Σαμαρείτιδος Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς 13-05-2012

Status
Not open for further replies.

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
Παρακολουθείστε τον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία της Κυριακή της Σαμαρείτιδος από τον Ιερό Ναό Αγίου Γρηγορίου Παλαμά στις 13-05-2012.
http://evodiasosmin.blogspot.com/2012/05/13-05-2012.html


Σαμαρείτιδος Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς 13-05-2012

Αγαπητέ Γιάννη,

Η ψαλτική σου μαθητεία στον μεγάλο αείμνηστο Πρωτοψάλτη Δημήτριο Σουρλαντζή, οι μουσικολογικές σου σπουδές στον αγαπητό καθηγητή κ. Γρηγόριο Στάθη, σε συνδυασμό με το ήθος και την άψογη φωνητική σου τοποθέτηση, αναδεικνύουν την λιτή, σοβαρή και εκκλησιαστική σου ερμηνεία.

Συγχαρητήρια !!!!

Ο Θεός να σου δίνει δύναμη στο έργο σου.
 
E

emakris

Guest
Για να καταλάβουμε και εμείς περί τίνος πρόκειται, μπορεί να γίνει αναφορά σε κάποια συγκεκριμένα μέλη, σε σύγκριση με κάποιες ηχογραφήσεις των ίδιων κομματιών από πρωτοψάλτες που θα θεωρούνταν άξιοι να καταλάβουν την εν λόγω θέση; Ή, αν δεν υπάρχουν τέτοιοι, τουλάχιστον από κάποιους πρωτοψάλτες του παρελθόντος, που θεωρείται ότι ανήκουν στην παράδοση της Θεσσαλονίκης; Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σοβαρός και εποικοδομητικός διάλογος. Δεν είμαι βέβαιος πως οι επιτιθέμενοι στοχεύουν σε κάτι τέτοιο, αλλά πώς αλλοιώς θα μπορούσε κανείς να τους πάρει στα σοβαρά; Αλλά ούτε και οι έπαινοι προς τον κ. Λιάκο αποτελούν την προσήκουσα απάντηση. Και εγώ μια χαρά τον βρίσκω, αλλά δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω εάν δεν καταλάβω την αντίθετη άποψη.
 

OPTINA1969

Μέλος
Φίλε συμφωνώ μαζί σου. Ομως πίσω απο κάθε επιλογή υπάρχουν κίνητρα και κριτήρια.Δεν αποφάσισαν για την επιλογή αυτή οι Θεσσαλονικείς. Απο αλλού ήρθαν τα μαντάτα . Τώρα αν ο Λιάκος μιλάει απο θέση ισχύος για καφέδες και ούζα ,ας αυτοθαυμάζεται στο καφενειο απένατι εκει που έπινε καφε ο Καραμάνης και στην γωνιά μόνος έμενε ο Παναγιωτίδης. Πάντως στοιχείο πολιτισμου της Ψαλτικής παράδοσης της πόλης δεν θα γίνει ποτέ. Δεν μπορεί άλλωστε.



Πολύ μένος εν Χριστώ αδελφέ μου...
Ας κοιταξουμε το δοκαρι στο μάτι μας...
Κατά τα λοιπά μπορούμε να αρχίσουμε τις διασκευές γνωστών "παρακμιακών" ύμνων με το ακόλουθο....
"Καραμάνης ανέστη εκ ψαλτών και πίνει τον καφέ του..."
Ας μου συγχωρεθεί η παράφραση-αμάρτημα...
Αλλά ...έλεος πια...
Υπάρχει και η γνωστή παροιμία με την αλεπού που τη λεει συχνά πυκνά ο λαός και δεν κάνει λάθη...
Χριστός Ανέστη !!!
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Για να καταλάβουμε και εμείς περί τίνος πρόκειται, μπορεί να γίνει αναφορά σε κάποια συγκεκριμένα μέλη,
σε σύγκριση με κάποιες ηχογραφήσεις των ίδιων κομματιών από πρωτοψάλτες που θα θεωρούνταν άξιοι να καταλάβουν την εν λόγω θέση
; Ή, αν δεν υπάρχουν τέτοιοι, τουλάχιστον από κάποιους πρωτοψάλτες του παρελθόντος, που θεωρείται ότι ανήκουν στην παράδοση της Θεσσαλονίκης; Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σοβαρός και εποικοδομητικός διάλογος. Δεν είμαι βέβαιος πως οι επιτιθέμενοι στοχεύουν σε κάτι τέτοιο, αλλά πώς αλλοιώς θα μπορούσε κανείς να τους πάρει στα σοβαρά; Αλλά ούτε και οι έπαινοι προς τον κ. Λιάκο αποτελούν την προσήκουσα απάντηση. Και εγώ μια χαρά τον βρίσκω, αλλά δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω εάν δεν καταλάβω την αντίθετη άποψη.

Αν καποιος διαθετει ηχογραφησεις για "συγκριση" ας τις αναρτησει ! Προσωπικα τη θεωρω αχρηστη μια τετοια διαδικασια . Αυτο που κρινεται εδω ,ειναι συνολικα το ΥΦΟΣ του νυν πρωτοψαλτου ,σε σχεση με αυτο των προκατοχων του ( Αρχων Καραμανης και ο μακαριστος Ζαχαριας Πασχαλιδης ) ! Αυτη η χαωδης διαφορα υφους δεν με εκπλησσει καθολου , αφου και στο Μητροπολιτικο Ναο της πολης μου συμβαινει το ιδιο απο το 1992 που εκοιμηθη ο δασκαλος μου και Πρωτοψαλτης του εν λογω Ναου ! Απο τη σχολη Παναγιωτιδη ( δασκαλου του δασκαλου μου :)),εγινε περασμα στη σχολη των Αθηνων και στη συνεχεια φτασαμε στη ......"γνωστη σχολη" . Απολυτη παρακμη .......
 

OPTINA1969

Μέλος
Αν καποιος διαθετει ηχογραφησεις για "συγκριση" ας τις αναρτησει ! Προσωπικα τη θεωρω αχρηστη μια τετοια διαδικασια . Αυτο που κρινεται εδω ,ειναι συνολικα το ΥΦΟΣ του νυν πρωτοψαλτου ,σε σχεση με αυτο των προκατοχων του ( Αρχων Καραμανης και ο μακαριστος Ζαχαριας Πασχαλιδης ) ! Αυτη η χαωδης διαφορα υφους δεν με εκπλησσει καθολου , αφου και στο Μητροπολιτικο Ναο της πολης μου συμβαινει το ιδιο απο το 1992 που εκοιμηθη ο δασκαλος μου και Πρωτοψαλτης του εν λογω Ναου ! Απο τη σχολη Παναγιωτιδη ( δασκαλου του δασκαλου μου :)),εγινε περασμα στη σχολη των Αθηνων και στη συνεχεια φτασαμε στη ......"γνωστη σχολη" . Απολυτη παρακμη .......

Κανένα πρόβλημα...
Έχω κάποιες ηχογραφήσεις του Κουκουζέλη από τον ΙΔ ΄αι.Όποιος θα ήθελε μπορώ να του τις παραχωρήσω...για τις απαραίτητες συγκρίσεις...
Αν και καλύτερα θα ήταν να σταθούν πλάι στον αγαπητό μου Ιωάννη όλοι αυτοί οι επαΐοντες και κρίνοντες...να ψάλλουν μαζί και να κριθούν...
Τα υπόλοιπα είναι εκ του ασφαλούς ...Κι εν πάσει περιπτώσει , δεν είμαι ο κυρ Δημήτρης Σουρλαντζής ο δάσκαλος(μου), ούτε κάποιος άλλος...Είμαι αυτός που είμαι κι έτσι εκτίθεμαι...
Και λίγη ταπείνωση δεν βλάπτει...Εξ άλλου εκ του περισσεύματος της καρδίας ομιλεί ο καθείς...Κι απ΄ότι φαίνεται περισσεύει η αγάπη...
 

Σάββας Πραστίτης

Σάββας Πραστίτης
Φίλε συμφωνώ μαζί σου. Ομως πίσω απο κάθε επιλογή υπάρχουν κίνητρα και κριτήρια.Δεν αποφάσισαν για την επιλογή αυτή οι Θεσσαλονικείς. Απο αλλού ήρθαν τα μαντάτα . Τώρα αν ο Λιάκος μιλάει απο θέση ισχύος για καφέδες και ούζα ,ας αυτοθαυμάζεται στο καφενειο απένατι εκει που έπινε καφε ο Καραμάνης και στην γωνιά μόνος έμενε ο Παναγιωτίδης. Πάντως στοιχείο πολιτισμου της Ψαλτικής παράδοσης της πόλης δεν θα γίνει ποτέ. Δεν μπορεί άλλωστε.

Πολλές λεπτομέρειες φαίνεται να ξερετε για την επιλογή του κ. Λιάκου. Πέστε τις και σε μας να μάθουμε τότε ποιος δάκτυλος (μακρύς πρέπει να είναι για να μην είναι Θεσσαλονικιότικος) ανακατύτηκε για να στείλει τα "μαντάτα". Και όσοι θεωρείτε εαυτούς και αλλήλους ικανούς να κρίνουν τον όποιοδήποτε, σκεφτείτε εάν έχετε τις γνώσεις, τη μουσική κατάρτιση, τη φωνή αλλά πάνω από όλα το ήθος του κ. Λιάκου και μετά να τον κρίνετε. Οι πιο πολλοί κρίνετε χωρίς καν να έχετε δει (μην αυταπατάστε από τις εικόνες της τηλεόρασης ή των λογής λογής ωτακουστών) ή ακούσει από κοντά τον κ. Λιάκο. Και προ πάντων δεν αυτοθαυμάζεται, γιατί πρώτα απ΄ όλα δεν ομοιάζει άλλων τινών που ο νάρκισσος μπροστά τους δείχνει μικρός θάμνος. και στο κάτω κάτω που ξέρετε ότι θέλει να μοιάσει στον Καραμάνη ή στον Παναγιωτίδη. (καλοί όλοι αυτοί αλλά γιατί πρέπει να γίνονται οι ψάλτες κλώνοι (για να μην πω κακέκτυπα) των παλαιών); ο καθένας να είναι μία ξεχωριστή φυσιογνωμία, με τα δικά τυο χαρακτηριστικά. Και εξ άλλου δεν χρειάζεται ο κ. Λιάκος να γίνει στοιχείο πολιτισμού στην Ψαλτική παρα΄δοση της πόλης, γιατί πολύ απλά έχει ήδη καθιερωθεί. (εκτός και αν δεν έχετε ακούσει ακόμη για τη Χορωδία του "Θεσσαλονικείς Υμνωδοί"και για την δουλειά που έχει επιτελέσει ο κ. Λιάκος σαν καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας αλλά και μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά της χορωδίας του.
 

nikolaoskin

Μέλος
Χαίρετε σε όλους!Σπάνια συμμετέχω στις συζητήσεις αλλά θεωρώ άδικο να ακούγονται τόσα άσχημα λόγια μέσα στο forum.Λοιπόν τον κ. Λιάκο τον ξέρω περίπου 8 χρόνια.Τον γνώρισα ως φοιτητής σε διάφορες αγρυπνίες που γινόντουσαν στην πόλη μας.Ο κ. Λιάκος είναι άριστος μουσικός και εκτελεστής της ψαλτικής,γνώστης της θεωρίας αλλά και της τάξης της Εκκλησίας.Φυσικά διαφέρει από το ¨παραδοσιακό¨θεσσαλονικιώτικο ύφος αλλά δεν παύει να είναι ένας από τους καλύτερους και σοβαρότερους ιεροψάλτες της Θεσσαλονίκης.Είναι άδικο λοιπόν να τον κρίνουμε αρνητικά όταν αυτός θυσίαζει πολλά για την μουσική άνθιση της πόλης.προσωπικά δεν τον είχα δάσκαλο ούτε έχουμε ιδιαίτερες σχέσεις αλλά θεωρώ ότι είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή για την θέση του Πρωτοψάλτου στον Μητροπολιτικό Ναό.Μακάρι να υπάρχουν ψάλτες αυτού του επιπέδου και ας μαλώνουμε ποιος είναι ο καλύτερος.Χρόνια πολλά σε όλους!
 

OPTINA1969

Μέλος
Πολλές λεπτομέρειες φαίνεται να ξερετε για την επιλογή του κ. Λιάκου. Πέστε τις και σε μας να μάθουμε τότε ποιος δάκτυλος (μακρύς πρέπει να είναι για να μην είναι Θεσσαλονικιότικος) ανακατύτηκε για να στείλει τα "μαντάτα". Και όσοι θεωρείτε εαυτούς και αλλήλους ικανούς να κρίνουν τον όποιοδήποτε, σκεφτείτε εάν έχετε τις γνώσεις, τη μουσική κατάρτιση, τη φωνή αλλά πάνω από όλα το ήθος του κ. Λιάκου και μετά να τον κρίνετε. Οι πιο πολλοί κρίνετε χωρίς καν να έχετε δει (μην αυταπατάστε από τις εικόνες της τηλεόρασης ή των λογής λογής ωτακουστών) ή ακούσει από κοντά τον κ. Λιάκο. Και προ πάντων δεν αυτοθαυμάζεται, γιατί πρώτα απ΄ όλα δεν ομοιάζει άλλων τινών που ο νάρκισσος μπροστά τους δείχνει μικρός θάμνος. και στο κάτω κάτω που ξέρετε ότι θέλει να μοιάσει στον Καραμάνη ή στον Παναγιωτίδη. (καλοί όλοι αυτοί αλλά γιατί πρέπει να γίνονται οι ψάλτες κλώνοι (για να μην πω κακέκτυπα) των παλαιών); ο καθένας να είναι μία ξεχωριστή φυσιογνωμία, με τα δικά τυο χαρακτηριστικά. Και εξ άλλου δεν χρειάζεται ο κ. Λιάκος να γίνει στοιχείο πολιτισμού στην Ψαλτική παρα΄δοση της πόλης, γιατί πολύ απλά έχει ήδη καθιερωθεί. (εκτός και αν δεν έχετε ακούσει ακόμη για τη Χορωδία του "Θεσσαλονικείς Υμνωδοί"και για την δουλειά που έχει επιτελέσει ο κ. Λιάκος σαν καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας αλλά και μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά της χορωδίας του.

Συμφωνω απόλυτως...
Να εισαι καλα αδελφε και να τα λες...Γιατί καλα τα λες..
Κακό πράγμα ο φθόνος και η κακία για τον άλλον...Αυτό αλλού πάει....
Χαιρε και αγάλλου...
Νεκτάριος Κ.Αδάμ
 
Last edited by a moderator:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Kαι τώρα ήρθε η ώρα και αυτό το θέμα να παραδοθεί στους ηθικολόγους με τις απέραντες ηθικολογίες τους στρατευμένες στην υπεράσπιση προσωπων και όχι της τέχνης..Αλλά για να υπερασπιστεί κάποιος την τέχνη πρέπει να την κατέχει και όχι να νομίζει πως την ξέρει.Ενοχές δεν έχω όταν κρίνω και ούτε το ψώνιο να νομίζω ότι είμαι καλύτερος από τον κρινόμενο.Εχω κάθε δικαίωμα να κρίνω σαν κατι παραπάνω από έναν μέσο ακροατή και αν σε καποιους η κρίση μου δεν αρέσει να απάντήσουν επ αυτής και όχι να μου πούν αν πρέπει να κρίνω ή όχι.Αν παλι δεν θέλουν ούτε αυτό να κάνουν σιωπή.Πάντα γειά και χαλαρά
 

OPTINA1969

Μέλος
Kαι τώρα ήρθε η ώρα και αυτό το θέμα να παραδοθεί στους ηθικολόγους με τις απέραντες ηθικολογίες τους στρατευμένες στην υπεράσπιση προσωπων και όχι της τέχνης..Αλλά για να υπερασπιστεί κάποιος την τέχνη πρέπει να την κατέχει και όχι να νομίζει πως την ξέρει.Ενοχές δεν έχω όταν κρίνω και ούτε το ψώνιο να νομίζω ότι είμαι καλύτερος από τον κρινόμενο.Εχω κάθε δικαίωμα να κρίνω σαν κατι παραπάνω από έναν μέσο ακροατή και αν σε καποιους η κρίση μου δεν αρέσει να απάντήσουν επ αυτής και όχι να μου πούν αν πρέπει να κρίνω ή όχι.Αν παλι δεν θέλουν ούτε αυτό να κάνουν σιωπή.Πάντα γειά και χαλαρά

Ακριβώς για αυτόν το λόγο "stay calm"...
Κάτι έχει πάρει και το δικό μας ωτίον από τον κρίνοντα...Τον κρινόμενο τον ξέρουμε δεκαετίες...
Και βέβαια..."Όσα δε φτανει η αλεπού..."
ή "η αλεπού εκατό , το αλεπουδάκι εκατόν δέκα..."
Γειά χαρά...
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Το θέμα έχει ξεφύγει!
:mad:

Σας ανακαλώ στην τάξη και επιφυλάσσομαι να ασχοληθώ περισσότερο μετά τον μεθέορτο εσπερινό και τη λιτανεία!
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Πολύ μένος εν Χριστώ αδελφέ μου...
Ας κοιταξουμε το δοκαρι στο μάτι μας...
Κατά τα λοιπά μπορούμε να αρχίσουμε τις διασκευές γνωστών "παρακμιακών" ύμνων με το ακόλουθο....
"Καραμάνης ανέστη εκ ψαλτών και πίνει τον καφέ του..."
Ας μου συγχωρεθεί η παράφραση-αμάρτημα...
Αλλά ...έλεος πια...
Υπάρχει και η γνωστή παροιμία με την αλεπού που τη λεει συχνά πυκνά ο λαός και δεν κάνει λάθη...
Χριστός Ανέστη !!!

Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια; Μπορεί να γνωρίζης μουσική αλλά μάλλον την Ψαλτική δεν την κατέχεις.

Η ευθεία και επώνυμος κριτική δεν είναι μένος. Μάλλον τα δοκάρια υπάρχουν ...σε αυτιά. Καλλίμαχος
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Πολλές λεπτομέρειες φαίνεται να ξερετε για την επιλογή του κ. Λιάκου. Πέστε τις και σε μας να μάθουμε τότε ποιος δάκτυλος (μακρύς πρέπει να είναι για να μην είναι Θεσσαλονικιότικος) ανακατύτηκε για να στείλει τα "μαντάτα". Και όσοι θεωρείτε εαυτούς και αλλήλους ικανούς να κρίνουν τον όποιοδήποτε, σκεφτείτε εάν έχετε τις γνώσεις, τη μουσική κατάρτιση, τη φωνή αλλά πάνω από όλα το ήθος του κ. Λιάκου και μετά να τον κρίνετε. Οι πιο πολλοί κρίνετε χωρίς καν να έχετε δει (μην αυταπατάστε από τις εικόνες της τηλεόρασης ή των λογής λογής ωτακουστών) ή ακούσει από κοντά τον κ. Λιάκο. Και προ πάντων δεν αυτοθαυμάζεται, γιατί πρώτα απ΄ όλα δεν ομοιάζει άλλων τινών που ο νάρκισσος μπροστά τους δείχνει μικρός θάμνος. και στο κάτω κάτω που ξέρετε ότι θέλει να μοιάσει στον Καραμάνη ή στον Παναγιωτίδη. (καλοί όλοι αυτοί αλλά γιατί πρέπει να γίνονται οι ψάλτες κλώνοι (για να μην πω κακέκτυπα) των παλαιών); ο καθένας να είναι μία ξεχωριστή φυσιογνωμία, με τα δικά τυο χαρακτηριστικά. Και εξ άλλου δεν χρειάζεται ο κ. Λιάκος να γίνει στοιχείο πολιτισμού στην Ψαλτική παρα΄δοση της πόλης, γιατί πολύ απλά έχει ήδη καθιερωθεί. (εκτός και αν δεν έχετε ακούσει ακόμη για τη Χορωδία του "Θεσσαλονικείς Υμνωδοί"και για την δουλειά που έχει επιτελέσει ο κ. Λιάκος σαν καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας αλλά και μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά της χορωδίας του.

Φίλε εισαι νυχτωμένος αλλού. Και ο Γρ. Στάθης είνα μεγάλος δάσκαλος της Μουσικής μας .Ψάλτης μεγάλος δεν υπήρξε. Ούτε και ο Καρράς . Η Ψαλτική , η απόδοση των κειμένων απαιτεί άλλα τάλαντα εκ Θεού . Δεν τίθεται θέμα μουσικής καταρτίσεως αλλά Ψαλτικής πληρότητος.
 

OPTINA1969

Μέλος
Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια; Μπορεί να γνωρίζης μουσική αλλά μάλλον την Ψαλτική δεν την κατέχεις.

Η ευθεία και επώνυμος κριτική δεν είναι μένος. Μάλλον τα δοκάρια υπάρχουν ...σε αυτιά. Καλλίμαχος

..........
Βοήθειά σου....
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Τώρα που ηρέμησα από τις υποχρεώσεις της πανηγύρεως διάβασα όλα τα μηνύματα του παρόντος θέματος. Λυπάμαι για τον τρόπο που έγραψαν ορισμένα μέλη.

Ο τρόπος ψαλτικής του γράφοντος, του κ. Λιάκου ή οποιουδήποτε άλλου σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι. Σε κάποιο ναό υπήρχε παλαιότερα μαθητής του Καψάσκη, μετά μαθητής του Περιστέρη, τώρα μαθητής του Αγγελόπουλου, στο μέλλον ίσως πάει κάποιος πρακτικός, έτσι όπως έχει γίνει η κατάσταση. Η ζωή συνεχίζεται, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο.

Κλειδώνω το θέμα, διότι πραγματικώς γράφονται τα ίδια και τα ίδια!

Εάν κάποιος θέλει να σχολιάσει ειδικώς ένα από τα ψαλθέντα και όχι να προβεί σε επιπλέον προκλήσεις, ας επικοινωνήσει με τους συντονιστές και ενδεχομένως να καταχωρηθεί το σχόλιό του.

Ευχαριστώ!
 
Status
Not open for further replies.
Top