Σαμαρείτιδος Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς 13-05-2012

Status
Not open for further replies.

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Παρακολουθείστε τον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία της Κυριακή της Σαμαρείτιδος από τον Ιερό Ναό Αγίου Γρηγορίου Παλαμά στις 13-05-2012.
http://evodiasosmin.blogspot.com/2012/05/13-05-2012.html

Σαμαρείτιδος Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς 13-05-2012

Η ακολουθία γίνεται παρουσία και ενός πολύ μεγάλου άνδρα, ο οποίος στέκεται κατ αρχήν εξ ευωνύμων του Πρωτοψάλτη.Στη συνέχεια μεταβαίνει εκ δεξιών...

Δ.
 
Last edited:
P

ptz

Guest
-Σοβαρό μετρημένο και με άριστες επιλογές μελών,Κυριακάτικο ψάλσιμο.
-Μπράβο φίλε Γιάννη.
-Και βέβαια είναι και χαρά και τιμή-όσοι το έχουμε ζήσει το ξέρουμε-διπλα σου να συμψάλλει ο αγαπητός σε όλους και πολλά ωφελήσας την ψαλτική ομότιμος καθηγητής κ.Γρηγ.Στάθης.
Π,Τζ
 
Ευχαριστώ πολύ κ. Χαράλαμπε Σαλίβερε για την ανάρτηση της Θείας Λειτουργίας.
Θα ήθελα να σας επισημάνω πως αρκετές συνθέσεις ήταν του δασκάλου μου και καθηγητού Γρηγορίου Στάθη που είχα την χαρά να φιλοξενώ στο αναλόγιο του Μητροπολιτικού Ναού του Αγ. Γρηγορίου Παλαμά Θεσσαλονίκης την περασμένη Κυριακή.
1. Τα Πασαπνοάρια σε λέγετο
2. Τα Αναστάσιμα Στιχηρά που ακούστηκαν για πρώτη φορά
3. Τα Στιχηρά του Πάσχα.
4. Τα Κύριε ελέησον των Ειρηνικών
5. Το Αλληλουιάριο σε Άγια
6. Τα Λειτουργικά σε άγια τα λεγόμενα Ουράνια.
Τα υπόλοιπα είναι γνωστά... Δοξαστικό Πέτρου, Δύναμις Καμαράδου, Χερουβικό Φωκαέως
 

Papassss

Παλαιό Μέλος
Συγχαρητηρια κ. Λιακο για την εξαισια ερμηνεια σας και οι συνθεσεις του κ. Σταθη παρα πολυ ωραιες (μηπως θα μπορουσατε να μας δωσετε τα κειμενα??) ας εισαστε και οι δυο αξιοι ενωπιον του Θεου για το ψαλσιμο σας....
 

Papassss

Παλαιό Μέλος
βλεπω στα αριστερα του κ. Λιακου ειναι ο Δημητρησ Μανουσης ο οποιος ψαλλει στην Παναγια Λαοδηγητρια αλλα δεν καταλαβα αν ψαλλει εκει τοτε πως ειναι στον αγιο Γρηγοριο.... οποιος γνωριζει κατι ας μας διαφωτησει
 
Και φυσικά συμφωνώ και προσυπογράφω όσα γράφτηκαν για τον κ. Λιάκο και τις υποδειγματικές εκτελέσεις του.
Είχα γράψει και τότε στο σχετικό θέμα που είχε ανοίξει για την διαδοχή στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ( και που είναι κλειδωμένο τώρα ) ότι ο κ. Λιάκος ήταν και είναι η καλύτερη και πλέον ενδεδειγμένη λύση για το δεξί αναλόγιο του μητροπολιτικού ναού Θεσ/νίκης .
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Και φυσικά συμφωνώ και προσυπογράφω όσα γράφτηκαν για τον κ. Λιάκο και τις υποδειγματικές εκτελέσεις του.
Είχα γράψει και τότε στο σχετικό θέμα που είχε ανοίξει για την διαδοχή στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ( και που είναι κλειδωμένο τώρα ) ότι ο κ. Λιάκος ήταν και είναι η καλύτερη και πλέον ενδεδειγμένη λύση για το δεξί αναλόγιο του μητροπολιτικού ναού Θεσ/νίκης .

E, όχι και "η καλύτερη και πλέον ενδεδειγμένη λύση", Αποστόλη.... ούτε λεφτά να σου χει δώσει για διαφήμιση :D:D:p Όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτό το χάλι και αυτή την άσχετη τάξη που είδα στο βίντεο, το λέω ότι λυπάμαι πάρα πολύ. :(

Απόστολος
 
Αφού με προκαλείς , μάθε ότι ουκ οίδα τον άνθρωπον .
Ούτε γνωστοί είμαστε , ούτε φίλοι , ούτε έχω οποιαδήποτε σχέση .
Επιμένω , ότι ήταν η καλύτερη λύση και σταματώ εδώ για να μην γίνει το θέμα (όπως το εν λόγω που ανέφερα) ριάλιτι .
Εγώ σκοπιμότητα δεν έχω σε αυτα που γράφω , έχω το θάρρος της γνώμης .
Και έχω αποδείξει εδώ μέσα , ότι την λέω , είτε είναι θετική είτε είναι αρνητική .
Εσύ όμως τίνος συμφέροντα εξυπηρετείς γράφοντας αυτά ;
Αφήνεις υπονοούμενα χωρίς να επιχειρηματολογείς .
Είναι κρίμα και άδικο .
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Αφού με προκαλείς , μάθε ότι ουκ οίδα τον άνθρωπον .
Ούτε γνωστοί είμαστε , ούτε φίλοι , ούτε έχω οποιαδήποτε σχέση .
Επιμένω , ότι ήταν η καλύτερη λύση και σταματώ εδώ για να μην γίνει το θέμα (όπως το εν λόγω που ανέφερα) ριάλιτι .
Εγώ σκοπιμότητα δεν έχω σε αυτα που γράφω , έχω το θάρρος της γνώμης .
Και έχω αποδείξει εδώ μέσα , ότι την λέω , είτε είναι θετική είτε είναι αρνητική .
Εσύ όμως τίνος συμφέροντα εξυπηρετείς γράφοντας αυτά ;
Αφήνεις υπονοούμενα χωρίς να επιχειρηματολογείς .
Είναι κρίμα και άδικο .

Δεν ξεύρω αν "οίδας, ή δεν οίδας", αλλά ο τρόπος σου παραξενεύει. Και αφού "ουκ οίδες", γιατί επιμένεις ότι ήταν η καλύτερη λύση; Και εγώ έχω θάρρος γνώμης, προφανώς, για να τα γράφω. Ας ανοίξει το θέμα ο Κος Συντονιστής και να τα πούμε. Πέρα όμως από τον κ. Λιάκο, εγώ μίλησα γενικά και για την τάξη του ναού, για την τάξη του Όρθρου, κλπ. Από πότε ο αρχιερεύς ΔΕΝ κατεβαίνει από τον θρόνο για να ασπάση το Ευαγγέλιο; Από πότε το "Τον δεσπότη και αρχιερέα" λέγετε τόσο «συντομευμένος» και «συλλαβισμένος», διότι ο αρχιερέας αποφάσισε από μόνος του να κατεβή από τον θρόνο πολύ πιο νωρίτερα από το καθωρισμένο σημείο; Τί «λαοπροσκύνημα» είναι αυτό που γίνεται στον θρόνο; Για τέτοια και άλλα παρόμοια έλεγα.

Απόστολος
 
Επαναλαμβάνω ότι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο . Τον εκτιμώ όμως απεριόριστα ως γνώστη και ως ερμηνευτή και ως ψάλτη . Θεωρώ ότι δικαίως και πανάξια κατέχει την θέση .
Επαναλαμβάνω πως δεν έχω καμία μα καμία εμπλοκή ή σκοπιμότητα .
Να σου θυμήσω όμως ότι στο κλειδωμένο θέμα ήσουν αρνητικός πρωταγωνιστής και επικριτής του κ. Λιάκου και πάλι άφηνες αιχμές , υπονοούμενα , χωρίς να στηρίζεις με επιχειρήματα τις γενικότητες που αναμασούσες .
Δεν θα ακολουθήσω . Σταματώ εδώ και (εξ αιτίας σου ) ας κλειδωθεί και αυτό το θέμα . (ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω την ύποπτη εμμονή σου )
Δηλαδή δεν μπορεί να γράψει κάποιος μια καλή κουβέντα(ανιδιοτελώς) για κάποιον ο οποίος στο κάτω - κάτω είναι εγνωσμένης αξίας , να του την πούμε για σκοπιμότητα ,όταν εδώ μέσα βαυκαλίζουμε αρκετούς που ίσως δεν το αξίζουν ή δεν θα έπρεπε.
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Επαναλαμβάνω ότι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο . Τον εκτιμώ όμως απεριόριστα ως γνώστη και ως ερμηνευτή και ως ψάλτη . Θεωρώ ότι δικαίως και πανάξια κατέχει την θέση .
Επαναλαμβάνω πως δεν έχω καμία μα καμία εμπλοκή ή σκοπιμότητα .
Να σου θυμήσω όμως ότι στο κλειδωμένο θέμα ήσουν αρνητικός πρωταγωνιστής και επικριτής του κ. Λιάκου και πάλι άφηνες αιχμές , υπονοούμενα , χωρίς να στηρίζεις με επιχειρήματα τις γενικότητες που αναμασούσες .
Δεν θα ακολουθήσω . Σταματώ εδώ και (εξ αιτίας σου ) ας κλειδωθεί και αυτό το θέμα . (ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω την ύποπτη εμμονή σου )
Δηλαδή δεν μπορεί να γράψει κάποιος μια καλή κουβέντα(ανιδιοτελώς) για κάποιον ο οποίος στο κάτω - κάτω είναι εγνωσμένης αξίας , να του την πούμε για σκοπιμότητα ,όταν εδώ μέσα βαυκαλίζουμε αρκετούς που ίσως δεν το αξίζουν ή δεν θα έπρεπε.

Βρε χρυσέ μου άνθρωπε, σου είπα εγώ τίποτα για τον Κο Λιάκο; ΕΣΥ τον πρωτοανέφερες, εγώ έκανα το αστειάκι μου περί πληρωμής διαφημήσεως, και τα πήρες στο κρανίο, σώνει και καλά, ότι είμαι εναντίον του!! Δεν τον ξεύρεις; Δεν τον ξεύρεις. Καλός και άξιος; Καλός και άξιος. Τελείωσε. Δικαίωμά σου και γνώμη σου. Ούτε γενικότητες λέω, ούτε υπονοούμενα, ούτε τίποτα. Εγώ μιλάω γενικά για την όλη τάξη που είδαν τα μάτια μου στο βίντεο που ανέβηκε! Δεν έχεις τίποτα να πεις γι' αυτό; Στον Γιάννη τον Λιάκο μου κόλλησες;

Απόστολος
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αυτό το ψάλσιμο στον ναό που το άκουσα με την πολύχρονη ιστορία του- λόγω του θρύλου της ψαλτικής (Καραμάνη)- θα μπορούσα μόνο με τον επιθετικό προσδιορισμό του παρακμιακού να το χαρακτήριζα,Εξηγούμαι οτιι εγώ δεν είμαι καλύτερος αλλά δεν ψάλλω σε ένα ψαλτήρι με τέτοια ιστορία.Λυπάμαι που προβαίνω σε μια τέτοια κρίση αλλά κάποτε τα πράγματα πρέπει να λέγονται με το ονομά τους.Πάντα γειά
 
Αυτό το ψάλσιμο στον ναό που το άκουσα με την πολύχρονη ιστορία του- λόγω του θρύλου της ψαλτικής (Καραμάνη)- θα μπορούσα μόνο με τον επιθετικό προσδιορισμό του παρακμιακού να το χαρακτήριζα,Εξηγούμαι οτιι εγώ δεν είμαι καλύτερος αλλά δεν ψάλλω σε ένα ψαλτήρι με τέτοια ιστορία.Λυπάμαι που προβαίνω σε μια τέτοια κρίση αλλά κάποτε τα πράγματα πρέπει να λέγονται με το ονομά τους.Πάντα γειά

Αγαπητέ Αντώνη ομολογώ ότι σήμερα το πρωί ανοίγοντας τον υπολογιστή εξεπλάγην όταν είδα την απάντησή σου .
Δεν το περίμενα ειδικά από εσένα .
Ο Καραμάνης , Ο Ταλιαδώρος , ο Χρύσανθος , ο Παναγιωτίδης , ο Ευθυμιάδης και όλοι οι παλαιοί δάσκαλοι της Θεσσαλονίκης ανήκουν σε μια άλλη εποχή , έψαλλαν όπως έψαλλαν γιατί είχαν βιώματα είχαν παραστάσεις , έζησαν την παράδοση μέσα στην πηγή και όντως ήταν και θα είναι αμίμητοι και αξεπέραστοι .
Δεν μπαίνει κανείς - και θα ήταν κρίμα και άδικο - στην διαδικασία σύγκρισης με κανέναν από αυτούς . Άλλες εποχές , άλλες καταστάσεις .
Εγώ μίλησα για σήμερα , ότι ήταν η καλύτερη λύση . Αν εσείς ξέρετε κάτι περισσότερο διαφωτίστε μας .
Πάντως οι αναφορές ( επιμένω ότι είναι γενικές ) για χάλι και παρακμή δεν τιμούν εσάς (τους κρίνοντες )
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητέ Αντώνη ομολογώ ότι σήμερα το πρωί ανοίγοντας τον υπολογιστή εξεπλάγην όταν είδα την απάντησή σου .
Δεν το περίμενα ειδικά από εσένα .
Ο Καραμάνης , Ο Ταλιαδώρος , ο Χρύσανθος , ο Παναγιωτίδης , ο Ευθυμιάδης και όλοι οι παλαιοί δάσκαλοι της Θεσσαλονίκης ανήκουν σε μια άλλη εποχή , έψαλλαν όπως έψαλλαν γιατί είχαν βιώματα είχαν παραστάσεις , έζησαν την παράδοση μέσα στην πηγή και όντως ήταν και θα είναι αμίμητοι και αξεπέραστοι .
Δεν μπαίνει κανείς - και θα ήταν κρίμα και άδικο - στην διαδικασία σύγκρισης με κανέναν από αυτούς . Άλλες εποχές , άλλες καταστάσεις .
Εγώ μίλησα για σήμερα , ότι ήταν η καλύτερη λύση . Αν εσείς ξέρετε κάτι περισσότερο διαφωτίστε μας .
Πάντως οι αναφορές ( επιμένω ότι είναι γενικές ) για χάλι και παρακμή δεν τιμούν εσάς (τους κρίνοντες )
Aγαπητέ Απόστολε λυπάμαι που σε έκανα να εκπλαγείς και ασφαλώς όχι μόνο εσένα αλλά και πολλούς που με ξέρουν από δω χρόνια τώρα.Συνήθως δεν κρίνω αλλά έχω μια ευαισθησία στα μεγάλα ψαλτήρια γιατί θεωρώ πως μια αυστηρή κριτική θα βοηθήσει πολλώ λο γιώ που λέμε και επαέ.Δεν συγκρίνω κανέναν με τους μεγάλους, αλλά γιατί να μην προσπαθούμε να τους μοιάσουμε έστω και στο ελάχιστο;Αυτό δεν το άκουσα στο βίντεο.Το ψάλσιμο αυτό έτσι και αλλιώς δεν θα μου άρεσε όπου και να το άκουγα αλλά δεν θα το σχολίαζα αν δεν σκεφτόμουν ότι στον Αγιο Γρηγόριο θα το περίμενα διαφορετικό.Βέβαια τα πράγματα στον ναό ήταν χειρότερα με την προτερη κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και τώρα είναι καλά.Δεν ξέρω αν υπάρχει καλύτερη λύση-δεν ζω στην πόλη πλέον-και ούτε την ψάχνω.Λέω μόνο ότι αυτό το ψάλσιμο καμμία σχέση δεν έχει με την πραγματική ψαλτική όπως μας την παρέδωσαν οι μεγάλοι δάσκαλοι εντός και εκτός της Θεσσαλονίκης και ίσως αυτό βοηθήσει.Επιχειρήματα μου τα ακούσματα που υπάρχουν.Ας ακούσουμε μια βδομάδα Πρίγγο Καραμάνη Παναγιωτίδη κλπ και τότε θα ψάλλουμε με άλλη φιλοσοφία την Κυριακή ή μπορεί και να μην ψάλλουμε και καθόλου, κάτι το οποίο μου έχει καρφωθεί και μένα στο μυαλό μου να το πράξω εδώ και πολύ καιρό αλλά οι ανάγκες δεν με αφήνουν ....Αλλά και να μου πούν ότι είμαι παρακμή δεν θα δυσκολευτώ να το δεχθώ ούτε να το πιστέψω,Απλά στα μεγάλα ψαλτήρια οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες και άρα και η προσπάθεια.Πάντα γειά
 
Last edited:
Καλημέρα σας.
Παρακολουθώ εδώ και αρκετό καιρό, και εννοώ πριν από δύο χρόνια, και τώρα με αφορμή την ανάρτηση του βίντεο να λέγονται πολλά για το πρόσωπό μου και για την ανάληψη καθηκόντων ως πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού Αγ. Γρηγορίου Θεσσαλονίκης, χωρίς να έχω εκφραστεί εναντίον κανενός.
Βεβαίως δεν είμαι υπόλογος σε κανέναν, αλλά όποιος έχει πρόβλημα και στεναχωριέται και καθώς στο πίσω μέρος του εγκεφάλου του μπορεί να υπάρχει ο καημός του να ψάλλει στον ναό του Αγ. Γρηγορίου ή του Αγ. Δημητρίου, ή της Αγ. Σοφιάς, εγώ είμαι στη διάθεσή σας να σας παραχωρήσω μία θέση να καθήσετε και να ψάλουμε μαζί και να χαρούμε τη θεία λειτουργία.
Όσο για κάποιες απορίες που είχατε να σας αναφέρω πως ο Δημήτρης Μανούσης ψάλλει στη Λαοδηγήτρια αλλά εκτάκτως με αφορμή την παρουσία του καθηγητή Γρ. Στάθη ήρθε και μας τίμησε με την παρουσία του.
Επίσης να ομολογήσω και γω με την σειρά μου πως τον κ. Απόστολο Καλπακίδη δεν τον γνωρίζω και ευχαριστώ για τα καλά του λόγια.
Κύριε Αντώνη Μιχελουδάκη ο δάσκαλός μου Δημήτριος Σουρλαντζής μου είχε αναφέρει πως δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε αρεστοί σε όλους. Λυπάμαι που δεν μπορώ να ψάλλω όπως ο Καραμάνης ή ο Χρύσανθος ή ο Ταλιαδώρος. Άλλωστε η μίμηση που αναφέρει ο Χρύσανθος στο Θεωρητικό του παραπέμπει στις μουσικές φόρμες και όχι στην εκφορά της φωνής....
Για τις υπόλοιπες κακιούλες δεν νομίζω πως πρέπει να αναφερθώ γιατί θα πέσει το επίπεδο.
Λοιπόν ανοιχτή πρόταση και στη συνέχεια διάλογο ενώπιος ενωπίω... και όχι μέσω Ιντερνετ. Κερνάμε και καφέ.
Καλή σας μέρα.
 

Papassss

Παλαιό Μέλος
εγω ως απλος θαυμαστης σας θα προτιμησω τον καφε μαζι σας και μια ωραια συζητηση περι μουσικης... και οχι να ψαλλουμε μαζι γιατι να πω την αληθεια ντρεπομαι να ψαλλω μαζι σας κ. Λιακο
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Καλημέρα σας.
Παρακολουθώ εδώ και αρκετό καιρό, και εννοώ πριν από δύο χρόνια, και τώρα με αφορμή την ανάρτηση του βίντεο να λέγονται πολλά για το πρόσωπό μου και για την ανάληψη καθηκόντων ως πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού Αγ. Γρηγορίου Θεσσαλονίκης, χωρίς να έχω εκφραστεί εναντίον κανενός.
Βεβαίως δεν είμαι υπόλογος σε κανέναν, αλλά όποιος έχει πρόβλημα και στεναχωριέται και καθώς στο πίσω μέρος του εγκεφάλου του μπορεί να υπάρχει ο καημός του να ψάλλει στον ναό του Αγ. Γρηγορίου ή του Αγ. Δημητρίου, ή της Αγ. Σοφιάς, εγώ είμαι στη διάθεσή σας να σας παραχωρήσω μία θέση να καθήσετε και να ψάλουμε μαζί και να χαρούμε τη θεία λειτουργία.
Όσο για κάποιες απορίες που είχατε να σας αναφέρω πως ο Δημήτρης Μανούσης ψάλλει στη Λαοδηγήτρια αλλά εκτάκτως με αφορμή την παρουσία του καθηγητή Γρ. Στάθη ήρθε και μας τίμησε με την παρουσία του.
Επίσης να ομολογήσω και γω με την σειρά μου πως τον κ. Απόστολο Καλπακίδη δεν τον γνωρίζω και ευχαριστώ για τα καλά του λόγια.
Κύριε Αντώνη Μιχελουδάκη ο δάσκαλός μου Δημήτριος Σουρλαντζής μου είχε αναφέρει πως δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε αρεστοί σε όλους. Λυπάμαι που δεν μπορώ να ψάλλω όπως ο Καραμάνης ή ο Χρύσανθος ή ο Ταλιαδώρος. Άλλωστε η μίμηση που αναφέρει ο Χρύσανθος στο Θεωρητικό του παραπέμπει στις μουσικές φόρμες και όχι στην εκφορά της φωνής....
Για τις υπόλοιπες κακιούλες δεν νομίζω πως πρέπει να αναφερθώ γιατί θα πέσει το επίπεδο.
Λοιπόν ανοιχτή πρόταση και στη συνέχεια διάλογο ενώπιος ενωπίω... και όχι μέσω Ιντερνετ. Κερνάμε και καφέ.
Καλή σας μέρα.
Αγαπητέ Γιάννη καλημέρα.Μία μόνο λέξη:ΑΞΙΟΣ.Το μόνο καλό που γίνεται με την συζήτηση είναι ότι όλο και περισσότεροι αδελφοί έρχονται σε γνωριμία με το ψάλσιμο σου.Τι να κάνουμε;Αν μας προίκιζε όλους ο Θεός με τη φωνή ενός Πρίγγου,Στανίτσα,Χ''μάρκου,Ταλιαδώρου,Δασκαλούδη και πάει λέγοντας τότε δυστυχώς θα πλήτταμε θανάσιμα...
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Λυπάμαι κύριε Ιωάννη Λιάκο που δεν έγινα κατανοητός από εσάς.Αυτό φαίνεται από την ευγενική μεν, αλλά υποτιμητική συμπεριφορά σας ως πρός αυτούς, και ασφαλώς και για μένα, που αμφισβητούν όχι την θέση σας-δικιά σας είναι και με υγεία να την χαίρεστε-αλλά την ψαλτική σας, όχι ως μίμηση φωνής, αλλά ως έκφραση με σωστό χρόνο και τονισμό συλλαβών χαρακτήρων και λέξεων.Μας υποτιμάτε υποννοώντας ότι είμαστε λιγούρια των μεγάλων ψαλτηριών.Δικαιωμά σας να δικαιολογείτε έτσι την αυστηρή κριτική μας, αλλά μάθετε πως αυτή -τουλάχιστον σε ότι με αφορά-δεν πηγάζει από ζηλίες και κακιούλες.Το ψαλσιμό σας είναι ψάλσιμο που καμμιά σχέση δεν έχει με την παράδοση αυτής της πόλης, η οποία βέβαια απο τις αρχές της δεκαετίας του 90 έχει στραφεί συνολικότερα σε πιο ρηχές καταστάσεις αποπέμποντας τον μυστικισμό του βυζαντίου που ήταν ευδιάκριτος σε όλους τους τομείς και στην ψαλτική.Χάθηκε λοιπόν η ουσία της ψαλτικής με το χαρακτηριστικό ύφος και μείναμε στην απλή διεκπαιρέωση της μουσικής των ύμνων χωρίς ύφος και καλλιτεχνική ευμορφία.Εγώ σας προσκαλώ για ρακί και μάλιστα χωρίς να έρθετε, αν δεν το επιθυμείτε, στην εκκλησία μου μια που τυγχάνει να έχουμε και τον ίδιο δάσκαλο.Πάντα γειά
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Λυπάμαι κύριε Ιωάννη Λιάκο που δεν έγινα κατανοητός από εσάς.Αυτό φαίνεται από την ευγενική μεν, αλλά υποτιμητική συμπεριφορά σας ως πρός αυτούς, και ασφαλώς και για μένα, που αμφισβητούν όχι την θέση σας-δικιά σας είναι και με υγεία να την χαίρεστε-αλλά την ψαλτική σας, όχι ως μίμηση φωνής, αλλά ως έκφραση με σωστό χρόνο και τονισμό συλλαβών χαρακτήρων και λέξεων.Μας υποτιμάτε υποννοώντας ότι είμαστε λιγούρια των μεγάλων ψαλτηριών.Δικαιωμά σας να δικαιολογείτε έτσι την αυστηρή κριτική μας, αλλά μάθετε πως αυτή -τουλάχιστον σε ότι με αφορά-δεν πηγάζει από ζηλίες και κακιούλες.Το ψαλσιμό σας είναι ψάλσιμο που καμμιά σχέση δεν έχει με την παράδοση αυτής της πόλης, η οποία βέβαια απο τις αρχές της δεκαετίας του 90 έχει στραφεί συνολικότερα σε πιο ρηχές καταστάσεις αποπέμποντας τον μυστικισμό του βυζαντίου που ήταν ευδιάκριτος σε όλους τους τομείς και στην ψαλτική.Χάθηκε λοιπόν η ουσία της ψαλτικής με το χαρακτηριστικό ύφος και μείναμε στην απλή διεκπαιρέωση της μουσικής των ύμνων χωρίς ύφος και καλλιτεχνική ευμορφία.Εγώ σας προσκαλώ για ρακί και μάλιστα χωρίς να έρθετε, αν δεν το επιθυμείτε, στην εκκλησία μου μια που τυγχάνει να έχουμε και τον ίδιο δάσκαλο.Πάντα γειά

Φίλε συμφωνώ μαζί σου. Ομως πίσω απο κάθε επιλογή υπάρχουν κίνητρα και κριτήρια.Δεν αποφάσισαν για την επιλογή αυτή οι Θεσσαλονικείς. Απο αλλού ήρθαν τα μαντάτα . Τώρα αν ο Λιάκος μιλάει απο θέση ισχύος για καφέδες και ούζα ,ας αυτοθαυμάζεται στο καφενειο απένατι εκει που έπινε καφε ο Καραμάνης και στην γωνιά μόνος έμενε ο Παναγιωτίδης. Πάντως στοιχείο πολιτισμου της Ψαλτικής παράδοσης της πόλης δεν θα γίνει ποτέ. Δεν μπορεί άλλωστε.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top