Αν το ψάξετε λίγο καλύτερα δύνανται να είναι σωστά και τα δύο.Αν δεν μπορείτε να το αντιληφθείτε στείλτε μου ένα προσωπικό μήνυμα να το κουβεντιάσουμε.Αυτή είναι μια τοποθέτησή μου η οποία έχει να κάμει με την δομή του ψαλτολογίου το οποίο παρακολουθώ ,με την έννοια ότι δεν θα ήθελα ένα "μνημόσυνο" στον δάσκαλό μου να εξελιχθεί έτσι ώστε οι νεώτεροι να ενθυμούνται απο το όνομα Βαλληνδράς στο Ψαλτολόγιο μια συζήτηση που με βεβαιότητα θα ξεφύγει των ορίων.Ελπίζω να με αντιλαμβάνεσθε.
Επειδή τυχαίνει να είμαι κι εγώ στην κατηγορία αυτών που αδυνατούν να το αντιληφθούν, με την έννοια ότι στο γ' ήχο είτε θα μπαίνει εναρμόνιος φθορά στο Ζω ή η γενική ύφεση στον Κε (κατά τριφωνίαν σύστημα με εναρμόνια τετράχορδα), είτε (στα Παπαδικά) θα μπαίνει η φθορά του διατονικού Νη στο Γα και άρα ο Ζω ως Γα είναι στη θέση του Ζω ύφεση (κατά τριφωνίαν σύστημα με διατονικά τετράχορδα), είτε θα είναι διατονικά τα διαστήματα και άρα Κε-Ζω=10 (αφού αποδέχεται θεωρητικά ο Βαλληνδράς τη φυσική διατονική κλίμακα), πιστεύω πως θα είχε ενδιαφέρον η στήριξη της θέσεως αυτής και να ανοιχτεί επί τούτου κάποιο ξεχωριστό θεωρητικό θέμα στο Ψαλτολόγιον. Ακόμη, έχουν ενδιαφέρον και οι μαρτυρίες των φθόγγων που κάτι υποδηλώνουν.
Μια θεωρητική θέση δεν μπορεί να προσβάλλει τη μνήμη του συντάκτου της εφόσον υπάρχει από πίσω της κάποια στήριξη. Άλλωστε, πόσες απόψεις σεβόμαστε χωρίς να συμφωνούμε; Αντιθέτως, μέχρι να υπάρξει κάποια υπεύθυνη υποστήριξη της θέσεως αυτής δημόσια (σε κάποιο σύγγραμμα ή σε κάποια δημοσίευση, έστω και στο Διαδίκτυο, αφού η άποψη έχει κατατεθεί δημόσια και επομένως απευθύνεται σε όλους τους ψάλτες και μαθητές της μουσικής μας),* δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει κανείς αυτά που ξέρει από τα κλασικά θεωρητικά. Άλλωστε, η βάσανος του μουσικού διαλόγου με πολύπλευρη εξέταση μπορεί να γίνει σωστά και αποτελεσματικά μόνο όταν δίδεται σε όλους τους ερευνητές η ευκαιρία να εκθέσουν τις ενστάσεις τους.
*Αν υπάρχει ήδη, απλά παραπέμψτε μας!