Προσοχή στη χρήση του ισοκράτη

dimitris

Παλαιό Μέλος
#61
3
Η παλι,οταν χανουμε τη βαση μας(ανεβουμε λιγο,πεσουμε λιγο,κυριως σε αντιλογια με αριστερο,δεξιο,ιερεα) μας επαναφερει πιο γρηγορα,απ'οτι να εχεις τον τονοδοτη στο χερι και να τυρρανιεσαι συνεχως....:wink:
Στούς 3 ἰσοκράτες (ἕνα γιά τόν δεξιό ἕνα γιά τόν ἀριστερό κι ἕνα γιά τόν ἱερέα) ὑπάρχει κάποια προσφορά; π.χ. ὁ ἕνας δῶρο ὅπως μέ τίς πίτσες; 3000$ εἶν' αὐτά. :rolleyes:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#62
Στούς 3 ἰσοκράτες (ἕνα γιά τόν δεξιό ἕνα γιά τόν ἀριστερό κι ἕνα γιά τόν ἱερέα) ὑπάρχει κάποια προσφορά; π.χ. ὁ ἕνας δῶρο ὅπως μέ τίς πίτσες; 3000$ εἶν' αὐτά. :rolleyes:
Βεβαιως και υπαρχουν τα σχετικα δωρα....
3 βασεις για το μηχανημα... 3 ηχεια....3 i-pad....3 ηλεκτρονικους τονοδοτες...3 ηλεκτρονικα αναλογια....και 3 ηλεκτρονικες θειες Λειτουργιες(βιβλια)!!....:wink:
Γινονται προσφορες τωρα...οχι αστεια!....:cool:
 

jhonny

Παλαιό Μέλος
#63
Κοιτα...απο μια μερια,ναι,δεν σου ριχνω αδικο,ειναι ψυχοφθορο...

Η πειρα μου τοσων χρονων χρησης του ισοκρατη,μου εδειξε οτι:
(εφοσον η χρηση του γινεται αποκλειστικα απο σενα)

-Σου στερει την ανεση της ερμηνειας....Τι θα εχεις στον νου σου,την ερμηνεια;...Τις εναλλαγες των ισοκρατηματων;...Η',τις εναλλαγες των βασεων;...
Υπαρχει ευτυχως,ομως,η αυτοματη χρηση....:wink:
-Επισης,ειτε παρεις ισοκρατη, ή οχι,παλι θα σβραχνιαζεις...Δε σε σωζει ο ισοκρατης... Σε σωζει ο τονοδοτης,τα καλα ηχητικα και η αναπνοες....:wink:

Επειδη λοιπον,εισαι μονος και δεν εχεις κανεναν να σου κρατησει την καταληξη για να ''ξεκουραστεις'', ή να σε ''καλυψει'' σε κενα,οταν σε ανυποπτο χρονο στραβοκαταποιεις,πνιγεις,βηξεις,προκειμενου,να μη χασεις την βαση σου,τοτε θα ηταν χρησιμος....

Η παλι,οταν χανουμε τη βαση μας(ανεβουμε λιγο,πεσουμε λιγο,κυριως σε αντιλογια με αριστερο,δεξιο,ιερεα) μας επαναφερει πιο γρηγορα,απ'οτι να εχεις τον τονοδοτη στο χερι και να τυρρανιεσαι συνεχως....:wink:

Εγω με αυτη την προ'υ'ποθεση τον πηρα καποτε που ημουν και πιο μικρος και μονος....
Σ'ευχαριστώ πολύ για το post σου!Συμφωνώ με όσα γράφεις και νομίζω ότι με κάλυψες απόλυτα στις σκέψεις μου.Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου.:wink:
 
#64
Ψέλνω συνολίκα απο το 1995 ευτυχώς η δυστηχώς δεν έχω ψάλλει ποτέ με μηχανικό ισοκράτη έχω ακούσει συγνώμη αλλά δεν έχει καμία απολύτος σχέση με το φυσικό ισοκράτιμα ειδικά αν υπάρχουν τρέις ιεροψάλτες μεγάλης ηλίκιας και σου κάνουν ισοκράτιμα δεν συγκίνεται με τίποτα

Προσωπική μου γνώμη δεν μου αρέσει καθόλου

Ευχαριστώ πολυ
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
#65
Θα ήθελα να σου πώ πώς δεν θα θεωρούσα αναγκαία την χρήση ηλεκτρονικού ισοκράτη, διότι πολύ απλά, στην εκκλησία βρισκόμαστε για να προσευχηθούμε και όχι για να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό ισοκράτη όσο ψάλλουμε.
Δεύτερον πρέπει να σου πώ πως είναι σημαντικό να ξέρουμε να κάνουμε "live ισοκράτημα", δηλαδή να ισοκρατούν 3 ή 4 άτομα που θα γνωρίζουν ισοκράτημα. Έτσι θα είναι το ισοκράτημα πολύ πιο φυσιολογικό. Σγκεκριμένα, στον Ιερό ναό Αγίου Παντελεήμονος Δράμας, που ψάλλω, κάνουμε live ισοκράτημα, για τους λόγους που σου είπα
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
#66
Θα ήθελα να σου πώ πώς δεν θα θεωρούσα αναγκαία την χρήση ηλεκτρονικού ισοκράτη, διότι πολύ απλά, στην εκκλησία βρισκόμαστε για να προσευχηθούμε και όχι για να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό ισοκράτη όσο ψάλλουμε.
Δεύτερον πρέπει να σου πώ πως είναι σημαντικό να ξέρουμε να κάνουμε "live ισοκράτημα", δηλαδή να ισοκρατούν 3 ή 4 άτομα που θα γνωρίζουν ισοκράτημα. Έτσι θα είναι το ισοκράτημα πολύ πιο φυσιολογικό. Σγκεκριμένα, στον Ιερό ναό Αγίου Παντελεήμονος Δράμας, που ψάλλω, κάνουμε live ισοκράτημα, για τους λόγους που σου είπα
Ενα μεγαλο μπραβο για την πολυ ωραια και οργανομενη χορωδια που εχετε κανει!!!Απο τους σπανιους ναους [στη δραμα]που υπαρχουν ισοκρατες!!!
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
#67
Η Οργάνωση αυτή οφείλεται στον Χοράρχη μας τον κ Κ. Παυλίδη, ο οποίος από το 2001 έχει φέρει την χορωδία του Ναού μας σε πολύ γερές βάσεις
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#68
Στην ΑΘήνα είναι αρκετά συχνό. Όχι ο κανόνας όμως. Ούτε είμαι σίγουρος ότι η κεφαλή της εκκλησίας το εγκρίνει επισήμως.

υγ Δεν βάζω στοίχημα ότι το θέμα θα εκτραπεί στη χρήση του τεχνητού ισοκράτη, θα αρχίσουν οι αντεγκλίσεις και στο τέλος θα κλειδώσει, αλλά δεν το θεωρώ κι απίθανο.
Η αυτοκέφαλη εκκλησία της Κρήτης απ'όσο γνωρίζω έχει απαγορέψει την χρήση του ισοκράτη εντός εκκλησίας..
 
Last edited:

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
#69
Η αυτοκέφαλη εκκλησία της Κρήτης απ'όσο γνωρίζω έχει απαγορέψει την χρήση του ισοκράτη εντός εκκλησίας..
Έτσι πρέπει να κάμουν όλες οι Εκκλησίες.Και όχι μόνο να τον απαγορεύσουν,αλλά και να εφαρμόσουν στην πράξη την απαγόρευση...
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#70
Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο μέρος. Πολλή κουβέντα έχει γίνει για τη χρήση του ηλεκτρονικού ισοκράτη ως τώρα και κατά πόσο είναι θεμιτό να υποκαθιστά την ανθρώπινη φωνή/παρουσία στην ύμνηση του Θεού. Η άποψή μου πολλαπλώς και σαφώς εκπεφρασμένη είναι αρνητική. Γράφω γιατί πολλές φορές τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς είναι πως το ισοκράτημα είναι απαραίτητο και όταν δεν υπάρχουν βοηθοί-ισοκράτες (πολύ συχνά) ο μηχανικός ισοκράτης καλύπτει ένα υπαρκτό κενό. Μακάρι να είχαμε φυσικούς ισοκράτες, λένε οι υπερασπιστές του μηχανικού. Τελευταία στην ενορία μου, όπου βοηθάω όποτε χρειάζεται εθελοντικά οι ψάλτες χρησιμοποιούν μηχανικό ισοκράτη. Στα δικά μου αυτιά (και όχι μόνο. Αφού κάθομαι στο λαό ακούω τα σχόλια) εκτός από απαράδεκτος είναι και κουραστικός. Πολλές φορές μου έχει γίνει παρατήρηση από τον ψάλτη όταν ισοκρατώ να ισοκρατώ με χαμηλότερη φωνή για να ακούγεται ο ισοκράτης. Ή όσο ισοκρατώ να δυναμώνει ακόμη περισσότερο τον ισοκράτη. Δεν είμαι κανένας σπουδαίος ψάλτης, αλλά νομίζω πως μπορώ να ισοκρατήσω αξιοπρεπώς. Στον ίδιο ναό έχω ψάλει πολλές φορές ως κύριος ψάλτης σε Κυριακές, μεγάλες εορτές, Μ. Εβδομάδα κ.τ.λ. Η λογική έχει αντιστραφεί και θα λέμε πλέον ότι θα χρησιμοποιούμε ανθρώπους ισοκράτες μόνο όταν δεν έχουν μηχανικό.

Βεβαίως δεν είναι άσχετο με το εν λόγω θέμα, σε συνάρτηση με τη γνωστή λογική μικρόφωνο-παγωτό χωνάκι, ότι ενώ στην ενορία υπάρχουν 4-5 ικανοί ψάλτες χωρίς υποχρεώσεις που συχνά εκκλησιάζονται εκεί, το αναλόγιο είναι άδειο. Ψέλνουν ο δεξής, ο αριστερός και ο ισοκράτης, ενίοτε και ένας μαθητευόμενος
 

extra

Παλαιό Μέλος
#71
Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο μέρος. Πολλή κουβέντα έχει γίνει για τη χρήση του ηλεκτρονικού ισοκράτη ως τώρα και κατά πόσο είναι θεμιτό να υποκαθιστά την ανθρώπινη φωνή/παρουσία στην ύμνηση του Θεού. Η άποψή μου πολλαπλώς και σαφώς εκπεφρασμένη είναι αρνητική. Γράφω γιατί πολλές φορές τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς είναι πως το ισοκράτημα είναι απαραίτητο και όταν δεν υπάρχουν βοηθοί-ισοκράτες (πολύ συχνά) ο μηχανικός ισοκράτης καλύπτει ένα υπαρκτό κενό. Μακάρι να είχαμε φυσικούς ισοκράτες, λένε οι υπερασπιστές του μηχανικού. Τελευταία στην ενορία μου, όπου βοηθάω όποτε χρειάζεται εθελοντικά οι ψάλτες χρησιμοποιούν μηχανικό ισοκράτη. Στα δικά μου αυτιά (και όχι μόνο. Αφού κάθομαι στο λαό ακούω τα σχόλια) εκτός από απαράδεκτος είναι και κουραστικός. Πολλές φορές μου έχει γίνει παρατήρηση από τον ψάλτη όταν ισοκρατώ να ισοκρατώ με χαμηλότερη φωνή για να ακούγεται ο ισοκράτης. Ή όσο ισοκρατώ να δυναμώνει ακόμη περισσότερο τον ισοκράτη. Δεν είμαι κανένας σπουδαίος ψάλτης, αλλά νομίζω πως μπορώ να ισοκρατήσω αξιοπρεπώς. Στον ίδιο ναό έχω ψάλει πολλές φορές ως κύριος ψάλτης σε Κυριακές, μεγάλες εορτές, Μ. Εβδομάδα κ.τ.λ. Η λογική έχει αντιστραφεί και θα λέμε πλέον ότι θα χρησιμοποιούμε ανθρώπους ισοκράτες μόνο όταν δεν έχουν μηχανικό.

Βεβαίως δεν είναι άσχετο με το εν λόγω θέμα, σε συνάρτηση με τη γνωστή λογική μικρόφωνο-παγωτό χωνάκι, ότι ενώ στην ενορία υπάρχουν 4-5 ικανοί ψάλτες χωρίς υποχρεώσεις που συχνά εκκλησιάζονται εκεί, το αναλόγιο είναι άδειο. Ψέλνουν ο δεξής, ο αριστερός και ο ισοκράτης, ενίοτε και ένας μαθητευόμενος
Σαφώς και η ανθρωπινη φωνή ισοκρατούσα (όταν γνωρίζει βεβαίως μουσική και έχει την ανάλογη πείρα) είναι αναντικατάστατη όπως και ένα ηλεκτρονικό πιάνο σε καμμία περίπτωση δεν έχει τον φυσικό ήχο του κανονικού πιάνου αλλά είναι ήχος <<κονσέρβα>>,αλλά στις μέρες μας ανάγκα και θεοί πείθονται ,και χρησιμοποιούμε τον Η.Ι. αλλά θα συνιστούσα πάντοτε με διάκριση και σε χαμηλή ένταση.
Βασίλειος Γεωργούδης πρωτοψάλτης -χοράρχης
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#72
Καποια Κυριακη εκκλησιαζουσα στον ιστορικο ναο του Αγ. Νικολαου εν Τεργεστη της Ιταλιας (San Nicolo dei Greci). Αντι του χορου ψαλτων καποια ευσεβης κυρια της προχωρημενης ηλικιας ρυθμισε την ηχογραφηση της Θ. Λειτουργιας. Ηταν κατι σαν DJ δηλαδη, οταν ο παπας (που ηταν κανονικος, μη ηλεκτρονικος :) ) ελεγε, ας πουμε, Ειρινη πασι, η κυρια εβαλε το Και το πνευματι σου κτλ.

Τωρα ποια η σχεση με το θεμα του ισοκρατη; Δεν ξερω, απλη διηγηση εκανα :)

Καλη συνεχεια :)
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#73
Καποια Κυριακη εκκλησιαζουσα στον ιστορικο ναο του Αγ. Νικολαου εν Τεργεστη της Ιταλιας (San Nicolo dei Greci). Αντι του χορου ψαλτων καποια ευσεβης κυρια της προχωρημενης ηλικιας ρυθμισε την ηχογραφηση της Θ. Λειτουργιας. Ηταν κατι σαν DJ δηλαδη, οταν ο παπας (που ηταν κανονικος, μη ηλεκτρονικος :) ) ελεγε, ας πουμε, Ειρινη πασι, η κυρια εβαλε το Και το πνευματι σου κτλ.

Τωρα ποια η σχεση με το θεμα του ισοκρατη; Δεν ξερω, απλη διηγηση εκανα :)

Καλη συνεχεια :)
Και το λέγαμε σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά να που οι εξελέξεις μας προλαβαίνουν.
Ενός κακού μύρια έπονται
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#74
Καποια Κυριακη εκκλησιαζουσα στον ιστορικο ναο του Αγ. Νικολαου εν Τεργεστη της Ιταλιας (San Nicolo dei Greci). Αντι του χορου ψαλτων καποια ευσεβης κυρια της προχωρημενης ηλικιας ρυθμισε την ηχογραφηση της Θ. Λειτουργιας. Ηταν κατι σαν DJ δηλαδη, οταν ο παπας (που ηταν κανονικος, μη ηλεκτρονικος :) ) ελεγε, ας πουμε, Ειρινη πασι, η κυρια εβαλε το Και το πνευματι σου κτλ.

Τωρα ποια η σχεση με το θεμα του ισοκρατη; Δεν ξερω, απλη διηγηση εκανα :)
Βεβαίως και έχει σχέση: όλοι οι υπέρμαχοι της tech-ψαλτικής θα πρέπει να απαντήσουν στο εξής απλό ερώτημα: εάν προκριθεί η λύση του μηχανικού ισοκράτη, γιατί να μην προκριθεί και αυτή του... μηχανικού ψάλτη, να τελειώνουμε; Ούτε θα έπρεπε να πληρώνουν οι εκκλησίες ψάλτες, ούτε τίποτα, και χρήματα θα γλιτώναμε και θα ακούγαμε κάθε Κυριακή το Στανίτσα, το Χρύσανθο ή όποιον άλλον τράβαγε η ψυχή μας!

Μπορεί ν' ακούγονται φαιδρά όλ' αυτά, αλλά φαιδρή είναι και η κατάσταση σήμερα: οι πιστοί δυσανασχετούν όλο και περισσότερο από τον δυνατό και ιδιαίτερα αντιαισθητικό ήχο που ακούγεται, σε σημείο να ψάχνουν να βρουν εκκλησίες χωρίς μηχανικό ισοκράτη, για να εκκλησιαστούν ήρεμα... Έχω γράψει και αλλού ότι ακόμα και τεχνικά, ο ήχος δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ισοκράτημα και το sampling είναι απαράδεκτο και πολύ κατώτερο των εικονικών οργάνων (vst instuments) που κυκλοφορούν για υπολογιστή και στα οποία ακούς πιάνα, ορχήστρες και χορωδίες και δεν καταλαβαίνεις διαφορά από τα πραγματικά (αφού είναι προηχογραφημένα σε κορυφαία studios με πανάκριβη τεχνολογία και ειδικές τεχνικές προσομοίωσης του πραγματικού ήχου). Συνέπεια αυτού είναι να ακούγεται στις ακολουθίες από το ραδιόφωνο ένας ήχος σαν αρμόνιο κι από πάνω οι ψάλτες, που ακόμα και να ψέλνουν πατώντας σωστά, το άκουσμα απέχει μακράν του φυσικού: είναι σα να βρίσκεσαι σε ένα στούντιο και να παίζει από κάτω ένας pad ήχος από συνθεσάιζερ (για να μην πω ότι αυτό θα ακουγόταν πολύ καλύτερα!). Προχτές άκουγα από την Πειραϊκή εκκλησία κάτι ανάλογο σ' έναν πανηγυρικό εσπερινό. Το γύρισα αμέσως στην Μονή Πετράκη, στο σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, που μπορεί να μην ακούς κάτι σπουδαίο ψαλτικά, όμως ακούς ψάλσιμο σε εκκλησία, ενώ το άλλο δεν είναι άκουσμα από εκκλησία, αλλά από στούντιο! Δεν είναι το θέμα αν ο ισοκράτης ακούγεται σωστά τονικά ή αν ο ήχος είναι ποιοτικός: θα μπορούσα κι εγώ να βάλω σε μια ηχογράφηση να παίζει από κάτω ισοκράτημα με pads, βιολοντσέλα, κοντραμπάσσα και χορωδία. Τι νόημα έχει; Μπορεί ν' ακούγεται θαυμάσια σαν ήχος, αλλά αυτό το πράγμα είναι soundtrack, όχι βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική! Κι ούτε επιχειρήματα του στυλ "θέλει σιγά, εάν γίνεται συνετή χρήση δοξολογείται ο Θεός" είναι σοβαρά: ο Θεός δοξολογείται και με συνετή χρήση ορχήστρας, αυτό είναι το θέμα; Ή αν η χρήση των οργάνων αυτών είναι συμβατή με τον ορθόδοξο και εκκλησιαστικό χαρακτήρα της βυζαντινής μουσικής ως φωνητικής, βάσει της παράδοσης;

Το κακό έχει παραγίνει και δεν ξέρω τι άλλο θα πρέπει να γίνει για να ευαισθητοποιηθεί η Ιερά Σύνοδος (για να μην πω και το Πατριαρχείο ακόμη) και να απαγορεύσει ρητά τη χρήση μηχανικού ισοκράτη εντός ιερού ναού (ακριβέστερα, να επικαιροποιήσει την απαγόρευση, αφού οι Μητροπολίτες είναι οι πρώτοι που δεν τηρούν τα όσο είχε πει τότε η Σύνοδος...).
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#75
Πριν από την Ιερά Σύνοδο θα έπρεπε να είχαν ευαισθητοποιηθεί οι κατά τόπους ιεροψαλτικοί σύλλογοι, και αφού απευθύνουν αυστηρές συστάσεις στα μέλη τους να εξοβελίσουν τον μηχανικό ισοκράτη, όσοι τον χρησιμοποιούν, μετά να κάνει και διάβημα στην Ιερά Σύνοδο για να πράξει τα κατ' αυτήν, και να διατηρήσει το θέμα στην επιφάνεια, έως ότου συμμορφωθούν οι πάντες. Οι μητροπολίτες μπορεί να ανέχονται ή και να αρέσκονται στην χρήση του μηχανικού ισοκράτη, δεν ξέρω όμως και εάν τον επιβάλλουν. Η πρωτοβουλία (οφείλει να) είναι στα χέρια των ψαλτών, ατομικώς και συλλογικώς, Εάν θέλουν φυσικά. Θέλουν όμως;
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#76
Καποια Κυριακη εκκλησιαζουσα στον ιστορικο ναο του Αγ. Νικολαου εν Τεργεστη της Ιταλιας (San Nicolo dei Greci). Αντι του χορου ψαλτων καποια ευσεβης κυρια της προχωρημενης ηλικιας ρυθμισε την ηχογραφηση της Θ. Λειτουργιας. Ηταν κατι σαν DJ δηλαδη, οταν ο παπας (που ηταν κανονικος, μη ηλεκτρονικος :) ) ελεγε, ας πουμε, Ειρινη πασι, η κυρια εβαλε το Και το πνευματι σου κτλ.

Τωρα ποια η σχεση με το θεμα του ισοκρατη; Δεν ξερω, απλη διηγηση εκανα :)

Καλη συνεχεια :)
Πότε εκκλησιάστηκες; Εξ όσων γνωρίζω, εκεί ψάλλει Ευρωπαϊκή χορωδία τις Κυριακές, τουλάχιστον από το 2003 κεξ.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#78
Η σποραδικη χρηση της ηχογραφημενης μουσικης κατα την ωρα της ακολουθιας γινεται καπου καπου και απο τους καθολικους. Βλ. εδω.

Υ.Γ. Βρηκα ενα μικρο βιντεο που δινει καποια ιδεα για τον ομορφο Ναο Αγ. Νικολαου :)

 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#79
Τα χρήματα απο την πώληση του μηχανήματος-
οργάνου είναι διόλου ευκαταφρόνητα.Αν
θυμάμαι καλά κάποια στιγμή πλησίαζε
(παλιότερα) το πακέτο τα 800 ευρώ.
Οπότε το βλέπω δύσκολο να απαγορευθεί
διότι υπάρχει κέρδος χρηματικό...
Τώρα δεν γνωρίζω πόσο κάνει κ δεν με
ενδιαφέρει να το αγοράσω.Είμαι αντίθετος
στην εισαγωγή του στην λατρευτική ζωή
της Εκκλησίας αλλά όπου (κακώς)
χρησιμοποιείται καλό θα ήταν να
είναι χαμηλά σε ένταση κ όχι συνεχόμενα.
 
#80
Πιστεύω ότι το θέμα είναι βασικά τι βγαίνει από το στόμα του ψάλτη .......
αυτό επηρεάζει τον κόσμο κατά 90%...
Αν κάνει συνετή χρήση για δική του βοήθεια και όχι για εφέ δεν νομίζω ότι ενοχλεί κανέναν.
Επίσης πιστεύω ότι αν ξαναζούσαν οι μεγάλοι πρωτοψάλτες στην εποχή μας σίγουρα κάποιοι από αυτούς δεν θα είχαν αντίρρηση να τον είχαν δίπλα τους για κάποιες περιπτώσεις .
Ας μιλήσουν κάποιοι αν έχουν εμπειρίες.....

Οπότε :
Ναι στη συνετή χρήση και ένταση χωρίς να χρειάζεται σε όλη την ακολουθία
Οχι στη φιγούρα και στην μεγάλη ένταση για να καλύψουμε και την φωνή που δεν έχουμε...

Ευχαριστώ.
 
Top