Πολυδεύκης Μπετίνης

#2
Και το ψάλλει, κατά την συνήθειά του όπως όλα, από μνήμης. Ο Μπετίνης για μένα είναι φωνητικό φαινόμενο γιατί είναι ο μόνος τενόρος (που γνώρισα) που διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτη τη φωνή του μέχρι τα γεράματα (82 σήμερα) και ψάλλει με το ίδιο νεύρο που έψαλλε στα 40 του στην Αγία Ειρήνη. Οι ηχογραφήσεις που ελπίζω να ανεβούν γι΄ αυτόν τον άνθρωπο στη συνέχεια θα αποτυπώσουν την πορεία αυτής της φωνής, η οποία αν είχε άλλα ακούσματα θα μπορούσαμε να μιλάμε σήμερα για έναν από τους μεγάλους δασκάλους των ημερών μας. Ασχέτως της γνώμης που τρέφει ο καθένας για τη μουσική του Σακελλαρίδη, ο Πολυδεύκης Μπετίνης είναι σπουδαίος όχι μόνο για τη φωνή αλλά και για το ήθος του, αφού για δεκαετίες υπηρέτησε την εκκλησία, ως αφανής στρατιώτης, μακριά από έριδες και αντιπαλότητες, όπως οι σημερινές μεταξύ των Σχολών και γι' αυτό είναι άγνωστος σε όλους. Εκφράζει το γνήσιο ύφος Σακελλαρίδη (παρά τις Επτανησιακές προσμίξεις λόγω καταγωγής). Αυτό είναι το ύφος Σακελλαρίδη. Δεν έχει καμία σχέση με τενορίστικες εκτελέσεις, από ανθρώπους της όπερας ή των τετράφωνων χορωδιών. Οι τελευταίοι χορωδοί της Αγίας Ειρήνης (του Αγίου Σπυρίδωνα σήμερα) λένε γιαυτόν πως ήταν ο μαέστρος που διηύθυνε με τη φωνή του. Αφού "τράβαγε" κυριολεκτικά μόνος τους χορωδία 40 ατόμων στην Αγία Ειρήνη Αιόλου. Ο Θεός να του δίνει χρόνια και εμάς όλους να αξιώσει να φτάσουμε την ηλικία του και να διατηρούμε τη φωνή μας όπως αυτός.
Ανεβάζω και γω ένα ηχητικό σαν φόρο τιμής. "Μυσταγωγών Σου Κύριε", Αγία Ειρήνη, Αιόλου, 1979-80 (;).
 

Attachments

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
#3
Και το ψάλλει, κατά την συνήθειά του όπως όλα, από μνήμης. Ο Μπετίνης για μένα είναι φωνητικό φαινόμενο γιατί είναι ο μόνος τενόρος (που γνώρισα) που διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτη τη φωνή του μέχρι τα γεράματα (82 σήμερα) και ψάλλει με το ίδιο νεύρο που έψαλλε στα 40 του στην Αγία Ειρήνη. Οι ηχογραφήσεις που ελπίζω να ανεβούν γι΄ αυτόν τον άνθρωπο στη συνέχεια θα αποτυπώσουν την πορεία αυτής της φωνής, η οποία αν είχε άλλα ακούσματα θα μπορούσαμε να μιλάμε σήμερα για έναν από τους μεγάλους δασκάλους των ημερών μας. Ασχέτως της γνώμης που τρέφει ο καθένας για τη μουσική του Σακελλαρίδη, ο Πολυδεύκης Μπετίνης είναι σπουδαίος όχι μόνο για τη φωνή αλλά και για το ήθος του, αφού για δεκαετίες υπηρέτησε την εκκλησία, ως αφανής στρατιώτης, μακριά από έριδες και αντιπαλότητες, όπως οι σημερινές μεταξύ των Σχολών και γι' αυτό είναι άγνωστος σε όλους. Εκφράζει το γνήσιο ύφος Σακελλαρίδη (παρά τις Επτανησιακές προσμίξεις λόγω καταγωγής). Αυτό είναι το ύφος Σακελλαρίδη. Δεν έχει καμία σχέση με τενορίστικες εκτελέσεις, από ανθρώπους της όπερας ή των τετράφωνων χορωδιών. Οι τελευταίοι χορωδοί της Αγίας Ειρήνης (του Αγίου Σπυρίδωνα σήμερα) λένε γι' αυτόν πως ήταν ο μαέστρος που διηύθυνε με τη φωνή του. Αφού "τράβαγε" κυριολεκτικά μόνος τους χορωδία 40 ατόμων στην Αγία Ειρήνη Αιόλου. Ο Θεός να του δίνει χρόνια και εμάς όλους να αξιώσει να φτάσουμε την ηλικία του και να διατηρούμε τη φωνή μας όπως αυτός.
Ανεβάζω και γω ένα ηχητικό σαν φόρο τιμής. "Μυσταγωγών Σου Κύριε", Αγία Ειρήνη, Αιόλου, 1979-80 (;).
Αντρέα, τα είπες όλα!

Ιδίως τα υπογραμμισμένα είναι από τα πολύ σημαντικά στοιχεία ενός άφθαστου τενόρου (στη φωνή αλλά όχι στο ύφος) και χοράρχη. Υπάρχουν αρκετές ηχογραφήσεις, εσχάτως επεξεργασμένες και αξίζει κατά τη γνώμη μου να ανεβούν.
Εδώ το "Μυσταγωγών σου" λίγο πιο καθαρό και οι Αίνοι της Μ. Τρίτης.
Εννοείται ότι πάντα ο άνθρωπος αυτός βλέπει Σακελλαρίδη (μπορεί βέβαια και απλώς να το "ακούει" χωρίς να βλέπει). Γι' αυτό και η κάπως περίεργη κατάληξη στον α΄ ήχο που ο Σ. την έχει εδώ.
 

Attachments

Top