Σάββατον Διακαινησίμου. Ἀκολουθία Κολλυβάδων Πατέρων

#1
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2
Χριστός ανέστη!

Επίσης, υπάρχει ακολουθία για των Αγίων Κολλυβάδων Πατέρων για το Σάββατον τῆς Διακαινησίμου:

http://www.pigizois.net/latreia/paraklitikoi_kanones/pdf/esperinos_kolivadon_pateron.pdf

http://www.pigizois.net/latreia/paraklitikoi_kanones/pdf/orthros_kolivadon_pateron.pdf
Σεβασμός στήν Γερόντισσα ποιήτρια.
Ἀλλά, προβλέπεται ἀγρυπνία τό Σάββατον τῆς Διακαινησίμου (μικρός ἑσπερινός);
Καί ποιές εἶναι οἱ στιχολογίες τοῦ ὄρθρου (καθίσματα μετά τήν α΄ καί β΄ στιχολογίαν);


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3

Ἀλλά, προβλέπεται ἀγρυπνία τό Σάββατον τῆς Διακαινησίμου (μικρός ἑσπερινός);
Καί ποιές εἶναι οἱ στιχολογίες τοῦ ὄρθρου (καθίσματα μετά τήν α΄ καί β΄ στιχολογίαν);
Ἡ ἐρώτησή μου παραμένει ἀναπάντητη, καθόσον μαθαίνω γιά τέλεση ἀγρυπνίας χθές βράδυ...
Μήπως κανείς γνωρίζει νά μᾶς πεῖ πῶς γίνεται...;;;


 

alka

Νέο μέλος
#4
Η συγκεκριμένη Γερόντισσα είναι καθ' όλα σεβάσμια και πολυγραφότατη.
Έχω τη γνώμη όμως ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν σοβαρές επιφυλάξεις ως προς την παραδοσιακότητα και την τυπική και λειτουργική ορθότητα κάποιων εκ των πρωτοβουλιών της για σύνθεση χαιρετιστήριων οίκων, παρακλητικών κανόνων, τροπαρίων κτλ. Το λέγω αυτό σε συνάφεια με αρκετά έργα της που έχω υπόψη μου.
 

xrth

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου
#5
Ἡ ἐρώτησή μου παραμένει ἀναπάντητη, καθόσον μαθαίνω γιά τέλεση ἀγρυπνίας χθές βράδυ...
Μήπως κανείς γνωρίζει νά μᾶς πεῖ πῶς γίνεται...;;;


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !
Γιατὶ παραξενεύεσθε γιὰ τὰ τῆς Ἀγρυπνίας;
Τόσους αἰῶνες ἡ Ἐκκλησία τελοῦσε τοιαύτες τοῦ Ἁγ.Γεωργίου....
"Σύγχρονο" Ἀναστάσιμο τυπικὸ ὑπᾶρχει στὴν Ἀκολουθία τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς
ἐκδεδομένης ὑπὸ τῆς μονῆς Λογγοβάρδας Πάρου.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#6
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !
Ἀληθῶς ἀνέστη!

Γιατὶ παραξενεύεσθε γιὰ τὰ τῆς Ἀγρυπνίας;
Τόσους αἰῶνες ἡ Ἐκκλησία τελοῦσε τοιαύτες τοῦ Ἁγ.Γεωργίου....
Δέν βλέπω στό ΤΑΣ κεφ. Γ΄ πρόβλεψη γιά ἀγρυπνία τοῦ ἁγίου Γεωργίου. Βλέπω ὅμως στό κεφ. ΚΒ΄ «εἰ θέλῃ ὁ προεστώς», ὄχι ὅμως γιά τήν Διακαινήσιμο, πού σαφῶς ἀναφέρεται στό κεφ. ΜΣΤ΄ τῶν Ἀπορουμένων «Περὶ τῆς μνήμης τοῦ ἁγίου Γεωργίου, εἰ τύχοι τῇ ἑβδομάδι τῆς διακαινησίμου», ὅτι δέν γίνεται ἀγρυπνία, οὔτε προβλέπεται μικρός ἑσπερινός.
Τά αὐτά καί στό ΤΔ (Ἱ. Μ. Διονυσίου σ. 299) «Σημειωτέον ὅτι ἀγρυπνία οὐ γίνεται».
"Σύγχρονο" Ἀναστάσιμο τυπικὸ ὑπᾶρχει στὴν Ἀκολουθία τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς
ἐκδεδομένης ὑπὸ τῆς μονῆς Λογγοβάρδας Πάρου.
Τό βλέπω ἐδῶ καί ἀπορῶ γιά τόν μικρό ἑσπερινό. Πάντως δέν προβλέπει στιχολογίες στό ὄρθρο καί ὡς ἐκ τούτου ὑμνολογικά καθίσματα μετά τήν α΄ καί β΄ στιχολογίαν.
Φαίνεται ὅμως ὅτι τό "Σύγχρονο", γιά κάποιους γίνεται ἔτι «ἐκσυγχρονισμένο»...

Εὐλόγησον!


 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#7
Προσωπικά κρίνω κάποιες διατάξεις αντιπαραδοσιακές και απαράδεκτες. Ενδεικτικά:
  • Τα "επισφραγιστικά" αναστάσιμα.
  • Την πρόβλεψη Στιχολογιών.
  • Τα πολλά απόστιχα. 8???

Γενικότερα θεωρώ ότι η Νέα εβδομάδα έπρεπε να μείνει αμιγής χωρίς προσθήκες ακολουθιών Αγίων, παρά μόνο για όσες μνήμες αγίων το ΤΜΕ προβλέπει.
 
Last edited:

xrth

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου
#8
Ἀληθῶς ἀνέστη!


Δέν βλέπω στό ΤΑΣ κεφ. Γ΄ πρόβλεψη γιά ἀγρυπνία τοῦ ἁγίου Γεωργίου. Βλέπω ὅμως στό κεφ. ΚΒ΄ «εἰ θέλῃ ὁ προεστώς», ὄχι ὅμως γιά τήν Διακαινήσιμο, πού σαφῶς ἀναφέρεται στό κεφ. ΜΣΤ΄ τῶν Ἀπορουμένων «Περὶ τῆς μνήμης τοῦ ἁγίου Γεωργίου, εἰ τύχοι τῇ ἑβδομάδι τῆς διακαινησίμου», ὅτι δέν γίνεται ἀγρυπνία, οὔτε προβλέπεται μικρός ἑσπερινός.
Τά αὐτά καί στό ΤΔ (Ἱ. Μ. Διονυσίου σ. 299) «Σημειωτέον ὅτι ἀγρυπνία οὐ γίνεται».

Τό βλέπω ἐδῶ καί ἀπορῶ γιά τόν μικρό ἑσπερινό. Πάντως δέν προβλέπει στιχολογίες στό ὄρθρο καί ὡς ἐκ τούτου ὑμνολογικά καθίσματα μετά τήν α΄ καί β΄ στιχολογίαν.
Φαίνεται ὅμως ὅτι τό "Σύγχρονο", γιά κάποιους γίνεται ἔτι «ἐκσυγχρονισμένο»...

Εὐλόγησον!


Προφανῶς σεβαστέ μου πατέρα, καὶ πολὺ ἐμπειρότερε ἐμοῦ, συμφωνῶ μαζί σας.
Δείτε σᾶς παρακαλῶ ὄμως οἱ ἐνδιαφερόμενοι καὶ τὶς σ.σ. 606-609 του ΤΥΠΙΚΟΥ
Γ.ΡΗΓΑ
Θὰ κοιτάξω ὄμως νὰ ἀποστείλω πρὸς κοινὴν ὡφέλειαν τὰ τῆς μονῆς Ξενοφῶντος, ὡς δεῖγμα.
 
Last edited:

chriskont

Παλαιό Μέλος
#9
Η γνώμη του κ Δ. Ανατολικιώτη επί του θέματος όπως μου απάντησε:
"Eiναι σωστη η παρατηρησις οτι συνηθως δεν γινονται αγρυπνιες εντος της διακαινησιμου εβδομαδος. Γενικώς αυτή την περιοδο δεν ειναι δυνατο να τηρηθη η μοναστηριακη ταξις της αγρυπνιας. σε καποιες περιπτωσεις, σε ενοριες κ.λπ., γινεται νυχτερινη λειτουργια με το συνηθες τυπικο της διακαινησιμου, και ονομαζεται "αγρυπνια", με αποτελεσμα να δινουμε αλλη εννοια σ' αυτην την λεξι.

Οταν τοπικοι αγιοι τιμωνται εντος της διακαινησιμου, τοτε ακολουθειται η διαταξις του αγιου Γεωργιου ή του αποστολου Μαρκου, αναλογως ποσο τιμαται ο τοπικος αγιος".

Eπισυνάπτω από το τυπικό του Αγ Σάββα σχετικά. Μόνο την Κυριακη του Πάσχα δεν προβλέπεται αγρυπνία. Η εορτή του Ευαγγελισμού με το Ιουλιανό ημερολόγιο που φτάνει μέχρι Τρίτη διακαινήσίμου έχει μικρό εσπερινό. Υποσημειώσεις του π. Δοσιθέου ηγουμένου Μ Τατάρνης. Εξέπεσον οι αγρυπνίες τις Κυριακές. Δεν επιτρέπονται δυο συνεχομενες αγρυπνίες.
Επίσης το τυπικό Γ Ρήγα προβλέπει αγρυπνία την Διακαινήσιμο.
Συνάπτω τις παραπάνω σελίδες του, 606-609 από την τυπικη διάταξη του Αγ Γεωργίου οπου συμπεριλαμβάνεται και η περίπτωση αγρυπνίας τη διακαινήσιμο.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Top