Πώς πρέπει να σημαίνεται ο ρυθμός στην Εκκλησιαστική μουσική;

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#1
[Σημείωμα συντονιστή] Επαναδιατύπωση της αρχικής ερώτησης η οποία αποδείχτηκε προβληματική. H παλαιότερη ερώτηση παρατίθεται από κάτω.

Πώς πρέπει να σημαίνεται ο ρυθμός στην Εκκλησιαστική μουσική;

Προσωπικά δεν έχω ισχυρή άποψη, δηλαδή δεν με απασχολεί και τόσο πολύ πώς είναι σημειωμένος ο ρυθμός αν και προσωπικά προτιμώ την απλούστερη καταγραφή με απλές μονόγραμμες διαστολές όπου χρειάζεται (π.χ. στις εξαιρέσεις ρυθμού) χωρίς νούμερα πάνω από τα απλά μέτρα (θεωρώ τον τετράσημο απλό μέτρο εδώ). Αν θυμάμαι καλά ο Σουρλαντζής είναι ένα τέτοιο παράδειγμα (θα το ξανακοιτάξω) γραφής που μου αρέσει.

Στη διδασκαλία δεν έχω διδάξει σύνθετα μέτρα ακόμα (δε φτάσαμε ώς εκεί). Αλλά προς το παρόν νομίζω οτι θα δίδασκα μέχρι και τετράσημο ρυθμό λόγω απλότητας. Θα ανέφερα δε στους προχωρημένους μαθητές οτι μπορούν να δούν τη ρυθμική σήμανση και με άλλο, πιό λεπτομερή τρόπο π.χ. με σύνθετα μέτρα παραπάνω από τετράσημο κτλ. ώστε να το έχουν υπόψην τους και να μελετήσουν τα περί ρυθμικής περαιτέρω εάν θέλουν (σε συνδυασμό και με τη δημοτική μουσική). Δεν νομίζω όμως οτι θα είχαν πρόβλημα ψαλτικής εκτέλεσης και χωρίς αυτά.

Τί νομίζετε;

---------------

H παλαιότερη ερώτηση ήταν:

Ο Σίμων Καράς κυρίως διέδωσε ευρύτερα την καταγραφή σύνθετων μέτρων στα μουσικά κείμενα με αριθμούς όπως 5, 6, 7, 8 κτλ.
Νομίζετε οτι βοηθά αυτή η καταγραφή ή οτι τα πράγματα (π.χ. η διδασκαλία) περιπλέκονται χωρίς λόγο;
Οι περισσότεροι ψάλτες χρησιμοποιούν 2,3,4.
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#2
Δηλαδή το θέμα με τα σύνθετα μέτρα πρέπει να πάει πακέτο -πάλι- με τον Καρά;

Ο Χρύσανθος; Και άλλοι και άλλοι πριν τον Καρά (που δημοσιεύει το θεωρητικό του μόλις το 1982);
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#3
Δηλαδή το θέμα με τα σύνθετα μέτρα πρέπει να πάει πακέτο -πάλι- με τον Καρά;

Ο Χρύσανθος; Και άλλοι και άλλοι πριν τον Καρά (που δημοσιεύει το θεωρητικό του μόλις το 1982);
Αν προσέξεις είπα "διέδωσε ευρύτερα", όχι ανακάλυψε. Η ερώτηση παραμένει. :)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#4
Άρα πρέπει να πάει πακέτο. Επειδή το "διέδωσε ευρύτερα". Κάτι που προυπήρχε όμως. Δηλαδή τώρα να του τα σούρουμε ένα χεράκι του μακαρίτη γιατί
α) περιέπλεξε τη διδασκαλία (ακόμα μία φορά, κάνοντας κάτι που πρότεινε η Επιτροπή, ο Χρύσανθος κ.τ.λ.)
β) διέδωσε ευρύτερα κάτι που προυπήρχε
γ)
και να μην συζυτήσουμε σκέτα το πώς πρέπει να σημαίνεται ο Ρυθμός ας πούμε...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#5
Άρα πρέπει να πάει πακέτο. Επειδή το "διέδωσε ευρύτερα". Κάτι που προυπήρχε όμως. Δηλαδή τώρα να του τα σούρουμε ένα χεράκι του μακαρίτη γιατί
α) περιέπλεξε τη διδασκαλία (ακόμα μία φορά, κάνοντας κάτι που πρότεινε η Επιτροπή, ο Χρύσανθος κ.τ.λ.)
β) διέδωσε ευρύτερα κάτι που προυπήρχε
γ)
και να μην συζυτήσουμε σκέτα το πώς πρέπει να σημαίνεται ο Ρυθμός ας πούμε...
Δεν τα έσουρα κανενός Αντώνη. Η απάντησή σου είναι εκτός θέματος. Εάν νομίζεις οτι η ερώτηση μου αυτή είναι άσκοπη και άχρηστη μην χάνεις το χρόνο σου να απαντήσεις και άνοιξε συζήτηση για τα θέματα που νομίζεις είναι πιό σημαντικά.

Η ερώτηση παραμένει.

ευχαριστώ,
Δημήτρης
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#6
Νομίζετε οτι βοηθά αυτή η καταγραφή ή οτι τα πράγματα (π.χ. η διδασκαλία) περιπλέκονται χωρίς λόγο;

Κατ' αρχή η διδασκαλία δεν ξεκινά από εκεί...

Οι αρχάριοι μαθαίνουν σε απλό ρυθμό (κάθε κίνηση κι ένας χρόνος). Ο συνεπτυγμένος μπαίνει στους πιο προχωρημένους. Άρα δεν δυσκολεύει την διδασκαλία, μάλλον την διευκολύνει, επισημαίνοντας στον προχωρημένο πλέον μαθητή τα σημεία του τονισμού (τις αρχές των μέτρων δηλαδή), είτε του κειμένου (πράγμα που συνήθως φαίνεται και χωρίς απαραίτητα να μπουν μέτρα-τουλάχιστον στα σύντομα) είτε τον μελωδικό τονισμό (πράγμα που δύσκολα φαίνεται σε έναν άπειρο ψάλτη-είτε αργό είναι το κομμάτι είτε σύντομο).

Και όσοι έχουν διαβάσει το Χρύσανθο θα διαπιστώσουν ότι αναφέρει τον συνεπτυγμένο ρυθμό και μάλιστα με αναλυτικά παραδείγματα και ένα ολόκληρο κεφάλαιο.

Ο Καράς δεν έκανε τίποτα παραπάνω από το να εφαρμόσει τον Χρύσανθο...;)
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#7
...επισημαίνοντας στον προχωρημένο πλέον μαθητή τα σημεία του τονισμού (τις αρχές των μέτρων δηλαδή), είτε του κειμένου (πράγμα που συνήθως φαίνεται και χωρίς απαραίτητα να μπουν μέτρα-τουλάχιστον στα σύντομα) είτε τον μελωδικό τονισμό (πράγμα που δύσκολα φαίνεται σε έναν άπειρο ψάλτη-είτε αργό είναι το κομμάτι είτε σύντομο).
Μα εάν κάποιος είναι ήδη προχωρημένος, δεν θα τα γνωρίζει αυτά τα πράγματα και χωρίς να τα δεί γραμμένα; Μπορείς να διευκρινήσεις;


Και όσοι έχουν διαβάσει το Χρύσανθο θα διαπιστώσουν ότι αναφέρει τον συνεπτυγμένο ρυθμό και μάλιστα με αναλυτικά παραδείγματα και ένα ολόκληρο κεφάλαιο.

Ο Καράς δεν έκανε τίποτα παραπάνω από το να εφαρμόσει τον Χρύσανθο...;)
Δεν νομίζω να χώριζε ο Καράς τα μέτρα όπως τα χωρίζει ο Χρύσανθος στο Θείω Καλυφθείς :) Τέλος πάντων.. νομίζω οτι ο Καράς προσπάθησε να διορθώσει, να βελτιώσει και να ξεκαθαρίσει τα λεγόμενα του Χρυσάνθου και να τα διαδώσει στην πράξη δηλαδή στη σημειογραφία του. Δεν το έχω ψάξει πολύ αυτό το θέμα και ίσως κάνω λάθος. Τί λές; Σε ποιά πράγματα έκανε λάθος ο Χρύσανθος νομίζεις στο συγκεκριμένο θέμα (αν έκανε) κατά τη γνώμη σου;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#8
Μα εάν κάποιος είναι ήδη προχωρημένος, δεν θα τα γνωρίζει αυτά τα πράγματα και χωρίς να τα δεί γραμμένα; Μπορείς να διευκρινήσεις;
Αν κάποιος είναι προχωρημένος δεν χρειάζεται ούτε κείμενο...
Τι να διευκρινίσω; Τα διευκρινίζει ο Χρύσανθος καλύτερα από εμένα. Γιατί λες εσύ να εφαρμόζει τον χωρισμό σε μέτρα στα εκκλησιαστικά κομμάτια;

Δεν νομίζω να χώριζε ο Καράς τα μέτρα όπως τα χωρίζει ο Χρύσανθος στο Θείω Καλυφθείς :)
:eek:
Φαντάζομαι πως εδώ χαριτολογείς...

Τέλος πάντων.. νομίζω οτι ο Καράς προσπάθησε να διορθώσει, να βελτιώσει και να ξεκαθαρίσει τα λεγόμενα του Χρυσάνθου και να τα διαδώσει στην πράξη δηλαδή στη σημειογραφία του.
Ακριβώς. Αυτό νομίζω κι εγώ. Και κατα την προσωπική μου γνώμη το έκανε εν πολλοίς επιτυχώς.

Δεν το έχω ψάξει πολύ αυτό το θέμα και ίσως κάνω λάθος. Τί λές; Σε ποιά πράγματα έκανε λάθος ο Χρύσανθος νομίζεις στο συγκεκριμένο θέμα (αν έκανε) κατά τη γνώμη σου;
Δεν νομίζω ότι έκανε κάποιο λάθος, αν εξαιρέσουμε την προσπάθεια να χωριστούν όλα τα κομμάτια σε τετράσημα μέτρα, πράγμα βέβαια που μόνο στην αρχή συνέβαινε και είναι δικαιολογημένος και ένας κάποιος "πειραματισμός" στην αρχή της εφαρμογής ενός τόσο καινούργιου (στην εφαρμογή) πράγματος.
 
#9
Για υπενθυμισει................


(Δημήτρης)
Ο Σίμων Καράς κυρίως διέδωσε ευρύτερα την καταγραφή σύνθετων μέτρων στα μουσικά κείμενα με αριθμούς όπως 5, 6, 7, 8 κτλ.

Νομίζετε οτι βοηθά αυτή η καταγραφή ή οτι τα πράγματα (π.χ. η διδασκαλία) περιπλέκονται χωρίς λόγο;

Οι περισσότεροι ψάλτες χρησιμοποιούν 2, 3, 4 για τη ρυθμική σήμανση.


(Αντωνης)
Δηλαδή το θέμα με τα σύνθετα μέτρα πρέπει να πάει πακέτο -πάλι- με τον Καρά;
Ο Χρύσανθος; Και άλλοι και άλλοι πριν τον Καρά (που δημοσιεύει το θεωρητικό του μόλις το 1982);

(Δημήτρης)
Αν προσέξεις είπα "διέδωσε ευρύτερα", όχι ανακάλυψε. Η ερώτηση παραμένει.

(Αντωνης)
Άρα πρέπει να πάει πακέτο. Επειδή το "διέδωσε ευρύτερα". Κάτι που προυπήρχε όμως. Δηλαδή τώρα να του τα σούρουμε ένα χεράκι του μακαρίτη γιατί
α) περιέπλεξε τη διδασκαλία (ακόμα μία φορά, κάνοντας κάτι που πρότεινε η Επιτροπή, ο Χρύσανθος κ.τ.λ.)
β) διέδωσε ευρύτερα κάτι που προυπήρχε
γ) και να μην συζυτήσουμε σκέτα το πώς πρέπει να σημαίνεται ο Ρυθμός ας πούμε...

-------------------------------
Η αρχικη ερωτηση ειναι ενα παραδειγμα απο αρκετες ερωτησεις απ τον Δημητρη που ηδη εχουν την απαντηση τους.

Πανε καπως ετσι. . . .

Ρε παιδια, νομιζετε οτι πρεπει να γραφονται οι ελξεις στα κειμενα οπως κανει ο Καρας (σαν να ειναι ο Καρας ο μονος που γραφει ελξεις)? Τι νομιζετε? Βοηθαει η ειναι περιττο? Εγω δεν εχω γνωμη, απλος ρωταω.

Νομιζετε οτι πρεπει να μεταχειρηζομαστε την οξεια οπως λεγει ο Καρας? Τι νομιζετε? Να τα διδασκουμαι αυτες ταις λεπτομερειες στους νεους μαθητες? Η ειναι πολυ δυσκολο και χωρις νοημα?

Ρε παιδια, νομιζετε οτι πρεπει να γραφονται οι αναλυσεις και τα παλια σημαδια επανω στα κλασσικα μαθηματα οπως λεει ο Καρας? Η ενας εμπειρος ψαλτης τα κανει ουτος η αλλος και ειναι περιττο να γραφονται?


Ολα αυτα τα ΠΑΚΕΤΑ δινουν την εντυπωση οτι αυτος που ρωταη δεν εχει γνωμη και απλως εχει εναν προβληματισμο, μια αθωα ερωτηση. Αλλα χωρις να διαβασεις παρα-περα ξερεις ακριβως τι σκεπτεται για το θεμα και τι θελει και εμεις να σκεφτουμαι. Ειναι "loaded questions" οπως λεμε στα αγγλικα δηλαδη "a logical fallacy."

Και στο κατω-κατω το θεμα του φορουμ ειναι Η Βυζαντινη Μουσικη, οχι Ο Σιμωνα Καρας, σωστος η οχι.

Και μετα αφου ειναι administrator σου λεει εισαι εκτος θεματος και πηγεναι αλλου εαν δεν σου αρεσει. Σαν να λεει εγω θα συνεχισω να ρωταω διθεν αθωες ερωτησεις προσπαθωντας να παρασυρω το κοινο στης δικες μου γνωμες.



Και εγω τωρα ας ρωτησω μερικες 'ερωτησεις' . . . .

Ρε παιδια, δεν νομιζετε οτι ο Αντωνης σωστα ειπε οτι η ερωτηση ειναι λαθος και επρεπε να επιμενη?

Επισης, δεν νομιζεται οτι θα ηταν καλυτερα να λεει ο Δημητρης την γνωμη του απλα και φανερα και μετα να συζητισουμε απ εκει αμα θελει?

Τελος, δεν νομιζεται οτι οι αλλοι (ο αλλος) administrator(s) θα επρεπε να ελεγχη τετοιες ψευτο-ερωτησεις? Τι νομιζεται? Εγω δεν εχω γνωμη, απλως ρωταω. ;)
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#10
Ρε παιδια, δεν νομιζετε οτι ο Αντωνης σωστα ειπε οτι η ερωτηση ειναι λαθος και επρεπε να επιμενη?
Η ερώτηση δεν είναι εξ ολοκλήρου λάθος. Λάθος κατ' εμε είναι η μη εξ αρχής τοποθέτηση ΚΑΙ της γνώμης του ερωτώντος...

Επισης, δεν νομιζεται οτι θα ηταν καλυτερα να λεει ο Δημητρης την γνωμη του απλα και φανερα και μετα να συζητισουμε απ εκει αμα θελει?
Εδώ θα συμφωνήσω. Καλό είναι όταν θέτουμε ένα ερώτημα να παραθέτουμε και την γνώμη μας εκτός και δεν έχουμε καθόλου γνώμη, πράγμα λίγο δύσκολο βεβαίως.

Δεν κάνουμε μάθημα και προσπαθούμε να παρασύρουμε-παρακινήσουμε τους μαθητές να ανακαλύψουν με την "παιδαγωγική συζήτηση" (που λέγαμε και στα παιδαγωγικά μαθήματα στο πανεπιστήμιο) την αλήθεια που εμείς ήδη κατέχουμε. Συζήτηση κάνουμε και νομίζω ότι πρέπει ευθύς εξ αρχής να δηλώνεται και η θέση μας.

Τελος, δεν νομιζεται οτι οι αλλοι (ο αλλος) administrator(s) θα επρεπε να ελεγχη τετοιες ψευτο-ερωτησεις? Τι νομιζεται? Εγω δεν εχω γνωμη, απλως ρωταω. ;)
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν άλλοι administrators...;)
 
#11
Σαν να κουράστηκε νομίζω το θέμα του ρυθμού . Κατά την γνώμη μου συνεπτυγμένος ρυθμός υπάρχει και πρέπι να ειπωθεί σε συγκεκριμένα ναθήματα όπως Μεγάλου Βασιλείου .
Παρακάτω ο μαθητής πρέπει να έχει γνώση για τους ρυθμούς π.χ. 2-3-4 αλλά μέχρι εκεί δεν είναι δυνατόν στο αναλόγιο επάνω ή στην συναυλία να κουνάμε τους ρυθούς τον απλό ρυθμό κα Άγιος ο Θεός .
Τόσο πολύ ανακάτεμα με τους ρυθμούς νομίζω ότι δεν χρειάζεται μην στεκόμαστε στην τυπολατρεία άς πάμε λίγο στα ακούσματα και την πράξη του καθενός επάνω στο αναλόγιο .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#12
Κατά την γνώμη μου συνεπτυγμένος ρυθμός υπάρχει και πρέπι να ειπωθεί σε συγκεκριμένα ναθήματα όπως Μεγάλου Βασιλείου .
Το τεκμηριώνεται κάπου αυτό ή στην προσωπική σας εμπειρία βασίζεστε;

...δεν είναι δυνατόν στο αναλόγιο επάνω ή στην συναυλία να κουνάμε τους ρυθούς τον απλό ρυθμό κα Άγιος ο Θεός .
Σαφώς και η καταγραφή του ρυθμού δεν έγινε για να μετράμε με το χέρι στο ψαλτήρι... Σε άλλο πράγμα στοχεύει.

Τόσο πολύ ανακάτεμα με τους ρυθμούς νομίζω ότι δεν χρειάζεται μην στεκόμαστε στην τυπολατρεία άς πάμε λίγο στα ακούσματα και την πράξη του καθενός επάνω στο αναλόγιο .
Θα γίνει και αυτό και γίνεται ήδη σε άλλα θέματα. Εδώ μιλάμε για τον ρυθμό και δεν βρίσκω τον λόγο γιατί να μην το "κουράσουμε"...

Ξέρετε πόσες παρανοήσεις υπάρχουν στο θέμα του ρυθμού; Ξέρετε πόσοι πιστεύουν ότι δεν υπάρχει ρυθμός στην εκκλησιαστική μουσική αλλά μόνο χρόνος; Όλα αυτά καλό είναι να συζητηθούν και να "κουραστούν" αν είναι ανάγκη, ώστε κι αυτοί που δεν το έχουν ψάξει να δουν και κάτι παραπάνω. Φυσικά όπως και σε όλα τα θέματα η όποια συζήτηση δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαταστήσει την προσωπική μελέτη, η οποία λείπει από πολλούς από εμάς...

Άλλωστε ουδείς είναι υποχρεωμένος να απαντά σε οτιδήποτε και ιδίως σε κάτι που τον κουράζει!;)
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#13
Ο Σίμων Καράς κυρίως διέδωσε ευρύτερα την καταγραφή σύνθετων μέτρων στα μουσικά κείμενα με αριθμούς όπως 5, 6, 7, 8 κτλ.
Τελικά Δημήτρη μου είσαι ολίγον tu "αυταρχικός" στις ερωτήσεις τοποθετήσεις των άλλων και ολίγον tu "σ' όποιον αρέσει αυτό που ρωτώ".

Τέλος πάντων, επειδή πιστεύω ακόμη ότι δεν είσαι κακοπροαίρετος:( θέλω να σου πω ότι δεν παρατηρείς και δεν παραθέτεις σωστά. Και εξηγούμαι:

Ο Σίμων Καράς ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ (και μην κάνεις παρατήρηση για τα κεφαλαία). Επομένως, κάλλιστα κάποιος μπορεί να ισχυρισθεί ότι είσαι ολίγον tu έως πολύ, προκατ .....(βάλε ό,τι θες ως συμπλήρωμα).

Και μάλλον, πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψιν σου τα "παράπονα" των γραφόντων - απαντώντων. Γιατί και εσύ ένας ομιλητής είσαι στην κάθε συζήτηση. Ή μήπως είσαι κάτι άλλο και δεν το έχω υπόψιν μου; Και ο Αντώνης, και ο κ. Νάσσης, και άλλοι ενδεχομένως, έχουν δίκιο για το πώς τοποθετούνται για τις .... τοποθετήσεις σου. Μάλλον πρέπει να αλλάξεις ρότα για να μην έχουμε και άλλα .... "ολοκαυτώματα".
Άποψη: τοποθετήσου σε θέμα που θές, τουλάχιστον, μετά την ερώτησή σου. Καταντάει "παράδοση κατ' οίκον" η κάθε απάντηση των υπολοίπων σε αυτά που ρωτάς κάθε φορά.

[Όχι άλλη προειδοποίηση παρεκτροπής μου (κατά το "όχι άλλο κάρβουνο")].
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#14
Δεν τα έσουρα κανενός Αντώνη. Η απάντησή σου είναι εκτός θέματος. Εάν νομίζεις οτι η ερώτηση μου αυτή είναι άσκοπη και άχρηστη μην χάνεις το χρόνο σου να απαντήσεις και άνοιξε συζήτηση για τα θέματα που νομίζεις είναι πιό σημαντικά.

Η ερώτηση παραμένει.

ευχαριστώ,
Δημήτρης
Συμπάσχω με τον Αντώνη, και δεν μπορώ να τοποθετηθώ εδώ στα περί ρυθμού. Κάπου αλλού ίσως, σε κάποιου άλλου τοποθέτηση.

Ευχαριστώ και συγνώμη.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#15
Αν προσέξεις είπα "διέδωσε ευρύτερα", όχι ανακάλυψε. Η ερώτηση παραμένει.
Και άλλοι διέδωσαν ευρύτερα (Ψάχος, Ευθυμιάδης κλπ). Αυτοί εις πηγάδιον ............;;;
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#16
Μα εάν κάποιος είναι ήδη προχωρημένος, δεν θα τα γνωρίζει αυτά τα πράγματα και χωρίς να τα δεί γραμμένα; Μπορείς να διευκρινήσεις;

νομίζω οτι ο Καράς προσπάθησε να διορθώσει, να βελτιώσει και να ξεκαθαρίσει τα λεγόμενα του Χρυσάνθου και να τα διαδώσει στην πράξη δηλαδή στη σημειογραφία του. Δεν το έχω ψάξει πολύ αυτό το θέμα και ίσως κάνω λάθος. Τί λές; Σε ποιά πράγματα έκανε λάθος ο Χρύσανθος νομίζεις στο συγκεκριμένο θέμα (αν έκανε) κατά τη γνώμη σου;
Τότε γιατί δεν μπορεί να τα καταλάβει αφού τα γνωρίζει:(;

"δηλαδή στη σημειογραφία του". Ποίου σημειογραφία; Δεν διευκρινίζεις.


Αφού δεν το έχεις ψάξει το θέμα, πως κάνεις κρίσεις και τοποθετήσεις;

Αμ το άλλο; Όλο ποιός έκανε λάθος κυνηγάς, Δημητράκη μου. Τι πράγμα είναι αυτό; Τελικά όλοι οι διαχειριστές ίδιοι είστε; (δε θα τη γλυτώσω την αποβολή! το βλέπω εγώ).
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
#17
Νομιζω και εγω οτι πρεπει να αποφυγουμε την εμπαθεια και την ψυχολογια του οπαδου.Ας προσπαθησουμε ολοι να διαφυλαξουμε ως κορη οφθαλμού την ομορφια της αναζητησης της τεχνης και επιστημης της Ψαλτικης, χωρις να
προσωποποιουμε τις θεσεις μας.(Γιατι ο Καρας; ή γιατι ο Ψαχος;...).
Εφοσον ολοι δουλευουμε για τον ιδιο σκοπο και με την ιδια αγαπη,ποιος ο λογος να "καιμε" ο ενας τον αλλον;

Μαγδαληνη
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#18
Τάσο, Γιώργο, Αντώνη, Βασίλη, απαντώ συνολικά στην κριτική σας την οποία σέβομαι.

Όταν ξεκίνησε το forum, άνοιξα για να γίνει μία αρχή αρκετά θέματα που κατά τη γνώμη μου είναι αμφιλεγόμενα και χωρούσαν συζήτηση προς ωφέλεια και γνώση/κατανόηση επιχειρημάτων από διαφόρους. Όντως σε πολλά από αυτά δεν ανέφερα τη δική μου άποψη ευθύς εξ'αρχής, όχι πάντα επειδή δεν είχα αλλά επειδή είτε θεώρησα οτι ήταν γνωστή (μέσω αυτών που έχω προ καιρού γράψει στο Αναλόγιον) είτε επειδή νόμισα τότε οτι δεν θα φαινόταν παράξενο να θέσω ένα ερώτημα για προβληματισμό και κατόπιν όταν είχα περισσότερο χρόνο να δώσω τη γνώμη μου με επιχειρήματα όπως και οι υπόλοιποι. Εκ των υστέρων βλέπω οτι αυτό δημιούργησε αναστάτωση και παρεξηγήσεις και σπεύδω να ζητήσω συγνώμη από όλους όσοι ενοχλήθηκαν. Δεν ήταν (και δεν είναι) αυτός ο σκοπός μου και ο σκοπός του forum. Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσω να το αποφύγω.

Δεν έχω κάποια ατζέντα θεμάτων, ούτε και προσπαθώ να επιβάλω τη γνώμη μου σε κανέναν
. Η συσχέτιση και αναφορά στο όνομα και το έργο του Σίμωνα Καρά σε κάποια θέματα είναι επειδή πολύς λόγος γίνεται για αυτά στις μέρες μας και νομίζω οτι πρέπει να ακουστούνε κάποια πράγματα χωρίς πάθος και έριδες. Όχι επειδή έχω εγώ κάτι με τον Καρά ή με οποιονδήποτε άλλο και θέλω να τον δυσφημήσω. Προς Θεού!! Βλέπω οτι η αναφορά μου στον Καρά όπως έγινε ώς τώρα παρεξηγείται. Και αυτό το λαμβάνω υπόψην μου και θα προσπαθήσω να αποφύγω τέτοιες παρεξηγήσεις στη συνέχεια.

Εάν κάνω λάθος στη διατύπωση των λεγομένων άλλων και παρεξηγούμαι βαραίνει εμένα αποκλειστικά και όπως έγινε και στο παρελθόν είμαι πρόθυμος να ζητήσω συγνώμη και να διορθώσω κατόπιν υποδείξεως του λάθους. Δεν γίνεται εσκεμμένα αυτό! Απλά κάποτε θεωρώ οτι οι αναγνώστες μου θα καταλάβουν εύκολα τί εννοώ αλλά βλέπω ότι δεν λειτουργεί πάντοτε έτσι. Το έχω λάβει ήδη υπόψην μου αυτό και προσπαθώ να το αποφύγω στη συνέχεια.

Όταν δεν αναφέρω κάποιες πηγές ή οι απόψεις μου είναι ανακριβείς αυτό είναι επειδή μιλάω με τα λίγα που γνωρίζω και κατανοώ οτι μπορεί οτιδήποτε είπα ώς τώρα να αποδειχτεί λάθος ή ελλιπές στο μέλλον. Μα για αυτό υπάρχει το forum! Για να έρθει ο άλλος και να πεί, ξέρεις κάτι; Δεν είναι έτσι που τα λές. Κατά τη γνώμη μου είναι έτσι. Και ένας άλλος να πεί το δικό του κτλ. Και να φανεί στο τέλος η συνολική όψη και τοποθέτηση του θέματος.

Επίσης ότι έχω πεί ώς τώρα το λέω ενυπογράφως. Δεν κρύβω τίποτα από κανέναν, τουλάχιστον όχι εν γνώσει μου.

Καλό κουράγιο.

(γίνετε διαχειριστές, μας έλεγαν....) :(
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#20
Το θέμα δεν είναι αν σε παρεξηγήσαμε ή αν ενοχλήθήκαμε Δημήτρη. Εγώ ούτε θιγμένος νοιώθω, ούτε θυμωμένος. Απλά το θέμα έτσι δεν με αφορά. Δεν το θεωρώ μουσικό προβληματισμό (θα έλεγα εδώ ότι είναι αποψή μου αλλά απ'ότι βλέπω δεν είμαι μόνος μου) γι αυτό και δεν απάντησα παρακάτω. Στο θέμα περί ρυθμού και περί της σημάνσεώς του ίσως να είχα κάτι να πω... Γιατί εκείνο θα ήταν μουσικό θέμα. Και μέσα από μία τέτοια κουβέντα ίσως να έβρισκαν απάντηση και οι περί Καρά προβληματισμοί σου. Όπως όμως τίθεται το θέμα τώρα, λυπάμαι αλλά, εγώ τουλάχιστον δεν έχω κάτι να πω. Και από την συμμετοχή στο καθεαυτό θέμα (και όχι στα διαδικαστικά του), νομίζω πως πάλι δεν είμαι μόνος.

Γενικότερα πρέπει να προβληματιστούμε για το τί είδους κουβέντα μας ενδιαφέρει να γίνεται. Μπορούμε να αμπελοφιλοσοφούμε ασύστολα, πράγμα που γίνεται έως τώρα σε έναν βαθμό (ναι αυτό είναι σπόντα για διάφορα), ή να μιλάμε και ολίγον tu πιο σοβαρά. Σαφώς και δεν αμφισβητώ το δικαίωμα του καθένα να γράφει ό,τι θέλει, αλλά διεκδικώ κι εγώ το δικαίωμα να έχω την αποψή μου πάνω σ'αυτά.

Άλλωστε το τί απαντήσεις θα πάρεις εξαρτάται από το τί ερωτήσεις θα θέσεις. Κι αυτο ισχύει ΚΑΙ στην ποιότητα.
 
Top