Το ήξερα ότι θα το πείτε... Πιθανώς εδώ να έχουμε μια εξαιρετική περίπτωση.Οἰ ἀναγνώσεις δὲν ἔχουν προκείμενα.
Πολυαγαπητέ μου καί πολυσέβαστέ μου Κε Καθηγητά, μέ τήν παντοτινή μου ἐκτίμηση, ἀφενός καί στά ἐν χρήσει Τριῴδια ὑπάρχουν αὐτές οἰ ὁδηγίες καί ἀφετέρου σᾶς παρακαλῶ μήν ἐπιμένετε γιά "ορφανό" προκείμενο. Ἔχει ἀπαντηθεῖ δεόντως. Δέν χρειάζεται νά ἀκολουθεῖ ἀνάγνωσμα πάντοτε. Δόθηκαν παραδείγματα. Ἔτσι ἄς δοῦμε καί τήν ἄλλη ἑρμηνεία τοῦ ὅρου «προκείμενον». Εἶναι ὁ στίχος πού προτάσσεται τοῦ ψαλμοῦ («πρόκειται») καί προψάλλεται, ἐνῷ ὕστερα ὑποψάλλεται κατά τήν στιχολογία τοῦ ψαλμοῦ (πρβλ. Φουντούλη ΑΛΑ 344).Στο Τριώδιο (συμβουλεύτηκα τις εκδόσεις Βενετίας 1586 και 1856), για το πρωί της Καθαράς Δευτέρας παρέχεται πλήρης τυπική διάταξη, ως πρότυπο και για τις λοιπές ημέρες της Μ. Τεσσαρακοστής. Εκεί λοιπόν, μετά το β΄ προκείμενο της Στ΄ Ώρας δεν υπάρχει σιωπή, αλλά αναφέρεται: "Είτα γίνεται ανάγνωσις εις τον [sic] Κλίμακα". Πιθανόν γι' αυτό να τίθεται το "ορφανό" προκείμενο.
«Φῶς Χριστοῦ...» καί «Κατευθυνθήτω...» πᾶνε μαζί καί προβλέπονται κατά τίς Προηγιασμένες τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς καί τῆς Μ. Ἑβδομάδος ἔως τήν Μ. Τετάρτη.(διότι, για τους προαναφερθέντες Εσπερινούς της Τυρινής, μπορούμε ίσως να θεωρήσουμε ότι, παλαιότερα, το β΄ προκείμενο ακολουθείτο από το "Κέλευσον", ένα ακόμη ανάγνωσμα και τη λοιπή Προηγιασμένη).
Ὅπως νομίζετε!Σεβαστέ μου πάτερ, εγώ δεν επιμένω για τίποτα, υποθέσεις κάνω, διότι το "γιατί" της περιπτώσεως, όχι, δεν "έχει απαντηθεί δεόντως".
Ἐκ τοῦ ΤΑΣ παμπάλαιη.Παρεμπιπτόντως, τις παλαιές εκδόσεις του Τριωδίου τις κοίταξα όχι για να "κομίσω γλαύκα...", αλλά για να βεβαιωθώ ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν αποτελεί νεώτερη προσθήκη.