Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.
S

Sotres

Guest
Αγαπητέ κ. Γιαννουκάξη επειδή η ΕΛΒΥΧ ψάλλει ότι διευθύνει ο χοράρχης πολλά off beat θα ακούγατε εάν ο Βασιλικός διεύθυνε την ΕΛΒΥΧ! Η χοραρχία θέλει γνώσεις και κότσια. Τουλάχιστον που πέφτει το ισχυρό...
 
Last edited:

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Έχω γράψει και άλλη φορά ότι για αρκετές δεκαετίες ο Καράς "έπαιζε μπάλα" μόνος του στον χώρο της θεωρίας και της έρευνας. Προσωπικά δεν το αμφισβητώ. Δεν είναι όμως έντιμο να επικαλείται κανείς αυτό το γεγονός για να απαξιώνει την άλλη πλευρά. Το να λες συνέχεια "όταν εσύ πήγαινες, εγώ ερχόμουν" δεν δικαιώνει σε καμιά περίπτωση τις απόψεις σου. Ούτε αποτελεί αυτό εχέγγυο για την ορθότητα των απόψεων του Καρά.

Η απόδοση της τιμής που ανήκει σε κάποιον, για το έργο του προφανώς και δεν σημαίνει απαξίωση των υπολοίπων!!! Και επίσης το να τιμάς και να αναγνωρίζεις την προσφορά κάποιου δεν σημαίνει αυτόματα και άκριτη αποδοχή ΟΛΩΝ όσων έχει πει.

Δύο μόνο σχολιάκια θέλω να κάνω.

Α. Ψαλτολογικώς : Τόσο καιρό μέλος της κοινότητας του Ψαλτολογίου κε Μακρή απαξίωση και χλεύη βλέπεις από ποιόν προς ποιόν; Από Καραϊκούς; Εδώ σχεδόν κατηγορηθήκαμε κάποιοι, επειδή τολμάμε και μας αρέσουν ο Ναυπλιώτης, ο Μιχαηλίδης και ο Στανίτσας!!!

Β. Εξοψαλτολογικώς : Δεν μπορώ να γνωρίζω ποιες είναι οι δικές σας προσλαμβάνουσες, αλλά διαφέρουν από τις δικές μου μάλλον και σε αυτό... (Αυτό είναι σχόλιο άνευ σχολίου, και θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως αποτυχημένη προσπάθεια λεπτής ειρωνείας χωρίς αποδέκτη :eek::D:eek:)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το πως ο καθένας μας ακούει:
http://www.athanassios.gr/byzmusic_psychoacoustics.htm
Προσωπικά πιστεύω ότι ο καθένας μας ακούει ό,τι θέλει να ακούσει.
Ο Βουδούρης γράφει κάπου: "Η απόδοσις δια της φωνής των μικροτάτων τούτων υποδιακρίσεων του τόνου, είναι πολύ δυσχερής και προβληματική, ασύληπτος μάλιστα εις την ακοήν η διάκρισις αυτών"
Εγώ πάντως φίλε Αντώνη στο "Ταις πρεσβείας" το ΓΑ-ΔΙ το ακούω ορθόδοξο:D Το "Είη το όνομα" δεν το θεωρώ χαρακτηριστικό άκουσμα του Ναυπλιώτη λόγω της συμμετοχής των παιδιών-γυναικών,που αλλοιώνουν το άκουσμα διαστηματικά. Για τον Ψάχο ουδέν σχόλιο:τα χει πει όλα ο Βουδούρης.
Υ.Γ.Μακάρι να ξεπεράσουμε όλοι μας τις συμπεριφορές είτε ειδωλοποίησης είτε στοχοποίησης ιεροψαλτών ή χορωδιών. Αρέσει σε κάποιον η ΕΛΒΥΧ με γεια του με χαρά του, δεν του αρέσει δικαίωμά του. Δύσκολα θα πείσει ο ένας τον άλλον,γιατί να χαλάμε τις καρδιές μας και να μην διοχετεύουμε αυτή την ενέργεια σε πράγματα ωφέλιμα για όλους;

Είπα εγώ πως είναι προτεστάντικο;:D Ορθόδοξο είναι, απλώς οξυμένο!!!:D

Πέρα από το γεγονός πως "νους ορά και νους ακούει" -δεν είναι νέο, το έχω γράψει και αλλού- μπορεί να μετρηθεί. Τα συγκεκριμένα παραδείγματα τα έχω ελέγξει με παραδοσιακές μεθόδους (ταμπουράδες, λάφτες, αφτιά :eek:) και μη.

Ας παρουσιάσει ο Χάρης μια φασματογράφηση (προσοχή να μην είναι βρεγμένη!!!). Ας μας πει που είναι ο Γα ο φυσικός και να μας δείξει που είναι οι φθόγγοι του Ναυπλιώτη για να δούμε τι γίνεται. Χάρη κατά προτίμηση χωρίς δικά σου σχόλια και συμπεράσματα γιατί η μέθοδός σου κατ' εμέ... μπάζει...:D:D:D (Ωχ θα μου επιτεθεί πιτσιλώντας και το μόνο που έχω για άμυνα είναι μπιμπερό!!!) Πάντως εγώ σ' αυτά τα παραδείγματα νομίζω πως αρκούν τα αυτιά.

Εάν ο Ψάχος δεν απηχεί κάτι πραγματικό- γιατί;;;- πάντως αποδεικνύει πως δεν είναι ο Καράς νεωτεριστής :D
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πιάστηκες από μια λέξη μου και την .... τσαμπουνάς, φίλε συνονόματε, παρά την εντός παρενθέσεως διευκρίνιση που σημαίνει ότι έκανα ... λογοπαίγνιο.
Στις εξόδιες ακολουθίες ψάλλουμε «παρορών αυτού πάντα τα εγκλήματα».... Θά 'πρεπε τότε οι .... τεθλιμμένοι να κάνουν καυγά γιατί λέμε ότι το προσφιλές τους πρόσωπο έκανε .... εγκλήματα!!!:D:D:D
Τίποτ' άλλο!
Ν

άλλος τσαμπουνάει ό,τι του κατέβει κ μετά κοιτάει να σώσει την παρτίδα με....
υπονοείς ότι η σημερινή με την τότε σημασία της λέξης είναι ίδια;;
μην ανάβεις αλλες φωτιές.....
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Ας πω κι εγώ κάτι για το θέμα.

Δηλαδή αγαπητοί ενιστάμενοι επί του θέματος, αν ο κος Νάσης είχε αλλάξει τον όρο "τελειότητα" με τον όρο "αρτιότητα" δεν θα είχε ειπωθεί τίποτα; Δεν θα υπήρχε πρόβλημα; Ελάαατε τώρα! Από πολύ νωρίς στο θέμα πολύς κόσμος επεσήμανε το υπερβολικό της διατύπωσης. Στον κύριο Νάση θα μπορούσαμε να προσάψουμε ενθουσιασμό ή μια ατυχή χρήση της γλώσσας το πολύ. Είναι και αυτό έγκλημα;

Ως προς τα γενικά που γράφτηκαν λίγα πράγματα μόνον. Αποφεύγοντας να κάνω αξιολογικές κρίσεις για την απόδοση της ΕΛ.ΒΥ.Χ, άλλωστε είμαι ΕΛΒΥΧις - κατά το χίπις δεν κλίνεται κύριε Γιαννουκάκη;- και δεν θα μετρούσε εδώ η άποψή μου, δεν μπορώ να μην σκεφτώ τα εξής.

Η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει συγκεκριμένη ερμηνευτική άποψη και προσέγγιση στα μέλη και ο χοράρχης της γνωρίζει από πριν ποιό είναι το αποτέλεσμα που θέλει να έχει. Με απλά λόγια έχει "ακούσει" πριν την πρόβα αυτό που θέλει και έχει την μέθοδο και τους τρόπους να το αποσπάσει από τους χορωδούς του, κατά το δυνατόν και υπό τις εκάστοτε συνθήκες. Είναι προσόν αυτό ή όχι για την χορωδία; Αυτό συμβαίνει σε πολλές χορωδίες; (Ειλικρινά) Σε όσες (Βυζαντινές) υπήρξα μέλος - με αξιολογότατους χοράρχες και χορωδούς- τα πράγματα δεν ήταν έτσι ή τουλάχιστον όχι σε ικανοποιητικό βαθμό. Το σύνηθες είναι να πάμε να πούμε το μέλος (έσω και με επιμονή στην ομοιογένεια) και το αποτέλεσμα απλά να έλθει. Χωρίς άποψη από πριν. Είναι εκ των ων ουκ άνευ σε επαγγελματικές χορωδίες της "δυτικής" μουσικής, αλλά πριν την ΕΛ.ΒΥ.Χ. , που είναι ερασιτεχνική δηλαδή μη επαγγελματική, δεν αποτελούσε κοινό τόπο στα καθ' ημάς. Τώρα τα πράγματα αλλάζουν ευτυχώς.

Έχουν ήδη αναφερθεί ένα σωρό πράγματα στα οποία η ΕΛ.ΒΥ.Χ. απόκτησε μιμητές όχι στην ερμηνεία αλλά και σε άλλα πράγματα που συμβάλουν στο τελικό αποτέλεσμα (Είσοδος - Έξοδος, στήσιμο χορού, γενίκευση της εμφάνισης με ράσο κ.α.) Πράγματα ίσως δευτερεύοντα που κινούνται "περί" την εκτέλεση, αλλά εν τέλει την επηρεάζουν, και άρα δεν είναι επουσιώδη.

Το πολύ σημαντικό όμως είναι οι μιμητές που βρήκε στην επιλογή του ρεπερτορίου. Είναι άλλο να είναι μια ωραία χορωδία που εκτελεί στιχηρά μόνο, και άλλο να κληθεί να υπηρετήσει το ρεπερτόριο που υπηρετεί η ΕΛ.ΒΥ.Χ. και καλύπτει όλο το φάσμα της Βυζαντινής Μουσικής (και συχνά και εκτός αυτής). Μαθήματα αργά, δύσκολα και ακανθώδη δεν απετέλεσαν ποτέ εμπόδιο, σε μια διαρκή προσπάθεια να μην πέσει στην λήθη τίποτα. Ούτε οι μεταγραφές του Χουρμουζίου , αλλά ούτε και αυτές των νεωτέρων. Και αυτό δημιούργησε ρεύμα από φίλους και μη. Μην ακούτε εμένα (είπαμε έχω και το νεοαποκτηθέντα τίτλο του ΕΛΒΥΧι). Δείτε το ιστορικά. Μην κοιτάτε σήμερα που χάρη στο Ψαλτολόγιο έχουμε όλοι ένα σωρό μεταγραφές του Χουρμουζίου. Κάποτε κάποιοι τις αποκτούσαν με κόπο (αντιγραφή με το χέρι), και ακόμα λιγότεροι τα ζωντανεύανε με εκτελέσεις. Απλά δείτε ποια μέλη ηχογραφήθηκαν παλαιότερα και ποια νεώτερα, και αποφασίστε ποιος και πόσο ρόλο έπαιξε.

Τι είναι αυτό που σε οδήγησε κε Μακρή, φερ' ειπείν, να συνεργαστείς με την ΕΛ.ΒΥ.Χ. για την παρουσίαση κάποιων μεταγραφών σου και όχι με κάποιον άλλο; Θα με ενδιέφερε, και νομίζω όχι μόνο εμένα η άποψή σου δεδομένου πως δεν είσαι ΕΛΒΥΧις; Ή εσύ φίλε Λαοσυνάκτα που εκτός από μέλος έχεις συνεργαστεί με την ΕΛ.ΒΥ.Χ. στις μεταγραφές σου. Ήταν μόνο η προσωπική σου σχέση με τον χοράρχη της ΕΛ.ΒΥ.Χ. ή διέκρινες και κάτι άλλο;

Ακόμα και σε τεχνικές λεπτομέρειες βρήκε μιμητές η ΕΛ.ΒΥ.Χ. αλλά εμάκρυνα τον λόγον...

Τα υπόλοιπα που θα μπορούσα να πω επειδή περιέχουν αξιολογικές κρίσεις και ο domesticus είναι έτοιμος να φέρει τα κομψεπίκομψα:p λιβανιστήρια τα αφήνω για άλλους.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ας παρουσιάσει ο Χάρης μια φασματογράφηση (προσοχή να μην είναι βρεγμένη!!!). Ας μας πει που είναι ο Γα ο φυσικός και να μας δείξει που είναι οι φθόγγοι του Ναυπλιώτη για να δούμε τι γίνεται. Χάρη κατά προτίμηση χωρίς δικά σου σχόλια και συμπεράσματα γιατί η μέθοδός σου κατ' εμέ... μπάζει...:D:D:D

Κοίταξε Αντώνη, αν νομίζεις οτι το γεγονός πως ήπιαμε ένα κρασάκι μαζί, σου δίνει το δικαίωμα να απαξιώνεις τις εργασίες μου (για τις οποίες έχω ξοδέψει άπειρο χρόνο και ιδρώτα), ακόμα και με αυτό το τάχαμου χιούμορ, πλανάσαι πλάνην οικτράν.:cool:
Όπως και στο θέμα των υπερβολικών αναλύσεων, έτσι και με τις έλξεις, τα πράγματα στις (καποιες ισως όχι όλες) χορωδιακές παρουσιάσεις του Καρά, αλλά πολύ περισσότερο της ελβυχ, είναι ...παρατραβηγμένα. Μπορείς να ψάχνεις με το μικροσκόπιο για μια ίσως φορά σε συνψαλμωδία με τον Πρίγγο ή με ...παιδάκια για ν' ακούσετε την δίγραμμη (ή την τρίγραμμη) στον Γα από τον Ναυπλιώτη, αλλά όπως τον έχω μετρήσει στις πλείστες φορές (και παρουσίασα στο προηγούμενο συνέδριο του ΙΒΜ) εκτελεί την κλασική έλξη, που κάνει τον μείζονα τονο ελάσσονα, ήτοι 2/72 μόρια (άντε και 3/72 για τον χρυσανθινό ελάσσονα). Όπως ακριβώς περιγράφουν οι Αφθονίδης-Ducoudray δηλαδή τις έλξεις. Από εκεί ως τα ευρωπαϊκα ημιτόνια στο διάστημα Γα-Δι που κατα κόρον ακούγεται στην ελβυχ, υπάρχει ...αβυσσαλέα απόσταση, τελεία και παύλα, εγώ βαρέθηκα να επανέρχομαι.
Πάντως εγώ σ' αυτά τα παραδείγματα νομίζω πως αρκούν τα αυτιά.
Κι εγώ, αλλά επειδή πολλοί ακούνε ότι ΘΕΛΟΥΝ να ακούσουν (χώρια οι κουφοί), καλό είναι να βλέπεις και καμιά φασματογράφηση!

Εάν ο Ψάχος δεν απηχεί κάτι πραγματικό- γιατί;;;- πάντως αποδεικνύει πως δεν είναι ο Καράς νεωτεριστής :D
Και εδώ έχετε απαντηθεί πολλάκις: δεν δημιουργήθηκε από τον Ψάχο κανένα ρεύμα, που να έχει έρθει σε κόντρα με όλη την παράδοση. Ο μαθητής του (και εις εκ των δασκαλων μου) αείμνηστος άρχοντας Σουρλαντζής έψαλλε ως προς τα διαστήματα, παραδοσιακότατα!

Κι ακόμα δεν μιλήσαμε ούτε καν για τον χρόνο στην "ερμηνευτικά τέλεια" :)D:rolleyes::D) ελβυχ...

Χς
 
E

emakris

Guest
Τι είναι αυτό που σε οδήγησε κε Μακρή, φερ' ειπείν, να συνεργαστείς με την ΕΛ.ΒΥ.Χ. για την παρουσίαση κάποιων μεταγραφών σου και όχι με κάποιον άλλο;

Δεν θα διστάσω καθόλου να απαντήσω: Διότι δεν υπήρχε κανείς άλλος που να ενδιαφέρεται για την έρευνα και την αποκατάσταση παλαιών μελών! Ας το πω και αυτό: Ο κ. Αγγελόπουλος ήταν από τους ελάχιστους στον χώρο που αντιμετώπιζε με ενδιαφέρον τις περιπτώσεις νέων επιστημόνων, ασχολουμένων με μη κατευθυνόμενη έρευνα (τα περί κατευθυνόμενης ακαδημαϊκής έρευνας δεν χρειάζεται να τα αναλύσω, τα έχει πει ο Δομέστικος).
Αυτές είναι αναμφισβήτητες αλήθειες που τιμούν τον άνδρα. Έχω πει ήδη ότι πρέπει και η άλλη πλευρά να αναπτύξει αντίστοιχο ενδιαφέρον για την έρευνα, προκειμένου να γίνει ισότιμος διάλογος. Με χαρά βλέπω ότι δειλά-δειλά κάτι αρχίζει να κινείται.
Το "πρόβλημα" με εμένα είναι ότι παρέμεινα μη κατευθυνόμενος και μη εξαρτώμενος (με την πνευματική έννοια. Δεν εννοώ απαραίτητα κάποιο είδος συμφέροντος. Το λέω για να μην παρεξηγηθούν κάποιοι συνάδελφοι). Οπότε ασκώ την κριτική μου ελεύθερα και ανεπηρέαστα προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς όμως να απαξιώνω προσωπικότητες με μεγάλο μουσικό έργο, όπως ο κ. Αγγελόπουλος.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Α. Ψαλτολογικώς : Τόσο καιρό μέλος της κοινότητας του Ψαλτολογίου κε Μακρή απαξίωση και χλεύη βλέπεις από ποιόν προς ποιόν; Από Καραϊκούς; Εδώ σχεδόν κατηγορηθήκαμε κάποιοι, επειδή τολμάμε και μας αρέσουν ο Ναυπλιώτης, ο Μιχαηλίδης και ο Στανίτσας!!!
Πῶς ἐννοεῖτε ὅτι σᾶς ἀρέσει ταυτόχρονα καί ὁ Καρᾶς καί ὁ Ναυπλιώτης, Στανίτσας ἐφ' ὅσον ὁ πρῶτος ψάλλει διαφορετικά ἀπ τήν παράδοση;

Στό πιό ἀπλό κομματάκι , τό Χριστός Ἀνέστη, ὁ Σίμων θά προσπαθήσει νά τό ἀλλάξει,νά τό ψάλλη διαφορετικά ἀπ` τόν Στανίτσα καί τό κάθε παιδάκι τῆς γειτονιᾶς πού μαζί μέ τά κάλαντα ἔμαθε καί τό Χριστός Ἀνέστη.
Γιά ποιά παράδοση μιλάτε; Ποιά ἐπιστήμη; Μήπως αὐτήν τῆς (ἐπιστημονικῆς) ἀλλοτριώσεως τῆς παράδοσης;

Παρακάτω ἠχητικό μέ τό Χριστός Ἀνέστη Σίμωνος καί ἀπλοῦ λαοῦ.
Ὁ δέ στίχος...:eek:
http://www.youtube.com/watch?v=NOin_EgGe8g
http://www.youtube.com/watch?v=bx1IYoJnHZs
http://www.youtube.com/watch?v=BTCVbUktNkg
 
S

Sotres

Guest
Κι ακόμα δεν μιλήσαμε ούτε καν για τον χρόνο στην "ερμηνευτικά τέλεια" :)D:rolleyes::D) ελβυχ...

Αγαπητέ κ. Συμεωνίδη, δύο στοιχεία να καταθέσω. 1.διακρίνω έναν προβληματισμό για το χρόνο ερμηνείας της Ελ.ΒΥ.Χ; Με ενδιαφέρει πολύ η άποψή σας! και 2. Σχετικά με τις έρευνές σας με τη φασματογράφηση εκκλησιαστικών μελών. Από καιρό σας παρακολουθώ και δέχομαι τα πορίσματά σας ως σημαντικές ενδείξεις και όχι αποδείξεις! Θεωρώ ότι ένα εκκλησιαστικό μέλος δεν μπορεί να μπει στο καλούπωμα του φασματογράφου. Μπορεί να γίνει απόλυτη ανάλυση ανθρώπινης φωνής; 'Εχω την πεποίθηση ότι το ίδιο μέλος δεν θα το ερμυηνεύσει με τον ίδιο τρόπο ο ίδιος ερμηνευτής αν το πει δύο φορές, οπότε με προσεγγίσεις μπορούμε να μιλάμε. Μήπως θα μπορούσατε να με παραπέμψετε σε κάποια μηνύματά σας, με σκοπό να γνωρίσω καλύτερα τη δουλειά σας;
ευχαριστώ
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Δεν θα διστάσω καθόλου να απαντήσω: Διότι δεν υπήρχε κανείς άλλος που να ενδιαφέρεται για την έρευνα και την αποκατάσταση παλαιών μελών! Ας το πω και αυτό: Ο κ. Αγγελόπουλος ήταν από τους ελάχιστους στον χώρο που αντιμετώπιζε με ενδιαφέρον τις περιπτώσεις νέων επιστημόνων, ασχολουμένων με μη κατευθυνόμενη έρευνα (τα περί κατευθυνόμενης ακαδημαϊκής έρευνας δεν χρειάζεται να τα αναλύσω, τα έχει πει ο Δομέστικος).
Αυτές είναι αναμφισβήτητες αλήθειες που τιμούν τον άνδρα. Έχω πει ήδη ότι πρέπει και η άλλη πλευρά να αναπτύξει αντίστοιχο ενδιαφέρον για την έρευνα, προκειμένου να γίνει ισότιμος διάλογος. Με χαρά βλέπω ότι δειλά-δειλά κάτι αρχίζει να κινείται.
Το "πρόβλημα" με εμένα είναι ότι παρέμεινα μη κατευθυνόμενος και μη εξαρτώμενος (με την πνευματική έννοια. Δεν εννοώ απαραίτητα κάποιο είδος συμφέροντος. Το λέω για να μην παρεξηγηθούν κάποιοι συνάδελφοι). Οπότε ασκώ την κριτική μου ελεύθερα και ανεπηρέαστα προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς όμως να απαξιώνω προσωπικότητες με μεγάλο μουσικό έργο, όπως ο κ. Αγγελόπουλος.

Να ευχαριστήσω και με μήνυμα για την απάντηση, και να διευκρινίσω πως δεν υπονόησα ούτε στιγμή πως θα φοβόσουν να απαντήσεις! Ίσα ίσα. Και για να μην μιλήσω με εικασίες εγώ αντί για σένα, ρώτησα ευθέως, δεδομένης της εκτίμησής μου στο πρόσωπό σου και θεωρώντας σημαντική την θέση σου. Και πάλι ευχαριστώ.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Κοίταξε Αντώνη, αν νομίζεις οτι το γεγονός πως ήπιαμε ένα κρασάκι μαζί, σου δίνει το δικαίωμα να απαξιώνεις τις εργασίες μου (για τις οποίες έχω ξοδέψει άπειρο χρόνο και ιδρώτα), ακόμα και με αυτό το τάχαμου χιούμορ, πλανάσαι πλάνην οικτράν.:cool:
Όπως και στο θέμα των υπερβολικών αναλύσεων, έτσι και με τις έλξεις, τα πράγματα στις (καποιες ισως όχι όλες) χορωδιακές παρουσιάσεις του Καρά, αλλά πολύ περισσότερο της ελβυχ, είναι ...παρατραβηγμένα. Μπορείς να ψάχνεις με το μικροσκόπιο για μια ίσως φορά σε συνψαλμωδία με τον Πρίγγο ή με ...παιδάκια για ν' ακούσετε την δίγραμμη (ή την τρίγραμμη) στον Γα από τον Ναυπλιώτη, αλλά όπως τον έχω μετρήσει στις πλείστες φορές (και παρουσίασα στο προηγούμενο συνέδριο του ΙΒΜ) εκτελεί την κλασική έλξη, που κάνει τον μείζονα τονο ελάσσονα, ήτοι 2/72 μόρια (άντε και 3/72 για τον χρυσανθινό ελάσσονα). Όπως ακριβώς περιγράφουν οι Αφθονίδης-Ducoudray δηλαδή τις έλξεις. Από εκεί ως τα ευρωπαϊκα ημιτόνια στο διάστημα Γα-Δι που κατα κόρον ακούγεται στην ελβυχ, υπάρχει ...αβυσσαλέα απόσταση, τελεία και παύλα, εγώ βαρέθηκα να επανέρχομαι.

Κι εγώ, αλλά επειδή πολλοί ακούνε ότι ΘΕΛΟΥΝ να ακούσουν (χώρια οι κουφοί), καλό είναι να βλέπεις και καμιά φασματογράφηση!


Και εδώ έχετε απαντηθεί πολλάκις: δεν δημιουργήθηκε από τον Ψάχο κανένα ρεύμα, που να έχει έρθει σε κόντρα με όλη την παράδοση. Ο μαθητής του (και εις εκ των δασκαλων μου) αείμνηστος άρχοντας Σουρλαντζής έψαλλε ως προς τα διαστήματα, παραδοσιακότατα!

Κι ακόμα δεν μιλήσαμε ούτε καν για τον χρόνο στην "ερμηνευτικά τέλεια" :)D:rolleyes::D) ελβυχ...

Χς

Για την διαφωνία μου στη μεθοδολογία των εργασιών σου, σου έχω πει ήδη από το Συνέδριο του ΙΒΜ; Έχω ξαναγράψει εδώ μέσα; Σου είπα κάποια πράγματα κατ' ιδίαν επάνω από το κρασάκι; (Αν και ήθελα να πούμε περισσότερα.) Δεν καταλαβαίνω λοιπόν την αντίδρασή σου!

Σου είπα και διά ζώσης, έχω ξαναπεί και στο Ψαλτολόγιο και ξαναλέω και τώρα: Ξέρω πως η διαδικασία της φασματογράφησης είναι ΠΟΛΥ δύσκολη και ΠΟΛΥ χρονοβόρα. Νομίζω δε πως είναι ΕΞΕΡΑΙΤΙΚΑ χρήσιμη, αν και όχι πανάκεια. Έδειξες εδώ πως μπορείς να την κάνεις καλά (το 'χεις.) Αν πίστευα το αντίθετο δεν θα έλεγα να μας παρουσιάσεις εσύ την φασματογράφηση! Σου είπα επίσης και το εννοώ, πως θεωρώ πως όσοι από εμάς ξοδεύουμε ώρες ατελείωτες από τον χρόνο μας στη μελέτη της Βυζαντινής Μουσικής (σε όποιο επίπεδο), δεν μπορεί παρά να το κάνουμε από αγάπη. Συνεπώς αντί να μαλώνουμε ανούσια, θα έπρεπε ο καθένας να εκμεταλλευτεί τον άλλον για να γίνουμε καλλίτεροι όλοι. Από αυτά βγάζεις συμπέρασμα πως προσπαθώ να απαξιώσω τις εργασίες σου και τον κόπο σου;:(

Το γεγονός πως σέβομαι και τιμώ τον κόπο σου και εσένα προσωπικά, πρέπει να με αποτρέψει να πω την άποψή μου για την μεθοδολογία που ακολούθησες; Το πιστεύεις ή όχι και η κριτική είναι καλόπιστη -και με διάθεση να γίνει ωφέλιμη - και το χιούμορ. Και με απογοητεύει που ενοχλήθηκες κι από τα δύο.:(

Όσο για τον Ψάχο στα οικεία μέρη-threads. Πάντως αυτός βάζει δίγραμμες (άρα ΓΑ-ΔΙ 6άρια), και περίπου τέτοια ακούω κι από τον Ναυπλιώτη (εδώ, αλλού άλλα) δεν φταίω εγώ...
 
P

PANROUST

Guest
Αγαπητέ κ. Μακρή, νομίζω ότι το ξέρετε καλύτερα από εμένα πως διδάσκουν οι περισσότεροι! Παεί ο Μαργαζιώτης σύννεφο στην καλύτερη των περιπτώσεων. Δεν θα ξεχάσω όταν άκουσα και πιανάκι! καλά διαβάσατε!!!Πιανάκι να διδάσκεται μέσω αυτού το αναστάσιμο απολυτίκιο Του λίθου... ρε σολ σολ φα σολ λαα σολ...Είναι τραγικά τα πράγματα. Σε εξετάσεις που βρέθηκα αφήστε τι γίνεται...Κάποια στιγμή, επειδή τέθηκε και θέμα διδακτορικών, από τον φίλο σας Δομέστικο, καλό θα ήταν να ξεκινούσε μία κριτική σε διδακτορικά που σχετίζονται με επιστημονικούς τομείς που μας ενδιαφέρουν. Είναι μία πολύ γνωστή πρακτική στο εξωτερικό. Έτσι οι καλές δουλειές προωθούνται με ασφάλεια στο αναγνωστικό κοινό και ο κάθε κατεργάρης μπαίνει στο μπάγκο του! Βέβαια αυτό δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας. Εάν αυτά που γράφει βέβαια και καταλογίζει κάποιος τεκμηριώνονται σωστά, δεν χρειάζεται να είναι καν πτυχιούχος αυτός που το κάνει. Στο ψαλτολόγιο υπάρχουν πολύ ικανά άτομα για να κάνουν αυτή την έρευνα-κριτική προς κοινό όφελος όλων μας. Μπορεί να ανοίξει λοιπόν ένα θέμα-κατηγορία Διδακτορικά. Τι λένε οι κκ συντονιστές;
Υγ Ανάψτε μας, με όλο το θάρρος, σας παρακαλώ απόψε ένα κεράκι στον Άγιο...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Έχω ακούσει ότι το ίδιο έκανε και ο Καράς.Αληθεύει;
 
P

PANROUST

Guest
Ηρέμησε καρντάσι μου ηρέμησε μην μας πάθεις τίποτα και ποιον θα έχουμε μετά να μας "ταπώνει"...:D
Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να απαντήσω σε αυτό το μήνυμα παραφροσύνης σου...

Υπάρχει και βρέθηκε στο Ψαλτολόγιο πριν λιγο καιρό για να μας μάθει ταπείνωση...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ηρέμησε καρντάσι μου ηρέμησε μην μας πάθεις τίποτα και ποιον θα έχουμε μετά να μας "ταπώνει"...:D
Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να απαντήσω σε αυτό το μήνυμα παραφροσύνης σου...

Αντώνη μιλάς σπάνια αλλά τρανταχτά...επιτέλους μετά από αυτό το μήνυμα σου μπορώ να αποσυρθώ και πάλι...
Ευχαριστώ Αντώνη και λοιποί...

Μπὰ δὲν παθαίνω τίποτε ἔχω τὸ κοκκαλάκι τῆς νυχτερίδας.

Καὶ νὰ προσέχεις τοὺ παράφρονες, κυκλοφοροῦν ἀνάμεσά μας καὶ ... δαγκώνουν, γι' αὐτὸ ἀπὸ μακριά ...

Καὶ τώρα μπορεῖς νὰ ἀποσυρθεῖς, ἀφοῦ καταφέραμε νὰ σὲ ξεβολέψουμε ἀπὸ τὸ γιατάκι σου, καὶ ἀφοῦ κατάφερες νὰ μὲ τὴ σειρὰ σου νὰ μὲ «ταπώσεις». Καὶ εἶχα τὴν αἴσθηση πὼς σεῖς οἱ «ἄλλοι» οἱ μορφωμένοι λόγιοι ψάλτες ἐμβαπτισμένοι σ]τ ανάματα τὴς πίστεως, ἐπιδεικνύετε «χριστιανικὴ» ἀνωτερότητα ... :rolleyes:


Κάτι ξέρεις παραπάνω εσύ και το κρύβεις επιμελώς.



Ή κάτι σε ενοχλεί πολύ για κάποιον άλλο λόγο...

Ἄν ἐσενα δὲν σὲ ἐνοχλοῦν οἱ « ὑπόψηφιοι διδάκτορες» τῶν μητροπολιτικῶν καὶ μοναστηριακῶν περιγύρων, μὲ πτυχίο στὴν ἰχθυοκαλλιέργεια (λέμε τώρα), τὶ νὰ πῶ;
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος

Εκ προσωπικής πείρας, ως μέλος της χορωδίας του κατά τα έτη 1982-88, γνωρίζω ότι ο ίδιος ο Καράς είχε απορρίψει πλέον αυτά τα ισοκρατήματα (παράλληλες τρίτες), καθώς και κάποια αντίστοιχα στο "Γεύσασθε" του Κλάδά, απαγορέυοντας σε κάποιους που συμμετείχαν στην ηχογράφηση αυτή να τα κάνουν πλέον. Οπότε η συζήτηση περί αυτών δεν έχει πλέον νόημα.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Κι εγώ τα έχω απορρίψει, όμως δεν είναι δυνατόν να δεχτώ ... αμαχητί το χτύπημα.:D
Εξ άλλου, όταν ηχογραφήθηκαν αυτά ήταν 1974 και εάν ζούσε σήμερα ο αείμνηστος άρχων δεν ξέρουμε τί θα έκανε στο θέμα των ισοκρατημάτων.
Εάν είχα σήμερα δικό μου χορό, σίγουρα τα ισοκρατήματα θα ήταν πιο λιτά. Όμως δεν είναι λόγος να απαξιώνουμε τον άνθρωπο που κόσμησε τα αναλόγια του Πανσέπτου Πατριαρχικού Ναού και κουβάλησε στην Αθήνα τη θαυμαστή Πατριαρχική παράδοση, όντας 20 ολόκληρα χρόνια απέναντι στον άλλο τιτάνα, ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ!
Ευχαριστώ
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Όμως δεν είναι λόγος να απαξιώνουμε τον άνθρωπο που κόσμησε τα αναλόγια του Πανσέπτου Πατριαρχικού Ναού και κουβάλησε στην Αθήνα τη θαυμαστή Πατριαρχική παράδοση, όντας 20 ολόκληρα χρόνια απέναντι στον άλλο τιτάνα, ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ!
Ευχαριστώ

κανένας δεν τον απαξιώνει...
εσείς απαξιώνετε κανέναν;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
εχουμε δύο μέτρα κ δύο σταθμά;;;
είδες πως σε πείραξε κ αποφάσισες να μην το δεχτείς αμαχητί;;; κ έχεις δίκιο. θα μας επιτρέψεις όμως, όπως εσύ τρέφεις τα αισθήματά σου για τον Άρχοντα, έτσι κ εμείς να μην δεχόμαστε ακριτα κ αμαχητί τις όποιες εκφράσεις.....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κάποια στιγμή, επειδή τέθηκε και θέμα διδακτορικών, από τον φίλο σας Δομέστικο, καλό θα ήταν να ξεκινούσε μία κριτική σε διδακτορικά που σχετίζονται με επιστημονικούς τομείς που μας ενδιαφέρουν. Είναι μία πολύ γνωστή πρακτική στο εξωτερικό. Έτσι οι καλές δουλειές προωθούνται με ασφάλεια στο αναγνωστικό κοινό και ο κάθε κατεργάρης μπαίνει στο μπάγκο του! Βέβαια αυτό δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας. Εάν αυτά που γράφει βέβαια και καταλογίζει κάποιος τεκμηριώνονται σωστά, δεν χρειάζεται να είναι καν πτυχιούχος αυτός που το κάνει. Στο ψαλτολόγιο υπάρχουν πολύ ικανά άτομα για να κάνουν αυτή την έρευνα-κριτική προς κοινό όφελος όλων μας. Μπορεί να ανοίξει λοιπόν ένα θέμα-κατηγορία Διδακτορικά. Τι λένε οι κκ συντονιστές;
Υγ Ανάψτε μας, με όλο το θάρρος, σας παρακαλώ απόψε ένα κεράκι στον Άγιο...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Ἄστο καλύτερα, ἄς μένουμε στὰ ὑπονοούμενα, δὲν εἶναι καιρὸς γιὰ δικαστήρια, τὸ ἄλλο ἀγαπημένο ἄθλημα τοῦ Ψαλτολογίου.
 
Status
Not open for further replies.
Top