"Ο άγγελος εβόα... Συμφώνως Παρθένε..." Κυριακή του Παραλύτου 22/5/16 Φανάρι -Πατριαρχικός Ναός

Shota

Παλαιό Μέλος
Το ότι ο Βουδούρης καταγράφει τα κλασικά μαθήματα, είναι το 50% της υπόθεσης. Το άλλο 50%, είναι πως εψάλλετο αυτό το κλασικό μέλος στον Πατριαρχικό Ναό.
Οι διάφορες θέσεις (όπως πχ οι επίμαχες στο "ερω" και "ανέστη" στην Θ' Ωδή του Πάσχα) είναι προφορικές, τις οποίες απλώς κατέγραψε ο Πρίγγος, δεν είναι δικές του, είναι της παραδόσεως.
Γι' αυτό και βλέπουμε όλοι οι Άρχοντες του Π. Ναού να έχουν ενιαία την παράδοση από Ιακώβου Ναυπλιώτου μέχρι και του Λ. Αστέρη, διότι ο ένας ακολουθούσε την παράδοση του προκατόχου του.
Αυτά τα πράγματα δεν άλλαξαν με την πάροδο των ετών στο Πατριαρχείο. Το μόνο που άλλαξε είναι η προσθήκη λειτουργικών κατ΄ήχον και κάποια ψαλλόμενα όπως τα Τυπικά και το Αργό Αλληλουάριο του Αποστόλου που καταργήθηκαν.
Επομένως, τα κλασικά μαθήματα δεν ψάλλονται σήμερα με...διάλειμμα 70 ετών, πάντοτε ψάλλονταν και μάλιστα πανομοιότυπα, απο στόμα σε στόμα, τουλάχιστον από Ιακώβου Ναυπλιώτου που έχουμε μαρτυρίες και καταγραφές (Κ. Πρίγγος) μέχρι και Λ. Αστέρη.

Απο τον Ναυπλιωτη εχουμε τη στουντιακη ηχογραφηση, ανεβηκε εδω. Για τον Στανιτσα βλ. εδω. Οποτε τα πραγματα δεν ειναι και τοσο απλα :)
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Από τον Ι. Ναυπλιώτη (γιατί μάλλον περί ου ο λόγος) έχουμε μόνο ένα πολύ μικρό ηχητικό δείγμα σε σχέση με το αδάπανο του ταλέντου του και της φωνής του. Και αυτό το ηχητικό δείγμα είναι στημένες ηχογραφήσεις (στουντιακές) και όχι ζωντανές απο τον Π. Ναό, λόγω αδυναμίας των μηχανημάτων της εποχής.
Θεωρώ λοιπόν ότι η ερμηνευτική του δεινότητα δεν περιορίζεται σε αυτές τις παιδαγωγικές ηχογραφήσεις που έχουν διασωθεί.
Το θέμα με τις ηχογραφήσεις του Ιακώβου είναι ανάλογο με την ηχογράφηση που έκανε ο Χατζηγιακουμής με τον Στανίτσα. Ας ακούσουμε πως ερμηνεύει "Τον Δεσπότην" στον δίσκο και πως το ερμηνεύει στον Π. Ναό.
Πολλοί κατηγορούν τον Πρίγγο και τον Στανίτσα ότι αλλοίωσαν το Πατριαρχικό Ύφος, αλλά αυτό δεν ισχύει.
Ο Πρίγγος στον Π. Ναό ακουλούθησε την προφορική παράδοση του προκατόχου του Ιακώβου, όπως και ο Στανίτσας του Πρίγγου κοκ.
Και στη Π. Φόρμιγγα κατέγραψε όλη τη παράδοση που παρέλαβε από τον προκάτοχό του, όπως την άκουσε να εκτελείται στον Π. Ναό.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Από τον Ι. Ναυπλιώτη (γιατί μάλλον περί ου ο λόγος) έχουμε μόνο ένα πολύ μικρό ηχητικό δείγμα σε σχέση με το αδάπανο του ταλέντου του και της φωνής του. Και αυτό το ηχητικό δείγμα είναι στημένες ηχογραφήσεις (στουντιακές) και όχι ζωντανές απο τον Π. Ναό, λόγω αδυναμίας των μηχανημάτων της εποχής.
Θεωρώ λοιπόν ότι η ερμηνευτική του δεινότητα δεν περιορίζεται σε αυτές τις παιδαγωγικές ηχογραφήσεις που έχουν διασωθεί.
Το θέμα με τις ηχογραφήσεις του Ιακώβου είναι ανάλογο με την ηχογράφηση που έκανε ο Χατζηγιακουμής με τον Στανίτσα. Ας ακούσουμε πως ερμηνεύει "Τον Δεσπότην" στον δίσκο και πως το ερμηνεύει στον Π. Ναό.
Πολλοί κατηγορούν τον Πρίγγο και τον Στανίτσα ότι αλλοίωσαν το Πατριαρχικό Ύφος, αλλά αυτό δεν ισχύει.
Ο Πρίγγος στον Π. Ναό ακουλούθησε την προφορική παράδοση του προκατόχου του Ιακώβου, όπως και ο Στανίτσας του Πρίγγου κοκ.
Και στη Π. Φόρμιγγα κατέγραψε όλη τη παράδοση που παρέλαβε από τον προκάτοχό του, όπως την άκουσε να εκτελείται στον Π. Ναό.

Οκ, προφανως χανω τον χρονο μου :)

Υ.Γ. Ελπιζω θα βρεθει καπου καποια ηχογραφηση του αργου χερουβικου του Γρηγοριου Πρωτοψαλτου σε πλ. α΄. Απο τον Πριγγο κοκ. Ειναι αυτο που εψαλλετο απο τον Ναυπλιωτη τη Κυριακη του Πασχα :)
 

Attachments

  • Boudouris_CheroubikonGregoriou_PlA.pdf
    963.4 KB · Views: 45

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Οκ, προφανως χανω τον χρονο μου :)

Υ.Γ. Ελπιζω θα βρεθει καπου καποια ηχογραφηση του αργου χερουβικου του Γρηγοριου Πρωτοψαλτου σε πλ. α΄. Απο τον Πριγγο κοκ. Ειναι αυτο που εψαλλετο απο τον Ναυπλιωτη τη Κυριακη του Πασχα :)

Μεταφερόμαστε στο 2200.....υπάρχει ακόμα Β. Μουσική και θερμός υποστηρικτής -όπως πιστεύει- του ύφους της ΜΧΕ, και ειδικά του Πρίγγου, ψάλλει απ᾽ την έκδοση Γ. Κωνσταντίνου τα χερουβικά της εβδομάδος. Αυτό σημαίνει ότι κατ᾽ ανάγκην τα έψαλλε όλα έτσι κι ο Πρίγγος στο Πατριαρχείο;


δ.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Μεταφερόμαστε στο 2200.....υπάρχει ακόμα Β. Μουσική και θερμός υποστηρικτής όπως πιστεύει του ύφους της ΜΧΕ, και ειδικά του Πρίγγου ψάλλει απ᾽ την έκδοση Γ. Κωνσταντίνου τα χερουβικά της εβδομάδος. Αυτό σημαίνει ότι κατ᾽ ανάγκην τα έψαλλε όλα έτσι κι ο Πρίγγος στο Πατριαρχείο;


δ.

Δυσκολευω να απαντησω αφου τη Λειτουργια του Γ. Κωνσταντινου δεν τη εχω :) Φανταζομαι ομως οτι εχει γραψει τον προλογο οπου εξηγει τι προερχεται απο την παλια εκδοση του Παπανδρεου και τι αποτελει τη δικη του προσθηκη :) οπως το κανει στην περιπτωση της Μ. Εβδομαδος :)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δυσκολευω να απαντησω αφου τη Λειτουργια του Γ. Κωνσταντινου δεν τη εχω :) Φανταζομαι ομως οτι εχει γραψει τον προλογο οπου εξηγει τι προερχεται απο την παλια εκδοση του Παπανδρεου και τι αποτελει τη δικη του προσθηκη :) οπως το κανει στην περιπτωση της Μ. Εβδομαδος :)

Επισυνάπτεται το απόσπασμα... για να μη δυσκολεύεσαι....:)

δ.
 

Attachments

  • prologue.pdf
    1.5 MB · Views: 48

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Το μοναδικό που έλεγε ο δάσκαλος Καραμάνης (πανομοιότυπα έλεγε και το ΣΥΜΦΩΝΩΣ, το άκουσα ζωντανά}:
https://www.youtube.com/watch?v=l4RewA_afSw

Ο Καραμάνης σε πολλά, συνειδητώς δεν ακολουθούσε τον Πρίγγο αλλά το δάσκαλό του, τον αποκαλούμενο "φερέφωνο του Ναυπλιώτου" Χαράλαμπο Ανεστιάδη και την προ-ΝηλεΙκή παράδοση.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Το μοναδικό που έλεγε ο δάσκαλος Καραμάνης (πανομοιότυπα έλεγε και το ΣΥΜΦΩΝΩΣ, το άκουσα ζωντανά}:
https://www.youtube.com/watch?v=l4RewA_afSw

Ο Καραμάνης σε πολλά, συνειδητώς δεν ακολουθούσε τον Πρίγγο αλλά το δάσκαλό του, τον αποκαλούμενο "φερέφωνο του Ναυπλιώτου" Χαράλαμπο Ανεστιάδη και την προ-ΝηλεΙκή παράδοση.

Ευχαριστουμε, πολυ ωραιος ο δασκαλος.

Ιδου ενα αλλο βιντεο απο τον Γεωργιο Δαφφα, μαθητη του Ναυπλιωτη.

 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Παραθέτουμε ενοποιημένη σε Word κάποια συγκεντρωτική παρουσίαση του τύπου της Θ΄Ωδής του Πάσχα, όπως αυτός επεκράτησε από τον Πρίγγο και εξής. Πιθανόν ο Πρίγγος στον πατριαρχικό ναό να έλεγε τον κλασσικό τύπο, όπως και ο Ιάκωβος. Πάντως σε αυτό το "νεοπατριαρχικό τύπο" είναι έκδηλη νομίζουμε η Νηλεική-εξωπατριαρχική Πολίτικη επιρροή του μέλους. Επαναλαμβάνω ότι ο Καραμάνης δεν τη χρησιμοποίησε και έλεγε μονίμως την κλασσική αναλελυμένη -Ναυπλιωτική- που σας έχω παραθέσει.
Σας παραθέτω και τις καταγραφές του Πρίγγου από τον κ. Κωνσταντίνου και του Ναυπλιώτου από την ΚΙΒΩΤΟ, για να διευκολύνω την πιο ολοκληρωμένη σύγκριση.
 

Attachments

  • ΚΑΤΑΒΑΣΙΑ Θ’ ΩΔΗΣ ΠΑΣΧΑ ΕΚ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ .docx
    2.9 MB · Views: 26
  • Ο Άγγελος... Φωτίζου ΠΡΙΓΓΟΥ-ΑΠ.ΔΙΑΚ.pdf
    139.4 KB · Views: 21
  • Θ΄ΠΑΣΧΑ ΙΑΚΩΒΟΥ ΝΑΥΠΛΙΩΤΟΥ.docx
    760.9 KB · Views: 13

Shota

Παλαιό Μέλος
Υπαρχει καμμια αλλη εκδοχη προ της του Νηλεως με χρωματικη θεση στον "ερω" και καταληξη στον ανω Πα στον "ανεστη";
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Του Χρυσανθου Θεοδοσοπουλου, το "κλασσικο".
 

Attachments

  • Chrysanthos_OAggelosEboa.pdf
    138.9 KB · Views: 24

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Και ένα ηχητικό από το Στανίτσα, όπου η επιρροή είναι μεγαλύτερη, με τη θέση του Βαρέως, η οποία απαντάται στο αυτούσιο μέλος του Νηλέως που παρετέθη από το Shota αλλά και στο αταυτοποίητο χειρόγραφο που σας ανέβασα στο προηγούμενό μου μήνυμα.

(Κατά μία άποψη αυτά κτο συνιστούν φυσική εξέλιξη του λεγομένου πατριαρχικού ύφους, κατ' άλλη άποψη αλλοίωση)

Συμπλήρωση :
Και στο μέλος Σύρκα που παρατίθεται στο μήνυμα #38 του Shota υπάρχουν οι θέσεις που ψάλλει ο Στανίτσας. Θέσεις ευρέως γνωστές στους Πολίτες, κατά τα φαινόμενα Νηλεϊκές.
 

Attachments

  • Στανίτσας 1972-04-16 Θ' Ωδη (αργη).mp3
    1.9 MB · Views: 22
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Παραθέτουμε ενοποιημένη σε Word κάποια συγκεντρωτική παρουσίαση του τύπου της Θ΄Ωδής του Πάσχα, όπως αυτός επεκράτησε από τον Πρίγγο και εξής. Πιθανόν ο Πρίγγος στον πατριαρχικό ναό να έλεγε τον κλασσικό τύπο, όπως και ο Ιάκωβος. Πάντως σε αυτό το "νεοπατριαρχικό τύπο" είναι έκδηλη νομίζουμε η Νηλεική-εξωπατριαρχική Πολίτικη επιρροή του μέλους. Επαναλαμβάνω ότι ο Καραμάνης δεν τη χρησιμοποίησε και έλεγε μονίμως την κλασσική αναλελυμένη -Ναυπλιωτική- που σας έχω παραθέσει.
Σας παραθέτω και τις καταγραφές του Πρίγγου από τον κ. Κωνσταντίνου και του Ναυπλιώτου από την ΚΙΒΩΤΟ, για να διευκολύνω την πιο ολοκληρωμένη σύγκριση.

Ευχαριστίες! Όλη η ζήτηση και συζήτηση έχει προ καιρού αυτονομηθεί και ελάχιστη σχέση έχει με τον τίτλο του θέματος...

Η τελευταία κυρίως ανορθόγραφη εκδοχή του συνημμένου μάλλον δεν είναι Νηλεϊκή. Ν. Π. Σ. (;) γράφει...κι αυτός είναι ο (κατα)γραφέας του μέλους. Αν και δείχνει μεμονωμένο το κομμάτι, η ταυτότητα του γραφέα ή του συνθέτη (αν δεν ταυτίζονται οι δύο) μπορεί να αποκαλύπτεται στο κολοβωμένο τέλος της θ που δεν παρατίθεται...- ή μάλλον δεν φαίνεται σε εμένα, λόγω ΗΥ. Η δε προέλευσή του ίσως είναι γνωστή στον κάτοχό του τεμαχίου.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Μπορεί να βρει κάποιος την εν λόγω καταβασία του Νικολάου Σμύρνης;

Πάντως ο Κυφιώτης έχει παρόμοια με τη "νεοπατριαρχική" - Νηλεϊκή σύνθεση, αλλά είναι κι αυτός από τα ίδια νερά της Πόλης περί το 1900. Η γραφή της, όπως βλέπετε, ειναι πιο ομαλή και στα καθ' ημάς από την πρωτότυπη του Νηλέως. Σας την παραθέτω, σημειώνοντας ότι εκ των συνδρομητών του σχετικού βιβλίου του Κυφιώτου ήταν και ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης όπως φαίνεται από τον κατάλογο του βιβλίου.

Υπάρχει και ηχητικό του μαθήματος από το Δ. Φιρφιρή.
https://www.youtube.com/watch?v=Ps_OnlIvxrk

Το μέλος Κυφιώτου προσιδιάζει στο Νηλεϊκό τύπο και στην απόδοση Σύρκα.
 

Attachments

  • Κυφιώτου.docx
    507.4 KB · Views: 15
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ευχαριστίες! Όλη η ζήτηση και συζήτηση έχει προ καιρού αυτονομηθεί και ελάχιστη σχέση έχει με τον τίτλο του θέματος...

Η τελευταία κυρίως ανορθόγραφη εκδοχή του συνημμένου μάλλον δεν είναι Νηλεϊκή. Ν. Π. Σ. (;) γράφει...κι αυτός είναι ο (κατα)γραφέας του μέλους. Αν και δείχνει μεμονωμένο το κομμάτι, η ταυτότητα του γραφέα ή του συνθέτη (αν δεν ταυτίζονται οι δύο) μπορεί να αποκαλύπτεται στο κολοβωμένο τέλος της θ που δεν παρατίθεται...- ή μάλλον δεν φαίνεται σε εμένα, λόγω ΗΥ. Η δε προέλευσή του ίσως είναι γνωστή στον κάτοχό του τεμαχίου.

Αυτό που βλέπετε, αυτό μου είχαν από καιρό δώσει, δυστυχώς.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Μπορεί να βρει κάποιος την εν λόγω καταβασία του Νικολάου Σμύρνης;

Απο την Ανθολογια του. Δε παρουσιαζει κατι ιδιαιτερο.
 

Attachments

  • ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ.pdf
    206.6 KB · Views: 23

Shota

Παλαιό Μέλος
Απο την Λειτουργια του Αντωνιου Συρκα, μαθητη του Νηλεως.
 

Attachments

  • Συρκας.pdf
    826.5 KB · Views: 28

dimitris

Παλαιό Μέλος
Απο την Λειτουργια του Αντωνιου Συρκα, μαθητη του Νηλεως.
Καί μία πρόχειρη σημείωση μέ τή γραφή τοῦ Γ. Σύρκα.
 

Attachments

  • IMG_20160620_215433.jpg
    IMG_20160620_215433.jpg
    249.9 KB · Views: 42

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ξαναθυμίζω το μήνυμά μου #35 στο παρόν νήμα, που πέρασε λίγο απαρατήρητο. Το εμπλούτησα.
 
Top