Συλλογή σχολικών ασμάτων «Φόρμιγξ» Ι. Ναυπλιώτη

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#21
Ἐννοῶ τὴν ἄποψη αὐτὴ τοῦ Ἐμμ. Γιαννόπουλου, ὡς ἀντικειμενικὴ ἀνάγνωση ἁπλὰ τῶν λόγων τοῦ συγγραφέα Ἰακώβου Ναυπλιώτου.
Το κείμενο καθ᾽εαυτό έχει ως εξής :

Λειτουργικά αρχαία δια τας Κυριακάς και Εορτάς του Ενιαυτού (διορθωθέντα παρά Ιακώβου Α´ Δομεστίκου)

Τώρα, σχετικά με το εάν κ κατά πόσον τα Λειτουργικά αυτά πράγματι :
1) είναι "αρχαία" κ απλά
2) ψαλλόταν "κατά τας Κυριακάς και Εορτάς του Ενιαυτού"
3) συνάδουν με την γνωστή πατριαρχική Εγκύκλιο του 1880
4) μάς πληροφορούν έμμεσα για το τι ψαλλόταν τις υπόλοιπες ημέρες,

επιτρέψτε μου να έχω (ήδη διατυπώσει) κ να διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις.

ΥΓ. Γιατί έχω την εντύπωση πως η σχετική Εγκύκλιος απαγορεύει συλλήβδην τα Λειτουργικά ("...απαγορεύονται προς τούτοις και τα λεγόμενα λειτουργικά, ανταποκρίνονται δε τω ιερεί οι χοροί εν ταις εκφωνήσεσιν αυτού δια ταπεινής και ησύχου μονωδίας κατά το έθιμον της Μ.Εκκλησίας");:confused:
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#22
Το κείμενο καθ᾽εαυτό έχει ως εξής :

Λειτουργικά αρχαία δια τας Κυριακάς και Εορτάς του Ενιαυτού (διορθωθέντα παρά Ιακώβου Α´ Δομεστίκου)

Τώρα, σχετικά με το εάν κ κατά πόσον τα Λειτουργικά αυτά πράγματι :
1) είναι "αρχαία" κ απλά
2) ψαλλόταν "κατά τας Κυριακάς και Εορτάς του Ενιαυτού"
3) συνάδουν με την γνωστή πατριαρχική Εγκύκλιο του 1880
4) μάς πληροφορούν έμμεσα για το τι ψαλλόταν τις υπόλοιπες ημέρες,

επιτρέψτε μου να έχω (ήδη διατυπώσει) κ να διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις.

ΥΓ. Γιατί έχω την εντύπωση πως η σχετική Εγκύκλιος απαγορεύει συλλήβδην τα Λειτουργικά ("...απαγορεύονται προς τούτοις και τα λεγόμενα λειτουργικά, ανταποκρίνονται δε τω ιερεί οι χοροί εν ταις εκφωνήσεσιν αυτου δια ταπεινής και ησύχου μονωδίας κατά το έθιμον της Μ.Εκκλησίας");:confused:
Καμία ἀντίρρηση στὰ γραφόμενά σας.
Πάντως ἡ συζήτηση ὑπῆρξε ἐνδιαφέρουσα παρὰ τὰ φτωχὰ στοιχεία ποὺ εἴχαμε πρὸς ἀνάλυση. Ἰσως νὰ προκύψει κάτι σαφέστερο στὸ μέλλον.

Νὰ εἶστε καλά.
 

vasvas1970

Βασίλειος Λεμέσιος ο Κύπριος
#23
Την Φόρμιγα του Ιακώβου Ναυπλιώτη αγόρασα πριν από πολλά χρόνια, δεν θυμάμαι από που. Λίγο μετά απέκτησα και ένα ακόμη αντίγραφο, προερχόμενο από συγγενικό μου πρόσωπο, τον αείμνηστο θείο μου Αθανάσιο Πολίτη, μαθητή του Κων/νου Πρίγγου από το 1936. Το δεύτερο αντίτυπο είναι σε καλύτερη κατάσταση αλλά του λείπουν κάποια φύλλα, τα οποία στο σκανάρισμα τα αναπλήρωσα από το πρώτο. Και από τα δύο αντίτυπα λείπουν 2-3 σελίδες στην αρχή (τις αναπλήρωσα πριν περίπου 10-12 χρόνια βγάζοντας φωτοτυπίες από το αντίτυπο του αειμνήστου Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου κυρ Αβραάμ Ευθυμιάδη) και το φύλλο 265-266 το οποίο έχει ονόματα συνδρομητών (εάν κάποιος το έχει ή μπορεί να το βρει ας το ανεβάσει).
Εις μνημόσυνον του πρωτοψάλτου Ιακώβου ανεβαίνει στο Ψαλτολόγιον και γίνεται κτήμα πολλών.
Εάν κάποιος θέλει να ασχοληθεί περαιτέρω με την επεξεργασία των εικόνων ας το κάνει. Επίσης, εάν κάποιος θέλει ας σχολιάσει το περιεχόμενο, όλο ή επιμέρους στοιχεία του,
Τα λοιπά φύλλα !!
 

Attachments

E

emakris

Guest
#24
Η ποιότητα είναι σαφώς ανώτερη. Αν μπορούσε να ανέβει ολόκληρο σε αυτή την ποιότητα, θα ήμασταν όλοι εξαιρετικά ευγνώμονες στον κ. Λεμέσιο!!!:)

ΥΓ Δώσε θάρρος στο χωριάτη...:D
 
Last edited:

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#25
Αγαπητοί φίλοι του Ψαλτολογίου, αξιοποιώντας τις σαρώσεις που ανέβασε ο Μανώλης παραπάνω (μήνυμα #3), τις ελλίπουσες σελίδες 265-266 που συμπλήρωσε ο Βασίλειος (μήνυμα #23) και τις επίσης ελλίπουσες σελίδες 136-137 που ευγενώς μου έστειλε και πάλι ο Βασίλειος και με λίγη λεπτομερή περιοποίηση στο Scan Tailor, νομίζω ότι έχουμε πλέον το εν λόγω βιβλίο σε μια καλή μορφή, ολοκληρωμένο, σελιδοποιημένο και καθαρισμένο. Μια σύγκριση με την αρχική του μορφή (σε pdf στο μήνυμα #11) δείχνει ίσως τη διαφορά. Το μέγεθος του αρχείου είναι σχετικά μεγάλο, αλλά προσπάθησα να κρατήσω ψηλά την ήδη ταλαιπωρημένη ποιότητα των εικόνων. Πολλές ευχαριστίες σε όλους για τη συνεισφορά τους!
 

Attachments

Top