Πατριαρχική Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων 2014

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ποιό χερουβικό έψαλε σήμερα το πρωί στον Πατριαρχικό ναό;
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Ποιος εκτελούσε χρέη Λαμπαδαρίου στη σημερινή Πατριαρχική Λειτουργία;
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
ποιό χερουβικό έψαλε σήμερα το πρωί στον Πατριαρχικό ναό;

Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου, αργό, ήχος α΄.....όχι ολόκληρο....παρέλειψε την εισαγωγη με το "οι" ....
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου, αργό, ήχος α΄.....όχι ολόκληρο....παρέλειψε την εισαγωγη με το "οι" ....

Κάποτε στο Πατριαρχείο οι παπαδικές συνθέσεις αποδίδονταν μετά μέλους και ήθους, ηπίως, υποβλητικώς και εντέχνως, μεταρσιώνοντας τους πιστούς. Σήμερα μόλις που καταφέρνουν να μετροφωνήσουν τον Φωκαέα, κι αυτόν άγρια, αγχωμένα και σχεδόν αμήχανα, ωσάν ανεξεταστέοι της πάλαι διαλαμψάσης Πατριαρχικής Μουσικής Σχολής. ...

Έτι και έτι, δυστυχώς, για τον Κωνσταντίνο Πρωτοψάλτη...
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Εβαλα κρασί πέρυσι και φέτος ωρίμασε με ησυχία και είναι τέλειο.Οποιος νομίζει ότι είναι ώριμος ας το διαλαλήσει να βοηθήσει και την μεγάλη εκκλησία.Ξεκάθαρες κουβέντες παρακαλώ και όχι στείρες κριτικές.Πάντα γεια
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Άκουσα την ακολουθία. Αδιαφορη ψαλτικά. Σοβαρή μεν, με παντελή έλλειψη έκφρασης δε. Ξέρω ότι χαρακτηρίζομαι και πάλι από κάποιους ως «πικραμένος οπαδός», εντούτοις δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένα τόσο εκφραστικό Χερουβικό όπως αυτό του Κωνσταντίνου σε α' κατάφεραν να το κάνουν να ακουστεί τόσο αδιάφορο. Με χρόνο πολύ σύντομο (αυτός ήταν ο χρόνος του Αστέρη;), με διαστήματα θολά, ιδιαίτερα στο «Τριάδι», με θέσεις μη χωνεμένες ώστε να μη δένουν...
 
Last edited:
Μπορεί κανείς να αναγνωρίσει από που επιλέχθηκαν οι Αίνοι και το Δοξαστικό τους;
Το έχω απορία...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μπορεί κανείς να αναγνωρίσει από που επιλέχθηκαν οι Αίνοι και το Δοξαστικό τους;
Το έχω απορία...

Πρίγγος
μάλιστα, αν θυμάμαι καλά, στο "ορθοδόξου πλουτισμόν θεολογίας" έκανε την άλλη θέση...
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Βαρύ το φορτίο της θέσης του Άρχοντα Πρωτοψάλτου της ΜτΧΕ..πολύ βαρύ..ας ελπίσουμε τα καλύτερα για τον πανσεπτο Πατριαρχικό μας Ναό, και για τον εκεί εναπομείναντα Ελληνισμό..
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φαίνεται πλέον πὼς κάθε ψαλτικὴ ἀναμετάδοση ἀπὸ Πατριαρχεῖο θὰ στοχοποιεῖται.

Ἄντε νὰ δοῦμε μέχρι ποὺ θὰ φθάσει ἡ τιμὴ τοῦ ... ξιδιοῦ:rolleyes:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Φαίνεται πλέον πὼς κάθε ψαλτικὴ ἀναμετάδοση ἀπὸ Πατριαρχεῖο θὰ στοχοποιεῖται.

Ἄντε νὰ δοῦμε μέχρι ποὺ θὰ φθάσει ἡ τιμὴ τοῦ ... ξιδιοῦ:rolleyes:

1) συμφωνώ. δεν πρέπει να γινεται.
2) ανάλογα τον τόπο κατανάλωσης...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Φαίνεται πλέον πὼς κάθε ψαλτικὴ ἀναμετάδοση ἀπὸ Πατριαρχεῖο θὰ στοχοποιεῖται.

Ἄντε νὰ δοῦμε μέχρι ποὺ θὰ φθάσει ἡ τιμὴ τοῦ ... ξιδιοῦ:rolleyes:


1) συμφωνώ. δεν πρέπει να γινεται.
2) ανάλογα τον τόπο κατανάλωσης...

Πολλοὶ μὲν ἀκούουσι, ἀλλ᾽ οὐ λαλοῦσι καίρια...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Φαίνεται πλέον πὼς κάθε ψαλτικὴ ἀναμετάδοση ἀπὸ Πατριαρχεῖο θὰ στοχοποιεῖται.

Ἄντε νὰ δοῦμε μέχρι ποὺ θὰ φθάσει ἡ τιμὴ τοῦ ... ξιδιοῦ:rolleyes:
Ναι, δε μας ενοχλεί το άκουσμα και γράφουμε μόνο από ξινίλα...

Μέχρι σήμερα μάθαμε να απολαμβάνουμε ψαλτική από το Πατριαρχείο. Το Χερουβικό να είναι σκέτη γλύκα απ' όλους τους μέχρι σήμερα Πρωτοψάλτες. Δηλαδή, εσείς όλοι που τα βάζετε με μένα και το Δημήτρη που γράφουμε την άποψή μας, αρέσκεστε στην εκτέλεση του Χερουβικού; Θα το απομονώνατε να το ακούτε για μάθημα; Με τέτοια διαστήματα και αναλύσεις θα ψάλλατε το «Τριάδι» στην εκκλησία και, αν όχι, πώς θα κρίνατε κάποιον άλλο άγνωστο ψάλτη αν το έλεγε έτσι; Άντε, γιατί θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε εδώ μέσα...
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μέχρι σήμερα μάθαμε να απολαμβάνουμε ψαλτική από το Πατριαρχείο. Το Χερουβικό να είναι σκέτη γλύκα απ' όλους τους μέχρι σήμερα Πρωτοψάλτες. Δηλαδή, εσείς όλοι που τα βάζετε με μένα και το Δημήτρη που γράφουμε την άποψή μας, αρέσκεστε στην εκτέλεση του Χερουβικού; Θα το απομονώνατε να το ακούτε για μάθημα; Με τέτοια διαστήματα και αναλύσεις θα ψάλλατε το «Τριάδι» στην εκκλησία και, αν όχι, πώς θα κρίνατε κάποιον άλλο άγνωστο ψάλτη αν το έλεγε έτσι; Άντε, γιατί θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε εδώ μέσα...

Γιάννη, αφού ρωτάς, ούτε εγώ θα το απομόνωνα να ακουσω το χερουβικό ως μάθημα. Όμως, το σχόλιο του Δομ δεν είναι πάνω σε αυτα που λες, αλλά στο ότι θα είναι πολύ άχαρο να λέμε τα ίδια σε κάθε ηχογράφηση που ανεβαίνει απο το πατριαρχείο.
Το ποιος επιλέγεται και ποιος όχι για τη θέση του Πρωτοψάλτη και για ποιον λόγο δεν το ξέρω ούτε με απασχόλησε ποτέ. Αυτό που ξέρω είναι ότι η θέση αυτή έχει κάτι το θεσμικό και συνδέεται με τη μητέρα Εκκλησία. Μέχρι εκείνη να αποφασίσει κάτι άλλο, έτσι έχουν τα πράγματα. Δεν έχει νόημα, ούτε και πολύ σεβασμό δείχνει το να λέμε συνεχώς ότι δεν μας αρέσει.
Γενικά: είναι σπουδαίο πράγμα η προσωπική άποψη και η κριτική, αλλά δεν είναι σε όλα τα θέματα ακριβώς το ίδιο εύκολη και ανέξοδη η προσωπική άποψη και η κριτική.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
1. Ο κυρ Αστέρης και ο κυρ Χαριατίδης ΔΕΝ έχουν παραιτηθεί.

2. Υπάρχει καιρός, ΕΑΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ, αποφασίσουν οι Άρχοντες κ. Αστέρης και Χαριατίδης πως "ελύληθε η ώρα", να προετοιμαστεί η Συνοδική Επιτροπή επι Εκκλησιαστικής Τέχνης (η πιο αρμόδια για τα θέματα διαδοχής) να καταρτήσει κατάλογο υποψηφίων απο εντός και εκτώς της Τουρκίας.

3. ΕΑΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ δηλώσουν επισήμως την παραίτησή των, και ΠΑΝΤΟΤΕ με την συμβολή του κ. Αστέρη και του κ. Χαριατίδη, η οποία θα πρέπει να έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα, τότε η Επιτροπή θα αξιολογήση τους υποψηφίους.

4. Απο κει, η Επιτροπή θα κάνει την σύστασή της στον Παναγιότατο, και αυτός μαζί με την Ιερά Σύνοδο θα αποφασίσουν.

Πιστεύω πως υπάρχουν οφφικιάλοι απο την Τουρκία (ακόμη και κληρικοί) που διαβάζουν το Ψ, και εύχομαι η ταπεινή μου πρόταση να εξεταστεί και να μελετηθεί.

Έτσι, αποφεύγονται και θα αποφευχθούν όλα τα σχόλια και οι συνωμοτικές θεωρίες, και η απόφαση θα εκπροσωπεύει τον πιο ΚΑΘΑΡΟ τρόπο επιλογής.

Απο κει και πέρα, μας αρέσει, δεν μας αρέσει προσωπικά η επιλογή, πρέπει να την σεβαστούμε εφ´ όσον έγινε αξιοκρατικά και υπο Συνοδικό τρόπο.

Ούτως η άλλως, ζούμε σε άλλη εποχή και η κατάσταση στην Τουρκία δεν έχει αφήσει περιθώρια για την έλευση, εκ των έσω, ψαλτών του επιπέδου του κ. Αστέρη και Χαριατίδη και των προκάτοχών των. Είναι μια πολύ πικρή, αλλα αληθινή πραγματικότητα.

Καλή Χρονιά!

ΝΓ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ναι, δε μας ενοχλεί το άκουσμα και γράφουμε μόνο από ξινίλα...

Μέχρι σήμερα μάθαμε να απολαμβάνουμε ψαλτική από το Πατριαρχείο. Το Χερουβικό να είναι σκέτη γλύκα απ' όλους τους μέχρι σήμερα Πρωτοψάλτες. Δηλαδή, εσείς όλοι που τα βάζετε με μένα και το Δημήτρη που γράφουμε την άποψή μας, αρέσκεστε στην εκτέλεση του Χερουβικού; Θα το απομονώνατε να το ακούτε για μάθημα; Με τέτοια διαστήματα και αναλύσεις θα ψάλλατε το «Τριάδι» στην εκκλησία και, αν όχι, πώς θα κρίνατε κάποιον άλλο άγνωστο ψάλτη αν το έλεγε έτσι; Άντε, γιατί θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε εδώ μέσα...

Δὲν γράφετε μόνο τὴν ἄποψή σας, ἀλλὰ κατὰ συρροὴ καὶ κατ' ἐξακολούθηση γράφετε ἐπιτηδείως ἀρνητικὰ ἐναντίον τοῦ α΄δομεστίκου, ποὺ αὐτὴ τὴν στιγμὴ θεσμικῶς καὶ ἱεραρχικῶς ἀναπληρώνει τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.

Τὸ εἴπατε μιὰ, τὸ εἴπατε δυὸ, δὲν νομίζετε πὼς εἶναι ἀρκετὸ; Ἀναφερόμαστε στὴν Μεγάλη Ἐκκλησία καὶ χρειάζεται προσοχή.
Στὸ κάτω κάτω τὴν πρώτη φορὰ ἐγράφησαν κάποια ἐπαινετικὰ σχόλια γιὰ τὴν ἀπόδοση τοῦ α΄δομεστίκου, διαφωνήσατε, τὸ γράψατε, ΟΚ. Στὴν παροῦσα περίσταση κανείς δὲν σχολίασε θετικὰ ἤ ἀρνητικὰ τὸ ἄκουσμα, ἁπλὰ παρατέθηκε ἁπορία περὶ τὴς ψαλτικῆς προελεύσεως.
Δηλαδὴ ἄν ... βήξει ὁ α΄δομέστικος θὰ σχολιαστεῖ πῶς δὲν ἔβηξε ὅπως ὁ Στανίτσας;

Ὁ κ. Γιαννουκάκης, σωστὰ καὶ ψύχραιμα γράφει παρακάτω πὼς εἶναι τὰ πράγματα. Παραθέτει κι ἕνα διακριτικὸ σχόλιο μὲ τὴν ἄποψή του, χωρὶς νὰ προσβάλλει οὕτε προσπαθεῖ νὰ προκαταλάβει οὕτε νὰ μεταφέρει ἀπόψεις.

1. Ο κυρ Αστέρης και ο κυρ Χαριατίδης ΔΕΝ έχουν παραιτηθεί.

2. Υπάρχει καιρός, ΕΑΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ, αποφασίσουν οι Άρχοντες κ. Αστέρης και Χαριατίδης πως "ελύληθε η ώρα", να προετοιμαστεί η Συνοδική Επιτροπή επι Εκκλησιαστικής Τέχνης (η πιο αρμόδια για τα θέματα διαδοχής) να καταρτήσει κατάλογο υποψηφίων απο εντός και εκτώς της Τουρκίας.

3. ΕΑΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ δηλώσουν επισήμως την παραίτησή των, και ΠΑΝΤΟΤΕ με την συμβολή του κ. Αστέρη και του κ. Χαριατίδη, η οποία θα πρέπει να έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα, τότε η Επιτροπή θα αξιολογήση τους υποψηφίους.

4. Απο κει, η Επιτροπή θα κάνει την σύστασή της στον Παναγιότατο, και αυτός μαζί με την Ιερά Σύνοδο θα αποφασίσουν.

Πιστεύω πως υπάρχουν οφφικιάλοι απο την Τουρκία (ακόμη και κληρικοί) που διαβάζουν το Ψ, και εύχομαι η ταπεινή μου πρόταση να εξεταστεί και να μελετηθεί.

Έτσι, αποφεύγονται και θα αποφευχθούν όλα τα σχόλια και οι συνωμοτικές θεωρίες, και η απόφαση θα εκπροσωπεύει τον πιο ΚΑΘΑΡΟ τρόπο επιλογής.

Απο κει και πέρα, μας αρέσει, δεν μας αρέσει προσωπικά η επιλογή, πρέπει να την σεβαστούμε εφ´ όσον έγινε αξιοκρατικά και υπο Συνοδικό τρόπο.

Ούτως η άλλως, ζούμε σε άλλη εποχή και η κατάσταση στην Τουρκία δεν έχει αφήσει περιθώρια για την έλευση, εκ των έσω, ψαλτών του επιπέδου του κ. Αστέρη και Χαριατίδη και των προκάτοχών των. Είναι μια πολύ πικρή, αλλα αληθινή πραγματικότητα.

Καλή Χρονιά!

ΝΓ

 
Top