Πατριαρχική Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων 2014

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#21
Πολλοὶ μὲν ἀκούουσι, ἀλλ᾽ οὐ λαλοῦσι καίρια...
Δεν είναι η πρώτη φορά που δε σε καταλαβαίνω, αλλά δεν πειράζει... κατι θα ξέρεις παραπάνω, όπως πάντα!!!!!!!!!!!!!
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#22
Πραγματικά κανείς δεν μπήκε σε τεχνικά ζητήματα παρά μερικοί για να κριτικάρουν τον δεξιό χορό.Εγώ δεν υπερασπίζομαι την ψαλτική δεινότητα του χορού αλλά με ρεαλισμό αντιλαμβάνομαι την πραγματικότητα και ζητώ υπομονή.Το πατριαρχείο θα πορευθεί ανάλογα.Οι διαφωνούντες δεν νομίζω ότι προσφέρετε καλές υπηρεσίες ούτε στους χορούς ούτε στους εαυτούς σας ούτε σε άλλους.Είπατε την αποψή σας νισάφι πια.Πιστεύετε πως αν συνεχώς τα χώνετε ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα;Νομίζω πως όχι.Αφήστε χρόνο και όλα θα γίνουν.Ελάτε στη θέση του δομέστικου και αναλογιστείτε α ν θα σας άρεσε εσάς να σας κριτικάρουν κάθε φορά που ψάλετε.Ξερω, θα μου πείτε ότι πρόκειται για το πατριαρχείο ,αλλά ας είμαστε για άλλη μια φορά ρεαλιστές.Η ψαλτική έκφραση ,την οποία επικαλείστε ,έχει πεθάνει σε γενικές γραμμες.Αφήστε ήσυχο τον άνθρωπο να δούμε αν μπορεί να εξελιχθεί και κυρίως μην εκβιαζετε καταστάσεις που μάλλον δεν θα αλλαζαν και πολλα έτσι και αλλιώς.
 
Last edited:

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#23
Πραγματικά κανείς δεν μπήκε σε τεχνικά ζητήματα παρά μερικοί για να κριτικάρουν τον δεξιό χορό.Εγώ δεν υπερασπίζομαι την ψαλτική δεινότητα του χορού αλλά με ρεαλισμό αντιλαμβάνομαι την πραγματικότητα και ζητώ υπομονή.Το πατριαρχείο θα πορευθεί ανάλογα.Οι διαφωνούντες δεν νομίζω ότι προσφέρετε καλές υπηρεσίες ούτε στους χορούς ούτε στους εαυτούς σας ούτε σε άλλους.Είπατε την αποψή σας νισάφι πια.Πιστεύετε πως αν συνεχώς τα χώνετε ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα;Νομίζω πως όχι.Αφήστε χρόνο και όλα θα γίνουν.Ελάτε στη θέση του δομέστικου και αναλογιστείτε α ν θα σας άρεσε εσάς να σας κριτάρουν κάθε φορά που ψάλετε.Ξερω, θα μου πείτε ότι πρόκειται για το πατριαρχείο ,αλλά ας είμαστε για άλλη μια φορά ρεαλιστές.Η ψαλτική έκφραση ,την οποία επικαλείστε ,έχει πεθάνει σε γενικές γραμμες.Αφήστε ήσυχο τον άνθρωπο να δούμε αν μπορεί να εξελιχθεί και κυρίως μην εκβιαζετε καταστάσεις που μάλλον δεν θα αλλαζαν και πολλα έτσι και αλλιώς.

Πέστα αγαπητέ συνάδελφε!!! τώρα κατάλαβα τι γίνετε ΕΔΩ μέσα όπως είπε και ένας άλλος συνάδελφος παλιά!
Όποιος δεν του αρέσει να πάει να ψάλλει αυτός!!! πίσω από την πένα! και στην πραγματικότητα έτη φωτός σε άλλη σφαίρα και όχι στην γη!!!
 

jimis

Παλαιό Μέλος
#24
Πραγματικά κανείς δεν μπήκε σε τεχνικά ζητήματα παρά μερικοί για να κριτικάρουν τον δεξιό χορό.Εγώ δεν υπερασπίζομαι την ψαλτική δεινότητα του χορού αλλά με ρεαλισμό αντιλαμβάνομαι την πραγματικότητα και ζητώ υπομονή.Το πατριαρχείο θα πορευθεί ανάλογα.Οι διαφωνούντες δεν νομίζω ότι προσφέρετε καλές υπηρεσίες ούτε στους χορούς ούτε στους εαυτούς σας ούτε σε άλλους.Είπατε την αποψή σας νισάφι πια.Πιστεύετε πως αν συνεχώς τα χώνετε ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα;Νομίζω πως όχι.Αφήστε χρόνο και όλα θα γίνουν.Ελάτε στη θέση του δομέστικου και αναλογιστείτε α ν θα σας άρεσε εσάς να σας κριτάρουν κάθε φορά που ψάλετε.Ξερω, θα μου πείτε ότι πρόκειται για το πατριαρχείο ,αλλά ας είμαστε για άλλη μια φορά ρεαλιστές.Η ψαλτική έκφραση ,την οποία επικαλείστε ,έχει πεθάνει σε γενικές γραμμες.Αφήστε ήσυχο τον άνθρωπο να δούμε αν μπορεί να εξελιχθεί και κυρίως μην εκβιαζετε καταστάσεις που μάλλον δεν θα αλλαζαν και πολλα έτσι και αλλιώς.
Ευχές !!!!!Σε όλους!!!Εγώ πιστεύω πως αυτοί που σχολιάζουν αρνητικά ηθελαν την θέση και δεν τους έκατσε η θεωρούν τος ευατούς τους καλύτερους...:eek:Και μιλάω για τους μεγάλους πρωτοψάλτες!!:D
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#25
Μα, είναι η δεύτερη Ακολουθία που ανεβαίνει και σχολίασα. Ήδη κουραστήκατε; Ως τώρα σε ψαλτικές εκτελέσεις που θεωρούσαμε λανθασμένες δε σχολιάζαμε; Άπειρες φορές δεν επαναλήφθηκαν παρόμοιες αντιδικίες περί του σωστού ψαλσίματος; Από πότε άλλαξε η μορφή του χώρου μας από forum σχολιασμού σε ιστοσελίδα απλής δημοσίευσης; Διότι, η διαμαρτυρία σας, απ' ότι κατάλαβα, δεν είναι γιατί διαφωνείτε με αυτά που λέω αλλά για το ότι μιλώ...

Domesticus, μακάρι να ήταν το θέμα ο βήχας. Εδώ μιλάμε για παραμόρφωση του Χερουβικού. Και δε χρειάζεται να είναι κανείς άξιος του στασιδίου του Άρχοντος Πρωτοψάλτου για να καταλάβει πως η εκτέλεση μπάζει από παντού... Επίσης, όταν μίλησα για αδιάφορο ψάλσιμο, δεν αφήνω απ' έξω και τον αριστερό χορό... Αυτή είναι η εκφραστικότητα των πατριαρχικών χορών; Όπως είπα κι αλλού, αν μη τι άλλο, έχουμε ακούσει διά ζώσης Άρχοντες ιεροψάλτες του Πατριαρχικού Ναού και έχουμε μια αίσθηση του τι εστί πατριαρχικό ψάλσιμο...

Είναι καλό να γράφονται αυτά. Γιατί αν αύριο-μεθαύριο γίνει Πρωτοψάλτης ο Α' Δομέστιχος και διαμαρτυρηθούμε τότε, θα πηγάζει δικαιολογημένα το ερώτημα: «τόσα χρόνια που τον ακούγατε, γιατί δε διαμαρτυρόσασταν, τώρα θυμηθήκατε να μιλήσετε;»
 
#26
Ο αιωνόβιος, καθολικής αποδοχής Άρχων Κ. Μαφίδης,, είχε πει, μεταξύ των άλλων, ότι το Πατριαρχικό ύφος, το διαμόρφωνε η προσωπικότητα του εκάστοτε Πρωτοψάλτη!
Οι αξιόλογοι αναπληρωτές "των πρώτων" (Πρωτοψάλτη & Λαμπαδαρίου), είναι εμφανές ότι έχουν στοιχεία "της προσωπικής σφραγίδας" του Άρχ. Λ. Αστέρη, διαθέτουν φωνητικό χάρισμα, όμως θέλουν δουλειά έτσι ώστε "να δέσουν", τα όσα έχουν αποκτήσει, και οι μελωδίες να ακούγονται ως ενιαίες κι όχι ως αποσπάσματα μελών, "ασυνάρτητα" μεταξύ τους!
Προσωπικά, ακούγοντάς τους, διακρίνω και μια αδικαιολόγητη συνεχής φωνητική ένταση και μόνο, χωρίς προσπάθεια απόδοσης "των ποιοτικών"!
Παρέσυραν, κατά τη γνώμη μου, και τον Άρχ. Δ. Παικόπουλο, πριν λίγες ημέρες, που, προς τιμήν του, έψαλλε Αριστερά, σε μια διαρκή φωνητική ένταση και τα ποιοτικά και τότε, "πήγαν περίπατο"!
Γι' αυτό έγινε τότε, "ο αυστηρός - καυστικός σχολιασμός μου".........
ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!


Υ.Γ.: "Παιδιά", μας ακούει ο Θεός κι όταν ψάλλουμε με χαμηλότερη φωνητική ένταση!
Η εποχή μας χρειάζεται, σ' όλους τους τομείς, ποιότητα κι όχι ποσότητα.....
 
Last edited:

asxetos

έν οίδα ότι ουδέν οίδα
#27
Αν κάποιος έβλεπε τέτοια αρνητικά σχόλια από ιερείς για ιερείς δεν θα σκανδαλιζόνταν με την πίστη μας; Αναρωτιέμαι... οι ιεροψάλτες έχουν ελαφρυντικά σε αυτό;;; Η ψαλτική από μόνη της δε σώζει. Το γνήσιο πατιαρχικό ύφος έχει ορθόδοξο ήθος. Και το ορθόδοξο ήθος έχει ταπείνωση. Όποιος την έχει είναι μικρός στα μάτια των ανθρώπων και μεγάλος στα μάτια του Θεού. Προσοχή και προσευχή χρειάζεται. Ενδιαφέρεστε αληθινά για το μέλλον του Πάνσεπτου Πατριαρχικού Ναού και τους ιεροψάλτες διακόνους του; Προσεύχεσθε και ευλογείτε. Αμήν.
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#28
Κύριε Άσχετε (εύχομαι μόνο στο όνομα) απο που προσγειωθήκατε στο φόρουμ; Έτσι είμαστε εμείς, θα μας συνηθίσετε.

Χωρίς ουδεμία ειρωνική-εχθρική διάθεση.

Καλές γιορτές!

Κύριοι, Ντροπής πράματα... Να σας καλέσει κανείς στο γάμο του και να του πείτε και του χρόνου... Πώς μπορείτε να γράφετε με τέτοια άνεση ό,τι σας κατέβη και με τέτοιο αέρα αυθεντίας; Ποιοι είστε τέλος πάντων; Δεν καταλαβαίνετε ότι εκτίθεστε; Καλοπροαίρετη κριτική κάνετε εσείς ή ασύστολο κουτσομπολιό;...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#29
...

Είναι καλό να γράφονται αυτά. Γιατί αν αύριο-μεθαύριο γίνει Πρωτοψάλτης ο Α' Δομέστιχος και διαμαρτυρηθούμε τότε, θα πηγάζει δικαιολογημένα το ερώτημα: «τόσα χρόνια που τον ακούγατε, γιατί δε διαμαρτυρόσασταν, τώρα θυμηθήκατε να μιλήσετε;»
Εἶναι καλὸ μέχρι ἑνὸς σημείου, ποὺ προσωπικὰ ὅμως θεωρῶ ἔχει ξεπερασθεῖ πλέον. Τὸ ποιὸς θὰ γίνει Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης ΜΤΧΕ εἶναι ὑπόθεση τῶν ὀργάνων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Ἤ μήπως θεωρεῖς πὼς οἱ ἁρμόδιοι τοῦ Πατριαρχείου δὲν διαβάζουν ἤ δὲν ἀκοῦν;

Οὕτε ἀστέρες τῶν Ἀθηνῶν οὕτε ἀστέρες τῆς Θεσσαλονίκης ἔχουν λόγο εἴτε ἀμέσως εἴτε ἐμμέσως.

Οἱ δὲ πλήρως ἀπαξιωτικὲς ἐκφράσεις, ποὺ χρησιμοποιεῖς γιὰ τὸν ΝΥΝ α΄ δομέστικο δημοσίως, στρέφονται τελικῶς καὶ ἐναντίον αὐτῶν ποῦ τοῦ ἔχουν δώσει τὸ ὀφφίκιο καὶ ἐν τέλει ἐναντίον τοῦ Πατριάρχου μας. Μπορεῖ ἐσὺ νὰ σκέφτεσαι ἀλλιῶς, ἀλλὰ ὅταν μιλᾶς γιὰ τὴν Μεγάλη Ἑκκλησία καὶ τὸ προσωπικό της καλὸ εἶναι νὰ δείχνεις τὸν πρέποντα σεβασμό.

Ἅς δεχθοῦμε ὅμως ὑποθετικὰ ὅτι ὁ ΝΥΝ α΄ δομέστικος γίνεται ἄρχων πρωτοψάλτης καὶ δὲν ἀρέσει σὲ μερίδα ἑλλαδιτῶν ψαλτῶν. Μετὰ τὶ θὰ γίνει; Σχίσμα ψαλτικό; Ἄντε καὶ διαμαρτυρήθηκες καὶ κατεγράφης, μετὰ τὶ θὰ κάνεις ἄν δὲν εἰσακουσθεῖς, θὰ ἐπιτεθεῖς στὸν ἴδιο τὸν Πατριάρχη ὑπερασπιζόμενος ποιὸν καὶ τί; Κι ἄν καταγραφεῖ ἡ διαμαρτυρία σου, τὶ σημαίνει αὐτό; Ἔχει κάποια βαρύτητα ἡ ἄποψή σου καὶ πρέπει νὰ σημειωθεῖ στὰ πρακτικὰ της ἀπόφασης ὁρισμοῦ τοῦ ἐπομένου ἄρχοντος;

Καὶ πέραν τῶν ψαλτικῶν διαφωνιῶν, προτιμήσεων καὶ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ καλὸ εἶναι νὰ μετροῦμε τὰ λόγια μας ὅταν ἀναφερόμαστε στὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ μάλιστα ἄπὸ τὴν ἄνετη πολυθρόνα μας.
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#30
Εἶναι καλὸ μέχρι ἑνὸς σημείου, ποὺ προσωπικὰ ὅμως θεωρῶ ἔχει ξεπερασθεῖ πλέον. Τὸ ποιὸς θὰ γίνει Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης ΜΤΧΕ εἶναι ὑπόθεση τῶν ὀργάνων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Ἤ μήπως θεωρεῖς πὼς οἱ ἁρμόδιοι τοῦ Πατριαρχείου δὲν διαβάζουν ἤ δὲν ἀκοῦν;

Οὕτε ἀστέρες τῶν Ἀθηνῶν οὕτε ἀστέρες τῆς Θεσσαλονίκης ἔχουν λόγο εἴτε ἀμέσως εἴτε ἐμμέσως.

Οἱ δὲ πλήρως ἀπαξιωτικὲς ἐκφράσεις, ποὺ χρησιμοποιεῖς γιὰ τὸν ΝΥΝ α΄ δομέστικο δημοσίως, στρέφονται τελικῶς καὶ ἐναντίον αὐτῶν ποῦ τοῦ ἔχουν δώσει τὸ ὀφφίκιο καὶ ἐν τέλει ἐναντίον τοῦ Πατριάρχου μας. Μπορεῖ ἐσὺ νὰ σκέφτεσαι ἀλλιῶς, ἀλλὰ ὅταν μιλᾶς γιὰ τὴν Μεγάλη Ἑκκλησία καὶ τὸ προσωπικό της καλὸ εἶναι νὰ δείχνεις τὸν πρέποντα σεβασμό.

Ἅς δεχθοῦμε ὅμως ὑποθετικὰ ὅτι ὁ ΝΥΝ α΄ δομέστικος γίνεται ἄρχων πρωτοψάλτης καὶ δὲν ἀρέσει σὲ μερίδα ἑλλαδιτῶν ψαλτῶν. Μετὰ τὶ θὰ γίνει; Σχίσμα ψαλτικό; Ἄντε καὶ διαμαρτυρήθηκες καὶ κατεγράφης, μετὰ τὶ θὰ κάνεις ἄν δὲν εἰσακουσθεῖς, θὰ ἐπιτεθεῖς στὸν ἴδιο τὸν Πατριάρχη ὑπερασπιζόμενος ποιὸν καὶ τί; Κι ἄν καταγραφεῖ ἡ διαμαρτυρία σου, τὶ σημαίνει αὐτό; Ἔχει κάποια βαρύτητα ἡ ἄποψή σου καὶ πρέπει νὰ σημειωθεῖ στὰ πρακτικὰ της ἀπόφασης ὁρισμοῦ τοῦ ἐπομένου ἄρχοντος;

Καὶ πέραν τῶν ψαλτικῶν διαφωνιῶν, προτιμήσεων καὶ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ καλὸ εἶναι νὰ μετροῦμε τὰ λόγια μας ὅταν ἀναφερόμαστε στὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ μάλιστα ἄπὸ τὴν ἄνετη πολυθρόνα μας.
Δυστυχώς μπορώ να κάνω μόνο ένα Thanks!! :)
Δεν έχεις καταλάβει; το ζήτημα βρίσκεται αλλού: "...να καταρτιστούν πίνακες υποψηφίων για τη θέση εντός και εκτός της Τουρκίας..."
ΘΛΙΒΟΜΑΙ, ΘΛΙΒΟΜΑΙ!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#31
Α, καλά, έχει ξεφύγει κάθε όριο λογικής!!! Για να μιλάμε για ψαλτικά σχίσματα, συμμαχίες και υποψηφιότητες για καρέκλες, για ασέβεια προς τους θεσμούς που τιμούμε τόσα χρόνια κλπ... Η καχυποψία μας τυφλώνει ώστε δε βλέπουμε το προφανές που λέει ο συνομιλητής μας και ψάχνουμε για τις προθέσεις του, προδικασμένες ως δόλιες... Δεν πειράζει! Μόλις 6 χρόνια γνωριζόμαστε άλλωστε...
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#32
Εν μέρει καταλαβαίνω τον λόγο του domesticus..για να κάνουμε κριτική, που βέβαια δεν πρέπει για πολλούς και διάφορους λόγους όσον αφορά το Πατριαρχικό Ναό, πρέπει να λάβουμε υπόψιν και τις υπάρχουσες συνθήκες, όπως το ό,τι έχουν μείνει ελάχιστοι έλληνες μετά τους διωγμούς το 55 και 64, οι μεγάλοι δάσκαλοι έχουν φύγει από την ζωή, ή άλλοι έφυγαν για την πατρίδα μη συμβιβαζόμενοι με την υποχρεωτική αλλαγή θρησκεύματος κ.λπ. Πρέπει με κάθε τρόπο εμείς οι Ελληνες να υποστηριζουμε το Πατριαρχείο μας, τον Οικουμενικό μας Πατριαρχη και τους εκεί εναπομείναντες ιεροψάλτες..δεν είναι εύκολο να ζεις σε μια αλλόθρησκη χώρα, και πόσο μάλλον την γείτονα, που όλοι γνωρίζουμε..ας κλείσουμε εδώ το θέμα δείχνοντας σεβασμό στο θεσμό του Οικομενικού μας Πατριαρχείου..είμαι σίγουρος ό,τι ο παντεπόπτης Θεός δεν θα το αφήσει να παρακμάσει, και θα γίνει το καλύτερο προς δόξα Θεού..
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#33
Α, καλά, έχει ξεφύγει κάθε όριο λογικής!!! Για να μιλάμε για ψαλτικά σχίσματα, συμμαχίες και υποψηφιότητες για καρέκλες, για ασέβεια προς τους θεσμούς που τιμούμε τόσα χρόνια κλπ... Η καχυποψία μας τυφλώνει ώστε δε βλέπουμε το προφανές που λέει ο συνομιλητής μας και ψάχνουμε για τις προθέσεις του, προδιασμένες ως δόλιες... Δεν πειράζει! Μόλις 6 χρόνια γνωριζόμαστε άλλωστε...
Τὸ προφανὲς τὸ 'χεις δηλώσει πολλὲς φορὲς μέχρι τώρα. Τὶ θεωρεῖς πὼς δὲν καταλαβαίνω; Ἡ ἄποψή σου εἶναι καθαρὴ καὶ ξάστερη καὶ προς τιμήν σου σὲ ἄλλο μνμ μίλησες εὐθέως καὶ μὲ ὀνόματα.

Ἁπλὰ βρίσκω ἀτελέσφορη τὴν συνεχὴ ἀρνητικὴ κρίση τοῦ α΄ δομεστίκου ποὺ νομίμως ἀναπληρώνει τὸν ἄρχοντα Πρωτοψάλτη εἴτε μᾶς ἀρέσει εἴτε ὄχι εἴτε τὸν θεωροῦμε σχετικὸ εἴτε ἄσχετο.

Κι ἄν ἀκόμη ὁρισθεῖ Πρωτοψάλτης δὲν μᾶς πέφτει ΚΑΝΕΝΑΣ λόγος. Ἀλλὰ κι ἄν δὲν ὁρισθεῖ πάλι ΔΕΝ μᾶς πέφτει. Εἶναι καθαρὰ θἐμα τῶν ἁρμοδίων πατριαρχικῶν ἀρχῶν καὶ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ νὰ σεβασθοῦμε τὶς διαδικασίες, χωρὶς ὑπερβολικὲς ἀντιδράσεις.

Αὐτὸ σοῦ γράφω τόσο καιρὸ καὶ συ μοῦ γράφεις γιὰ προφανὴ καὶ προθέσεις καὶ ὅτι γνωριζόμαστε 6 χρόνια κλπ. Ἡ ΔΙΚΗ σου θέση εἶναι ἡ μόνη καθαρὴ ἐδῶ μέσα παρὰ τὰ ἀρνητικά σου σχόλια ποὺ δὲν μοῦ ἄρεσε ἡ διατύπωσή τους.

Ἐν ὁλίγοις μὲ ἐνδιαφέρει τὸ πρόσωπο τοῦ νέου Πρωτοψάλτου, ἀλλὰ θὰ σεβαστῶ τὴν κρίση τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας καὶ θὰ σχολιάσω πολὺ διακριτικά. Αὐτὸ σοῦ γράφω. Ἄν τὸ θεωρεῖς καταδικαστικὸ, δὲν μπορῶ νὰ πῶ τίποτε ἄλλο.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#34
Αυτό που νιώθω είναι ότι θεωρούμαι συνεργάτης και φερέφωνο άλλου προς υποβιβασμόν τον νυν Α' Δομεστίχου. Αυτό με προσβάλλει, αφού καθόλου δεν ισχύει, αντίθετα μάλιστα, συγκρατήθηκα πολύ για να μη γράψω εξ' αρχής σχετικά ώστε να μην κάνουν κάποιοι συνειρμούς περίεργους εις βάρος τρίτων. Γράφω την άποψή μου, που πηγάζει από αυτό που ακούω. Πιστέψτε με, αν δεν άκουγα το Χερουβικό, δε θα έγραφα τίποτα για να μην ανακυκλώνεται χωρίς ουσία ο διάλογος.

Ακόμη, επειδή βλέπω διαρκώς κηρύγματα περί σεβασμού, δεν ξέρω αν δείχνουμε σεβασμό προς το θεσμό των πατριαρχικών ψαλτών με το να δεχόμαστε αδιακρίτως όποιον έτυχε να φέρει τέτοιο τίτλο. Εγώ το σεβασμό μου τον δείχνω με το να μη θέλω να δω το θεσμό αυτό να κατακρημνίζεται ποιοτικώς. Γιατί, αν δεν υπάρχει άνθρωπος αντάξιος του τίτλου του στο κορυφαίο αναλόγιο της Ορθοδοξίας, δε θα υπάρχει πλέον και αναφορά σε αυτό και το πράγμα θα σβήσει, επιβιώνοντας ίσως προσωρινά μόνο από κάποιους παλαιούς ημερών...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#35
Αυτό που νιώθω είναι ότι θεωρούμαι συνεργάτης και φερέφωνο άλλου προς υποβιβασμόν τον νυν Α' Δομεστίχου. Αυτό με προσβάλλει, αφού καθόλου δεν ισχύει, αντίθετα μάλιστα, συγκρατήθηκα πολύ για να μη γράψω εξ' αρχής σχετικά ώστε να μην κάνουν κάποιοι συνειρμούς περίεργους εις βάρος τρίτων. Γράφω την άποψή μου, που πηγάζει από αυτό που ακούω. Πιστέψτε με, αν δεν άκουγα το Χερουβικό, δε θα έγραφα τίποτα για να μην ανακυκλώνεται χωρίς ουσία ο διάλογος.
Γιὰ τὸ πὼς νιώθεις δὲν μπορῶ νὰ πῶ κάτι, ἐσὺ κρίνεις.

Ακόμη, επειδή βλέπω διαρκώς κηρύγματα περί σεβασμού, δεν ξέρω αν δείχνουμε σεβασμό προς το θεσμό των πατριαρχικών ψαλτών με το να δεχόμαστε αδιακρίτως όποιον έτυχε να φέρει τέτοιο τίτλο. Εγώ το σεβασμό μου τον δείχνω με το να μη θέλω να δω το θεσμό αυτό να κατακρημνίζεται ποιοτικώς. Γιατί, αν δεν υπάρχει άνθρωπος αντάξιος του τίτλου του στο κορυφαίο αναλόγιο της Ορθοδοξίας, δε θα υπάρχει πλέον και αναφορά σε αυτό και το πράγμα θα σβήσει, επιβιώνοντας ίσως προσωρινά μόνο από κάποιους παλαιούς ημερών...
Μποροῦμε μόνο νὰ περιμένουμε τὴν ἀπόφαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Τὶ ἄλλο μπορεῖ νὰ γίνει;

Ἄλλωστε δὲν καταλαβαίνω τὴν τόοοση ἀναστάτωση. Ὁ α΄ δομέστικος αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἀναπληρώνει, ὅπως προβλέπεται νομίζω. Ἁρμοδίως δὲν ἔχει άναφερθεῖ οὕτε ἔχει ἀνακοινωθεῖ κἄν ἐπισήμως τυχὸν διαδικασία ἐπιλογῆς πρωτοψάλτου ἤ ἄλλης χηρευούσης θέσης.

Συνεπῶς ὅταν μάθουμε κάτι σίγουρο ὑπάρχει χρόνος γιὰ νὰ συζητήσουμε. Γιατὶ λοιπὸν νὰ χαλᾶμε τὶς καρδιές μας;

Ἑκτὸς κι ἄν ἀμφισβητεῖται ἀκόμη καὶ ἡ θέση τοῦ κ. Φλοίκου ὡς α΄ δομεστίκου.
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#36
Αγαπητοί μου,

Χρόνια πολλά και ευτυχές το Νέον Έτος, με υγεία και κάθε ευλογία του Χριστού μας.

Διαβάζω και διαβάζω τις διάφορες - με συγχωρείται - ΑΝΟΗΣΙΕΣ περί του θέματος των Πατριαρχικών αναλογίων. Ένας Γιάννης είναι που λέει πέντε πράγματα και τον έχετε κράξει. Μετά την Χριστουγεννιάτικη αποτυχία, κάθε συζήτηση περιτεύει. Ως για τον ήρωά σας τον α' δομέστικο, Κε Domesticus, το ξεύρετε ότι ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ έχει κάνει εκβιασμούς στον Πατριάρχη και στους Συνοδικούς, διά μέσω του θείου του, μητροπολίτου του Θρόνου; (Δηλαδή, "Εάν δεν με βάλλετε εμένα που είμαι εδώ 10 χρόνια, θα φύγω.")

Συμφωνώ με τον Γιάννη ως προς το Χερουβικό, το οποίο ήταν όντως απαίσιο. (Καλά βρε παιδιά, Χερουβικό ήταν αυτό; Τι κραυγές ήταν αυτές στο Τριάδι; Και το μάθημα ήταν ένα συνοθύλευμα, έτσι κι' αλλιώς.) Εξ' άλλου, τον άκουσα εγώ πέρυσι που τον άφησε ο Χαριατίδης να ψάλλει το Κοινωνικό, και το άρχισε σε έναν ήχο και τον τελείωσε σε άλλον!!

Όμως, κυρίως δεν πρέπει να χτυπάμε τον α' δομέστικο αυτή την στιγμή. Ο ξένος που βρίσκεται ξαφνικά στο αριστερό αναλόγιο, ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ; Προφανώς, είναι ο "επιτήδειος τρίτος", ένας τελείως μα τελείως άσχετος ως προς την Πατριαρχική ψαλτική παράδοση, ο οποίος προωθείται από συνταξιούχο ιερέα που ζεί στην Ελβετία, και επίσης διά μέσου νέου χειροτονηθέντος αρχιερέως εν Φαναρίω, ασχέτου κατά τα άλλα και αυτού περί την πατριαρχική ψαλτική παράδοση.

Ο Θεός ας βάλλει το Χέρι του, και ας φωτήσει τους αρμόδιους να κάνουν την σωστή επιλογή. Αλλοιώς, οι ψαλτική παράδοση της Μεγάλης Εκκλησίας πάει όχι μόνον περίπατο, αλλά θα εξαφανιστεί.

Αυτά προς το παρόν...

Απόστολος
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#37
Ενδιαφέρον ότι ξέρεις τόσο παρασκήνιο, Απόστολε, αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι το παράκανες.
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#38
Ενδιαφέρον ότι ξέρεις τόσο παρασκήνιο, Απόστολε, αλλά θα μου επιτρέψεις να πω ότι το παράκανες.
Γιατί το παράκανα; Παρακαλώ να μου πείτε μέχρι ποιού σημείου ΔΕΝ θα το παράκανα; Εξ' άλλου, αυτά όλα είναι γνωστά. Τι κάνουμε, δηλαδή, και κρυβόμαστε από λόγια και ψευτοκουβέντες; Και για να ξεκαθαρίσω την θέση μου, εγώ υπερασπίζομαι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ΚΑΙ τον Πατριάρχη μας. Έχω πίστη στην παράδοση και παρ' όλα αυτά που είπα, είμαι ΑΚΟΜΑ αισιόδοξος ότι θα γίνει το σωστό. Τώρα.... το ΠΟΙΟ είναι το σωστό, σ' αυτό θα τους φωτίσει ο Θεός.

Απόστολος
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#39
Γιὰ κύττα ποὺ ἔγινα καὶ «ὑπερασπιστὴς» τοῦ α΄ δομεστίκου; :confused:

Domesticus ἐγώ, δομέστικος αὐτὸς, κάπως ἔτσι πηγαίνει ...:D:D:D:D:D

Λὲς νὰ εἶναι «δάσκαλός» μου καὶ δὲν τὸ 'ξερα:rolleyes:; Χριστὸς κι ... Ἀπόστολος!!!!!:eek:

Ἔχουμι ξυφίγ' ... παλικάρια ...:eek::eek::eek:
 
#40
Καλό θα ήταν οι νεώτεροι ψάλτες (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου), που δεν έχουν τα βιώματα και (πιθανώς) τη φωνητική επιδεξιότητα κάποιων παλαιοτέρων, να περιορίζονται σε ΚΛΑΣΙΚΑ μαθήματα, αποδιδόμενα με σταθερό ρυθμό και με την υποστήριξη ικανών ισοκρατών. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν αργές μελοποιήσεις Χερουβικών για να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη. Οι εποχές αλλάζουν και δεν είναι ντροπή να το παραδεχθεί κανείς. Σημασία έχει το τελικό αποτέλεσμα να είναι αξιοπρεπές και αντίστοιχο του πατριαρχικού σεμνοπρεπούς λειτουργικού ύφους. Λίγοι θα ενοχληθούν, εάν περιοριστούν οι ατυχείς φωνητικές επιδείξεις, αλλά αντί αυτού το μάθημα έχει μια συνεκτικότητα και κάποιο μουσικό νόημα.
Όλα αυτά με απεριόριστη αγάπη και αφοσίωση στη Μητέρα Εκκλησία και τις επιλογές της. Δεν συμμετέχω για να γκρινιάξω, αλλά γιατί πιστεύω ότι η καλόπιστη κριτική θα μπορούσε να δημιουργήσει κάπως διαφορετικό κλίμα, από αυτό που επικράτησε μέχρι στιγμής.
 
Top