Συμεωνίδης Χάρης

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#41
Αν γινόμουν ποτέ βιογράφος του Χάρη Συμεωνίδη (το συζητάμε αυτό:D), στο κεφάλαιο "Πηγές και Επιδράσεις" θα χώριζα τρεις ενότητες με χρονολογική σειρά, κατά την εκτίμησή μου (αν και μπορεί να πέφτω έξω στη σειρά, αλλά μόνο εκεί):
1. παραδοσιακό τραγούδι
2. Στανίτσας
3. Άγιο Όρος​
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#42
Γιώργος Μ.;77980 said:
Αν γινόμουν ποτέ βιογράφος του Χάρη Συμεωνίδη (το συζητάμε αυτό:D)... ...(αν και μπορεί να πέφτω έξω στη σειρά, αλλά μόνο εκεί):
1. παραδοσιακό τραγούδι
2. Στανίτσας
3. Άγιο Όρος​
Φίλε μου, ἡ σωστὴ σειρὰ εἶναι: 3-2-1, ἐνῶ προηγεῖται μιὰ 10ετία καριέρας στὴ κλασικὴ κιθάρα καὶ ἕπεται ἕνα:
4. Ἰάκωβος Ναυπλιώτης.
Ὡστόσο:
α. Δὲν ἔχω λεφτὰ νὰ πληρώσω βιογράφο, ἀτύχησες! :D:p:D
β. Οἱ βιογραφίες ποὺ σημαίνουν ὅτι αὐτός ποὺ βιογραφεῖται ἔχει καὶ κάποια ἀξία (δὲν εἶναι δηλ. ἁπλᾶ «καβαλημένος»), εἶναι νομίζω οἱ μετά θάνατον...!
:eek::( Ὁπότε, ἄς μὴ βιαζόμαστε, ἔτσι...; :D:eek:

Χάρης
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#43
Χάρη, ασ'τα αυτά!!! Ξέρω τι σκοπό έχεις. Πας να μας θάψεις όλους και μετά να γράψεις την αυτοβιογραφία σου (μέχρι τότε θα έχεις γίνει ζωντανός μύθος της Β.Μ. σαν τον Καραμάνη και τον Ταλιαδώρο) για να τα οικονομήσεις μόνος σου από το best seller! :D
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#44
Φίλε Χάρη, αφ' ενός δεν ζήτησα λεφτά, αφ' ετέρου δεν εννοούσα ότι θα την κάνω όσο ζεις (μην ξεχνάς ότι μπροστά σου είμαι πιτσιρικάς...:D)..
_________________________________________________________________

Τώρα σοβαρά: εγώ δεν μίλησα για επιδράσεις ακαδημαϊκά, μίλησα γι' αυτό που βλέπω, ή μάλλον ακούω στις υπάρχουσες αναρτήσεις και δη στην τελευταία. Βλέπω ένα εκφραστικό υπόστρωμα με πολλή ευελιξία ή μάλλλον ευαισθησία στη φωνή, οφειλόμενο (λέω εγώ) στο τραγούδι, μετά όλο αυτό εκκλησιαστικοποιήθηκε με την επίδραση του Στανίτσα, ο οποίος μια χαρά έδεσε, αφού (τυχαίο; κάθε άλλο), είχε παρόμοια συστατικά ύφους, και όλο αυτό το δυναμικό αμάλγαμα "ὀψέ ἀπεσεμνύνθη" με την επίδραση των αγρυπνιών και των πατέρων, που ακόμα κι αν άρχισαν πρώτοι, σωρευτικά όμως με τα χρόνια άσκησαν και ασκούν ακόμα την επίδρασή τους.
Σε όλο αυτό το σχήμα, αλλά κυρίως στο ψάλσιμο που ακούω με τα φτωχά μου τα αυτιά, εγώ δεν βλέπω πουθενά το βαρύ, κλειστό και συνάμα ηγεμονικό του Ιακώβου (δεν εννοώ στην επιλογή των μελών, την απλότητα των γραμμών κλπ, εννοώ στο ύφος), θα έλεγα δε ότι στο ψάλσιμό σου δεν υπάρχει ηγεμονικό στοιχείο ενώ το ευαίσθητο υπερτερεί κατά πολύ (καλώς κατ΄ εμέ): είσαι "ιδιοϋφής" και δεν χρειάζεσαι το χρίσμα του "Ιακώβου" για να είσαι ποιοτικός. Κι αν έκατσα να κάνω αυτές τις σκέψεις, είναι μόνο και μόνο γιατί όταν κάτι μου αρέσει προσπαθώ να το αποκωδικοποιήσω, για να δω αν μπορώ να το μιμηθώ.
__________________________________________________________________
_
ΥΓ Τώρα, αν για λόγους πιθανών οφικίων κλπ πρέπει να χωρέσει οπωσδήποτε και ο Ιάκωβος στο σχήμα, το συζητάμε αλλιώς....:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#45
Ἄκουγα σήμερα τὶς ἠχογραφήσεις τοῦ Συμεωνίδη καὶ τὸν πεθύμησα νὰ τὸν ἀκούσω.

Σὲ τόσους ναοὺς τοῦ Πειραιᾶ ἔψαλλε, τίποτε δὲν ἀνέβασε.

Ὄι, μωρὲ Χαράλαμπες, κιμπάρης εἶσαι, ἀνέβασε κάτι. Χάιντες καρντάση μου, σοῦ τάζω, μπάρεμ, πεσκέσι μιὰ νταμιτζάνα ρακή, νὰ τὴνε πιεῖς ἀραχτός μπροστά στὸ σοφραδάκι σου μὲ σουτζούκια γιὰ μπεκρή μεζέ καὶ ντοντουρμᾶ μὲ μπακλαβᾶ μετά. :D

Χάιντες γιαβάς γιαβάς πασά μου, ἀνέβασε ... μὲ μπαΐλντισες ...:p
 
#47
Απόδοσις ασμάτων και ωδών πνευματικών.Σας ευχαριστούμε πολύ κ.Χάρη.
 

Attachments

tb---

τσοπάνης
#49
...

Ἀφοῦ δὲν ἀνεβάζει ὁ ... προκομμένος...

...μετά από μια κουραστική ημέρα, το ακόλουθο στην αγρυπνία 23-24 Σεπτεμβρίου, Παναγίας Μυρτιδιώτισσας , Αγία Γλυκερία Γαλατσίου

Υ.Γ: Άδεια επίσημη δεν έχουμε , αλλά χαλάλι ~
 

Attachments

Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#50
Πολλὲς εὐχαριστίες γιὰ τὸ ἀνέβασμα.

Ἀφοῦ δὲν ἀνεβάζει ὁ ... προκομμένος:p
Παρακαλούμε, η συννενόηση να γίνεται με τον ατζέντη του προκομμένου, ο οποίος θα μεταβιβάζει τα μηνυματά σας και θα δρα αναλόγως.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#51

Ἀφοῦ δὲν ἀνεβάζει ὁ ... προκομμένος:p
Ὁρίστε, ἀνεβἀζει κι ὁ ...προκομμένος!

Ἱερὸς Ναὸς Φανερωμένης Χολαργοῦ, Κυριακή 12 Σεπτέμβρη, Βαρέος ήχου, ἀντικαθιστοῦσα τὸν Ἄρχοντα Γεώργιο Χατζηχρόνογλου ποὺ εἶχε ἄδεια. Βαρὺ Ἀναλόγιο...

Τὸ Χερουβικὸ ἀπὸ στήθους, οἱ μῦστες θὰ καταλάβουν ἀμέσως ποιὸ καὶ ποιοῦ μέλος εἶχα στὸ μυαλὸ μου ὅταν τὸ ἔλεγα. Ἀπ' ὅσο γνωρίζω δὲν ὑπάρχει καὶ κάποια καταγραφὴ τοῦ συγκεκριμένου. Ὅπως θὰ ἀκούσετε, πότε - πότε ἔπρεπε νὰ καθοδηγῶ καὶ τοὺς ἰσοκράτες.

ΥΓ. Ὥστόσο (ἄν καὶ προκομμένος) δὲν πρόκοψα ἀκόμα νὰ βρῶ σταθερό Ἀναλόγιο ἐδῶ στὴν Ἀθῆνα... εἰς ἀναζήτησιν κι ἐγώ...

Χαραλάμπης
 

Attachments

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#52
Αν εχετε τη καλοσυνη πειτε και σε μας τους μή μυστες ποιανου ειναι το ωραιο αυτο χερουβικο?
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#53
Ὁρίστε, ἀνεβἀζει κι ὁ ...προκομμένος!

Ἱερὸς Ναὸς Φανερωμένης Χολαργοῦ, Κυριακή 12 Σεπτέμβρη, Βαρέος ήχου, ἀντικαθιστοῦσα τὸν Ἄρχοντα Γεώργιο Χατζηχρόνογλου ποὺ εἶχε ἄδεια. Βαρὺ Ἀναλόγιο...

Τὸ Χερουβικὸ ἀπὸ στήθους, οἱ μῦστες θὰ καταλάβουν ἀμέσως ποιὸ καὶ ποιοῦ μέλος εἶχα στὸ μυαλὸ μου ὅταν τὸ ἔλεγα. Ἀπ' ὅσο γνωρίζω δὲν ὑπάρχει καὶ κάποια καταγραφὴ τοῦ συγκεκριμένου. Ὅπως θὰ ἀκούσετε, πότε - πότε ἔπρεπε νὰ καθοδηγῶ καὶ τοὺς ἰσοκράτες.

ΥΓ. Ὥστόσο (ἄν καὶ προκομμένος) δὲν πρόκοψα ἀκόμα νὰ βρῶ σταθερό Ἀναλόγιο ἐδῶ στὴν Ἀθῆνα... εἰς ἀναζήτησιν κι ἐγώ...

Χαραλάμπης
Μελωδικότατο τὸ χερουβικό, ἀγαπητὲ Χάρη, ἀλλὰ τὶ τὸ φυλᾶς τὸ μηχανάκι σου, βάλτο στὸ ἀναλόγιο πάνω νὰ σὲ ἀκοῦμε ἀπὸ κοντά ... :)
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#54
....
Τὸ Χερουβικὸ ἀπὸ στήθους, οἱ μῦστες θὰ καταλάβουν ἀμέσως ποιὸ καὶ ποιοῦ μέλος εἶχα στὸ μυαλὸ μου ὅταν τὸ ἔλεγα. ...
Έτσι Έτσι!!! :wink::):cool:
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#55
Αν εχετε τη καλοσυνη πειτε και σε μας τους μή μυστες ποιανου ειναι το ωραιο αυτο χερουβικο?
Συγγνώμη γιὰ τὴν ἀργοπορημένη ἀπὰντηση, ἔλλειπα, κι ἐκτός αὐτοῦ ἀντιμετωπίζω καὶ προβλήματα σύνδεσης μὲ τὴν παληο-hol ποὺ ἔκανα τὸ λάθος νὰ βάλω ἐδῶ στὴν Ἀθήνα.

Ὄπως εἶπα τὸ ἔψαλλα ἀπὸ στήθους (ὁπότε εἶναι δικό μου..! :D), ἀλλὰ εἶναι ἐπηρρεασμένο κι ἀκολουθεῖ (χοντρικὰ) τὴν μελισματικὴ πορεία ἑνὸς Χερουβικοῦ βαρέος ἤχου ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο Ἄρχοντα Θρασύβουλο Στανίτσα. Χαράκτηριστική "δεινή" θέση ποὺ περιέχει εἶναι ἡ θέση ἐναρμονίου βαρέος, ἐπάνω στόν ψηλό διατονικὸ ΖΩ, ίδιαιτερότητα ποὺ συζητήθηκε ἐκτεταμένα, στό θέμα γιὰ τὸ μακάμ Μπεστενγκιάρ ἀπὸ αὐτὸ τὸ μήνυμα (ποὺ περιέχει καὶ ἀπόσπασμὰ του) καὶ μετὰ, μάλιστα φασματογράφησα τὸν φθόγγο ΠΑ σὲ αὐτὸ τὸ μήνυμα, γιὰ νὰ φανῇ τὸ δίτονο (σχεδόν) ΠΑ-ΖΩ. Ὡραῖες συζητήσεις...

Μελωδικότατο τὸ χερουβικό, ἀγαπητὲ Χάρη, ἀλλὰ τὶ τὸ φυλᾶς τὸ μηχανάκι σου, βάλτο στὸ ἀναλόγιο πάνω νὰ σὲ ἀκοῦμε ἀπὸ κοντά ... :)
Πᾶρε ἀκόμα ἕνα ἀπὸ καθημερινὴ στὸν Ἅγιο Κωνσταντῖνο Πειραιῶς, σὲ Β' ἦχο (πάλι μακρυὰ τὸ μηχανάκι...:().

Χαραλάμπης
 

Attachments

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#56
Ὁρίστε, ἀνεβἀζει κι ὁ ...προκομμένος!

Ἱερὸς Ναὸς Φανερωμένης Χολαργοῦ, Κυριακή 12 Σεπτέμβρη, Βαρέος ήχου, ἀντικαθιστοῦσα τὸν Ἄρχοντα Γεώργιο Χατζηχρόνογλου ποὺ εἶχε ἄδεια. Βαρὺ Ἀναλόγιο...

Τὸ Χερουβικὸ ἀπὸ στήθους, οἱ μῦστες θὰ καταλάβουν ἀμέσως ποιὸ καὶ ποιοῦ μέλος εἶχα στὸ μυαλὸ μου ὅταν τὸ ἔλεγα. Ἀπ' ὅσο γνωρίζω δὲν ὑπάρχει καὶ κάποια καταγραφὴ τοῦ συγκεκριμένου. Ὅπως θὰ ἀκούσετε, πότε - πότε ἔπρεπε νὰ καθοδηγῶ καὶ τοὺς ἰσοκράτες.

ΥΓ. Ὥστόσο (ἄν καὶ προκομμένος) δὲν πρόκοψα ἀκόμα νὰ βρῶ σταθερό Ἀναλόγιο ἐδῶ στὴν Ἀθῆνα... εἰς ἀναζήτησιν κι ἐγώ...

Χαραλάμπης
Αυτος που ελεγε αυτο το χερουβικο το οποιο επελεξες θελει ΜΕΓΑΛΗ ΣΠΟΥΔΗ!!! Μπραβο σου ομως!!! Πολυ χαιρομαι που το επιχειρησες
! Αν το εχεις αποφασισει συνειδητα, προχωρα το! Εχεις πολυ δρομο ακομα ομως εισαι σε καλη πορεια! Μπραβο και παλι!!! [:D Βρε τι επαθα! Και νομιζα οτι μονο εγω το ελεγα...! Γελαστε βρε παιδια!!!]:eek:
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#57
...ἀντιμετωπίζω καὶ προβλήματα σύνδεσης μὲ τὴν παληο-hol ποὺ ἔκανα τὸ λάθος νὰ βάλω ἐδῶ στὴν Ἀθήνα.
Conn-x... Δεν υπαρχει πιο σταθερο! Ειμαι σε νησι με 2Mbps και ειναι σταθεροτατο! Αν ειναι δυνατον να ειστε στην Αθηνα και να αντιμετωπιζετε προβλημα με το διαδικτυο! Απαραδεκτο απο μεριας εταιριας!!:mad:

Ὄπως εἶπα τὸ ἔψαλλα ἀπὸ στήθους (ὁπότε εἶναι δικό μου..! :D), ἀλλὰ εἶναι ἐπηρρεασμένο κι ἀκολουθεῖ (χοντρικὰ) τὴν μελισματικὴ πορεία ἑνὸς Χερουβικοῦ βαρέος ἤχου ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο Ἄρχοντα Θρασύβουλο Στανίτσα.
Ωραιοτατο το χερουβικο και ο εναρμονιος που εμπλεκεται!:) Υπαρχει καπου γραμμενο? Εαν οχι, τοτε κ. Συμεωνιδη θα κανετε το κοπο να το γραψετε οπως περιπου το ειπατε! Δεν μπορειτε να ανεβαζετε τετοια ωραια ηχητικα ανευ γραπτου κειμενου...:D:D Τι φταιμε εμεις οι υπολοιποι?:p:D:D

Υ.Γ. Απ'οτι καταλαβα με τη λεξη ''μυστες'' εννοουσατε οσους ακουνε Στανιτσα. Εαν ειναι ετσι τοτε παιρνω πισω αυτο που ειπα παραπανω οτι δηλ. δεν ειμαστε μυστες, διοτι ολοι Στανιστα ακουμε, εννοειται!!:wink::D
 
Last edited:

jimis

Παλαιό Μέλος
#58
Ὁρίστε, ἀνεβἀζει κι ὁ ...προκομμένος!

Ἱερὸς Ναὸς Φανερωμένης Χολαργοῦ, Κυριακή 12 Σεπτέμβρη, Βαρέος ήχου, ἀντικαθιστοῦσα τὸν Ἄρχοντα Γεώργιο Χατζηχρόνογλου ποὺ εἶχε ἄδεια. Βαρὺ Ἀναλόγιο...

Τὸ Χερουβικὸ ἀπὸ στήθους, οἱ μῦστες θὰ καταλάβουν ἀμέσως ποιὸ καὶ ποιοῦ μέλος εἶχα στὸ μυαλὸ μου ὅταν τὸ ἔλεγα. Ἀπ' ὅσο γνωρίζω δὲν ὑπάρχει καὶ κάποια καταγραφὴ τοῦ συγκεκριμένου. Ὅπως θὰ ἀκούσετε, πότε - πότε ἔπρεπε νὰ καθοδηγῶ καὶ τοὺς ἰσοκράτες.

ΥΓ. Ὥστόσο (ἄν καὶ προκομμένος) δὲν πρόκοψα ἀκόμα νὰ βρῶ σταθερό Ἀναλόγιο ἐδῶ στὴν Ἀθῆνα... εἰς ἀναζήτησιν κι ἐγώ...

Χαραλάμπης
Aν μπορέσετε αν υπάρχει :) κ.Συμεωνίδη ανεβαστε και το κείμενο:eek:!!ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!!!!!
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
#59
"Βλέπω ένα εκφραστικό υπόστρωμα με πολλή ευελιξία ή μάλλλον ευαισθησία στη φωνή, οφειλόμενο (λέω εγώ) στο τραγούδι. Όλο αυτό εκκλησιαστικοποιήθηκε με την επίδραση του Στανίτσα, ο οποίος μια χαρά έδεσε, αφού (τυχαίο; κάθε άλλο), είχε παρόμοια συστατικά ύφους, και όλο αυτό το δυναμικό αμάλγαμα "ὀψέ ἀπεσεμνύνθη" με την επίδραση των αγρυπνιών και των πατέρων, που ακόμα κι αν άρχισαν πρώτοι, σωρευτικά όμως με τα χρόνια άσκησαν και ασκούν ακόμα την επίδρασή τους.
Σε όλο αυτό το σχήμα, αλλά κυρίως στο ψάλσιμο που ακούω με τα φτωχά μου τα αυτιά, εγώ δεν βλέπω πουθενά το βαρύ, κλειστό και συνάμα ηγεμονικό του Ιακώβου (δεν εννοώ στην επιλογή των μελών, την απλότητα των γραμμών κλπ, εννοώ στο ύφος). Θα έλεγα δε ότι στο ψάλσιμό σου δεν υπάρχει ηγεμονικό στοιχείο ενώ το ευαίσθητο υπερτερεί κατά πολύ (καλώς, κατ΄ εμέ): είσαι "ιδιοϋφής" και δεν χρειάζεσαι το χρίσμα του "Ιακώβου" για να είσαι ποιοτικός. Κι αν έκατσα να κάνω αυτές τις σκέψεις, είναι μόνο και μόνο γιατί όταν κάτι μου αρέσει προσπαθώ να το αποκωδικοποιήσω, για να δω αν μπορώ να το μιμηθώ".

Αυτά έγραψε παραπάνω ο συνάδελφος Γεώργιος Μ. για τον κ. Συμεωνίδη. Ήθελα να σχολιάσω τις πολύ όμορφες ερμηνείες του εκλεκτού μέλους του φόρουμ, αλλά όταν ανέγνωσα τα παραπάνω σκέφθηκα αμέσως "Τα έγραψε άλλος!". Ο Χαράλαμπος Συμεωνίδης είναι, πιστεύω, ό,τι ακριβώς έγραψε ο Γιώργος Μ. Και θέλω εγώ να προσθέσω μόνο κάτι: Ένα ύφος δεν πρέπει να συνδυάζει πάνω από τρία-τέσσερα πρότυπα. Δεν μπορείς να είσαι και στιβαρός (Ματθαίος, Ιάκωβος, Δόνσιος, Ντόβολος), και "αγιορείτης"(Δανιήλ, Πανάρετος, Θωμάς, Ιερόθεος, Κάρτσωνας, Δοσίθεος) και "τραγουδιστής" (υπάρχουν εδώ πολλοί, και εντός και εκτός του χώρου της ψαλτικής...), και "Στανίτσας", και "Περιστέρης", και "Βασιλικός", και "Νταραβάνογλου", και "Καραμάνης" και "Ταλιαδώρος" και "Καρακάσης" και "Κετσετζής"... Ο Χαράλαμπος Συμεωνίδης έπλεξε στο ύφος του τρία βασικά στοιχεία, τα οποία εύστοχα επεσήμανε ο Γ. Μ. Συγχαρητήρια θερμότατα. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό, αποτελώντας μόνος του μία "σχολή" (ιδιοϋφής)...






Υ.Γ.: Σχετικά με την δοξολογία του Γερμανού, κάνω ορισμένες θεωρητικές παρατηρήσεις: Πρόκειται ως εκ της αρκτικής μαρτυρίας της για Β' ήχο. Πολλά μέλη του Β' ήχου καταλήγουν στον φθόγγο Βου (η μεσότητα του ήχου). Παράβαλε τον Ν' ψαλμό του Γρηγορίου και τα Λειτουργικά της αρχαίας παραδόσεως της Θ. Λειτουργίας του Μ. Βασιλείου. Το μαρτυρικό στο τέλος κάθε στίχου δηλοί διαστήματα μαλακού χρώματος επιβεβαιώνοντας την αρκτική μαρτυρία. Έως εδώ ουδέν μεμπτόν. Θα παρατηρήσετε όμως ότι σε όλους ανεξαιρέτως τους στίχους της Δοξολογίας το μέλος καταλήγει εντελώς διά του σκληρού χρώματος, εφ' όσον τίθεται πάντοτε ή η χρωματική του Πα ή του Δι! Οι μαρτυρίες όμως δεν συμφωνούν, αφού ζητούν εργασία στο μαλακό χρωματικό τετράχορδο! Επομένως ή υπάρχει λάθος στις φθορές (που θα έπρεπε να είναι του μαλακού χρώματος, για να συμφωνούν με τις μαρτυρίες στο τέλος κάθε στίχου και βεβαίως με την αρκτική) ή στα μαρτυρικά στο τέλος κάθε στίχου (που θα έπρεπε να είναι του σκληρού χρώματος, για να συμφωνούν με τις τεθειμένες φθορές του σκληρού χρώματος). Βεβαίως, εάν το λάθος είναι στα μαρτυρικά, τότε υπάρχει πρόβλημα ΚΑΙ με την αρκτική μαρτυρία του ήχου, που θα έπρεπε να φανερώνει ή Β' ήχο εκ του Πα -σκληρό χρώμα- ή πλ. του Β' -επίσης σκληρό χρώμα. Και στις δύο περιπτώσεις το μέλος θα εργαζόταν με βαρύ τετράχορδο το της σκληρής χρωματικής κλίμακας Πα-Δι=6-20-4. Εάν ισχύει η πρώτη υπόθεση, ότι δηλαδή οι φθορές έπρεπε να ζητούν μαλακό χρώμα, τότε το μέλος θα είχε διάφορο μελωδικό άκουσμα του πρώτου, αφού θα εργαζόταν στο οξύ τετράχορδο της μαλακής χρωματικής κλίμακας Δι-Νη'=8-14-8. Υπάρχει επίσης και τρίτη εκδοχή: Να ισχύει δηλαδή η ορθότητα της αρκτικής μαρτυρίας (μαλακό χρώμα), με τις φθορές του σκληρού χρώματος να "κάνουν παιχνίδι" παραχορδής. Σε αυτήν την περίπτωση θα έπρεπε να προστεθούν οι κατάλληλες φθορές στον τελευταίο φθόγγο κάθε στίχου, προκειμένου να επαναφέρεται το μέλος από την σκληρή στην μαλακή χρωματική κλίμακα, συμφωνώντας και με τις μαρτυρίες στο τέλος κάθε στίχου και με την αρκτική της Δοξολογίας (η οποία είναι ένα αριστοτέχνημα, ένα αριστούργημα της βυζαντινής μελοποιίας, ένας επιβλητικός πύργος που τον θωρούμε από κάτω εμείς και θαυμάζουμε το ύψος του, μία όντως "δοξαστική" Δοξολογία που δεν σου επιτρέπεται να την επαινέσεις απλώς ή με τετριμμένη φρασεολογία γιατί καταντάς γραφικός... κ. Συμεωνίδη, σας ευχαριστώ προσωπικώς, και μέσα από την καρδιά μου για αυτό το σπάνιο δώρημα!)! Αηδόνης.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#60
Τον Συμεωνίδη, συνάδελφοι, είναι γνωστό ότι τον συμπαθώ και θαυμάζω την ψαλτική του αλλά και το φωνητικό του τάλαντο.

ΟΜΩΣ. Ο άνθρωπος δεν εχει καθιερώσει κανένα δικό του ύφος. Παραδοσιακός ψάλτης τον γέννησε, σε παραδοσιακό μαθήτευσε, παραδοσιακούς ακούει και ψάχνει, παραδοσιακά ψάλλει. Απλά πράγματα.

Πέραν αυτού η διαφορά του είναι ότι γουστάρει όταν ψάλλει. Ούτε ψευτοκατάνυξη έχει, ούτε μετράει κομποσχοίνι στο στασίδι, ούτε σκέφτεται πότε να τελειώσει, ούτε τίποτα.

Ούτε σκέφτεται ποιά ανάλυση έκανε ο Ναυπλιώτης εκέινη την στιγμἠ, ούτε προσπαθεί με επιτήδευση να αναλύει μόνο και μόνο για να λένε ότι ψάλλει τον Στανίτσα. Ξέρει και ψάλλει.

Είναι μερακλής και τρελαίνεται να ψάλλει, κι άμα λάχει κλείνει και τό βιβλίο, χωρίς να φοβάται τίποτε και κανέναν. Είναι πρωτοψάλτης, το ξέρει και δεν μασάει.

Γι᾿ αυτό ψάλλει καλά και μερακλίδικα. Όλα βέβαια βοηθούνε και το παραδοσιακό τραγούδι και η θεωρία άλλά πρέπει να 'χεις και μεράκι, άμα δεν έχεις κλάψτα.


ΥΓ. Έχει φάει και κάτι γειώματα στο Όρος σε αγρυπνίες μέχρι να στρώσει ... Εκεί δεν έχει πυκνωτικό μικρόφωνο με κονσόλα κι οι γεροντάδες δεν μασάνε, σου τη λένε απ᾿ έξω δεξιά και σε «καθαρίζουν» πιτς φυτίλι. Άμα θέλεις μη μαθαίνεις ...

Αυτά για να μη γεμίζει και το κεφάλι του ...:wink::p
 
Top