[Ερώτηση] Στίχοι προκειμένων-ἀλληλουϊαρίων

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εχουν συγκεντρωθεῖ πουθενὰ οἱ στίχοι τῶν προκειμένων-ἀλληλουϊαρίων ὁλόκληροι;

Εὐχαριστῶ.
 

Δική μου ἐργασία γιά τά Προκείμενα τῶν Κυριακῶν, πού τήν ἔχουμε ἐπικολλήσει στήν ἀρχή τοῦ λειτουργικοῦ βιβλίου τοῦ Ἀποστόλου.

 

Attachments

  • Προκείμενα Κυριακών.docx
    17.4 KB · Views: 85
  • Προκείμενα Κυριακών.pdf
    55.6 KB · Views: 151
Πολλὲς εὐχαριστίες.

Ἄν ὑπάρχουν συγκεντρωμένα καὶ τὰ ἀντίστοιχα τοῦ ἑνιαυτοῦ στὴν πλήρη μορφὴ τῶν ψαλμικῶν στίχων, θὰ ἤμουν ὑπόχρεος.
 
Πολλὲς εὐχαριστίες.

Ἄν ὑπάρχουν συγκεντρωμένα καὶ τὰ ἀντίστοιχα τοῦ ἑνιαυτοῦ στὴν πλήρη μορφὴ τῶν ψαλμικῶν στίχων, θὰ ἤμουν ὑπόχρεος.
Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἀνάπτυξη τῶν ψαλμικῶν στίχων ἔγινε μόνον στό ΑΝΤΙΦΩΝΑΡΙΟΝ. Δέν γνωρίζω ἄν ἔχει γίνει σέ νέα ἔκδοση Ἀποστόλου τῆς ΑΔ ἤ ἄλλων ἐκδοτικῶν οἴκων.
Καί ἡ δική μου ἐργασία προηγουμένως μόνον γιά τά προκείμενα, προϋποθέτει τήν ὕπαρξη τοῦ Ἀντιφωναρίου, τό ὁποῖο παραμένει στό ἀναλόγιον, ἐπειδή ὁ ἀναγνώστης μετακινεῖται στόν σολέα γιά τό προκείμενο καί τό ἀνάγνωσμα καί ἐπιστρέφει στό ἀναλόγιον γιά τούς στίχους τοῦ ἀλληλουιαρίου.

Ἐπισυνάπτω μιά συλλογή τῶν πλέον χρησιμοποιούμενων προκειμένων τοῦ ἐνιαυτοῦ γιά τήν ἴδια πρακτική στό ναό μας.

Σημ. Κάποιος μπορεῖ νά συλλέξει στίχους προκειμένων καί ἀλληλουιαρίων ἀπό τίς φυλλάδςες τοῦ π. Νεκταρίου.

 

Attachments

  • Prokeimena Apostolou.docx
    16.6 KB · Views: 62
  • Prokeimena Apostolou.pdf
    54.3 KB · Views: 125
Συχνὰ τὸ βιβλίο τοῦ Ἀποστόλου μᾶς παραπέμπει σὲ ἄλλη περικοπή.

Ἄν πρὸ τῆς παραπομπῆς παραθέτει προκείμενο καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὴν ἀλληλουάριο, ψάλλονται αὐτὰ καὶ ὄχι τὰ τῆς περικοπῆς στὴν ὁποία μᾶς παραπέμπει.

Ἄν δὲν ὁρίζει προκείμενο ἤ καὶ ἀλληλουάριο πρὸ καὶ μετὰ τὴν παραπομπή, ψάλλονται τὰ τῆς ἡμέρας τῆς ἑβδομάδος ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τοῦ Ἀποστόλου, ἐκτὸς ἄν πρόκειται γιὰ ἑορταζόμενο ἅγιο, ὁπότε ἀναζητοῦμε ἀνάλογο προκείμενο καὶ ἀλληλουάριο σὲ ἄλλον ἅγιο τῆς ἴδιας κατηγορίας (π.χ. ἀπόστολο, μεγαλομάρτυρα, ἱεράρχη, ὅσιο, προφήτη κ.ο.κ.).
 
χαίρετε. σήμερα ποιό προκείμενο και στίχοι έπρεπε να ειπωθουν στον Απόστολο της Ι'Ματθαίου, του ήχου ή της εορτης;
 
Θέλω να προσθέσω στο παρών αν μου επιτρέπετε το εξής.
Στις 13/8/2023 αναφέρθηκες ο εξής Απόστολος με τα εξής προκείμενα από το Μελωδό και τοκ. Κιαμηλιδη αν δεν απατώμαι που τα συντάσσει.
Ήταν 10η Εβδομάδα Εωθ Ι' Ηχος Α' απόδοσις της εορτής της Μεταμορφώσεως.
Ο Απόστολος στο Μελωδό ήταν σελ. 108


Ὡς ἐμεγαλύνθη τὰ ἔργα σου Κύριε, πάντα ἐν σοφίᾳ ἐποίησας.
Εὐλόγει ἡ ψυχή μου τὸν Κύριον, Κύριε ὁ Θεός μου, ἐμεγαλύνθης σφόδρα.

Πρὸς Κορινθίους α΄ ἐπιστολῆς Παύλου τὸ ἀνάγνωσμα. 4:9-16
Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς Ἀποστόλους ...μιμηταί μου γίνεσθε.

Σοὶ εἰσιν οἱ οὐρανοί, καὶ σὴ ἐστὶν ἡ γῆ· τὴν οἰκουμένην καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς σὺ ἐθεμελίωσας.
Στίχ. Μακάριος ὁ λαὸς, οὗ Κύριος ὁ Θεὸς αὐτοῦ.

Αυτό αποτελεί Απόστολο της Περιόδου Β' Κυριακή Δεκάτη σύμφωνα με το βιβλίο του Αποστόλου από τις Εκδόσεις Συναξαριστή.
Στη Σελ. 124 λοιπόν το Κείμενο ταιριάζει αλλά όχι τα προκείμενα.

Στη Σελ. 391 για τις 13/8 αναφέρεται να πούμε το Απόστολο "αδελφοί ενδυναμούσθε..." Κυριακή Εικοστή Εβδόμη. Εωθινό Ε' σελ. 208
Τα προκείμενα πάλι δεν ταιριάζουν με του μελωδού της ημέρας.

Φυσικά, η απόδοσις της εορτής παίζει ρόλο, καθώς αναφέρεται στο τυπικό του Γ. Ρηγα (και στο Σύστημα Τυπικού Παπαγιαννη) να αναφερθούν τα υπό της εορτής προκείμενα και αλληλουαρια και τον Απόστολο της ημέρας (δηλαδή όπως αναφέρω παραπάνω σελ 208 του Αποστόλου), οπότε το βιβλίο του Αποστόλου έπρεπε να οδηγεί σε ορθή απόδοση.

Τα προκείμενα που δόθηκαν :
Ὡς ἐμεγαλύνθη τὰ ἔργα σου Κύριε, πάντα ἐν σοφίᾳ ἐποίησας.
Εὐλόγει ἡ ψυχή μου τὸν Κύριον, Κύριε ὁ Θεός μου, ἐμεγαλύνθης σφόδρα.

Σοὶ εἰσιν οἱ οὐρανοί, καὶ σὴ ἐστὶν ἡ γῆ· τὴν οἰκουμένην καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς σὺ ἐθεμελίωσας.
Στίχ. Μακάριος ὁ λαὸς, οὗ Κύριος ὁ Θεὸς αὐτοῦ.

Αναφέρονται στο Στιχολόγιο σελ. 18 πως αποτελούν προκείμενα Ήχου Δ', αλλά και στη σελίδα 85 στις 6 Αυγούστου της Μεταμορφώσεως. Φυσικά, ο Απόστολος στις 6 δεν είναι ο :
Πρὸς Κορινθίους α΄ ἐπιστολῆς Παύλου τὸ ἀνάγνωσμα. 4:9-16
Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς Ἀποστόλους ...μιμηταί μου γίνεσθε.

Μήπως γνωρίζει κάποιος αν είναι λάθος και αν δεν είναι, που στο τυπικό αναφέρεται ότι πρέπει να διαβαστεί ο Απόστολος αυτός ΚΑΙ όχι ο της ημέρας όπως στο Τυπικό;
 
Στις 13/8/2023 αναφέρθηκες ο εξής Απόστολος με τα εξής προκείμενα από το Μελωδό και τοκ. Κιαμηλιδη αν δεν απατώμαι που τα συντάσσει.
Ήταν 10η Εβδομάδα Εωθ Ι' Ηχος Α' απόδοσις της εορτής της Μεταμορφώσεως.
Εἶναι πολύ σωστά ἀπό τόν κ. Κιαμηλίδη, σύμφωνα μέ τό Τυπικό τῶν Διπτύχων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος 2023 σ. 282 :
Προκείμενον καὶ ἀλληλουιάριον τῆς 6ης Αὐγούστου (διὰ τὴν ἀπόδοσιν τῆς ἑορτῆς)· ᾿Απόστολος: Κυριακῆς ι΄ ἐπιστολῶν, «῾Ο Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους» (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)·

 
Έχετε απόλυτο δίκιο σύμφωνα με τα ετήσια δίπτυχα. Το ειδα και εγώ. Αλλά σύμφωνα με τα τυπικά αυτό δεν αναφέρεται πουθενά. Αν στο μέλλον δεν έχουμε Μελωδό και εκδόσεις δίπτυχων που θα βρίσκαμε το ορθό απόστολο σύμφωνα με τα τυπικά αφού αυτό ο Απόστολος ουδόλως συμφωνεί με το βιβλίο του του Απόστολου και δεν έχει σχέση με την εβδομαδα μετά τη πεντηκοστή; Συγγνωμη που ρωτώ και πάλι αλλά έχω την εντύπωση πως τα δίπτυχα και ο μελωδία μπορεί να μην υπάρχουν εις αει..
 
Έχετε απόλυτο δίκιο σύμφωνα με τα ετήσια δίπτυχα. Το ειδα και εγώ. Αλλά σύμφωνα με τα τυπικά αυτό δεν αναφέρεται πουθενά. Αν στο μέλλον δεν έχουμε Μελωδό και εκδόσεις δίπτυχων που θα βρίσκαμε το ορθό απόστολο σύμφωνα με τα τυπικά αφού αυτό ο Απόστολος ουδόλως συμφωνεί με το βιβλίο του του Απόστολου και δεν έχει σχέση με την εβδομαδα μετά τη πεντηκοστή; Συγγνωμη που ρωτώ και πάλι αλλά έχω την εντύπωση πως τα δίπτυχα και ο μελωδία μπορεί να μην υπάρχουν εις αει..
Δέν καταλαβαίνω τί λέτε.
Ὁ Ἀπόστολος εἶναι τῆς 10ης Κυριακῆς μετά τήν Πεντηκοστή καί εἶναι στό βιβλίο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
Ἄν θά ψαλεῖ τό προκείμενο τῆς Μεταμορφώσεως ἤ τῆς Κυριακῆς, αὐτό εἶναι θέμα τοῦ συντάκτου τῶν ἐτησίων τυπικῶν, καί δέν εἶναι πρόβλημα.
Ὁ Ἀπόστολος εἶναι ὁ σωστός καί τόν βρίσκουμε στά Κανόνια τοῦ Εὐαγγελισταρίου καί στό Κανόνιον του Οικουμενικού Πατριαρχείου 2023.
 
Τώρα το κατάλαβα. Με μπέρδεψε ο Απόστολος στο σημείο που έλεγε στη μηνολόγιο του για του Αγίου Μάξιμου να διαβαστεί το ΚΖ Κυριακής. Σας ευχαριστώ πολύ πάντως και θερμά για τις απαντήσεις σας. Χρόνια πολλά για την ημέρα.
 
Οἱ βιβλικοὶ στίχοι τοῦ προκειμένου καὶ τοῦ ἀλληλουαρίου ἔχουν σχέση μὲ τὸν ἅγιο ἢ τὴν ἑορτή. Τὴν προφητεύουν καὶ τὴν πιστοποιοῦν ὡς ὀρθόδοξη παράδοση, σὲ συνέχεια τῆς Βίβλου καὶ τῆς ἑρμηνείας της ἀπὸ τὴν πρώτη ἐκκλησία. Τὰ προκείμενα, ἀλληλουάρια καὶ ἀναγνώσματα ἀνάγονται στὴν ἐποχὴ δ'-η' αἰ., ὡς κύρια ἢ καὶ μοναδικὰ στοιχεῖα τῆς ἑορτῆς τότε. Γιὰ τὴν ἐποχὴ αὐτὴ λίγα γνωρίζουμε. Οἱ λειτουργικὲς παραδόσεις κατὰ τόπους διέφεραν καί, ὅταν ἐνοποιήθηκαν, κάποιες χάθηκαν. Πάντως τὰ ἀναγνώσματα εἶναι σημαντικότερα ἀπὸ τοὺς ὕμνους, εἶναι οὐσιαστικὸ μέρος τῆς λατρείας.​
 
Back
Top