«Μετὰ τὴν διπλὴ ψαλμωδία τοῦ προκειμένου, ἀντὶ νὰ ἀπαγγελθεῖ ἐμμελῶς μόνο ὁ πρῶτος στίχος τοῦ ψαλμοῦ, ἡ στιχολογία συνεχίζεται καὶ στοὺς ἑπόμενους στίχους τοῦ ψαλμοῦ, σὲ ὅλους ἢ σὲ μερικοὺς κατ᾿ ἐκλογήν, καὶ ἐπαναλαμβάνεται μετὰ ἀπὸ κάθε στίχο (ἀπὸ ὅλους τοὺς πιστούς, εἰ δυνατόν) τὸ προκείμενο»
(Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ Α’ σσ. 140-141, J. Mateos Le Typicon de la Grande Eglise τ. 1 σ. 288).
Τὰ προκείμενα προφανῶς δευτερώνονται πρὸ τῆς στιχολογίας τους, ὅσους στίχους καὶ ἂν αὐτὴ ἔχει
(Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ Α’ σ. 140)
σὲ Σάββατο
(Ὡρολόγιον Κρυπτοφέῤῥης ἔκδ. 1772 σ. 166, Π. Τρεμπέλα Μικρὸν Εὐχολόγιον ἔκδ. β’ 1998 τ. 2 σ. 277)
ἢ μεγάλα προκείμενα
(τυπικὸ Μεγάλου Μετεώρου φφ. 96v, 106r, 165r, χφ. Παντοκράτορος 312 τυπικὸ τῆς Μ. Λαύρας τοῦ ἔτους 1917 σ. 244, Συλλειτουργικὸν ἔκδ. Σίμωνος Πέτρας 2004 σ. 36 κ.ἄ.)
καὶ ἀκολουθεῖ μία ἐπιπλέον ἐπανάληψη-περισσὴ-δοχὴ
(Dmitrievskij τ. 1 σσ. 134, 884, J. Mateos Le Typicon de la Grande Eglise τ. 1 σ. 186, τ. 2 σ. 88, χφφ. Moscow State Historical Museum Synod. gr. 381 ΤΑΣ μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1289-1311 φ. 2r, ΕΒΕ 2458 παπαδικὴ τοῦ ἔτους 1336 φφ. 38r-41r, Vindob. Theol. gr. 185 παπαδικὴ μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1385-1391 φφ. 66r-71r, χφφ. ΤΑΣ Σινὰ 1109 τοῦ ἔτους 1464 φ. 182v, Σινὰ 1108 ιε’ αἰ. φ. 178r, Σινὰ 1110 ιε’ αἰ. φ. 187r, ΤΑΣ κεφ. λ’, Τριῴδιον Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς ἑσπέρας, Ὡρολόγιον Κρυπτοφέῤῥης ἔκδ. 1772 σ. 168, Dmitrievskij τ. 3 σσ. 542, 563, N. Borgia, Orologhion Diurno delle Chiese di Rito Bizantino, Grottaferrata 1929 σ. 94, Βατοπαιδινὸν Τυπικὸν σ. 22).
Ἡ αὐτὴ ᾀσματικὴ πράξη καταγράφεται καὶ γιὰ τό, ἀντὶ τοῦ προκειμένου, μὴ ἑορταστικὸ «Ἀλληλούια»
(Dmitrievskij τ. 3 σσ. 2, 318, 570, χφφ. ΤΑΣ Σινὰ 1096 ιβ’ αἰ. φ. 16r, ἁγ. Σάβα 312 τοῦ ἔτους 1201 φ. 5v, Vat. gr. 782 α’ ἥμισυ ιγ’ αἰ.φ. 9v, Herzogin Anna Amalia Bibliothek Q 740 τοῦ ἔτους 1266 φ. 6r, ἁγ. Σάβα 628 ιγ’ αἰ. φ. 10r, Πρωτάτου 72 ιγ’ αἰ. φ. 4v, Βατοπαιδίου 1202 β’ ἥμισυ ιγ’ αἰ. φ. 8r).