Πτυχία και Διπλώματα "μαϊμού"

dimitris

Παλαιό Μέλος
Απόσπασμα από άρθρο του Σαράντη Καργάκου.


... Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονι*κούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις και ασα*φείς, απροσδιορίστου αποστολής και χρησιμό*τητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπί*δες των γονιών, που πιστεύουν ότι τα παιδιά και μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες που είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δη*μόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής...

Παρ' όλο που γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυ*χίο τεχνικής σχολής και δεν έχουν πιάσει κα*τσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώ*σουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ρα*διόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρο*νικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβά*ζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφό*ρητου «κινητού» τους.

Τούτη η παιδεία, που όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλ*λιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυ*μία, την αναβλητικότητα και το φόβο της δου*λειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερι*κά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παι*διά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσομε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία και την πρωτοτυ*πία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πως να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πως να σκέπτονται αλλά με τι να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης και των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό και πιο μεγάλο.

Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ που καταπίνει σελίδες σαν χάπια και που θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Και το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό και ως λόγος και ως περιεχόμενο.

....Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυ*μες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγ*ματα που μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμή*νου -και μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μα*θήματα- απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές και δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέ*τοιες εργασίες που ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτι*κές θεατρικές σχολές- που προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δου*λειά τα παιδιά αυτά;
 

N/A

Μέλος
Συμφωνώ και επαυξάνω με τον Dimitri. Προς τι λοιπόν η δημιουργία σχολών και ποσο μάλλον τίτλων που ενδεχομένως να μην έχουν αντίκρισμα ούτε καν από την πολιτεία?

Μήπως τη σήμερον ημέραν το να έχει κάποιος ένα πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό το οποιο σε πολλές περιπτώσεις κιόλας δεν έχει καμια σχέση με το με αυτό που θέλει να κάνει απλά τον "παρέσυρε το ρέμα" η έχει ακούσει ότι εκεί θα έχει πολύ "χρήμα η δουλειά" η ότι ακόμα ακόμα θα δημιουργήσει έναν κύκλο ούτος ώστε να μπορέσει να πετύχει έναν στόχο που έχει βάλει στη ζωή του. Ταυτόχρονα αλλιώς ακούγεται ο K "θρασιμβουλος" (τοιχίο το όνομα) και αλλιώς ο Διδάκτωρ "θρασιμβουλος" δε νομίζετε? Επομένως υπάρχει και η περιπτώσεις της αναδείξεις του προσωπικού και επίσης το ότι "πάντα η δικη μας άποψη είναι η σωστή" επειδή βέβαιος βέβαιος έχω έναν κάποιον τίτλο.

Αυτά για σήμερα. Καλή και ευλογημένη μέρα εύχομαι σε όλους.
 

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Καλές οι διαπιστώσεις του Καργάκου -και οποιουδήποτε άλλου σεβαστού προσώπου- για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά αν δεν κινήσουμε τα χέρια μας να διορθώσουμε τα στραβά μας, θα παραμείνουμε να κλαίμε απλώς τη μοίρα μας...
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Καλές οι διαπιστώσεις του Καργάκου -και οποιουδήποτε άλλου σεβαστού προσώπου- για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά αν δεν κινήσουμε τα χέρια μας να διορθώσουμε τα στραβά μας, θα παραμείνουμε να κλαίμε απλώς τη μοίρα μας...

Δυστυχώς πρέπει να αλλάξει η ελληνική παιδεία, με όλη την σημασία της λέξης και μετά να αλλάξουμε τα της μουσικής! Η μουσική είναι απλά προέκταση της παιδείας που δίνονται στα παιδιά, από τα σχολεία και την οικογένεια. Μπορούμε να αλλάξουμε το μοντέλο, 'μάζευε χαρτιά παιδί μου γιατί δεν ξέρεις τί γίνετε στο μέλλον?' Εάν το καταφέρουμε αυτό τότε είναι σίγουρο ότι οι άνθρωποι θα ασχολούντε με αυτά που τους αρέσουν και όχι απλά για να βγάλουν τον επιούσιο.

Και εγω θα θέσω το εξής ερώτημα. Όσοι ασχολούνται με την μουσική, σε σχολεία και ωδεία τελιώσανε κάποια σχολή μουσικολογίας ή από άλλο πτυχίο μεταπηδήσανε στην μουσική, επειδή έτυχε να ξέρουν κάποιο όργανο ή ΒΜ?

Ας μην επομένως λέμε μόνο κουβέντες για τους οργανοπαίχτες που θέλουν το πτυχίο ΒΜ, ας πούμε και το ανάποδο αυτούς που ξέρουν ΒΜ αλλά στα μουσικά σχολεία ασχολούνται με παραδοσιακά όργανα.
 

nxavar

Νέο μέλος
Αυτό που σώζει την κατάσταση των πτυχίων άνευ αντικρύσματος είναι ότι η μουσική είναι ένα είδος τέχνης που δεν μπορείς να κοροϊδέψεις. Το αν γνωρίζεις ή όχι να ψάλλεις φαίνεται στο ψαλτήρι από την πρώτη μέρα. Τα ψεύτικα πτυχία πρέπει να θέλει κανείς να τα αποδεχθεί για να τα αποδεχθεί.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Πιστευω το συγκεκριμενο θεμα ειναι μεγαλο και πολυσυνθετο. Οταν βλεπεις ατομα να διδασκουν σε μουσικα σχολεια Β. Μουσικη μη μπορωντας καν να πουν τη κλιμακα σωστα, τοτε ποιος ευθυνεται?? Προφανως αυτοι οι οποιοι τον αξιολογησαν (εαν εγινε αξιολογηση) και τον εβαλαν εκει. Αντιστοιχα τωρα οταν βλεπουμε πολλους να παιρνουν πτυχια και διπλωματα Β. Μουσικης και μαλιστα με Αριστα ενω δεν μπορουν να ψαλλουν ουτε συντομο Αναστασιματαριο τοτε παλι ποιος φταιει?? Προφανως αυτοι που τον αξιολογησαν και τον εκριναν αξιο πτυχιου και διπλωματος και μαλιστα με αριστα. Ναι, ομως εαν κανουν τους αυστηρους ή καλυτερα τη δουλεια τους σωστα τοτε θα χασουν ''πελατεια''.:wink: Επομενως μηπως τελικα για ολα ευθυνονται οι διαφορες σκοπιμοτητες οπως η επιθυμια για χρημα ασχετα απο τις συνεπειες που εχει αυτο για το συγκεκριμενο χώρο?? Μια σκεψη κανω...:wink:
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Greekψαλτης;86655 said:
Πιστευω το συγκεκριμενο θεμα ειναι μεγαλο και πολυσυνθετο. Οταν βλεπεις ατομα να διδασκουν σε μουσικα σχολεια Β. Μουσικη μη μπορωντας καν να πουν τη κλιμακα σωστα, τοτε ποιος ευθυνεται?? Προφανως αυτοι οι οποιοι τον αξιολογησαν (εαν εγινε αξιολογηση) και τον εβαλαν εκει. Αντιστοιχα τωρα οταν βλεπουμε πολλους να παιρνουν πτυχια και διπλωματα Β. Μουσικης και μαλιστα με Αριστα ενω δεν μπορουν να ψαλλουν ουτε συντομο Αναστασιματαριο τοτε παλι ποιος φταιει?? Προφανως αυτοι που τον αξιολογησαν και τον εκριναν αξιο πτυχιου και διπλωματος και μαλιστα με αριστα. Ναι, ομως εαν κανουν τους αυστηρους ή καλυτερα τη δουλεια τους σωστα τοτε θα χασουν ''πελατεια''.:wink: Επομενως μηπως τελικα για ολα ευθυνονται οι διαφορες σκοπιμοτητες οπως η επιθυμια για χρημα ασχετα απο τις συνεπειες που εχει αυτο για το συγκεκριμενο χώρο?? Μια σκεψη κανω...:wink:

Πολύ καλά τα λες και απλά συμπληρώνω
Στα μουσικά σχολεία βάζουν αυτούς που έχουν μέσο και έχουν λίγα χαρτιά παραπάνω από ένα κανονικό καθηγητή βυζαντινής μουσικής που είναι και ψάλτης ενώ ο άλλος που βαλαν δεν έχει πατήσει το πόδι του σε αναλόγιο και παίρνει σημειώσεις από γνωστούς για να διδάξει τα παιδιά με πρακτική εμπειρία μηδέν ούτε τα διαστήματα της κλίμακας δεν κάνουν σωστά έχουμε παρά πολλούς τέτοιους
Αυτοί λοιπόν που τον τοποθέτησαν σε αυτή την θέση να πάνε σπίτι τους
 
Last edited:

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Πολύ σωστά τα λέμε συνάδελφοι.
Επί το πρακτέον: Πρέπει να συσπειρωθούμε στους κατά τόπους συλλόγους με θετική και όχι πολεμική διάθεση και ενωμένοι να κινηθούμε προς κάθε κατεύθυνση που μπορεί να τείνει "ευήκοον ους" σγια το θέμα αυτό.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Πολύ σωστά τα λέμε συνάδελφοι.
Επί το πρακτέον: Πρέπει να συσπειρωθούμε στους κατά τόπους συλλόγους με θετική και όχι πολεμική διάθεση και ενωμένοι να κινηθούμε προς κάθε κατεύθυνση που μπορεί να τείνει "ευήκοον ους" σγια το θέμα αυτό.

κ.Καραγκούνη να συσπειρωθούμε και να δουλέψουμε στους κατά τόπους συλλόγους.Πολύ ωραία.Να συσπειρωθούμε ποιοι; Σε ποιους συλλόγους; Με ποιους ; Να μιλήσω η' όχι; Εάν ναι θα δημιουργήσω προβλήματα.Άστο καλύτερα.Το τι εννοώ θα σου τα πει λεπτομερώς ο πρόεδρό σας κ.Π.Μπλάνας.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
Πολύ σωστά τα λέμε συνάδελφοι.
Επί το πρακτέον: Πρέπει να συσπειρωθούμε στους κατά τόπους συλλόγους με θετική και όχι πολεμική διάθεση και ενωμένοι να κινηθούμε προς κάθε κατεύθυνση που μπορεί να τείνει "ευήκοον ους" σγια το θέμα αυτό.

..... και να συζητηθεί τί ακριβώς? Ότι στα μουσικά σχολεία μπαίνουν άνθρωποι που δεν ξέρουν ΒΜ ή μπαίνουν ψάλτες που δεν ξέρουν παραδοσιακό όργανο και απλά ψάχνουν όλοι να βρουν χαρτιά να αποδείξουν ότι ξέρουν?
 
Top