Πτυχία και Διπλώματα "μαϊμού"

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί συνάδελφοι,
νομίζω ότι ένα θέμα που πρέπει οπωσδήποτε και με κάθε τρόπο να κινηθεί πανελληνίως -όχι μόνο μέσα από το Ψαλτολόγιο- είναι το καρκίνωμα της "πώλησης Πτυχίων και Διπλωμάτων" Βυζαντινής. Δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα του ύφους και των σχολών κατά τη διδασκαλία. Με εξοργίζει όμως η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.
Πρέπει να συντονιστούμε και να δράσουμε μαζικά, ξεριζώνοντας τα καρκινώματα αυτά, που δίνουν "ελαφρά τη καρδία" Διπλώματα σε άχρηστους τύπους, οι οποίοι αμέσωςέπειτα διορίζονται με τα 16μηνα και τα 30μηνα στα Μουσικά Σχολεία και θα πάρουν σύνταξη από κει, καταστρέφοντας τους μαθητές τους και το κύρος του μαθήματος εντελώς ασυνείδητα για τα υπόλοιπα χρόνια.
Αναλογιστήκαμε ποτέ πόση ζημιά γίνεται στα Ελληνόπουλα κατ' αυτόν τον τρόπο;
Έχουμε ήδη μια "ξυπασμένη" μουσική παιδεία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που δεν θέλει ούτε καν να ακούσει για ελληνικό μουσικό πολιτισμό, έχουμε τώρα και το κακό των άχρηστων καθηγητών Βυζαντινής στα Μουσικά και το πράγμα πηγαίνει απ' το κακό στο χειρότερο.
Πρέπει να δράσουμε άμεσότατα και μάλιστα προχωρώντας σε ονομαστικές καταγγελίες τόσο των αποδεκτών όσο και των πωλητών των Διπλωμάτων.

Κ.Χ.Καραγκούνης
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Αγαπητοί συνάδελφοι,
...
Κ.Χ.Καραγκούνης

Πάντα μαχητής και στην πρώτη γραμμή ο καθηγητής κ. Κων/νος Καραγκούνης.
Να συμπληρώσω ότι και οι υπόλοιποι καθηγητές - οι οποίοι δεν "μοιράζουν" Πτυχία - Διπλώματα κλπ. θεωρούνται και "άχρηστοι" επειδή- δήθεν- δεν έχουν δώσει Πτυχία- Διπλώματα- "παπλώματα".
Το πρόβλημα είναι μεγάλο.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Θυμάμαι μια παλιά ιστορία κάποιου άσχετου Πανεπηστημιακοκαθηγητίσκου που ΚΑΤΕΚΡΙΝΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΗ επειδή ο Καραμάνης δεν του παρουσίασε τις......ωδειακές περγαμηνές. Συγκεκριμένα, το φαιδρό ήταν "εάν δεν έχεις πτυχίο και δίπλωμα φίλε μου, είσαι αγράμματος και δεν είσαι ψάλτης" (!!!!!!). Σε ποιόν, στον Καραμάνη!!!!

Με τα σημερινά κρητίρια (που πολύ σωστά καταγράφει ο φίλος Κώστας Καραγκούνης) οι παλαιοί παλαίμαχοι και Λαμπαδηφόροι ψάλτες θα ήταν εκτοπισμένοι όλοι απο τα αναλόγια απο τους.....πτυχιούχους, διπλωματούχους και "αρχιφάλτσους" βυζαντινομουσικοκαθηγιτίσκους που πουλάνε και πουλούνται.

Οι παλαιοί έλεγαν ΣΚΥΛΟΣ ΑΠΟ ΜΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΨΑΛΤΗΣ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟ.

Σήμερα οι εντελώς άσχετοι που πέρασαν (πώς άρα γε;) το Α᾽ ή το Β᾽ ωδείο το παίζουν κάμποσοι.

Πρέπει να επανέλθει η παλαιά πρακτική της σφραγίδας κάποιας επίσημης Επιτροπής Ακροάσεως απο ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΥΣ και ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ (και ας μην είναι μεγαλοδιπλοματούχοι) ΨΑΛΤΕΣ να επικυρώνει τις ωδειακές και ακαδημαικές περγαμηνές. Εδώ, και η ΟΜ.Σ.Ι.Ε και η Εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να φροντήσουν να περάσει νόμος στη Βουλή πως ΚΑΝΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ και ΔΙΠΛΩΜΑ δεν θα επικυρώνεται χωρίς την επίσημη σφραγίδα μιας ΣΟΒΑΡΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΚΡΟΑΣΕΩΣ απο ΠΑΛΑΙΟΥΣ και ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ.

Μερικοί σίγουρα θα διαφωνήσετε.....

Δικαίωμα σας.

ΝΓ
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Όταν παλαιοί και σοβαροί ψάλτες υπογράφουν δίπλωμα σε καράφαλτσο, καραπαράτονο, κακόφωνο και ανίδεο περί μουσικής ιερέα (ό,τι χειρότερο έχετε ακούσει και κάτι παραπάνω) τι ευθύνη φέρουν; Ιδιαίτερα αν αυτός αργότερα χρησιμοποιήσει το δίπλωμα για να διοριστεί και να διδάξει σε ένα μουσικό σχολείο; Το παράδειγμα υφίσταται από γνωστό μου ιερέα...
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Εξυπακούεται πως η επιτροπή θα είναι ΠΟΛΥΜΕΛΗ και θα υπάρχει το κρητίριο της ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΗΣ με ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ Παρόντα τι στιγμή της συνυπογραφής. Η επιτροπή θα έχει κανόνες και κριτήρια πέρα απο φιλίες και αδυναμίες σε κάποιο πρόσωπο.

Τέτοια συμβάντα είναι αναπόφευκτα, αλλα, ίσως η κατάσταση θα είναι καλύτερη απο την σημερινή πραγματικότητα.

Μοιράζομαι τον προβλιματισμό σου φίλε Γιάννη.

ΝΓ
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Έχουμε αναφέρει και σε άλλες ενότητες ότι, όταν σε έναν τομέα κάποιος ή κάποιοι κρίνονται ή εξετάζονται και από αυτό εξαρτάται το μέλλον τους σε καίριες θέσεις όπως της εκπαίδευσης, θα πρέπει να κριτίρια να είναι αντικειμενικά, να αφήνουμε όλοι τους ρομαντισμούς στην άκρη και να προχωράει ο καθένας με το σπαθί και την αξία του, η οποία θα αποδεικνύεται από όλους και με έναν τρόπο και όχι κατά τον ελληνικό τρόπο του παράθυρου, της αποφυγής της εξέτασης λόγω προσωπικής γνωριμίας ή λόγω του μεγάλου ονόματος του εξεταζομένου και άλλων τέτοιων κομπίνων.
Εάν κάποιος είναι ψαλτάρας, δεν μπορώ να καταλάβω τι πρόβλημα έχει να το δείξει μπροστά σε εκατό κριτικές επιτροπές; Εγώ πάντως (εάν ήμουν) θα το έκανα ευχαρίστως, ώστε αν μη τι άλλο να κερδίσω και το θαυμασμό τους. Όταν από την μία λέμε ότι κάποιοι δεν πρέπει να κρίνονται και από την άλλη ότι βγαίνουν τίτλοι μαϊμού, δεν νομίζετε ότι φάσκουμε και αντιφάσκουμε; Πως να μην υπάρχουν τίτλοι μαϊμού, αφού οι ίδιοι οι μεγάλοι που θα έπρεπε να μας παραδειγματίσουν πάνε μέσω άλλης οδού (όπου γίνεται αυτό τέλος πάντων);
Να βγει ένας τρόπος κρίσης για τους πάντες, από μία αντικειμενική κριτική επιτροπή, που δεν θα γνωρίζει ούτε πρόσωπα ούτε ονόματα. Που θα ψηφίζει για το θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο του εξεταζόμενου και που η πλειοψηφία των εξεταστών θα κρίνει το αποτέλεσμα.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
νομίζω ότι ένα θέμα που πρέπει οπωσδήποτε και με κάθε τρόπο να κινηθεί πανελληνίως -όχι μόνο μέσα από το Ψαλτολόγιο- είναι το καρκίνωμα της "πώλησης Πτυχίων και Διπλωμάτων" Βυζαντινής. Δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα του ύφους και των σχολών κατά τη διδασκαλία. Με εξοργίζει όμως η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.
Πρέπει να συντονιστούμε και να δράσουμε μαζικά, ξεριζώνοντας τα καρκινώματα αυτά, που δίνουν "ελαφρά τη καρδία" Διπλώματα σε άχρηστους τύπους, οι οποίοι αμέσωςέπειτα διορίζονται με τα 16μηνα και τα 30μηνα στα Μουσικά Σχολεία και θα πάρουν σύνταξη από κει, καταστρέφοντας τους μαθητές τους και το κύρος του μαθήματος εντελώς ασυνείδητα για τα υπόλοιπα χρόνια.
Αναλογιστήκαμε ποτέ πόση ζημιά γίνεται στα Ελληνόπουλα κατ' αυτόν τον τρόπο;
Έχουμε ήδη μια "ξυπασμένη" μουσική παιδεία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που δεν θέλει ούτε καν να ακούσει για ελληνικό μουσικό πολιτισμό, έχουμε τώρα και το κακό των άχρηστων καθηγητών Βυζαντινής στα Μουσικά και το πράγμα πηγαίνει απ' το κακό στο χειρότερο.
Πρέπει να δράσουμε άμεσότατα και μάλιστα προχωρώντας σε ονομαστικές καταγγελίες τόσο των αποδεκτών όσο και των πωλητών των Διπλωμάτων.

Κ.Χ.Καραγκούνης

Πολύ σωστά τα όσα αναφέρετε κ.Καραγκούνη και τα όσα έγραψε και ο κ.Γιαννουκάκης αμέσως μετά.
Όμως ας αναλογιστούμε και πόση ζημιά κάνουν και αυτοί που δεν πληρώσαν για το πτυχίο ή δίπλωμά τους, αλλά τα πήραν με την "αξία" που το σύστημα τους έδωσε. Καρκίνωμα δεν αποτελούν μόνο αυτοί που "λάδωσαν" για να τα αποκτήσουν αλλά και σχεδόν όλο το σύνολο που αποκτά αυτά τα διπλώματα από τη διδασκαλία στα ωδεία, χωρίς να έχουν κάτσει σε σωστό παραδοσιακό δάσκαλο. Θα είχαν αξία φερειπήν τα διπλώματα του Γιάννου, του Νεραντζή και του Γιαννουκάκη (τυχαία επέλεξα τα ονόματα), αν ο πρώτος δεν ήταν δίπλα στο Στανίτσα 20 χρόνια, ο δεύτερος δεν μαθήτευε στον Παναγιωτίδη και ο τρίτος δεν "ρουφούσε" την τέχνη του Σύρκα;
Το σύστημα των ωδείων είναι από μόνο του καρκίνωμα. Με τη μετροφωνία, το πιάνο, τα ευρωπαϊκά διαστήματα, το συνεπτυγμένο ρυθμό μα πάνω από όλα τα στοιχεία ευρωπαϊκής μουσικής που σου επιβάλλουν για να σου αναγνωρίσουν ένα χαρτί που να αποδεικνύει την ικανότητά σου να κατέχεις και να διδάξεις τη βυζαντινή μουσική.
Κάποτε σε μια εκκλησία μου είπε με καμάρι ο ψάλτης της ενορίας: "Πρόσφατα ο γιος μου πήρε το πτυχίο της βυζαντινής μουσικής και σήμερα είναι η πρώτη φορά που τον ανέβασα στο αναλόγιο να ψάλλει!!". Τί να πουν αυτοί που φάγαν το αναλόγιο τόσα χρόνια απέναντι και δίπλα σε τιτάνες χωρίς να έχουν την επαγγελματική ανάγκη να αποκτήσουν ένα χαρτί;
Ο σκοπός λοιπόν ποιος είναι; Να μάθουμε μουσική ή να αποκατασταθούμε επαγγελματικά; Και πιο σκοπό άραγε εξυπηρετούν τα ωδεία; Ας το αναλογιστούμε και αυτό.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Το θέμα είναι μεγάλο και φλέγον. Δεν πρόκειται να λυθεί ποτέ κατά τη γνώμη μου γιατί κατά βάση πρόκειται για το μεγάλο ζήτημα που λέγεται αξιολόγηση ιεροψαλτών και το οποίο είναι αμφιλεγόμενο και για πολλούς υποκειμενικό σε μεγάλο βαθμό. Όταν μπλέκεται μάλιστα σε αυτό και η επαγγελματική κατοχύρωση και αξιολόγηση (βλ. και το νόμο του κράτους περί ιεροψαλτών) και με τα μουσικά σχολεία τα πράγματα γίνονται ακόμα δυσκολότερα καθώς τα κίνητρα των σπουδαστών δεν είναι πλέον μόνο μουσικά όπως και τα κίνητρα των ωδείων δεν είναι μόνο μουσικά. Τέλος η προσωπικές γνωριμίες, αντιπάθειες, συμπάθειες, «σχολές» κτλ. γνωστά τοις πάσι των ιεροψαλτικών κύκλων ποτέ δεν θα μπορέσουν ποτέ να λειτουργήσουν αντικειμενικά επί θεμάτων μουσικής και μόνο εφόσον οι διαφωνίες τους σε μια πολυμελή επιτροπή (που λειτουργεί σοβαρά και όχι για τον τύπο) θα την δυσκόλευαν ή και ακόμα θα την διέλυαν εκ των πραγμάτων εκτός και πραγματικά τα μέλη της επιτροπής ανήκαν στην ίδια σχολή, δεν είχαν καμία σχέση/γνωριμία με τους δασκάλους των σπουδαστών κτλ. πράγματα που εάν ήταν εύκολο να γίνουν πιστεύω θα είχαν γίνει ήδη. Συμφωνώ πάντως και εγώ οτι τουλάχιστον πρέπει να στιγματίζονται τα φαινόμενα αυτά και να προσπαθεί ο κάθε ένας προσωπικά από τη μεριά του να τα παλέψει. Εμένα όταν σε ωδείο μου προτάθηκε η «συμψαλμώδηση» με πιάνο, ευγενικά αρνήθηκα! Δεν είναι όλα τα ωδεία έτσι όμως. Δεν διδάσκουν όλοι με πιάνο και μετροφωνία, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Εξαρτάται πάντοτε από το δάσκαλο. Πολλοί παραδοσιακοί δάσκαλοι δίδαξαν και διδάσκουν σε ωδεία και αναγνωρισμένες σχολές. Πολλοί πτυχιούχοι και διπλωματούχοι ωδείων έχουν σπουδάσει στο αναλόγιο ή σε τοπικές μη-αναγνωρισμένες σχολές και πάνε μετά στο ωδείο απλά για να πάρουν το χαρτί, άλλη κατηγορία αυτοί. Μετά πάλι, χωρίς επίσημη αξιολόγηση και χαρτιά βγαίνει και πάλι ο καθένας και αυτοδιαφημίζεται σαν έμπειρος και εάν έχει και καλή φωνή τον πιστεύει και ο κόσμος. Είναι μεγάλο και δύσκολο θέμα και οι νοοτροπίες και τα κατεστημένα συστήματα δεν αλλάζουν εύκολα.
 

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί συνάδελφοι,
θα επανέλθω άλλη φορά, γιατί τώρα δεν μου το επιτρέπει ο χρόνος.
Ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας στο φλέγον αυτό θέμα, όμως ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα του ύφους και των σχολών κατά τη διδασκαλία. Με εξοργίζει η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.
Ας επικεντρωθούμε αρχικά σ' αυτό.
ΚΧΚ
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Με εξοργίζει η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.[/B]

και μάλιστα με άριστα 10!
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Αγαπητοί συνάδελφοι,
νομίζω ότι ένα θέμα που πρέπει οπωσδήποτε και με κάθε τρόπο να κινηθεί πανελληνίως -όχι μόνο μέσα από το Ψαλτολόγιο- είναι το καρκίνωμα της "πώλησης Πτυχίων και Διπλωμάτων" Βυζαντινής. Δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα του ύφους και των σχολών κατά τη διδασκαλία. Με εξοργίζει όμως η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.
Πρέπει να συντονιστούμε και να δράσουμε μαζικά, ξεριζώνοντας τα καρκινώματα αυτά, που δίνουν "ελαφρά τη καρδία" Διπλώματα σε άχρηστους τύπους, οι οποίοι αμέσωςέπειτα διορίζονται με τα 16μηνα και τα 30μηνα στα Μουσικά Σχολεία και θα πάρουν σύνταξη από κει, καταστρέφοντας τους μαθητές τους και το κύρος του μαθήματος εντελώς ασυνείδητα για τα υπόλοιπα χρόνια.
Αναλογιστήκαμε ποτέ πόση ζημιά γίνεται στα Ελληνόπουλα κατ' αυτόν τον τρόπο;
Έχουμε ήδη μια "ξυπασμένη" μουσική παιδεία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που δεν θέλει ούτε καν να ακούσει για ελληνικό μουσικό πολιτισμό, έχουμε τώρα και το κακό των άχρηστων καθηγητών Βυζαντινής στα Μουσικά και το πράγμα πηγαίνει απ' το κακό στο χειρότερο.
Πρέπει να δράσουμε άμεσότατα και μάλιστα προχωρώντας σε ονομαστικές καταγγελίες τόσο των αποδεκτών όσο και των πωλητών των Διπλωμάτων.

Κ.Χ.Καραγκούνης

Εννοείτε και αυτούς που δίνουν/παίρνουν διδακτορικά και μεταπτυχιακά ή μόνο τα πτυχία από τα ωδεία?
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Έχει απασχολήσει πολύ κόσμο η πώληση των διπλωμάτων κ των πτυχίων κ στις "καλλιτεχνικές επιτροπές" αλλά κ στα αναλόγια όπου πλείστες φορές διακρίνεται η διαφορά.Βέβαια υπάρχουν κ υπέροχοι υμνωδοί που δεν είχαν τίτλους κ τους "χαζεύεις" κάποιες φορές.Δυστυχώς τα ίδια φαινόμενα παρουσιάζονται ακόμα κ στις Πανεπιστημιακές Σχολές κ τα έχουμε ζήσει όλοι.
Στο εξωτερικό (τώρα το θυμήθηκα ασχετο) υπάρχουν Σχολές Βυζ. Μουσικής κ ποιός καταρτίζει το πρόγραμμα των ετών διδασκαλίας;
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ρώτησα κάποτε καθηγητή ωδείου: Γιατί μοιράζετε πτυχία σαν φέϊγ-βολάν και δεν ξετινάζετε τους υποψηφίους στις εξετάσεις που συμμετέχετε ως επιτροπή και να παίρνουν πτυχία μόνο όσοι πραγματικά αξίζουν;
Απάντηση: Εάν ξετινάξω έναν υποψήφιο κάποιου συναδέλφου, θα έρθει ο συνάδελφος και θα ... ξετινάξει τους δικούς μου.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
ΝΓ
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ρώτησα κάποτε καθηγητή ωδείου: Γιατί μοιράζετε πτυχία σαν φέϊγ-βολάν και δεν ξετινάζετε τους υποψηφίους στις εξετάσεις που συμμετέχετε ως επιτροπή και να παίρνουν πτυχία μόνο όσοι πραγματικά αξίζουν;
Απάντηση: Εάν ξετινάξω έναν υποψήφιο κάποιου συναδέλφου, θα έρθει ο συνάδελφος και θα ... ξετινάξει τους δικούς μου.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
ΝΓ

Είναι τρελό το κύκλωμα που υπάρχει κ έχουμε ακούσει "δασκάλους" να λένε: Ποιός είναι στην Επιτροπή ο τάδε; Δικός μας εντάξει κ μπορούν να σου πουν κ το βαθμό που πήρε ο εξεταζόμενος.:wink:
Τα αποτελέσματα φαίνονται στη πορεία.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
θα επανέλθω άλλη φορά, γιατί τώρα δεν μου το επιτρέπει ο χρόνος.
Ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας στο φλέγον αυτό θέμα, όμως ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα του ύφους και των σχολών κατά τη διδασκαλία. Με εξοργίζει η πώληση τίτλων αντί αδράς αμοιβής με μόνη κατάρτιση του "σπουδαστή" τα 5 κομμάτια των εξετάσεων.
Ας επικεντρωθούμε αρχικά σ' αυτό.
ΚΧΚ

Μη παίρνεις και όρκο αν ξέρουν και έστω αυτα τα 5 κομματΑΚΙΑ.. Έμαθα κάτι όργια πραγματικά που γίναν σε εξετάσεις σχολής φέτος...αστα να πάνε.. πραγματικά καραγκιοζιλίκια!!!!!!
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να εστιάζουμε το πρόβλημα μόνο στον τομέα της μίζας και του συμφέροντος.Αυτά υπήρχαν και θα υπάρχουν στον χώρο μας.Το πρόβλημα είναι ότι βγάζουμε πτυχιούχους και διπλωματούχους χωρίς φόβο Θεού,χωρίς καλήν έξωθεν μαρτυρία,άνευ εμπειρίας αναλογίου,χωρίς ακούσματα από μεγάλους ψάλτες,μην γνωρίζοντες τυπικήν διάταξιν των ακολουθιών του όρθρου κ.λ.π.Το άσχημο είναι βέβαια οι ίδιοι να το παίζουν και δάσκαλοι και να κρίνουν τα ιερά τέρατα της βυζ. μουσικής χωρίς ίχνος σεβασμού και διακρίσεως.. Γι΄αυτό και υπάρχει μεγάλη κρίσις στον χώρο μας.Ο Θεός να μας φωτίσει.
 

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Οφείλω μία απάντηση στον κ. Συμεών Ελευθεριάδη.

Πτυχία και διδακτορικά είναι δύο θέματα που δεν έχουν καμμία σχέση το ένα με το άλλο.
Η διαδικασία εκπόνησης των διδακτορικών είναι εξαιρετικά επίπονη. Όσο μικρό ή ευτελές κι αν είναι ένα διδακτορικό, έχει πίσω του μια μακρόχρονη ενασχόληση με την έρευνα κλπ. Αν η κρίση ενός κακού διδακτορικού είναι επιεικής ή ακόμη και εξόφθαλμα άδικη, κάνει φυσικά κακό στην επιστήμη της Ψαλτικής και στον ίδιο τον διδάκτορα, που αυταπατάται.

Όμως, ένα Δίπλωμα σε πρόσωπα που δεν είναι σε θέση να διαβάσουν καν παραλλαγή συντόμου μέλους, δίνει τη δυνατότητα στα συγκεκριμένα ασυνείδητα πρόσωπα να διδάξουν -τί άραγε;;;- και μάλιστα σε Μουσικά Σχολεία.

Σκεφτείτε, ὀτι η ζημιά δεν είναι μεγάλη αν κάποιος άσχετος απλά διδάσκει σε Ωδείο, γιατί στα Ωδεία πάνε συνειδητοποιημένα όποιοι θέλουν να μάθουν Βυζαντινή. Για τον κακό δάσκαλο θα ισχύσει εκεί το "μια του κλέφτη - δυο του κλέφτη..."

Στα σχολεία, όμως, ο δάσκαλος πρέπει να έχει ως πρωταρχική του έγνοια, πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του για μια τέχνη δυσφημισμένη και συκοφαντημένη, την οποία οι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά χωρίς να έχουν κάποιες παραστάσεις. Αντιθέτως, έχουν προκαταλήψεις. Άρα, ο άσχετος δάσκαλος κάνει μεγάλη ζημιά στην ελληνική μουσική παράδοση με το να μην είναι σε θέση να την υποστηρίξει, αλλά και στις ψυχές των παιδιών, που δε θα μπορέσουν -με τη βοήθεια της Ψαλτικής- να προσεγγίσουν την Ορθοδοξία και να κατανοήσουν την αγάπη και την οικονομία του Θεού.

Ας μην μπλέκουμε, λοιπόν, τα πράγματα.
Εξάλλου, ο χρόνος είναι αυστηρός και δίκαιος κριτής όλων.

ΚΧΚ
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Οφείλω μία απάντηση στον κ. Συμεών Ελευθεριάδη.

Πτυχία και διδακτορικά είναι δύο θέματα που δεν έχουν καμμία σχέση το ένα με το άλλο.
Η διαδικασία εκπόνησης των διδακτορικών είναι εξαιρετικά επίπονη. Όσο μικρό ή ευτελές κι αν είναι ένα διδακτορικό, έχει πίσω του μια μακρόχρονη ενασχόληση με την έρευνα κλπ. Αν η κρίση ενός κακού διδακτορικού είναι επιεικής ή ακόμη και εξόφθαλμα άδικη, κάνει φυσικά κακό στην επιστήμη της Ψαλτικής και στον ίδιο τον διδάκτορα, που αυταπατάται.

Όμως, ένα Δίπλωμα σε πρόσωπα που δεν είναι σε θέση να διαβάσουν καν παραλλαγή συντόμου μέλους, δίνει τη δυνατότητα στα συγκεκριμένα ασυνείδητα πρόσωπα να διδάξουν -τί άραγε;;;- και μάλιστα σε Μουσικά Σχολεία.

Σκεφτείτε, ὀτι η ζημιά δεν είναι μεγάλη αν κάποιος άσχετος απλά διδάσκει σε Ωδείο, γιατί στα Ωδεία πάνε συνειδητοποιημένα όποιοι θέλουν να μάθουν Βυζαντινή. Για τον κακό δάσκαλο θα ισχύσει εκεί το "μια του κλέφτη - δυο του κλέφτη..."

Στα σχολεία, όμως, ο δάσκαλος πρέπει να έχει ως πρωταρχική του έγνοια, πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών του για μια τέχνη δυσφημισμένη και συκοφαντημένη, την οποία οι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά χωρίς να έχουν κάποιες παραστάσεις. Αντιθέτως, έχουν προκαταλήψεις. Άρα, ο άσχετος δάσκαλος κάνει μεγάλη ζημιά στην ελληνική μουσική παράδοση με το να μην είναι σε θέση να την υποστηρίξει, αλλά και στις ψυχές των παιδιών, που δε θα μπορέσουν -με τη βοήθεια της Ψαλτικής- να προσεγγίσουν την Ορθοδοξία και να κατανοήσουν την αγάπη και την οικονομία του Θεού.

Ας μην μπλέκουμε, λοιπόν, τα πράγματα.
Εξάλλου, ο χρόνος είναι αυστηρός και δίκαιος κριτής όλων.

ΚΧΚ

Το γεγονός ότι πολλοί ξαφνικά βρίσκονται με μεταπτυχιακά και διδακτορικά ΒΜ δεν σας ενοχλεί? Αυτοί θα διαδώσουν την 'λανθασμένη' μουσική στους υπόλοιπους, αυτό δεν είναι θέμα που πρέπει να μας αποσχολήσει? Ας μην κολάμε στα χαρτιά και εάν αυτά είναι επί πληρωμή ή όχι, ας κοιτάξουμε να αποβάλουμε τις πρακτικές αυτές μόνοι μας. Εάν έχετε ονόματα, βγάλτε τα να τα δείξετε, έτσι μόνο μπορείτε να κάνετε καλό!
Και κάτι τελευταίο. Πως είστε τόσο σίγουρος ότι οι κάκοι πάντα θα πάνε να διδάξουνε? Μπορεί κάποιος να θέλει απλά να πάρει το χαρτί, μιας και η λογική της Ελλάδας αυτό θέλει. Μαζέψτε χαρτιά γιατί ποτέ δεν ξέρεις! Αυτό δεν έχουμε μάθει τόσα χρόνια?
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το φαινόμενο που συζητάμε θα ήταν όντως απορίας άξιον, αν γινόταν μόνο στην ψαλτική. Στην χώρα που ζούμε όπου τουλάχιστον τρεις γενιές τώρα μαθαίνουν στα παιδιά τους το πως θα διοριστούν από το παράθυρο, πως η αξιοκρατία είναι για τους ηλίθιους, πως ότι δηλώσεις είσαι, πως είσαι υποχρεωμένος να σε κυβερνούν άχρηστοι, οι οποίοι συντηρούν ευχαρίστως το κλίμα αυτό, εφόσον και οι ίδιοι αναξίως βρίσκονται στις θέσεις τους, διερωτόμαστε για τους τίτλους των σχολών; Μακάρι η αρχή της κάθαρσης να μπορούσε να ξεκινήσει από κει, αλλά εδώ υπάρχει εθνική διάβρωση.

Ζητώ συγγνώμη για το σχετικώς άσχετο μήνυμα...
 

dimiandr

Aνδρινοπουλου Δημητρα
φίλος ο οποίος φέτος πήρε πτυχιο απτη σχολή της Μητρόπολη Θεσσαλονίκης
(στη οποία και εγω πήγαινα μέχρι πέρσυ, όπου τα παρατησα και κάνω ιδιαίτερα πια), μου είπε ότι φτάνοντας στο 5 έτος ο Δάσκαλος τους έβαζε τις φωνές που έπιαναν έναν μάθημα κ δε μπορούσαν να το βγάλουν. Απο αυτούς που έδωσαν φέτος εξετάσεις δεν κόπηκε κανείς..από όλους αυτούς κανα 2 άξιζαν πράγματι το πτυχίο που τους δώθηκε! Και όλοι φυσικά πέρασαν με βαθμούς άνω του 8 για να μπορούν να συνεχίσουν σε δίπλωμα ( και να έχει και του χρόνου έσοδα η σχολή απτο δίπλωμα!) Το αν το αξίζουν κανείς δε φένεται να το κοίταξε. Και εννοείται, έπαιρναν ένα-δυο μαθηματα της επιλογής τους, τα διάβαζαν, τα έλεγαν όπως μπορούσαν στην επιτροπή, απαντούσαν στις ερωτησεις που ήδη ήξεραν ότι θα τους κάνουν και τους περνούσαν. :rolleyes:
 
Top