Παναγιώτης
σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Η αυριανή ημέρα είναι ενδιαφέρουσα από άποψη τυπική.
Είναι μνήμη της ανακομιδής των λειψάνων των Αγίων και θαυματουργών Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου.
Η ακολουθία ως έχει στο Μηναίον (έχω εκδ. ΦΩΣ) δεν έχει δοξαστικόν και άρα οι Άγιοι δεν δικαιούνται Απολυτικίου, και η τάξη είναι Τυπικόν Σαββάτου με Αλληλούϊα (και όχι Θεός Κύριος), και Απολυτίκιο Απόστολοι Μάρτυρες.
Παρά ταύτα, βλέπουμε ότι το Μηναίον έχει και Απολυτίκιο!
Αυτό ίσως είναι απόρροια από το ΤΑΣ που παραπέμπει στην ακολουθία των Αγίων στις λα' Ιανουρίου και λέει «Και ει βούλει, τροπάριον ήχος πλ. α', Τα θαύματα...». Βέβαια το Μηναίον βάζοντας το Απολυτίκιο εξάλειψε στην ουσία το «ει βούλει»...
Επίσης ο Κανών δεν έχει τον Ειρμό, γιατί ο συγγράψας το Μηναίον μάλλον θεώρησε μόνο την Κυριακή και την καθημερινή πλην Σαββάτου (όπου δεν λέγεται ο Ειρμός). Τώρα όμως που είναι Σάββατο (και ο Κανών του Αγίου λέγεται πρώτος μετά των Ειρμών) κάποιος πρέπει να προνοήσει και να τον βρει για να μην βρεθεί προ εκπλήξεως.
Είναι μνήμη της ανακομιδής των λειψάνων των Αγίων και θαυματουργών Αναργύρων Κύρου και Ιωάννου.
Η ακολουθία ως έχει στο Μηναίον (έχω εκδ. ΦΩΣ) δεν έχει δοξαστικόν και άρα οι Άγιοι δεν δικαιούνται Απολυτικίου, και η τάξη είναι Τυπικόν Σαββάτου με Αλληλούϊα (και όχι Θεός Κύριος), και Απολυτίκιο Απόστολοι Μάρτυρες.
Παρά ταύτα, βλέπουμε ότι το Μηναίον έχει και Απολυτίκιο!
Αυτό ίσως είναι απόρροια από το ΤΑΣ που παραπέμπει στην ακολουθία των Αγίων στις λα' Ιανουρίου και λέει «Και ει βούλει, τροπάριον ήχος πλ. α', Τα θαύματα...». Βέβαια το Μηναίον βάζοντας το Απολυτίκιο εξάλειψε στην ουσία το «ει βούλει»...
Επίσης ο Κανών δεν έχει τον Ειρμό, γιατί ο συγγράψας το Μηναίον μάλλον θεώρησε μόνο την Κυριακή και την καθημερινή πλην Σαββάτου (όπου δεν λέγεται ο Ειρμός). Τώρα όμως που είναι Σάββατο (και ο Κανών του Αγίου λέγεται πρώτος μετά των Ειρμών) κάποιος πρέπει να προνοήσει και να τον βρει για να μην βρεθεί προ εκπλήξεως.
Last edited: