Περί ψηλών και χαμηλών βάσεων

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#1

Διαφωνώ βέβαια με το ύφος του και τους πολλούς λαρυγγισμούς, τα περίεργα γυρίσματα και τις υπερβολικές κορώνες που κάνει διότι θαυμάζω το πατριαρχικό ύφος όπως το διατήρησαν και το μετέδωσαν οι 'Αρχοντες Ιάκωβος Ναυπλιώτης, Κων/νος Πρίγγος,κ.λ.π!!!


Οπωσδηποτε ο καθενας μας εχει το προσωπικο του γουστο και ειναι απολυτως σεβαστο! Απλως θα ηθελα να επισημανω καποια πραγματα με αφορμη και τη συζητηση που ειχα προ ημερων με γνωστο μου ο οποιος ζει αρκετα χρονια στην Β.Ευρωπη και δουλευει ως μουσικος, τενορος συγκεκριμενα με γνωσεις και στη Β.Μουσικη. Ο Πριγγος συγκεκριμενα τον οποιον πολλοι επικαλουνται μπορει να μην εκανε ''τρελες'' θεσεις ή να τις τραβουσε κανοντας περιεργες -για καποιους- κορωνες, ομως επειδη ειχε ΦΩΝΑΡΑ τα μαθηματα που ελεγε τα επιανε 2 και 3 φωνες πιο πανω, με αποτελεσμα να χανεται στον ουρανο!:eek: Θελω να πω με αυτο πως Πατριαρχικο υφος δεν σημαινει απαραιτητα μια υποτονικη μελωδια και ακουσμα:wink: Κατι το οποιο μου επεσημανε και το ατομο που προανεφερα καθως ειχε εμπειρια απο γνωστη χορωδια της Ελλαδας η οποια κανει και περιοδειες στο εξωτερικο (ονοματα δεν λεω, προσωπικοτητες δεν θιγω:p:p), η οποια εψαλλε σε χαμηλους τονους ενω θα μπορουσε και πιο ψηλα, εκμεταλλευομενοι τη δυναμη που εχει το συνολο μιας χορωδιας, προκαλωντας υπνηλια με το υποτονικο και ''αδιαφορο'' ακουσμα:eek:
Και θα κλεισω με μια ωραια φραση που μου ειπε: ''Τους ηχους (εννοει τα ψαλλομενα στους διαφορους ηχους) εφοσον μπορουμε πρεπει να τους ανεβαζουμε στον ουρανο, κοντα στο Θεο''.
Τυχαιο αραγε που το αυτο επρατταν ακομη και οι Πατριαρχικοι, οι εχοντες βεβαια το αναλογο φωνητικο χαρισμα? Δεν νομιζω...:wink:
 
#2
Οπωσδηποτε ο καθενας μας εχει το προσωπικο του γουστο και ειναι απολυτως σεβαστο! Απλως θα ηθελα να επισημανω καποια πραγματα με αφορμη και τη συζητηση που ειχα προ ημερων με γνωστο μου ο οποιος ζει αρκετα χρονια στην Β.Ευρωπη και δουλευει ως μουσικος, τενορος συγκεκριμενα με γνωσεις και στη Β.Μουσικη. Ο Πριγγος συγκεκριμενα τον οποιον πολλοι επικαλουνται μπορει να μην εκανε ''τρελες'' θεσεις ή να τις τραβουσε κανοντας περιεργες -για καποιους- κορωνες, ομως επειδη ειχε ΦΩΝΑΡΑ τα μαθηματα που ελεγε τα επιανε 2 και 3 φωνες πιο πανω, με αποτελεσμα να χανεται στον ουρανο!:eek: Θελω να πω με αυτο πως Πατριαρχικο υφος δεν σημαινει απαραιτητα μια υποτονικη μελωδια και ακουσμα:wink: Κατι το οποιο μου επεσημανε και το ατομο που προανεφερα καθως ειχε εμπειρια απο γνωστη χορωδια της Ελλαδας η οποια κανει και περιοδειες στο εξωτερικο (ονοματα δεν λεω, προσωπικοτητες δεν θιγω:p:p), η οποια εψαλλε σε χαμηλους τονους ενω θα μπορουσε και πιο ψηλα, εκμεταλλευομενοι τη δυναμη που εχει το συνολο μιας χορωδιας, προκαλωντας υπνηλια με το υποτονικο και ''αδιαφορο'' ακουσμα:eek:
Και θα κλεισω με μια ωραια φραση που μου ειπε: ''Τους ηχους (εννοει τα ψαλλομενα στους διαφορους ηχους) εφοσον μπορουμε πρεπει να τους ανεβαζουμε στον ουρανο, κοντα στο Θεο''.
Τυχαιο αραγε που το αυτο επρατταν ακομη και οι Πατριαρχικοι, οι εχοντες βεβαια το αναλογο φωνητικο χαρισμα? Δεν νομιζω...:wink:
Αγαπητέ κ.Ιωάννη ποτέ δεν είπα πως το Πατριαρχικόν ύφος είναι υποτονικό ή κάτι τέτοιο! Αντιθέτως όποιος ακούσει τις ηχογραφήσεις που ωσάν ΘΗΣΑΥΡΟ αυτό το υπέροχο φόρουμ έχει συλλέξει κι εννοώ αυτές των πατριαρχικών:
http://http://www.psaltologion.com/forumdisplay.php?f=101 θα καταλάβει την μεγαλοπρέπεια και συνάμα την απλότητα του ύφους αυτού!
Εγώ δεν συμφωνώ με την υπερβολή και την συνεχή επίδειξη των φωνητικών δυνατοτήτων τους που κάνουν πολλοί ψάλτες!
Η ρωμαίικη μας μουσική πρέπει να ψέλνεται με σκοπό να προκαλέσει κατάνυξη και προσευχή στους πιστούς αφού γιαυτό το λόγω πάει κανείς στην εκκλησία κι όχι για να "απολαύσει" τον καλιτέχνη ωσάν να πήγαινε δηλαδή στα μπουζούκια!
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#3
Θελω να πω με αυτο πως Πατριαρχικο υφος δεν σημαινει απαραιτητα μια υποτονικη μελωδια και ακουσμα:wink: Κατι το οποιο μου επεσημανε και το ατομο που προανεφερα καθως ειχε εμπειρια απο γνωστη χορωδια της Ελλαδας η οποια κανει και περιοδειες στο εξωτερικο (ονοματα δεν λεω, προσωπικοτητες δεν θιγω:p:p), η οποια εψαλλε σε χαμηλους τονους ενω θα μπορουσε και πιο ψηλα, εκμεταλλευομενοι τη δυναμη που εχει το συνολο μιας χορωδιας, προκαλωντας υπνηλια με το υποτονικο και ''αδιαφορο'' ακουσμα:eek:
Δηλαδή θα πρέπει να πάψουμε να ακούμε βαρύτονους; Παβαρότι κ.α.;
Να ανεβάσουμε με τον ΗΥ τον Καζαντζίδη 3 φωνές επάνω για καλύτερο άκουσμα;
Δεν καταλαβαίνω.
 
#4
Ιδού κι ένα πάρα πολύ ωραίο κείμενο περί της εκκλησιαστικής μουσικής από τον μεγαλύτερο ορθόδοξο θεολόγο του 20ού αιώνος τον πατέρα Ιωάννη Ρωμανίδη.

<<Ας πούμε και ολίγα περί εκκλησιαστικής μουσικής. Ο σκοπός της εκκλησιαστικής μουσικής είναι να προκαλέση κατάνυξι ή δοξολογία και όχι ερωτικό συναισθηματισμό. Στην Δυτική παράδοσι από τον Μεσαίωνα, από τους Φράγκους δηλαδή, καθιερώθηκε να μη διακρίνη κανείς τα ερωτικά από τα θρησκευτικά τραγούδια. Αν ακούσετε Προτεστάντες ή Παπικούς να ψάλλουν μέσα στον ναό τους, καταλαβαίνετε αμέσως ότι τραγουδούν μέσα στον ναό. Δεν ψάλλουν. Αποδίδουν τα τροπάριά τους με έναν τρόπο ερωτικό.
Όταν τραγουδούν οι Παπικοί ύμνους στην Παναγία, δεν είναι μόνο τα λόγια που είναι ερωτικά, αλλά και η μουσική είναι ερωτική. Δηλαδή είναι σαν να ερωτοτροπούν με την Παναγία και σαν να ερωτοτροπούν με τον Χριστό! Ακούει κανείς ένα συναισθηματικό μέλος και μία συναισθηματική μουσική. Με το συναίσθημα προσπαθούν να προκαλέσουν μία συναισθηματική θρησκευτικότητα στα μέλη τους.
Επειδή λοιπόν η Παράδοσίς τους έχει αυτόν τον συναισθηματικό χαρακτήρα, γι’ αυτόν τον λόγο οι σοβαροί άνθρωποι στην Αμερική και στην Ευρώπη δεν θρησκεύουν, διότι δεν πείθονται με τέτοιους συναισθηματισμούς. Όσοι θρησκεύουν εκεί, είναι συναισθηματικοί άνθρωποι, οι οποίοι όμως δεν είναι και συνεπείς στην έρευνα. Γενικά εννοώ στην έρευνα. Διότι ένας συνεπής Ευρωπαίος ή Αμερικανός είναι φυσικό να είναι άθεος κάτω από τέτοιες προϋποθέσεις και να μην είναι ούτε Παπικός ούτε Προτεστάντης. Βαρειά βέβαια είναι αυτή η κουβέντα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Διότι ένας σοβαρός επιστήμων δεν είναι δυνατόν να παραδεχθή ποτέ τα θεμέλια της Παπικής ή Προτεσταντικής θεολογίας. Αυτό, εν συνδυασμώ με τον συναισθηματικό τρόπο λατρείας τους, αποξενώνει πολύ σοβαρό κόσμο από τον Παπικό και Προτεσταντικό χώρο. Γι’ αυτό βλέπει κανείς τους ναούς τους άδειους.
Το ίδιο φοβούμαι ότι θα πάθη η Ορθόδοξη Εκκλησία, αν επιτρέψη τον ευσεβισμό, τον συναισθηματισμό και την διανόησι να κατακτήσουν τον χώρο της Ορθοδόξου θεολογίας, διότι η κρίσις, που νομίζω ότι περνάει σήμερα η Εκκλησία, θα είναι και η τελευταία Της. Μετά δεν θα υπάρχη τίποτε όρθιο για να σαλευθή και να υποστή κρίσι.>>
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#5
Δηλαδή θα πρέπει να πάψουμε να ακούμε βαρύτονους; Παβαρότι κ.α.;
Να ανεβάσουμε με τον ΗΥ τον Καζαντζίδη 3 φωνές επάνω για καλύτερο άκουσμα;
Δεν καταλαβαίνω.

Οντως δεν με καταλαβατε:D Ο καθενας ψαλλει οπου μπορει, αυτο ειναι αυτονοητο. Ομως μιλω για εκεινους που θεωρουν πως σωνει και καλα πρεπει να ψαλλουμε χαμηλα εως πολυ χαμηλα επειδη, συμφωνα με αυτους, ετσι αποδιδουμε το υφος της Β.Μουσικης...:p Οταν μπορουμε να ψαλλουμε πιο πανω απο τις φυσικες βασεις καλο ειναι να γινεται. Αυτο εκαναν και οι Πατριαρχικοι ψαλτες και ανεφερα ως παραδειγμα τον Πριγγο. Δεν ειπα οτι σωνει και καλα πρεπει να μας βγαινει το λαρυγγι:cool:

Υ.Γ. Ο Pavarotti βαρυτονος??:p:p Τενορος ηταν αγαπητε μου:cool: Η εκταση του βαρυτονου ειναι απο κατω Δι εως ανω Δι.:wink:
O Καζαντζιδης μια χαρα τραγουδουσε για τη φωνη του:wink:
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#6
Αγαπητέ κ.Ιωάννη ποτέ δεν είπα πως το Πατριαρχικόν ύφος είναι υποτονικό ή κάτι τέτοιο! Αντιθέτως όποιος ακούσει τις ηχογραφήσεις που ωσάν ΘΗΣΑΥΡΟ αυτό το υπέροχο φόρουμ έχει συλλέξει κι εννοώ αυτές των πατριαρχικών:
http://http://www.psaltologion.com/forumdisplay.php?f=101 θα καταλάβει την μεγαλοπρέπεια και συνάμα την απλότητα του ύφους αυτού!
Εγώ δεν συμφωνώ με την υπερβολή και την συνεχή επίδειξη των φωνητικών δυνατοτήτων τους που κάνουν πολλοί ψάλτες!
Η ρωμαίικη μας μουσική πρέπει να ψέλνεται με σκοπό να προκαλέσει κατάνυξη και προσευχή στους πιστούς αφού γιαυτό το λόγω πάει κανείς στην εκκλησία κι όχι για να "απολαύσει" τον καλιτέχνη ωσάν να πήγαινε δηλαδή στα μπουζούκια!
Φιλε μου και συνονοματε Ιωαννη, δεν ειπα πως εσυ ειπες κατι τετοιο:D Αφορμη πηρα απο το μνμ σου για να επισημανω καποια πραγματα. Επισης αυτο που ειπα εχει να κανει και με το θεμα της επιδειξης που θιγεις για ακομη μια φορα. Δηλαδη ο Πριγγος που επιανε τα μαθηματα ψηλα ειχε ως σκοπο την φωνητικη επιδειξη?? Ή σκοπος του ηταν εφοσον ειχε τις φωνητικες δυνατοτητες, να αναδειξει το μεγαλειο του καθε ηχου??:wink: Καταλαβες τωρα τι εννοουσα??:) Και κατι ακομη...αυτο που λες για τα μπουζουκια και τους καλλιτεχνες -κατι το οποιο αναπαραγεται απο πολλους- ειναι μεν σωστο ομως ειναι και κατα καποιο τροπο λαθος την ιδια στιγμη. Δηλ. δεν θελετε ο ψαλτης να ειναι καλλιφωνος? Δεν ειναι καλο και θεμιτο να θαυμαζει ο πιστος τους υμνους οπως τους αποδιδει με τη φωνη του ο καθε ιεροψαλτης? Οταν θαυμαζουμε εναν ψαλτη τί ακριβως θαυμαζουμε? Καποιο αυλο πνευμα που ψαλλει? Οχι! Ανθρωπο θαυμαζουμε και τις φωνητικες του δυνατοτητες χαρις των οποιων αποδιδονται ωραια οι διαφοροι υμνοι.:wink: Ειναι και τεχνη η Β.Μουσικη και μαλιστα απο τις πιο συνθετες, οπως γνωριζουμε πολυ καλα ολοι μας. Και για να την αποδωσουμε πρεπει να καταβαλλουμε μεγαλυτερη προσπαθεια απο τον οποιονδηποτε καλλιτεχνη που ασκει το κοσμικο τραγουδι.:wink: Γιαυτο ας σταματησουμε να ''πιπιλιζουμε'' την ιδια καραμελα παραβλεποντας καποια δεδομενα...:cool:
 
Last edited:
#7
Greekψαλτης;80930 said:
Δηλαδη ο Πριγγος που επιανε τα μαθηματα ψηλα ειχε ως σκοπο την φωνητικη επιδειξη?? Ή σκοπος του ηταν εφοσον ειχε τις φωνητικες δυνατοτητες, να αναδειξει το μεγαλειο του καθε ηχου??:wink: Καταλαβες τωρα τι εννοουσα??:)
Αγαπητέ μου κύριε Ιωάννη, νομίζω πως δεν έχουν καμμία σχέση μεταξύ τους οι υψηλές "θέσεις" και οι υπερβολικές κορώνες!
Εγώ δεν μίλησα για τις "θέσεις" αλλά για τις υπερβολές!

Ο Άρχοντας Πρίγγος αλλά και ο κ.Βασιλικός έπιαναν υψηλές θέσεις διότι διέθεταν (και διαθέτει ακόμη ο δεύτερος αφού είναι ακόμη εν ζωή) το λαρρύγγι!!!
Υπάρχει όμως η διαφορά στο ύφος αφού ο μέν Πρίγγος έψελνε με μεγαλοπρέπεια και συνάμα με απλότητα χωρίς πολλά-πολλά ενώ ο Άρχων Βασιλικός πάντα "φούσκωνε" τα κομμάτια που εκτελούσε με περιττά γυρίσματα, τραγουδιστικά στοιχεία και υπερβολικές κορώνες! Κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτά τα "πολλά" δεν χρειάζονται στην ρωμαίϊκη μουσική καθώς ταιριάζουν περισσότερο σε κοσμικά τραγούδια!
Πιστεύω πως δεν θα διαφωνήσει κανείς με την άποψή μου πως ο μόνος λόγος υπάρξεως της μουσικής μας είναι η προσευχή και η κατάνυξη κι όχι ο θαυμασμός του εκάστοτε ιεροψάλτου!
Πρός Θεού δεν είπα πως δεν θαυμάζουμε φωνές αλλά δεν αναλλωνόμαστε εκεί!!! Κάτι το οποίο δυστυχώς έχω παρατηρήσει να συμβαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό!
Δηλαδή, τι θέλω να πω: λέμε <<Πάμε στην τάδε εκκλησία γιατί ψέλνει ο τάδε...>> και ούτο καθεξής!!!
Έχουμε αποκόψει εντελώς την μουσική απ'την προσευχή και την εν Χριστώ ζωή και έχουμε καταντήσει τους ναούς κέντρα διασκεδάσεως!!!
Δηλ. δεν θελετε ο ψαλτης να ειναι καλλιφωνος?
Μα και φυσικά θέλω ο ψάλτης να είναι καλλίφωνος! Ποτέ δεν υποστήριξα το αντίθετο!
Μην ξεχνάτε όμως και πως πολλοί όχι και τόσο καλλίφωνοι αλλά καλόψυχοι και πνευματικοί ψάλτες δημιουργούν περισσοτέρα κατάνυξη και διάθεση για προσευχή από ορισμένους καλλίφωνους(sic) "ιεροψάλτας" που νομίζουν ότι την ώρα που ψέλνουν είναι δεν ξέρω κι εγώ ποιοί και είναι έτοιμοι στο τέλος της ακολουθίας μα μοιράσουν αυτόγραφα στους θαυμαστές!

Δεν έχει τουλάχιστον για μένα καμμία σημασία αν ο ψάλτης είναι Ο καλλίφωνος αλλά αν έχει ανάλογα με την φωνή του την κατάλληλον πνευματικήν κατάστασιν και την βιωματικήν σχέσιν με τον Σωτήρα Χριστόν!
Πρέπει επιτέλους να το καταλάβουμε όλοι αυτό!!! Δεν πρόκειται για κάποια πολυπιπιλισμένη καραμέλα αλλά πρόκειται για την ζωή κοντά στον Χριστό!

Τί νόημα έχει όταν για παράδειγμα ο ψάλτης την Μ. Τεσσαρακοστή ψέλνει όλους αυτούς τους ΥΠΕΡΟΧΟΥΣ ύμνους που ομιλούν περί μετανοίας, ασκήσεως,ζωής πνευματικής και το μόνο που καταφέρνει να κάνει τον πιστό από κάτω που τον ακούει να πει <<Πω,πω τι φωνάρα είναι αυτή!!!>> και ο ίδιος ο ψάλτης να λέει εκείνη την ώρα <<Πώωωωωωω!!! Τι είπα ο άνθρωπος!!!>> αντί να του προκαλέσει κατάνυξη,συντριβή και μετάνοια που αυτός είναι ο ΜΟΝΟΣ σκοπός της μουσικής μας αυτής ???

Με την εν Χριστώ αγάπη
ΙΩΑΝΝΗΣ
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#8
Συνονοματε Ιωαννη, 1ον μη με λες κυριο γιατι αισθανομαι γέρος:p:p:D:D
Κατα δευτερον δεν διαφωνω καθολου με αυτα που λες! Παλι ομως δεν με καταλαβες... Δεν ειναι κακο να θαυμαζουν οι πιστοι τον τροπο που ψαλλει καποιος ιεροψαλτης και αυτο διοτι οταν ο δευτερος ψαλλει και δεν τραγουδα τοτε οι πιστοι μεσα απο την εμηνεια του καταλαβαινουν καλυτερα το βαθυτερο νοημα των υμνων! Και για να γινει αυτο χρειαζεται καλλιφωνια και γνωση του τι λεμε και πως το λεμε. Οπωσδηποτε η ψαλτικη ειναι προσευχη ομως εχει και μια μουσικη ιδιαιτερα συνθετη που χρησιμοποιει. Εχεις σκεφτει ποτε το γιατι? Πιστευω η απαντηση ειναι ο πλουτος των νοηματων αλλα και συναισθηματων που υπαρχουν στους υμνους και για να αποδοθουν ολα αυτα χρειαζεται τεχνη ασχετα απο τι μαθηματα λεμε, κλασσικα ή οχι! Το λεω αυτο διοτι υπαρχει η εντυπωση πως τα κλασσικα εκτελουνται με εναν ''ξερο'' και ''ανοστο'' τροπο. Παλι θα αναφερω τον Πριγγο ως παραδειγμα...:wink: Ως προς τις κορωνες και τις υψηλες βασεις υπαρχει σχεση και πολυ μεγαλη μαλιστα. Οταν καποιος τραβαει το μαθημα και κανει κορωνες τον κατηγορουμε για επιδειξη, σωστα? Οταν τωρα καποιος αλλος δεν τραβαει τις θεσεις αλλα κινει ολο το κομματι 2 και 3 φωνες πιο πανω τι κανει? Δεν παει ψηλα? Δεν αναδεικνυει τη φωνη του? Γιατι να το κανει εαν οχι για επιδειξη συμφωνα με το σκεπτικο σου? Την απαντηση στην εδωσα στο προηγουμενο μνμ, αυτο τουλαχιστον που πιστευω εγω.:)
 
Last edited:
#9
Greekψαλτης;80935 said:
Συνονοματε Ιωαννη, 1ον μη με λες κυριο γιατι αισθανομαι γέρος:p:p:D:D
Κατα δευτερον δεν διαφωνω καθολου με αυτα που λες! Παλι ομως δεν με καταλαβες... Δεν ειναι κακο να θαυμαζουν οι πιστοι τον τροπο που ψαλλει καποιος ιεροψαλτης και αυτο διοτι οταν ο δευτερος ψαλλει και δεν τραγουδα τοτε οι πιστοι μεσα απο την εμηνεια του καταλαβαινουν καλυτερα το βαθυτερο νοημα των υμνων! Και για να γινει αυτο χρειαζεται καλλιφωνια και γνωση του τι λεμε και πως το λεμε. Οπωσδηποτε η ψαλτικη ειναι προσευχη ομως εχει και μια μουσικη ιδιαιτερα συνθετη που χρησιμοποιει. Εχεις σκεφτει ποτε το γιατι? Πιστευω η απαντηση ειναι ο πλουτος των νοηματων αλλα και συναισθηματων που υπαρχουν στους υμνους και για να αποδοθουν ολα αυτα χρειαζεται τεχνη ασχετα απο τι μαθηματα λεμε, κλασσικα ή οχι! Το λεω αυτο διοτι υπαρχει η εντυπωση πως τα κλασσικα εκτελουνται με εναν ''ξερο'' και ''ανοστο'' τροπο. Παλι θα αναφερω τον Πριγγο ως παραδειγμα...:wink:
Θα συμφωνούσα μαζί σας αν δεν ήσασταν ο Αντίχριστος!!!:p:p:p
Δεν καταλάβατε???
Γιά κοιτάξτε πάνω δεξιά το προφίλ σας!!!:
"Thanked 666 Times ":eek::eek::eek:
 
#11
Χαχαχα!!!:D:D:D Δεν υπαρχουν κακοι αριθμοι φιλε μου....:wink:
Όντως η θρησκοληψία είναι το χειρότερο πράγμα αλλά το χιούμορ στην προκειμένη περίπτωση είναι καλό διότι ξεκουράζει και θερμαίνει την κουβέντα και την επικοινωνία!!!
Συγνώμη αν αισθάνεσθε αμήχανα με το "κύριος" αλλά είμαι μόνον 18 και δεν αισθάνομαι καλά να ομιλώ όπως θέλω!
Με συγχωρείται!
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#12
Πολλοί ψάλτες ταυτίζουν την βυζαντινή με τα ύψη φωνής.
Κάνουν γαργάρες πριν ψάλλουν, κοκοράκια όταν ψάλλουν, μασαζ μετά το ψάλσιμο.
Προσωπικά με αναπαύει ο Φιρφιρής, ο Στανίτσας και ο Σύρκας στα γεράματα.
Γούστα είν αυτά.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#13
Πολλοί ψάλτες ταυτίζουν την βυζαντινή με τα ύψη φωνής.
Κάνουν γαργάρες πριν ψάλλουν, κοκοράκια όταν ψάλλουν, μασαζ μετά το ψάλσιμο.
Προσωπικά με αναπαύει ο Φιρφιρής,
ο Στανίτσας
και ο Σύρκας στα γεράματα.
Γούστα είν αυτά.
+10000000000000000000000000000000000000000000000
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#14
Πολλοί ψάλτες ταυτίζουν την βυζαντινή με τα ύψη φωνής.
Κάνουν γαργάρες πριν ψάλλουν, κοκοράκια όταν ψάλλουν, μασαζ μετά το ψάλσιμο.
Προσωπικά με αναπαύει ο Φιρφιρής, ο Στανίτσας και ο Σύρκας στα γεράματα.
Γούστα είν αυτά.
Μασαζ?? Αααα...να το δοκιμασω:p:p:D:D Στην Αθηνα γινονται αυτα:p:p
Κανεις δεν ταυτιζει -και οποιος το κανει ειναι λαθος- τη Β.Μουσικη με τα υψη. Δεν ειναι αυτοσκοπος τα υψη, προς Θεου. Αλλα ουτε και θα καταδικασουμε καποιον που ψαλλει ψηλα ενω μπορει να το κανει προσφεροντας ενα ωραιο ακουσμα:wink: Γενικα αυτο με το οποιο διαφωνω ειναι ο απολυτος τροπος σκεψεις ως προς καποια πραγματα. Αυτο θελω να επισημανω.:) Ολα ειναι καλα και αποδεκτα εφοσον κινουνται μεσα στα πλαισια αυτης της μουσικης και οταν επισης το τελικο ακουσμα ειναι ωραιο και αποδεκτο:wink:
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#15
Προσωπικά με αναπαύει ο Φιρφιρής, ο Στανίτσας και ο Σύρκας στα γεράματα.
Γούστα είν αυτά.
Στη θέση του γερο-Σύρκα βάλε τον Τσαμκιράνη κι έχεις τη δική μου τριάδα.:)
Αλλά, όπως λες:
Γούστα είν αυτά.
:wink:
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#16
Greekψαλτης;80978 said:
Κανεις δεν ταυτιζει -και οποιος το κανει ειναι λαθος- τη Β.Μουσικη με τα υψη. Δεν ειναι αυτοσκοπος τα υψη, προς Θεου.
Αυτό που πιστεύω θέλει να πει ο Δημήτρης (αν όχι το λέω εγώ) είναι ότι πέρα από την επιφανειακή ωριμότητα που αντιμετωπίζουμε το θέμα του φωνητικού ύψους, τίποτα δεν μας συγκινεί ακουστικά όσο οι κορώνες στους ψηλούς φθόγγους (βλ. στο θέμα "προτιμήσεις ψαλτών σε κοσμική μουσική" τι έγινε με κάποια ηχητικά του Pavarotti και άλλων super duper τενόρων, των οποίων ακόμα και η μουσική να μην ξέραμε τι εννοούσε, ακόμη κι αν ήταν φάλτσοι ή ακόμα κι αν έβγαζαν άναρθρες κραυγές, εμείς βαθμολογούσαμε τονικά ύψη. Απλά ας φανταστούμε πόσο εκτός θέματος είμασταν, ακόμα και σε μία τόσο ξεκάθαρη σφιγμομέτρηση, εφόσον δεν ψάχναμε το αρεστό, αλλά το υψίτονο).
Οι ευρωπαίοι έχουν κάπως εξοικειωθεί με την ιδέα, εφόσον αιώνες τώρα χωρίζουν τις φωνές και τη μουσική των μελών ανάλογα και η κάθε μία απολαμβάνει τον θαυμασμό που της αξίζει (περίπου). Εμείς πάντως είμαστε πολύ πίσω στον τομέα αυτόν. Ακούω από σημερινούς μεν, διακεκριμμένους δε δασκάλους της τέχνης μας να χρησιμοποιούν όρους όπως "ψαλτικές βάσεις" σαν να μην είναι οι χαμηλώτερες ή οι ψηλότερες βάσεις ψαλτικές. Ότι νάναι...

Μία τέτοια παρόμοια συζήτηση είχε γίνει εδώ.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#17
...βλ. στο θέμα "προτιμήσεις ψαλτών σε κοσμική μουσική" τι έγινε με κάποια ηχητικά του Pavarotti...
Ακούω από σημερινούς μεν, διακεκριμμένους δε δασκάλους της τέχνης μας να χρησιμοποιούν όρους όπως "ψαλτικές βάσεις" σαν να μην είναι οι χαμηλώτερες ή οι ψηλότερες βάσεις ψαλτικές. Ότι νάναι...

''Θεός'':D:D:D:D Εχω ανεβασει και εγω καμποσα ηχητικα του στην ενοτητα αυτη:wink:
Ως προς τη δευτερη παρατηρηση σας... Τι να πω πανω σε αυτο?? Τα ειπες ολα...:wink::wink::D Αυτο ακριβως εννοουσα και εγω το οποιο αναφερεις για τη βαση του Α ηχου. Εφοσον μπορουμε καλο ειναι να ''τσιμπαμε'' λιγο τις βασεις σε καποια μελη διαφορετικα χανομαστε και δεν αναδυκνειεται η ομορφια του ηχου:)
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
#18
Ο Σύρκας ήταν αρκετά υψίφωνος. Ξεκινούσε τους χαιρετισμούς αρκετές νότες πάνω απ την βάση κλπ που αν το κάναμε σήμερα θα θέλαμε ναυαγοσώστη για πνιγμούς.

Έλεγε όμως ότι εμείς οι παλαιοί δεν είχαμε μικροφωνικές σαν τις σημερινές
και ανέβαινε η φωνή από μόνη της εκ του φυσικού, για να ακουστεί σε όλο το εκκλησίασμα. Σήμερα με τα ηχητικά γιατί να φωνάζει κάποιος;


Αρκετοί σήμερα (όχι όλοι) φωνάζουν με κάποιο μικρόφωνο πλησίον του λάρυγγος με αποτέλεσμα να στέλνουν στον ωριλά το εκκλησίασμα.
Φανταστείτε κι ένα ηλ. ισοκράτη να αυξάνει τα ντισιμπέλ.

"Όταν πάω εκκλησία παίρνω ντεπόν και αισθάνομαι ζούδια μες τα αυτιά μου"
(ένταση + ισοκράτης) όπως διηγείται αδελφή σε άλλο φόρουμ άσχετο με τη μουσική.

Είναι χάρισμα το να είναι κάποιος υψίφωνος ή βαρύτονος.
Αλλά είναι και διάκριση πως χρησιμοποιεί τις μικρο(φονικές).
 
Top