Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός;

Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός σήμερα;

  • Πολύ

    Votes: 10 22.2%
  • Αρκετά

    Votes: 12 26.7%
  • Λίγο

    Votes: 5 11.1%
  • Καθόλου

    Votes: 12 26.7%
  • Δεν έχω συγκεκριμένη γνώμη

    Votes: 6 13.3%

  • Total voters
    45

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#1
Ανοίγω και νέα ανώνυμη δημοσκόπηση σχετικά με ένα ερώτημα που ακούω συχνά στο φόρουμ. Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός; Η ερώτηση αφορά τη σημερινή κατάσταση, όχι το παρελθόν. Εάν κρίνετε απαραίτητο δώστε και επεξηγήσεις για τις επιλογές σας. Προσωπικά δεν έχω συγκεκριμένη γνώμη γιατί δεν υπάρχει συνδικαλισμός στην Αυστραλία, δεν έχω συμμετάσχει ενεργά σε σύλλογο ιεροψαλτών και από αυτά που ακούω μάλλον απογοήτευση επικρατεί σε όσους ασχολούνται ενώ την ίδια στιγμή εύχονται κάτι σαν "εάν τα πράγματα ήταν αλλιώς τότε τα πράγματα θα ήταν αλλιώς". Με ενδιαφέρει πάντως το θέμα και προσπαθώ να μάθω παραπάνω.
 
Last edited:

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#2
Αγαπητέ Δημήτρη,
Η 'εννοια του "συνδικαλίζεσθε" εμπεριέχει την ιδέα της ενότητας και το "όλοι μαζί και όχι ο καθένας μόνος του". Από την άλλη πλευρά, για να υπάρξει, τυπικά, συνδικαλιστική δραστηριότητα, θα πρέπει να προϋπάρχει εργατική συλλογικότητα. Τούτο, δεν μπορεί να γίνει σήμερα για τους ψάλτες, αφού έχουν ελάχιστα έως ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα ψαλτικά σωματεία δεν παύουν να είναι πολιτιστικά συλλογικά όργανα μόνο και φυσικά δεν νομιμοποιούνται για συνδικαλιστικές δραστηριότητες. Κανένας όμως δεν μπορεί να τα εμποδίσει, να καλλιεργούν την ιδέα της ενότητας και της συλλογικής οργάνωσης. Εάν αυτά τα δύο γίνουν ισχυρά, εάν ο κάθε ψάλτης αντιληφθεί, ότι εκτός από υποχρεώσεις έχει και δικαιώματα, εάν παλέψει γι' αυτά, τότε παλιές νοοτροπίες, ατομικά συμφέροντα, εξαρτήσεις από διάφορα κέντρα, θα παραμεριστούν και ο ήλιος κάποτε θα λάμψει.
Με το σκεπτικό αυτό, ψηφίζω " πολύ" στη δημοσκόπιση αυτή.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#3
Ανοίγω και νέα ανώνυμη δημοσκόπηση σχετικά με ένα ερώτημα που ακούω συχνά στο φόρουμ. Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός; Η ερώτηση αφορά τη σημερινή κατάσταση, όχι το παρελθόν. Εάν κρίνετε απαραίτητο δώστε και επεξηγήσεις για τις επιλογές σας. Προσωπικά δεν έχω συγκεκριμένη γνώμη γιατί δεν υπάρχει συνδικαλισμός στην Αυστραλία, δεν έχω συμμετάσχει ενεργά σε σύλλογο ιεροψαλτών και από αυτά που ακούω μάλλον απογοήτευση επικρατεί σε όσους ασχολούνται ενώ την ίδια στιγμή εύχονται κάτι σαν "εάν τα πράγματα ήταν αλλιώς τότε τα πράγματα θα ήταν αλλιώς". Με ενδιαφέρει πάντως το θέμα και προσπαθώ να μάθω παραπάνω.
Ο ιεροψαλτικος συνδικαλισμος με ενδιεφερε ανεκαθεν και αν και πηγαινω προς το τελος της οποιας ψαλτικης μου καρριερας , με ενδιαφερει ακομα ,
κυριως για τους επερχομενους νεους ιεροψαλτες .
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#4
Αγαπητέ Δημήτρη,
Η 'εννοια του "συνδικαλίζεσθε" εμπεριέχει την ιδέα της ενότητας και το "όλοι μαζί και όχι ο καθένας μόνος του". Από την άλλη πλευρά, για να υπάρξει, τυπικά, συνδικαλιστική δραστηριότητα, θα πρέπει να προϋπάρχει εργατική συλλογικότητα. Τούτο, δεν μπορεί να γίνει σήμερα για τους ψάλτες, αφού έχουν ελάχιστα έως ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα ψαλτικά σωματεία δεν παύουν να είναι πολιτιστικά συλλογικά όργανα μόνο και φυσικά δεν νομιμοποιούνται για συνδικαλιστικές δραστηριότητες. Κανένας όμως δεν μπορεί να τα εμποδίσει, να καλλιεργούν την ιδέα της ενότητας και της συλλογικής οργάνωσης. Εάν αυτά τα δύο γίνουν ισχυρά, εάν ο κάθε ψάλτης αντιληφθεί, ότι εκτός από υποχρεώσεις έχει και δικαιώματα, εάν παλέψει γι' αυτά, τότε παλιές νοοτροπίες, ατομικά συμφέροντα, εξαρτήσεις από διάφορα κέντρα, θα παραμεριστούν και ο ήλιος κάποτε θα λάμψει.
Με το σκεπτικό αυτό, ψηφίζω " πολύ" στη δημοσκόπιση αυτή.
Αγαπητε Δημητρη
Συμφωνω με οσα λες εκτος της φρασης : ''Τα ψαλτικά σωματεία δεν παύουν να είναι πολιτιστικά συλλογικά όργανα μόνο και φυσικά δεν νομιμοποιούνται για συνδικαλιστικές δραστηριότητες.'' Επ αυτου θα ηθελα
να πω τα εξης : Οταν ιδρυεται ενα ψαλτικο σωματειο , στο καταστατικο του
πρεπει να αναφερονται οι σκοποι ιδρυσης του . Εκει πρεπει να αναφερονται
πρωτιστως οι συνδικαλιστικοι σκοποι και δευτερευοντως οι καλλιτεχνικοι σκοποι . Το σωματειο να γραφεται στο οικοιο εργατικο κεντρο και να εχει ενα καλο νομικο συμβουλο . Κανονικα ο ψαλτης εχει τοτε ολα τα εργατικα δικαιωματα που εχει ο εργαζωμενος κλπ κλπ . Βεβαια απαιτει πληρη συμπνοια και ομονοια των μελων , να ειναι ολοι οι ψαλτες της περιοχης γραμμενοι στο σωματειο και να τηρουνται οι αποφασεις που λαμβανωνται στις γενικες συνελευσεις ή απο το εκαστοτε διοικητικο συμβουλιο . Θα μου πεις ''ονειρα θερινης νυκτος'' . Εν πολλοις συνμφωνω αλλα αυτος ειναι ο δρομος των
διεκδικησεων . Γιατι δεν τον τηρουν οι ψαλτες ; Πολλα και πικοιλα τα αιτια .
Ισως καποια αλλη φορα . Ας πουμε μονο για την αδιαφορια που επικρατει στην
πλειοψηφια της ψαλτικης ταξης για τα συνδικαλιστικα .
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#5
Αγαπητε Δημητρη
Συμφωνω με οσα λες εκτος της φρασης : ''Τα ψαλτικά σωματεία δεν παύουν να είναι πολιτιστικά συλλογικά όργανα μόνο και φυσικά δεν νομιμοποιούνται για συνδικαλιστικές δραστηριότητες.'' Επ αυτου θα ηθελα
να πω τα εξης : Οταν ιδρυεται ενα ψαλτικο σωματειο , στο καταστατικο του
πρεπει να αναφερονται οι σκοποι ιδρυσης του . Εκει πρεπει να αναφερονται
πρωτιστως οι συνδικαλιστικοι σκοποι και δευτερευοντως οι καλλιτεχνικοι σκοποι . Το σωματειο να γραφεται στο οικοιο εργατικο κεντρο και να εχει ενα καλο νομικο συμβουλο . Κανονικα ο ψαλτης εχει τοτε ολα τα εργατικα δικαιωματα που εχει ο εργαζωμενος κλπ κλπ . Βεβαια απαιτει πληρη συμπνοια και ομονοια των μελων , να ειναι ολοι οι ψαλτες της περιοχης γραμμενοι στο σωματειο και να τηρουνται οι αποφασεις που λαμβανωνται στις γενικες συνελευσεις ή απο το εκαστοτε διοικητικο συμβουλιο . Θα μου πεις ''ονειρα θερινης νυκτος'' . Εν πολλοις συνμφωνω αλλα αυτος ειναι ο δρομος των
διεκδικησεων . Γιατι δεν τον τηρουν οι ψαλτες ; Πολλα και πικοιλα τα αιτια .
Ισως καποια αλλη φορα . Ας πουμε μονο για την αδιαφορια που επικρατει στην
πλειοψηφια της ψαλτικης ταξης για τα συνδικαλιστικα .
Αγαπητέ Βαγγέλη,
Θα γράψω αυτά που γνωρίζω και μακάρι να πέφτω έξω:
Για να γίνει εγγραφή ενός σωματείου στο εργατικό κέντρο ώστε να καλύπτεται συνδικαλιστικά, πρέπει να έχει τη μορφή πρωτοβάθμιου επαγγελματικού σωματείου. Η νομιμοποίηση ενός επαγγελματικού σωματείου (έγκριση του καταστατικού) γίνεται από το Πρωτοδικείο της περιοχής. Νομίζω όμως, ότι για να υπάρξει αναγνώριση ομοιοεπαγγελματικού σωματείου, τα ιδρυτικά μέλη πρέπει να έχουν την ιδιότητα του επαγγελματία ως αυτοαπασχολούμενοι ή ως μισθωτοί. Απλά δηλαδή, τα μέλη ενός τέτοιου ψαλτικού σωματείου, πρέπει να έχουν επαγγελματική ιδιότητα του ψάλτη, ως μισθωτοί, που να αποδεικνύεται( αμοιβή, ασφάλιση ). Τέτοιες περιπτώσεις είναι ελάχιστες τουλάχιστο στην περιφέρεια. Θεωρητικά, στην Ελλάδα μπορεί να γίνουν κάποια τέτοια σωματεία, όταν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις. Βέβαια θα καλύπτουν τους λίγους, αλλά τέτοια σωματεία θα είναι χρήσιμα και μπορεί να τραβήξουν καλό κουπί.
Όσα καταστατικά ψαλτικών σωματείων έχω δει, έχουν τη μορφή πολιτιστικού – καλλιτεχνικού σωματείου, ασχέτως αν στους σκοπούς εμπεριέχονται και κάποιες επαγγελματικές θα λέγαμε προεκτάσεις. Αυτό δε σημαίνει, ότι είναι επαγγελματικά σωματεία και ότι έχουν κανονική συνδικαλιστική κάλυψη. Νομίζω δε, ότι και η ΟΜΣΙΕ δεν έχει υπόσταση επαγγελματικής ομοσπονδίας (2ος βαθμός) αφού τα μέλη της σύλλογοι (1ος βαθμός) δεν είναι επαγγελματικά σωματεία , διαφορετικά θα μπορούσε να καλύψει συνδικαλιστικά όλους τους ψάλτες.
Εάν γνωρίζεις κάποιο ψαλτικό σύλλογο με υπόσταση επαγγελματικού σωματείου, θα σου ήμουν ευγνώμων αν μου το εγνώριζες. Θα μπορούσαν να αλλάξουν τότε πράγματα πολλά.
Ευχαριστώ
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#7
Αγαπητέ Βαγγέλη,
Τα ίδια πράγματα λέμε, με λόγια διαφορετικά.
Επειδή υπηρέτησα πάνω από τρεις δεκαετίες στο δημόσιο και ασχολήθηκα αρκετά και με θέματα διοίκησης και οικονομίας, τι να κάνω; έγινα θέλοντας και μη και «τεχνοκράτης».
Στο μήνυμά μου επικεντρώθηκα στην τυπική διαδικασία ίδρυσης επαγγελματικών σωματείων.
Στις αναφορές σου στο θέμα «συνδικαλιστικά» (παρακολουθώ, εδώ και καιρό τα μηνύματά σου) βλέπεις με ρεαλισμό την ουσία του πράγματος. Σίγουρα, αν κάποτε, ανοίξουν τα μάτια των πολλών και θελήσουν, πολλά μπορεί να διορθωθούν. Δυστυχώς, οι πολλοί, όπως διαπιστώνεις και διαπιστώνω «περί άλλα τυρβάζουν» ή τους μαθαίνουν , γιατί όχι και επιτηδείως τους κατευθύνουν, «περί άλλα να τυρβάζουν».
Πικρίες και απογοητεύσεις; Πολλές. Να εγκαταλείψει λοιπόν κανείς; Θαρρώ, πως η αγάπη γι’ αυτό που από παιδιά υπηρετούμε, η υποχρεώσεις μας προς τη νέα γενιά, δεν το επιτρέπουν.
Και σ’ αυτό το forum (τα καλά και χρήσιμα της τεχνολογίας - και πάλι συγχαρητήρια και ευχαριστίες στους εμπνευστές του) δίνεται η ευκαιρία, κάτι να ακούσεις, κάτι να πεις. Όλο και κάτι καλό θα γίνει, όλο και κάτι καλό θα μείνει.
Ευχαριστώ.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
#10
Παθόντες και μαθόντες , μη παθόντες και μη μαθόντες , παθόντες και μη μαθόντες, μη παθόντες και όμως μαθόντες, καλησπέρα σας
Στην Ελλάδα μας, έγινε ένα πείραμα. Λεγόταν του "υπαρκτού σοσιαλισμού και του υπαρκτού συνδικαλισμού". Δεν είμαι ιστορικός για να το κρινω. Όμως το έζησα εκ του συστάδην : απ' τα ΑΕΙ, μέχρι τον εργασιακό χώρο. Και μπρρρρ! λίγο τζίζ μόλις το πειράζω...!
Στην σύγχρονη Ελλάδα, δυστυχώς, οι συλλογικές προσπάθειες είναι φρούτο που δεν ευδοκιμεί, τουλάχιστον επί μακρόν (βλέπε κανονισμό μας, ΓΕΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Εθνική Ελλάδος κλπ !).
Στη κατηγορία αυτήν εμπίπτουν και οι πάσης φύσεως σύλλογοι. Οι οποίοι παντα ξεκινούν με τις καλύτερες των προϋποθέσεων, καταλήγουν δε - στην καλύτερη των περιπτώσεων - σε εξυπηρέτηση των Δ.Σ. τους.
Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί του συνδικαλισμού, γιατί εμπνέουν...
Και δείχνουν οτι είναι ακόμη νέοι (...) και αγωνιστές. Και δείχνουν και στους νεώτερους κάποιο μονοπάτι...
Εμείς ίσως να γεράσαμε λίγο παραπάνω ! 'Εχουμε και χάλια μάτια, και στο βάθος του τούνελ δεν βλέπουμε τίποτ'ς !
Στον προκείμενον... ημών αγώνα τώρα, αν κάποιος θέλει να τον ξεκινήσει, με γειά του. Μπορεί νάμαστε και δίπλα του...Και οπωσδήποτε, όχι απέναντί του.
Αλλά, λαγός πιπέρι έτριβε, ετοίμασε και την κατσαρόλα !
Οι καιροί ου μενετοί. Η εποχή μας θέλει ταμπούρι. Όχι γιουρούσι. Και ταμπούρι ατομικό.
Και επειδή είμαστε και φόρουμ τέλος πάντων θρησκευτικό, θυμόσαστε στα θρησκευτικά νάχαμε κάνει αν ο Χριστός ειχε συνδικαλιστεί ;
Και αν ηγήθηκε των επαγγελματικών δικαιωμάτων του (μας) ; Αλλά τι λέω ; ο συνδικαλισμος είναι κατάκτηση των τελευταίων αιώνων... Και η Ελλάδα η τελευταία (;) με συνδικαλιστικό "κίνημα". Δεν υπάρχουν μόνον αρνητικά να του προσψαύσουμε. Οχι ασφαλώς. Αλλά αυτά μείνανε τελευταία. Και μας ακολουθούν με τους πολιτικούς μας...
Δύσκολα πράγματα όντως. Ο Θεός να μας φωτίζει ( αλλά ούτε κι αυτός θα θέλει να μπλέξει με Έλληνες συνδικαλιστές ! )
Καλή συνέχεια, και καλή δύναμη το τριήμερο.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#11
Παθόντες και μαθόντες , μη παθόντες και μη μαθόντες , παθόντες και μη μαθόντες, μη παθόντες και όμως μαθόντες, καλησπέρα σας
Στην Ελλάδα μας, έγινε ένα πείραμα. Λεγόταν του "υπαρκτού σοσιαλισμού και του υπαρκτού συνδικαλισμού". Δεν είμαι ιστορικός για να το κρινω. Όμως το έζησα εκ του συστάδην : απ' τα ΑΕΙ, μέχρι τον εργασιακό χώρο. Και μπρρρρ! λίγο τζίζ μόλις το πειράζω...!
Στην σύγχρονη Ελλάδα, δυστυχώς, οι συλλογικές προσπάθειες είναι φρούτο που δεν ευδοκιμεί, τουλάχιστον επί μακρόν (βλέπε κανονισμό μας, ΓΕΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Εθνική Ελλάδος κλπ !).
Στη κατηγορία αυτήν εμπίπτουν και οι πάσης φύσεως σύλλογοι. Οι οποίοι παντα ξεκινούν με τις καλύτερες των προϋποθέσεων, καταλήγουν δε - στην καλύτερη των περιπτώσεων - σε εξυπηρέτηση των Δ.Σ. τους.
Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί του συνδικαλισμού, γιατί εμπνέουν...
Και δείχνουν οτι είναι ακόμη νέοι (...) και αγωνιστές. Και δείχνουν και στους νεώτερους κάποιο μονοπάτι...
Εμείς ίσως να γεράσαμε λίγο παραπάνω ! 'Εχουμε και χάλια μάτια, και στο βάθος του τούνελ δεν βλέπουμε τίποτ'ς !
Στον προκείμενον... ημών αγώνα τώρα, αν κάποιος θέλει να τον ξεκινήσει, με γειά του. Μπορεί νάμαστε και δίπλα του...Και οπωσδήποτε, όχι απέναντί του.
Αλλά, λαγός πιπέρι έτριβε, ετοίμασε και την κατσαρόλα !
Οι καιροί ου μενετοί. Η εποχή μας θέλει ταμπούρι. Όχι γιουρούσι. Και ταμπούρι ατομικό.
Και επειδή είμαστε και φόρουμ τέλος πάντων θρησκευτικό, θυμόσαστε στα θρησκευτικά νάχαμε κάνει αν ο Χριστός ειχε συνδικαλιστεί ;
Και αν ηγήθηκε των επαγγελματικών δικαιωμάτων του (μας) ; Αλλά τι λέω ; ο συνδικαλισμος είναι κατάκτηση των τελευταίων αιώνων... Και η Ελλάδα η τελευταία (;) με συνδικαλιστικό "κίνημα". Δεν υπάρχουν μόνον αρνητικά να του προσψαύσουμε. Οχι ασφαλώς. Αλλά αυτά μείνανε τελευταία. Και μας ακολουθούν με τους πολιτικούς μας...
Δύσκολα πράγματα όντως. Ο Θεός να μας φωτίζει ( αλλά ούτε κι αυτός θα θέλει να μπλέξει με Έλληνες συνδικαλιστές ! )
Καλή συνέχεια, και καλή δύναμη το τριήμερο.
Αγαπητε ΠΛΗΘΩΝ
Οπως παντα καυστικος και απολαυστικος .
Και βεβαια ο Χριστος δεν ειχε συνδικαλισθει . Και αυτον μιμηθηκαν και οι σημερινοι ιερεις με τον ΙΣΚΕ , τους κατα τοπους συλλογους τους κλπ . Αυτοι
(οι ιερεις) δεν εχουν συνδικαλισθει ; Μονο αυτοι εχουν δικαιωματα και απαιτησεις και οι ψαλτες μονο υποχρεωσεις ; Θυμιζω τι εγινε πριν καμποσα χρονια με τους ιερεις εκπαιδευτικους , οταν το κρατος τους ειπε να διαλεξουν τον μισθο (την οργανικη θεση) ιερεως ή εκπαιδευτικου . Το 90%
διαλεξε να μεινουν εκπαιδευτικοι και να παραιτηθουν απο τις εκκλησιες . Τοση
ευσεβεια και ιερωσυνη ειχαν . Ασχετα αν το κρατος τελικα υποχωρησε . Οι
ιερεις ''τα καλα και συμφεροντα ..'' και οι ψαλτες ''χριστιανα τα τελη ..'' . Ωραια
δικαιοσυνη . Ακριβως οτι διεκηρυτε ο Χριστος .
Τα περι ''υπαρκτου σοσιαλισμου'' τα αντιπαρερχομαι . Δεν ειναι για αυτο το φορουμ . Και βεβαια εν πολλοις εχεις δικιο .
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
#12
Αγαπητε ΠΛΗΘΩΝ
Οπως παντα καυστικος και απολαυστικος .
Και βεβαια ο Χριστος δεν ειχε συνδικαλισθει . Και αυτον μιμηθηκαν και οι σημερινοι ιερεις με τον ΙΣΚΕ , τους κατα τοπους συλλογους τους κλπ . Αυτοι
(οι ιερεις) δεν εχουν συνδικαλισθει ; Μονο αυτοι εχουν δικαιωματα και απαιτησεις και οι ψαλτες μονο υποχρεωσεις ; Θυμιζω τι εγινε πριν καμποσα χρονια με τους ιερεις εκπαιδευτικους , οταν το κρατος τους ειπε να διαλεξουν τον μισθο (την οργανικη θεση) ιερεως ή εκπαιδευτικου . Το 90%
διαλεξε να μεινουν εκπαιδευτικοι και να παραιτηθουν απο τις εκκλησιες . Τοση
ευσεβεια και ιερωσυνη ειχαν . Ασχετα αν το κρατος τελικα υποχωρησε . Οι
ιερεις ''τα καλα και συμφεροντα ..'' και οι ψαλτες ''χριστιανα τα τελη ..'' . Ωραια
δικαιοσυνη . Ακριβως οτι διεκηρυτε ο Χριστος .
Τα περι ''υπαρκτου σοσιαλισμου'' τα αντιπαρερχομαι . Δεν ειναι για αυτο το φορουμ . Και βεβαια εν πολλοις εχεις δικιο .
Έτσι είναι.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
#13
Κε Βαγγέλη,
σωστά όσα λες.
Όμως : Εφ' όσον ΚΑΙ στην εκκλησία, ήρθαν τα "καλά και ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ", αναπόφευκτα έπονται και τα λοιπά.
Και επειδή και την Ιερωσύνη την θέλουμε(θέλουνε) επάγγελμα, καλό θα είναι να υπάρχει και επαγγεματισμός σωστός. Όχι προχειρότητες. Άλλωστε Ευρώπη είμαστε...!
Και επαγγελματισμός σημαίνει και για τους ψάλτες, τους κατ' επάγγελμα, μία σωστή και τίμια Συλλογική Σύμβαση, ωστε τα υπόλοιπα "δεινά", να λείπουν...
Όσον αφορά το Συνδικαλιστικό κίνημα, μάλλον παρήκμασε τα τελευταία χρόνια, γι' αυτό και ανέφερα τα περί υπαρκτού, που είναι και από μόνο του μία αντίφαση...
Ευχαριστώ και καλό απόγευμα σε όλους.
 
Κ

Κωνσταντίνος Πολίτης

Guest
#14
Αγαπητε ΠΛΗΘΩΝ
Οπως παντα καυστικος και απολαυστικος .
Και βεβαια ο Χριστος δεν ειχε συνδικαλισθει . Και αυτον μιμηθηκαν και οι σημερινοι ιερεις με τον ΙΣΚΕ , τους κατα τοπους συλλογους τους κλπ . Αυτοι
(οι ιερεις) δεν εχουν συνδικαλισθει ; Μονο αυτοι εχουν δικαιωματα και απαιτησεις και οι ψαλτες μονο υποχρεωσεις ; Θυμιζω τι εγινε πριν καμποσα χρονια με τους ιερεις εκπαιδευτικους , οταν το κρατος τους ειπε να διαλεξουν τον μισθο (την οργανικη θεση) ιερεως ή εκπαιδευτικου . Το 90%
διαλεξε να μεινουν εκπαιδευτικοι και να παραιτηθουν απο τις εκκλησιες . Τοση
ευσεβεια και ιερωσυνη ειχαν . Ασχετα αν το κρατος τελικα υποχωρησε . Οι
ιερεις ''τα καλα και συμφεροντα ..'' και οι ψαλτες ''χριστιανα τα τελη ..'' . Ωραια
δικαιοσυνη . Ακριβως οτι διεκηρυτε ο Χριστος .
Τα περι ''υπαρκτου σοσιαλισμου'' τα αντιπαρερχομαι . Δεν ειναι για αυτο το φορουμ . Και βεβαια εν πολλοις εχεις δικιο .
Αγαπητέ κύριε Λιναρδάκη,
Το ζήτημα του ιεροψαλτικού "συνδικαλισμού" αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα που, κατά τη γνώμη μου, καλείται να αντιμετωπίσει η τάξη μας στον 21ο αιώνα. Και τούτο γιατί μπορεί να έχουν συντελεστεί πραγματικά σημαντικά βήματα στο επιστημονικό- μουσικολογικό πεδίο, αλλά ελάχιστα έχουν καταγραφεί στην κατεύθυνση αυτού που, πολλοί από εμάς, θέλουμε να αποκαλούμε "συλλογική" - "συνδικαλιστική" συνείδηση.
Παρακολουθώντας τα πράγματα από κοντά, ήδη από το 1998, τόσο ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών "Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός" όσο και αργότερα ως Γενικός Γραμματέας της ΟΜΣΙΕ (Για όσους το αγνοούν: "Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος", μπορω να πω πως συνάντησα ανθρώπους με όραμα και θέληση για προσφορά. Λώλος, Ταλιαδώρος, Θεοδοσόπουλος, Γιουρούκος, Χατζηνικολάου, αφιέρωσαν πολλές ώρες από την ζωή τους, σε μια προσπάθεια να πείσουν την Εκκλησία να κάνει τους ψάλτες Δημόσιους Υπαλλήλους. Οι συνεχείς αποτυχίες τους αποσυσπείρωσαν την ιεροψαλτική κοινότητα. Σαν έσχατη προσπάθειά τους να κρατήσουν κάποια από την αίγλη τους αυτοχρίστηκαν "σωτήρες" της ψαλτικής από τη μέθοδο Καρά. Δεν είναι της παρούσης να αποτιμήσουμε ιστορικά την τελευταία τριακονταετία.
Οφείλουμε πλέον να επανακαθορίσουμε την ατζέντα της τάξης μας, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, με βάση τος λογικές της εποχής μας, αντλώντας από την εμπειρία του παρελθόντος, βιώνοντας την προβληματική του παρόντος και οικοδομώντας την ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ του μέλλοντος.
Κωνσταντίνος Πολίτης
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#15
Αγαπητέ κύριε Λιναρδάκη,
Το ζήτημα του ιεροψαλτικού "συνδικαλισμού" αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα που, κατά τη γνώμη μου, καλείται να αντιμετωπίσει η τάξη μας στον 21ο αιώνα. Και τούτο γιατί μπορεί να έχουν συντελεστεί πραγματικά σημαντικά βήματα στο επιστημονικό- μουσικολογικό πεδίο, αλλά ελάχιστα έχουν καταγραφεί στην κατεύθυνση αυτού που, πολλοί από εμάς, θέλουμε να αποκαλούμε "συλλογική" - "συνδικαλιστική" συνείδηση.
Παρακολουθώντας τα πράγματα από κοντά, ήδη από το 1998, τόσο ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών "Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός" όσο και αργότερα ως Γενικός Γραμματέας της ΟΜΣΙΕ (Για όσους το αγνοούν: "Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος", μπορω να πω πως συνάντησα ανθρώπους με όραμα και θέληση για προσφορά. Λώλος, Ταλιαδώρος, Θεοδοσόπουλος, Γιουρούκος, Χατζηνικολάου, αφιέρωσαν πολλές ώρες από την ζωή τους, σε μια προσπάθεια να πείσουν την Εκκλησία να κάνει τους ψάλτες Δημόσιους Υπαλλήλους. Οι συνεχείς αποτυχίες τους αποσυσπείρωσαν την ιεροψαλτική κοινότητα. Σαν έσχατη προσπάθειά τους να κρατήσουν κάποια από την αίγλη τους αυτοχρίστηκαν "σωτήρες" της ψαλτικής από τη μέθοδο Καρά. Δεν είναι της παρούσης να αποτιμήσουμε ιστορικά την τελευταία τριακονταετία.
Οφείλουμε πλέον να επανακαθορίσουμε την ατζέντα της τάξης μας, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, με βάση τος λογικές της εποχής μας, αντλώντας από την εμπειρία του παρελθόντος, βιώνοντας την προβληματική του παρόντος και οικοδομώντας την ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ του μέλλοντος.
Κωνσταντίνος Πολίτης
Αγαπητε Κωστα
Σχετικα με το μηνυμα σου :
1ον : Αναγνωριζω την προσπαθεια ολων αυτων των προεδρων της ΟΜΣΙΕ που
αναφερεις . Τους τεσσερεις τελευταιους τους γνωριζα και προσωπικα αρκετα .
Ομως οι προσπαθειες που αναφερεις , καπου σταματουσαν (απο ΟΛΟΥΣ μας) ,
μολις κατι ερχοταν σε αντιθεση με προσωπικα συμφεροντα .
2ον : Γραφεις ''Σαν έσχατη προσπάθειά τους να κρατήσουν κάποια από την αίγλη τους αυτοχρίστηκαν "σωτήρες" της ψαλτικής από τη μέθοδο Καρά.'' . Δεν καταλαβα τι θελεις να πεις , τι και ποιους εννοεις . Αν θελεις γινε πιο
σαφης και πιο συγκεκριμενος .
3ον : Γραφεις ακομα : ''Οφείλουμε πλέον να επανακαθορίσουμε την ατζέντα της τάξης μας, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, με βάση τος λογικές της εποχής μας, αντλώντας από την εμπειρία του παρελθόντος, βιώνοντας την προβληματική του παρόντος και οικοδομώντας την ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ του μέλλοντος.'' .
Αυτη την στιγμη που σου απαντω , η σχετικη για το θεμα δημοσκοπηση λεει :

Επεξεργασία Δημοσκόπησης Εμφάνιση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας: Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός σήμερα;
Πολύ 6 27,27%
Αρκετά 7 31,82%
Λίγο 1 4,55%
Καθόλου 5 22,73%
Δεν έχω συγκεκριμένη γνώμη 3 13,64%
Ψήφισαν: 22.


Βλεπεις οτι το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ που γραφεις παει περιπατω σε μεγαλο ποσοστο .
Αλλα για την δημοσκοπηση θα επανελθω , οταν θα εχουν ψηφησει και αλλα
(πολλα θελω να πιστευω) μελη . Προς το παρων ''πρωτο κομα'' βγαινει η
αποχη= αδιαφορια στην προκειμενη περιπτωση . Επι 600 μελων εχουν ψηφισει
μολις 22 !!! . Ας πουμε οτι ειναι νωρις ακομα . Να το δεχθω αλλα η δημοσκοπηση δεν μπορει να κρατησει επ'απειρο .
Για λαθος τακτικες (κατα την γνωμη μου) απο διαφορα ΔΣ της ΟΜΣΙΕ , ισως
αναφερθω εν καιρω , αν διαπιστωσω οτι το θεμα ''κινειται'' και υπαρχει ενδιαφερον απο αρκετα μελη . Να πω μονο τουτο : Περισσοτερο απο την ΟΜΣΙΕ , φταινε οι κατα τοπους συλλογοι και περισσοτερο απο τους συλλογους
οι ιδιοι οι ψαλτες , ο καθενας μας ατομικα .

Κυριε διαχειριστα και λοιπα μελη :
1ον : Νομιζω οτι πρεπει να τεθει ενα χρονικο που να ισχυει η ψηφοφορια . Προτεινω εως τελος του μηνα (30 Ιουνιου) και θαθελα και τις δικες σας γνωμες επ' αυτου .
2ον : Μπορουμε να ξερουμε ποιοι ψηφισαν ; Οχι τι ψηφισαν αλλα ποιοι ;
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#16
Οφείλουμε πλέον να επανακαθορίσουμε την ατζέντα της τάξης μας, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, με βάση τος λογικές της εποχής μας, αντλώντας από την εμπειρία του παρελθόντος, βιώνοντας την προβληματική του παρόντος και οικοδομώντας την ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ του μέλλοντος.
Κωνσταντίνος Πολίτης
Αγαπητέ Κώστα, καλώς ήλθες.
Σωστά τα λες. Ακριβώς, πρέπει να επανακαθοριστεί η ατζέντα της τάξης μας. Πολλά μπορεί να γίνουν, πολλά μπορεί να λυθούν. Αρκεί να υπάρχει το «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ», να αφεθεί το «ΕΓΩ» και να αναδειχθεί το «ΕΜΕΙΣ», να αποφευχθούν πρακτικές και λάθη του παρελθόντος. Κάποια πράγματα έχουν ωριμάσει. Κανείς δεν μηδενίζει προηγούμενες προσπάθειες, «σωτήρες» όμως δεν είναι απαραίτητοι. Εκείνα που πρέπει να ανθίσουν είναι ο ενθουσιασμός, η δυναμικότητα, το σφρίγος, εσάς των νέων. Μπείτε μπροστά. Μπορεί να μη σας φαίνεται εύκολο. Άλλο πράγμα είναι ο σεβασμός και η εκτίμηση προς μεγαλύτερους και δασκάλους και άλλο η προσπάθεια, για να γκρεμιστούν τείχη και παλιές νοοτροπίες. Εξάλλου, ευτυχέστερη γενιά είναι εκείνη που βλέπει τη νέα να γίνεται καλύτερή της. Μη ξεχνάτε, επιτυχημένες «επαναστάσεις» είναι εκείνες που πάντα νέοι πρωτοστατούν.
 

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
#17
Παίρνω το θάρρος να συμμετάσχω σε ένα θέμα (συνδικαλισμός) το οποίο με φέρνει πάντα σε αμηχανία τα τελευταία δέκα χρόνια. Δεν ήμουν έτσι παλαιότερα, στο πρώτο έτος όμως των σπουδών μου σε μια "σκληροπυρηνική" συνδικαλιστικά σχολή - έχω σπουδάσει Ζωγραφική στη Α.Σ.Καλών Τεχνών Αθήνας- έπαθα αυτό που νομίζω έχουν και οι περισσότεροι της γενιάς μου : κατάρριψη οποιουδήποτε ιδανικού σχετίζεται με κοινό αγώνα σε θέματα εργασίας και νομικών πλαισίων.

Είδα ανθρώπους εμπαθείς(φοιτητές και καθηγητές) να χειρίζονται τα κοινά πράγματα κατά το προσωπικό ή κομματικό (και εδώ διαβάζω προσωπικό) συμφέρον, διαπίστωσα εικονικές ψηφοφορίες, έσπασα τα νεύρα μου περιμένοντας να ψηφίσω-και τελικά πώς γινόταν και δεν ψήφιζα ακόμα δεν το έχω καταλάβει!- σε αίθουσες καταθλιπτικές και μπουκωμένες από καπνό και σιγανή κουβέντα, είδα κατευθυνόμενους διαλόγους (;) και εξαγωγή προετοιμασμένων συμπερασμάτων κ.α. ,κ.α. που με στεναχωρεί και να τα θυμάμαι.

Τελικά έπαθα ανοσία. Έπαψε να με απασχολεί κάτι στο οποίο δεν είχα Λόγο (γιατί δεν είχε λογική).

Γράφω τα παραπάνω,αν και δεν αισθάνομαι άνετα σ' αυτό το θέμα καθότι δεν είμαι ψάλτης και δεν έχω ψαλτήρι, με αφορμή κάποιες συζητήσεις με τον αγαπητό Β.Λιναρδάκη που επιμένει να πάρουμε όλοι θέση . Το ότι δεν εκφράζω τη γνώμη μου στα συνδικαλιστικά -όπως και πολλοί άλλοι συμπάσχοντες μαζί με εμένα- δεν σημαίνει ότι δεν με ενδιαφέρει η θέση και η κατάσταση στα επαγγελματικά των ψαλτών σήμερα. ΔΕΝ ξέρω όμως ποιά είναι η λύση στο πρόβλημα. Ο συνδικαλισμός δεν με καλύπτει.Θεωρώ πιό δυναμική την πάλη σε προσωπικό επίπεδο και έπειτα σε συλλογικό. Μέχρι τώρα έχω δει το αντίστροφο (και όχι μόνο στο Πολυτεχνείο) :κηρύγματα γενικής ηθικής και αδιαφορία για βελτίωση προσωπικών ελαττωμάτων...

Συγχωρήστε μου την ένταση αλλά ,πραγματικά, ο συνδικαλισμός είναι πικρή ιστορία για μένα.
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#18
Κυριε διαχειριστα και λοιπα μελη :
1ον : Νομιζω οτι πρεπει να τεθει ενα χρονικο που να ισχυει η ψηφοφορια . Προτεινω εως τελος του μηνα (30 Ιουνιου) και θαθελα και τις δικες σας γνωμες επ' αυτου .
Συμφωνῶ καὶ ἐγώ.

 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#19
Προς το παρων ''πρωτο κομα'' βγαινει η
αποχη= αδιαφορια στην προκειμενη περιπτωση . Επι 600 μελων εχουν ψηφισει
μολις 22 !!! .
Χαίρετε! Σκέφτομαι μήπως ο υπολογισμός αυτός δεν είναι σωστός. Επειδή ναι μεν 600 τα μέλη, όμως "ενεργά" ας πούμε είναι καμμια 50ριά. Τα υπόλοιπα μάλλον γίναν μέλη κ μετά το ξεχάσαν, δε ξαναμπήκαν κτλ. Οπότε το ποσοστό δεν είναι 22 στα 600 αλλά στα ~50, σε αυτά δηλ που μπαίνουν συχνά στο forum και συμμετέχουν.
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#20
Χαίρετε! Σκέφτομαι μήπως ο υπολογισμός αυτός δεν είναι σωστός. Επειδή ναι μεν 600 τα μέλη, όμως "ενεργά" ας πούμε είναι καμμια 50ριά. Τα υπόλοιπα μάλλον γίναν μέλη κ μετά το ξεχάσαν, δε ξαναμπήκαν κτλ. Οπότε το ποσοστό δεν είναι 22 στα 600 αλλά στα ~50, σε αυτά δηλ που μπαίνουν συχνά στο forum και συμμετέχουν.
Καλὴ ἡ σκέψις. ἀλλὰ θὰ ἤθελα νὰ μᾶς διευκρινίσῃ ὁ Δημήτριος Κουμπαρούλης ἢ κάποιος ἐκ τῶν συντονιστῶν μὲ ποιά κριτήρια ὑπολογίζονται τὰ ἐνεργὰ καὶ τὰ μὴ ἐνεργὰ μέλη.
 
Top