήσω, αγαπητέ Νικόλαε. Πάντως, ανέβασε, σε παρακαλώ, όσα παλαιά κειμήλια έχεις....
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#3
Και μετά θέλουμε να πιστεύουμε οι υπόλοιποι ότι ψάχνουμε...
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#4
Αγαπητοί φίλοι ψάχνω κάποιες συγκεκριμένες ηχογραφήσεις του αείμνηστου Παναγιωτίδη. Πιο συγκεκριμένα:
1.Το 1955 αν δεν απατώμαι είχαν συμψάλλει Στανίτσας-Παναγιωτίδης στον άγιο Νικόλαο Νίκαιας(ή Καλλιθέας;). Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω μέχρι στιγμής αυτή η (ας μου επιτραπεί ο όρος) σύγκρουση τιτάνων, ηχογραφήθηκε μόνο από ένα άτομο, του οποίου τα στοιχεία δε θυμάμαι. Αν γνωρίζει κανείς κάτι θα το εκτιμούσα να μας ενημερώσει.
2.Όταν συμψάλλαν Καραμάνης και Παναγιωτίδης βρέθηκε κανένας χριστιανός να τους μαγνητοφωνήσει; Υπάρχουν γενικώς ηχογραφήσεις του Παναγιωτίδη μαζί με άλλους γνωστούς; Τις μόνες που έχω είναι σε μια κασέτα που ψέλνουν και τραγουδούν Παναγιωτίδης,Στάικος και Φωτόπουλος.
Ευχαριστώ πολύ
Νικόλαος Μάννης
Αγαπητε Νικολαε
Εχω ψαξει ΠΟΛΥ να βρω αυτη την ηχογραφηση της Νικαιας , αλλα ΟΛΟΙ μου λενε οτι δεν υπαρχει .
Ανεβασε σε παρακαλω την κασετα που λες , και ανοιξε το ακολουθο λινγκ :
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=474&postcount=1
 
#5
Καταρχήν σας ευχαριστώ όλους και χαίρομαι ιδιαίτερα για το ενδιαφέρον που υπάρχει για τέτοια ζητήματα που δείχνει συνειδητοποίηση της αξίας της μουσικής μας κληρονομιάς.
Αγαπητέ κύριε Βαγγέλη ευχαριστώ για το λινγκ και θα ήθελα να σας ενημερώσω όσον αφορά το θέμα της περίφημης ηχογράφησης της Νίκαιας ότι οι φήμες για αυτήν προχωράν τόσο πολύ που δεν ξέρω σε ποιο σημείο σταματάει να συγχέεται η αλήθεια με τη φαντασία. Έχω ακούσει ότι ηχογραφήθηκε από έναν και μόνο άνθρωπο(όπως προείπα δε θυμάμαι τα στοιχεία),ο οποίος σύμφωνα με τις φήμες το αρχείο που κατέγραψε σε μπομπίνα χάθηκε ή καταστράφηκε είτε από αμέλεια δική του είτε από έλλειψη της εκτίμησης της αξίας του από κάποιον άμουσο προφανό απόγονο και κληρονόμο. Όσον αφορά το τί έγινε στον άγιο Νικόλαο τόσο στον εσπερινό όσο και την άλλη μέρα το πρωί οι φήμες αναφέρουν ότι το απόγευμα οι εντυπώσεις ανήκαν αποκλειστικά στον Παναγιωτίδη, ωστόσο το πρωί στον όρθρο όταν πήγε στην εκκλησία ο Παναγιωτίδης πιωμένος(για άλλη μία φορά:)) ο Στανίτσας ανέβαζε συνεχώς τις βάσεις και δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί επαρκώς... Επαναλαμβάνω όλα αυτά μπορεί να είναι απλώς φήμες αλλά σίγουρα μέσα στο Μύθο όπως ξέρουμε υπάρχει το σπέρμα της αλήθειας. Σίγουρα όμως μία τέτοια ηχογράφηση πιστεύω θα ήταν ανεπανάληπτη.
Την κασέτα ελπίζω ότι θα την ανεβάσω μέχρι τα Χριστούγεννα αν προλάβω γιατί θέλει ολόκληρη διαδικασία να περαστεί πρώτα στον υπολογιστή ως mp3 και μετά να ανέβει εδώ.
Αγαπητέ κύριε Λεωνίδα από την επόμενη εβδομάδα που επιστρέφω από την γεννέτηρα Αθήνα στο Ηράκλειο θα έρθω εξοπλισμένος με ύλικο, τόσο ηχητικό όσο και γραπτό για να αρχίζω να ανεβάζω. Ελπίζω μερικά παλαιά κειμήλια να τα βρεις ενδιαφέρoντα!
Αγαπητέ κύριε Γιάννη το σιωνιστικό Χόλυγουντ προβάλει τον Ιντιάνα Τζόουνς.Μήπως πρέπει να γίνουμε και εμείς Ιντιάνα Τζόουνς της μουσικής μας;
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τον διαχειριστή κύριο Δημήτρη για την αρμονική λειτουργία του φόρουμ και για τις μελλοντικές οδηγίες που θα μου δώσει για το πώς θα ανεβάσω καλύτερα τα αρχεία που θα φέρω.
Υ.Γ.Πρέπει πάντως να αρχίσουμε να ανεβάζουμε πιο πολύ Παναγιωτίδη γιατί μπορεί κανείς γνωστός-άγνωστος να τον αγοράσει και θα πάμε όλοι φυλακή:D
Υ.Γ.2 Ψάχνω επίσης ηχογραφήσεις του Παναγιωτίδη που ψέλνει το Αναστασιματάριο του Πέτρου,καθώς και το βιβλίο του "Επίτομο Αναστασιματάριον" γιατί το έχω σε κακή φωτοτύπηση.
Ευχαριστώ και θα τα πούμε λίαν συντόμως
Νικόλαος Μάννης
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#6
Σύμφωνα με Ψάλτη αυτόπτη μάρτυρα που ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ, το όλο σκηνικό έλαβε χώρα στον Αγ. Νικόλαο Νικαίας, στην πανήγυρη του ναού, μάλλον το 1955.
Δεξιά Στανίτσας κ αριστερά Παναγιωτίδης!
Κατά τα λεγόμενά του, στον εσπερινό ο Παναγιωτίδης έδωσε ρέστα, ειδικά στο μακάριος ανήρ (ο Στανίτσας ήταν πιο συγκρατημένος ως πατριαρχικός, αλλά και πάλι άφθαστος).
Αυτό με τις βάσεις δεν ισχύει.
Ότι έκλεισε προς το τέλος ο Παναγιωτίδης ισχύει όχι όμως λόγω του οτι ανέβαζαν τις βάσεις!
Το πρωί, ο Παναγιωτίδης δεν κατάφερε να "βγάλει" όλη την ακολουθία.....
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#7
Αγαπητε Νικολαε
Εχω ψαξει ΠΟΛΥ να βρω αυτη την ηχογραφηση της Νικαιας , αλλα ΟΛΟΙ μου λενε οτι δεν υπαρχει .
Ανεβασε σε παρακαλω την κασετα που λες , και ανοιξε το ακολουθο λινγκ :
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=474&postcount=1
Για την Ακολουθία στον Άγιο Νικόλαο Νικαίας, θα σας αναφέρω εγώ, γιατί ήμουν παρών και μπροστά του, μεταξύ αυτού και του Αναλογίου λίγο στο πλάΪ.
Κατ' αρχήν ο Παναγιωτίδης, ήρθε κατ' ευθείαν από το τραίνο ( ερχόταν από το Βαρθολομιό ) λίγο καθηστερημένος, ψόφιος στην κούραση, αλλά τύφλα στο μεθύσι. Ζήτησε και έβαλε δύο σκαμπώ ( κατά την συνήθειά του στο στασίδι του και ανέβηκε πάνω. Πρίν όμως, μέσα στο Ιερό, είπε στον Στανίτσα, να μην χτυπήσει τις βάσεις, γιατί ήταν πτώμα από την κούραση. Ο Στανίτσας τον κοίταξε και του είπε : Από την κούραση Θανάση ή από το ούζο : Τελικά ανέβηκαν στις θέσεις τους και άρχισε η Ακολουθία με τα Ανοιξαντάρια.
Οι βάσεις ήταν αρκετά υψηλές και ο Παναγιωτίδης, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί, γι' αυτό άρχισε να κόβει τα Τριαδικά . Αυτό εντυπωσίασε αρκετά και μάλλον " έκλεψε" τις εντυπώσεις. Την επομένη όμως, ήταν περδίκι και κυριολεκτικά στάθηκε απέναντι στον Στανίτσα, αν όχι καλύτερα, τουλάχιστον ισάξια. Πάντως για όσους είμασταν παρόντες, είναι κάτι αξέχαστο.
Όσο για την ηχογράφηση, πράγματι κάποιος αν θυμάμαι καλά έγραφε, αλλά το ποιός ήταν !!!!!!!!!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#8
Περί κάποιας Ακολουθίας με το Στανίτσα διηγείται ο κ. Μιχάλης Παπασάββας εδώ (άγνωστο αν πρόκειται για την ίδια Ακολουθία και απλά έγινε σύγχιση στο όνομα του Ναού και στην παριοχή), αλλά και ο κ. Δεβρελής. Ο τελευταίος, ήταν μαζί του στην Πελοπόννησο, νομίζω στα Βραχνέικα και όχι στο Βαρθολομιό, όπου εκλήθη να ψάλλει ο Παναγιωτίδης. Μάλιστα, όταν τον ζήτησαν να κατεβεί να ψάλλει, ζήτησε 100 000 δρχ. Του λένε: «καταφέραμε να μαζέψουμε μόλις 50 000 δρχ». Τους απαντάει: «Ε, τότε θα σας ψάλλω για 50 000». Πήγαινε ο Παναγιωτίδης όπου τον καλούσαν και προσάρμοζε την ποιότητα του ψαλσίματός του στην αμοιβή του, δηλαδή ενδεχομένως να μην έψαλλε ολόκληρο το «Θεοτόκε Παρθένε» του Μπερεκέτου κλπ για λιγότερο αντίτιμο.
Εν τω μεταξύ, τον είχαν καλέσει ήδη σε ένα πανηγύρι στην Αθήνα για να ψάλλει αριστερά στο Στανίτσα. Δεν τον πείραζε τον Παναγιωτίδη να ψάλλει αριστερά, αρκεί να αμοιβόταν σωστά. Ίσως δεν το καταλαβαίνουμε σήμερα, που έχουμε την ψαλτική ως πάρεργο, αλλά εκείνοι οι άνθρωποι ζούσαν απ' αυτό. Έτσι, λοιπόν, με το που τελείωσε το πανηγύρι στην Πελοπόννησο, αντέγραψε ο Παναγιωτίδης στο κουτί από τα τσιγάρα του τα Προσόμοια και το Δοξαστικό των Αποστίχων και πήρε το τρένο για την Αθήνα. Στο τρένο, κάθισε και τα αποστήθισε όλα τα λόγια, μελοποίησε και το Δοξαστικό των Αποστίχων.
Φθάνοντας στον πανηγυρίζοντα ναό, βλέπει το αριστερό αναλόγιο γεμάτο κόσμο. Λέει στους επιτρόπους: «δε μου λέτε, σας παρακαλώ, αυτοί θα ψάλλουνε ή εγώ»; Του λένε: «μα, εσείς φυσικά»! Τους απαντάει: «ε, τότε πείτε τους να κατεβούνε όλοι από εκεί»!
Ανέβηκε, λοιπόν, και έψαλλε με σβηστό το φως. Τον κοιτούσανε από τα δεξιά περίεργα. Είναι δυνατόν να τα ξέρει όλα απ' έξω; Ήρθε η ώρα και των μελών του Μηναίου. «Δεν μπορεί», σκέφτονταν, «θα ανοίξει τώρα το βιβλίο για να ψάλλει»! Το βιβλίο και το φως παρέμειναν κλειστά, καθώς ο Παναγιωτίδης είχε φροντίσει να τα αποστηθίσει εκ προοιμίου. Δεν ξέρω αν το έκανε για εντυπωσιασμό ή για να μπορεί να ψάλλει πιο ελεύθερα, πάντως ποτέ δεν άνοιγε βιβλίο! Ο κ. Δεβρελής το παρομοιάζει με έναν ομιλητή που, όταν διαβάζει το λόγο του, δεν μπορεί να τον χρωματίσει σωστά, όταν όμως μιλάει άνευ χειρογράφου, μπορεί να γίνει πολύ πιο παραστατικός.
Μετά την Ακολουθία, στο τραπέζι, πάλι κατά τη διήγηση του κ. Δεβρελή που προφανώς τα άκουσε από τον ίδιο τον Παναγιωτίδη, λέει ο Παναγιωτίδης στο Στανίτσα: «βρε, Θρασύβουλε, για να ανοίξουμε τους φακέλους που μας δώσανε, να δούμε μήπως μας γελάσανε στα χρήματα». Ανοίγει ο Στανίτσας και μετράει 10 χιλιάρικα. Λέει: «σωστά είναι». Του απαντάει ο Παναγιωτίδης: «για μέτρα και τα δικά μου»! Και μετράει ο Στανίτσας 100 χιλιάρικα. Άναυδος! Του λέει τότε ο Παναγιωτίδης, «για να έρθω εγώ να ψάλλω απέναντί σου, ζήτησα τα 10πλάσια απ' ό,τι πάρεις εσύ. Αυτά για να μάθεις πώς κλείνονται οι δουλειές»! Τώρα, αν τα ποσά ήταν, αντί των προαναφερθένων. 1000 και 10 000 δρχ αντιστοίχως, που το θεωρώ λογικότερο για την εποχή, δεν αλλοιώνει την ουσία της διήγησης!

Προφανώς τα παραπάνω, που είναι μεταφορά της διήγησης του Παναγιωτίδη, ενδέχεται να είναι κάπως υπερβολικά εκφρασμένα, δείχνουν όμως τη δυνότητα του Παναγιωτίδη, που αναγνωριζόταν πλήρως από τους φιλομούσους.

Τώρα, σχετικά με τα Ανοιξαντάρια, δεν ήταν ούτε θέμα υψηλών βάσεων που δεν είπε τους δοξολογικούς στίχους, ούτε ότι βαριόταν να καθίσει να τους μάθει, όπως άκουσα από κάποιον που ήταν εγγύς του γενικότερα. Ένας άνθρωπος που ήξερε απ' έξω όλα τα μαθήματα από την 3τομη συλλογή του Πρωγάκη και τους 2 τόμους του Ραιδεστηνού, που μάλιστα στην εκ στήθους εκτέλεση του «Δούλοι Κύριον» του Πέτρου δε μπέρδευε ούτε καν τις μικροδιαφορές στη μελοποίηση του «Αλληλούια» στο τέλος κάθε στίχου, που έπαιζε στα δάχτυλα το «Θεοτόκε Παρθένε» του Μπερεκέτη με όλα τα κρατήματά του, δεν είναι δυνατόν να βαριόταν να μάθει 10 στίχους! Το θεωρούσε, όμως, υπερβολή να ψάλλει αυτούς τους δοξολογικούς στίχους, καθώς τους αντιλαμβανόταν ως προσθήκες στο κείμενο του ψαλμού. Το θέμα το αναπτύσσει ο κ. Δεβρελής στην 4η συνέντευξή του στον Ιωάννη Δαμαρλάκη στις 23-1-2008 που θα βρείτε στη σελίδα της συμβολής και, συγκεκριμένα, εδώ. Απομόνωσα και επισυνάπτω το απόσπασμα που μιλάει γενικότερα για τα Ανοιξαντάρια. Σημειωτέον ότι οι θεολογικές προεκτάσεις δεν εκφράζονται από τον κ. Δεβρελή αλλά από τον κ. Δαμαρλάκη, ενώ η σύγχιση των Καλοκαιρινών με τα Πολίτικα Ανοιξαντάρια του Ραιδεστηνού αναφέρεται μόνο στον τίτλο τους, καθώς προφανώς στο μέλος των Πολίτικων αναφέρεται ο δάσκαλος.
 

Attachments

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#9
Να πούμε, ακόμη, ότι φημολογείται πως ο άνθρωπος που ηχογραφούσε είναι ο γνωστός και μη εξαιρετέος Κωνσταντίνος Λαντίκας, ο ίδιος που κατέγραψε τις περισσότερες ηχογραφήσεις που έχουμε από Πρίγγο αλλά και άλλα πολλά. Το αρχείο του επίσης φημολογείται ότι έχει κληρονομησει γνωστός πρωτοψάλτης των Αθηνών. Δεν ξέρω αν κάποιος απ' αυτούς που γνωρίζουν μπορεί να ερευνήσει σχετικά.
 
Top